.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Mechanika - Skrzynia biegów

groszek - Wto 30 Paź, 2007
Temat postu: Skrzynia biegów
Witam!
Jestem szczęśliwym posiadaczem GS-a lecz mam mały problem i na dzień dzisiejszy nie wiem jak bardzo on jest poważny. Mianowicie coś się dzieje w skrzyni biegów :(
Objawy są następujące:
Jadąc na 2 biegu po uprzednim rozpędzeniu ujmuję gaz i moto zaczyna schodzić z obrotów i gdzieś poniżej 3-4tyś bieg wyskakuje w jakiś dziwny między luz (kontrolka się nie zapala) czasami zdarza się że wskoczy 3 bieg :( co czasami może trochę zaskoczyć. Jedyne co zauważyłem to to że jeśli dźwignia zmiany biegów zostanie lekko przytrzymana butem to bieg nie wyskoczy. Ów zjawisko nie dzieje się podczas przyśpieszania nawet ostrego. Z góry dziękuje za pomoc!!!

Yarccom - Wto 30 Paź, 2007

łoj chyba skrzynia sie juz kończy i to powaznie
zreszta na fotce widac co mogło byc powodem



BTW zmniejsz avatara bo forum sie rozjezdza tego usuwam
tu masz info jak to zrobic http://gs500.phorum.pl/viewtopic.php?t=166

Breżniew - Wto 30 Paź, 2007

Czy przy zmianie biegów jest odczuwane przez ciebie działanie zatrzasku w mechaniźmie zmieniacza? Czy biegi wchodzą bardzo lekko i maja tendencje do samoczynnego rozłaczenia lub zmiany na innych biegach?
Byc moze przyczyna jest uszkodzenie elementow z rysunku

groszek - Czw 01 Lis, 2007

Ooo wreszcie jakiś konkret 8) Powiem tak przy zmianie biegów nie odczuwam żadnego "klik" tak jak pisałem 2 biek potrafi wyskoczyc albo zmienić na 3 :(
Czyli musiałbym zacząć od tej śrubki koło rozrusznika i sprawdzić wszystko po kolei. A jeśli bedą wyrobione wgłębienia na wałku to tylko zostaje rozbiurka silnika?
Dzięki dla Breżniewa za fotke i odp :D

groszek - Czw 01 Lis, 2007

Yyy sorrki za ortosa "rozbiórka" :oops:
groszek - Sob 03 Lis, 2007

Patrzyłem tą śrubkę ale skończyło się na jej odkręceniu i wyjęciu sprężynki, bo trochę słabe dojście jest... myślę że trzeba było by zdjąć prawą pokrywę silnika i może wtedy się coś da zrobić.
....a wsadziłem ciut mocniejszą sprężynkę i niby lepiej było ale bieg i tak wyskoczył :cry:

Breżniew - Nie 04 Lis, 2007

Jeśli wymiana sprężynki i tej części pod nia nie pomogła to masz zuzyte widełki wodzików lub inne części w skrzyni . Wtedy zostaje wyjęcie silnika i rozpołowienie.
groszek - Nie 04 Lis, 2007

Breżniew napisał/a:
Jeśli wymiana sprężynki i tej części pod nia nie pomogła to masz zuzyte widełki wodzików lub inne części w skrzyni . Wtedy zostaje wyjęcie silnika i rozpołowienie.


Dzisiaj postawiłem GS-a na kozły i zabieram się za drobne remonciki kosmetyczne to spróbuje wyjąć właśnie tą część a jeśli nie to to tylko usiąść i płakać :cry:

A tak pytanie z innej beczki bo widzę że sporo wiesz o Suzi jak wyjąć tylni wahacz bo chcę go konkretnie wyczyścić razem z amortyzatorem i sprężyną. Odkręcenie i wyjęcie śruby mocującej to powiedzmy że wiem ale czy wtedy da rade go wyciągnąć? czy jeszcze trzeba coś zrobić?

Breżniew - Pon 05 Lis, 2007

Po zdjęciu koła i wyjeciu przewodu hamulcowego z obejmy odkręć drązek łączący wahacz z zaciskiem hamulca. Potem musisz zdjąć zaślepki z ramy i odkręcic oś wahacza. Tak samo śrubę mocującą dwa ciegna dzwigni amortyzatora
Jak wyjmiesz wahacz to wtedy odkręcisz amor i dzwignie od ramy. Po wyjeciu wszystkiego dokładnie umyj naftą ale tak by nie wysuneły sie sworznie z łozysk wahacza i dzwigni bo sie zabrudzą łozyska w srodku. Jak wyczyścisz to potem przesmaruj wszystkie łożyska Świerzym smarem. Jak mają luz to do wymiany.

Grzechu16 - Pon 05 Lis, 2007

groszek napisał/a:
A tak pytanie z innej beczki bo widzę że sporo wiesz o Suzi

no sporo sporo Breżniew jest coś jak encyklopedia :) ... tak wogole dzieki za instrukcje bo tez bede sie przymierzał do zdjecia wachacza.... tylko bedzie problem bo nie mam stopki centralnej teraz... ale co tam wezmie sie jakieś drewno podłoży:)

groszek - Pon 05 Lis, 2007

Dzięki Ci bardzo myślę że teraz nie bede miał żadnego problemu z robota :D
groszek - Pon 05 Lis, 2007

A demontaż sprężyny z amora jest możliwy?
kikon18 - Wto 06 Lis, 2007

wczoraj byłem na pierwszych praktykach miesiecznych w warsztacie samochodowym, i dowiedziałęm sie m.in. że nie wolno smarować łożysk zwykłym smarem (towotem), bo szybko się kończą, i tam był taki zielony w tubce jak pasta do zębów, specjalny smar do łożysk.
jakubgs - Wto 06 Lis, 2007

to normalne bo tawot ma w sobie cos tam jakis skladnik jest lekko scierny
Breżniew - Wto 06 Lis, 2007

Wszyscy smary stałe nazywaja towotem a w rzeczywistości prawdziwy smar Tovotte'a to jeden z wielu rodzajow smaru.
Ja uzywam smaru z dodatkiem MoS.

cygan - Wto 06 Lis, 2007

Zwykły tawot po prost spływa (znika )jak nabierze temp.)Ja kiedyś kupiłem na granicy niemieckiej zielony smar do łożysk odporny na wysokie temp.Za takie wiaderko chyba z 8zł. wyszło .
Istnieje tyle rodzajów smarowideł że można sie pogubić czasem.Np wazelina........:)))))

groszek - Sro 07 Lis, 2007

Słyszałem że smar grafitowy jest dobry a czy tak jest to nie wiem:(
Ale też nie sądzę żeby się nadawał do wszystkiego...

sezrg - Czw 15 Lis, 2007
Temat postu: skrzynia biegów
czy do skrzyni też sie leje olej czy nie? jesli tak to jaki ? w instrukcji obsługi nie ma nic o skrzyni a bardzo mnie to ciekawi.poza tym jestem nowym nabywcom gs-a i staram sie dowiedziec jak najwiecej o nim. Szukalem na forum tematy podobnego do którego własnie poruszam i też nic nie znalazłem , wiec jesli mogę prosić o wyjasnienie mojego pytania byłbym dozgonnie wdzięczny
Breżniew - Czw 15 Lis, 2007

Skrzynię i sprzęgło smaruje olej silnikowy .
sezrg - Czw 15 Lis, 2007

aha dzieki bardzo za informacje
hubertgontarz - Czw 15 Lis, 2007

I dlatego należy stosować do motocykla specjalny olej (nie używać samochodowego) :))

Oczywiście o odpowiednich parametrach (10W40-50)

Ja mam zamiar lać olej: Platinium Syntetyk

jakubgs - Czw 15 Lis, 2007

pniewarz oleje motocyklowe sa przystosowane odpowiednio o skrzyni motocykla i do pracujacego w tym oleju sprzegla moze sie zdarzyc ze jak zalezesz samochodowego sprzeglo zacznie sie slizgac
jankees - Czw 15 Lis, 2007

przy samochodowym oleju będzie sie często sprzęgło sklejało wiem cos o tym bo tak miałem w poprzednim moto wcześniejszy właciciel lał samochodowy i na poczadku sie strasznie nadenerwowałm ale po wymianie na odpowiedni wszystko było OKI.
sezrg - Czw 15 Lis, 2007

no ja właśnie chciałem zalac silnik olejem selenia 20k 10w/40 czyli lepiej nie zalewać ?? ?????
jankees - Czw 15 Lis, 2007

tak jak wszyscy radzą olej samochodowy zostaw do samochodu,a lej olej motocyklowy, nawjasem mowiąc zauważyliście jak ten motocyklowy olej motula "fajnie" pachnie tak inaczej niz samochodowy,taki słodki zapach.HEHE.
Breżniew - Czw 15 Lis, 2007

Nie lej oleju samochodowego. Do motocykla musi byc olej o max klasie jakosci SG ponieważ wyższa SH >SJ,K posiada nowszej generacji składniki które zle współpracują ze skrzynią i sprzęgłem. Ma to zwiazek z ekologią .Druga sprawa to w wielu olejach samochodowych sa dodatki zmniejszajace tarcie tzw. Energy conserving ktore powoduja poslizgi sprzęgła. Poza sprzęgłem moze tez slizgać sie sprzęgiełko rozrusznika.
Kup olej do motocyklowych silników 4T - motul , agip , castrol , mobil. Co najmniej półsyntetyk .

sezrg - Czw 15 Lis, 2007

łe no rewelacja.dzieki za wyjaśnienie.no to myśle ze castrola wleje bo nie miałem zadnych problemów z olejem w moim poprzednim sperzecie : skuterze. :P
WojtekR1978 - Pią 16 Lis, 2007

Przy okazji ja mam pytanko odnośnie oleju. Nie ma książki serwisowej i mam problem. Czy do rocznika '91 zalać półsyntetyk czy może mineralny? Nie wiem co w nim jest a zmiana mineralnego na półsyntetyk nie jest chyba wskazana, podobno wypłukuje się naturalne uszczelnienie z mineralnego. jest jakaś metoda aby stwierdzić co jest zalane?
jakubgs - Pią 16 Lis, 2007

ja leje motula 10W40 5100 ester polsynthetic i jest gut i mam rocznik 91
Breżniew - Pią 16 Lis, 2007

WojtekR1978 napisał/a:
Przy okazji ja mam pytanko odnośnie oleju. Nie ma książki serwisowej i mam problem. Czy do rocznika '91 zalać półsyntetyk czy może mineralny? Nie wiem co w nim jest a zmiana mineralnego na półsyntetyk nie jest chyba wskazana, podobno wypłukuje się naturalne uszczelnienie z mineralnego. jest jakaś metoda aby stwierdzić co jest zalane?


W silniku nic sie nie wypłucze bo niema co !
Silnik smarowany współczesnymi olejami o wysokiej liczbie TBN jest praktycznie czysty w srodku , brak nagarów , szlamu czy osadów jak to miało miejsce w silnikach starych samochodow jeżdżących na Selektolu za komuny. Tak więc rozszczelnienie to mit powtarzany przez domorosłych mechanikow .
Liczba TBN jest praktycznie taka sama w mineralu , pól i full syntetyku , wiec jest to bez róznicy. wszystkie myją silnik bardzo dobrze. Rożnica występuje natomiast w wytrzymałości filmu olejowego w węzłach tarcia przy duzych naciskach. Tam , gdzie przy mineralu doszło juz do zatarcia , olej syntetyczny zapewnia prawidłowe smarowanie. Poza tym oleje syntetyczne maja wiekszy zakres temperatur przy niewielkiej zmianie lepkosci , dzieki czemu łatwiej odpalic zimnego sprzeta , smarowanie wałkow w głowicy masz prawie od razu i mniejsze problemy ze sklejonym sprzęgłem.
To jaki olej wlejesz zalezy tylko od wielkosci twojej kieszeni. Jak cie stac lej najlepszy .

Do GS-a polecam Motul 5100 10W40 lub 15w50 jesli zużycie oleju jest troche wieksze. jest to pólsyntetyk. Ja mam wlany Agip 10W60 , jest to full syntetyk.

WojtekR1978 - Sob 17 Lis, 2007

Nie ma jak garść rzetelnych informacji. Jak dobrze że są jeszcze ludzie, którzy służą dobrą radą. Dzięki, właśnie ten aspekt sprawy mnie interesował.
KADU - Sob 15 Mar, 2008

Ja się przyłącze do postu. Mam problem ze skrzynią. Stoje na światłach jest neutral, wrzucam pierwszy bieg puszczam sprzegło i wtedy w słychać dziwne dzwięki ze skrzyni i wyskakuje bieg. Na szczeście dzieje się to bardzo rzadko. Pomóżcie
Breżniew - Sob 15 Mar, 2008

Jesli sprzegło masz dobrze wyregulowane i na biegu nie ciągnie to przyczyna może byc zły olej - nieprawidłowa lepkość lub uszkodzenie sprzęgieł kłowych w skrzyni. W tym drugim wypadku pozostaje naprawa skrzyni lub konieczność przytrzymania nogą dźwigni przy ruszeniu. Ale ta metoda to na krotko bo doprowadzi do uszkodzenia wodzikow.
Najlepiej rozebrac i ewentualnie wymienić uszkodzone pary kól zębatych.

KADU - Sob 15 Mar, 2008

olej jest okej Motorex 10W40. Sprzeglo tez okej nie ciagnie. A wiec zostaje skrzynia ;/ ile mogą kosztować te koła zębate?
void - Pon 23 Cze, 2008
Temat postu: Skrzynia biegów
Witam ponownie, mam problem z moim rumakiem.

Skrzynia biegów działa tak, że jak wbijam bieg 6sty to go tam nie ma i jadę jak na luzie. 1,2,3,4,5 są i działają bez zarzutu.
Nie wiem czy ktoś wcześniej majstrował przy nim, możliwe.

Jak to naprawić i dlaczego tyle muszę za to płacić?

Pozdrowienia dla Breżniewa

P.S.
Na piątce jedzie 100km/h na 6.5 tyś. obrotów.

kukaszr - Pon 23 Cze, 2008

hmm mój na 5tce na 5tys obr robi około 120.

http://rapidshare.com/fil...Manual.rar.html -może tu coś będzie.

void - Pon 23 Cze, 2008

kukaszr napisał/a:
hmm mój na 5tce na 5tys obr robi około 120.

Może zmienili :P bo ja mam sprzęcik z 1991r. W każdym razie, jak go kupiłem to już tak miał - pięć biegów i szóstka duch.

Z tego podręcznika technika co zamieściłeś kukaszr to się dowiedziałem, że te zębatki to ręcznie można nakładać, ale nie dam sobie ręki uciąć.

Tak tylko domniemując to myślę, że może jakiś nadopiekuńczy tatuś mechanik coś zmajstrował.

Yarccom - Pon 23 Cze, 2008

z reguły 6 bieg to połowa predkości
120 -- 6 tys
100 -- 5 tys

leon - Wto 24 Cze, 2008

Tak jak Yarccom pisze: 180 -- 9tyś, 200 jeszcze nie jechałem, ale to kwestia czasu kiedy znajdę odpowiednią górkę.

Ze skrzynią uważajcie. Znajomemu na zakręcie się zblokowała. Leży już ponad dwa tygodnie w szpitalu, miał dwie operacje, w tym sezonie już niestety nie polata :(

zajcev - Wto 19 Sie, 2008
Temat postu: Problem ze skrzynią
1. Coraz łatwiej mi złapać luz między biegami a przy postoju przeważnie ciężko go wrzucić, nie chce zejść z jedynki :/ raz co gorsza niby miał luz, kontrolka się świeciła ale przy UWAGA zaciśniętym sprzęgle nawet czuć było że ciągnie odrobne do przodu, wydaje mi sie że sprzęgło się zakleszczyło (oby raz) + rozregulowana skrzynia.. co myślicie?

2. Jakie jest prawdopodobieństwo że po zrobieniu 10tysiecy w tym sezonie tylne koło ma luz na zawiasach? mam WRAŻENIE podczas jazdy na zakretach jakby "przeskakiwało" o 1-2cm..

:/

jaras678 - Nie 05 Kwi, 2009

witam
mam problemy z pierwszym biegiem a wlasciwie z jego wlaczeniem Stojac na swiatlach musze przegazowac motor aby go wlaczyc a czasem nawet to duzo nie pomaga :zalamany: co sie dzieje ze skrzynia? czy to cos powaznego?

MacDada - Nie 05 Kwi, 2009
Temat postu: Re: Problem ze skrzynią
zajcev napisał/a:
przy UWAGA zaciśniętym sprzęgle nawet czuć było że ciągnie odrobne do przodu
Też tak miałem. To była masakra: zatrzymuję się na światłach, wciskam sprzęgło, a moto jedzie powoli dalej; utrzymuję je w miejscu nogami i hamulcem, a wtedy gaśnie. Zapala się zielone to moto odpalam i jadę dalej. Kolejne światła, powtórka z rozrywki.


Rozwiązanie okazało się banalne - wyregulować linkę sprzęgła (przy klamce).

ling24 - Nie 05 Kwi, 2009

chłopaki dzisiaj jak jechałem to przy wyprzedzaiu nie wszedł mi 5 bieg tylko luz aż pod 9 tysiaków podskoczyło ,a jak jechałem gs-ką Sekuła to zauważyłem ze biegi mu wchodzą znacznie ciszej delikatniej jak mnie (tz twardo) ,co mogę zrobić aby to poprawić?
Leon84 - Nie 05 Kwi, 2009

ling24 napisał/a:
nie wszedł mi 5 bieg

Najlepszemu czasmi się coś takiego przytrafi ;)
ling24 napisał/a:
gs-ką Sekuła

Wsiądziesz na innego GS i skrzynia będzie pracowała jeszcze inaczej :)
Jedyne co możesz posprawdzać to regulację sprzęgła - luz na klamce i na popychaczu.
Zastosowany olej może i ma wpływ ( niewielki ) na pracę skrzyni ale wątpię żeby to była przyczyna tgo że u Ciebie skrzynia pracuje inaczej niż u Sekuła.

Alister - Sro 20 Maj, 2009

Breżniew napisał/a:
Czy przy zmianie biegów jest odczuwane przez ciebie działanie zatrzasku w mechaniźmie zmieniacza? Czy biegi wchodzą bardzo lekko i maja tendencje do samoczynnego rozłaczenia lub zmiany na innych biegach?
Byc moze przyczyna jest uszkodzenie elementow z rysunku Obrazek


Jak się dostać do tego elementu C? odkręciłem śrubę, dostałem się do sprężynki ale tego bolca nie wiem jak wyciągnąć?

[ Dodano: Czw 21 Maj, 2009 ]
Breżniew Ty jesteś specjalistą :) ja wyciągnąć ten bolec?

Kwaku - Sob 03 Lip, 2010

Witam.

mam taki problem z biegami tzn. 1 wchodzi ok 3,4,5,6 wszystko ladnie z lekkim oporem (ale mysle ze dosc standardowo ) jednak 2 bieg czesto musze naprawde mocno wciskac :/ ( nie zawsze tak jest wydaje mi sie ze im cieplejszy silnik tym lepiej sie wciska)
jezeli chce dac na luz z 1 to ciezko trafic ( tez mocno trzeba ciskac ) ale np z 2 na luz to lekko pyk noga i wskakuje ok ....

co by trza bylo sprawdzic ( wymienic, wyregulowac ) ? jezeli chodzi o luz linki na manetce sprzegla to jest ok tzn okolo 1 cm. sprzeglo puszcza przy 3/4 manetki, wiec wydaje sie ok.

na dniach bede zmienial olej w silniku bo nawet nie wiem co tam jest zalane i kiedy bylo lane :/

82przemek82 - Sob 03 Lip, 2010

tak jak mowisz najpierw zmien olej i zobacz co bedzie moze juz olej jest stary
tornado50 - Sro 07 Lip, 2010

Mam GSkę niemal świeżo po pełnym serwisie. Niestety zauważyłem, że chwilę po naprawie, (w tym zmiana napędu) dwójka często bardzo ciężko wchodzi, natomiast reszta biegów dość w porządku. Jadąc na ostatnim przełożeniu przy dość dużej prędkości (bo do stówki na szóstce nie mam mu nic do zarzucenia) MOTOCYKL jakby krztusi się i przygasa. Jadąc z tą samą prędkością, powiedzmy 140 na biegu piątym nie mam tego problemu, a po przełączeniu na szóstkę od razu coś mu się dzieje. Po kupnie MOTOCYKLA skrzynia idealnie chodziła. Od tego czasu przejechałem dopiero 2000 km, a jeździć już umiałem, więc to raczej nie wynika z niewłaściwego użytkowania. Silnik pracuje bardzo ładnie, licznik zapamiętał dopiero 26 000 km, choć nie wiadomo czy nie był na nim robiony jakiś wałek. Może ktoś z Was się orientuję co może być usterką... :zdegustowany:
Kwaku - Sob 31 Lip, 2010

olej zmieniony lancuch nasmarowany, itd serwis jako tako zrobiony
ale problem dalej jest :/ czyli bieg 2 ciezko wchodzi tak samo jak ustawienie luzu z biegu pierwszego ...

dzisiaj podczas smarowania lancucha podnioslem motocykla na tylne nozki, po smarowaniu odpalilem moto i wciskam biegi aby resztki smaru opadly i moglbym wyczyscic moto.

jakie bylo moje zdzwiwienie wciskajac 2 bieg ? luzno bez problemu wchodzi ? 3,4 ,5 wszystko luzno ... redukuje na 1 i wcikam na luz :> tez bez problemu ! troszke mnie to zdziwilo .... sciagam motocykl z nozek wciskam bieg.... i jest opor, ciezko wchodzi :zdegustowany: gasze daje na centralna nozke i biegi mozna palcem wciskac ... :szok:


czy naciag lancuca moze powodowac moje problemy ? wydawal mi sie ze jest dobrze naciagniety.... ( ze 3 cm ) nie luzowalem jeszcze kola aby sprawdzic co z biegami na postoju, wole sie spytac czy to moze byc to :) ( ostatnio mam pecha jak cos robie przy moto i zerwalem 2 gwiny wiec wole spytac zanim cos zrobie hehe )

vitucky - Sob 31 Lip, 2010

bardzo prawdopodobne, że masz źle wyregulowane sprzęgło
Kwaku - Sob 31 Lip, 2010

ale czy regulacja sprzegla moze byc zalezna od postawienia motocykla ?

na nozce centralnej biegi wchodza lekko.

na nozce bocznej badz na prosto bez nozki biegi wchodza juz ciezko :/

tzn tak jak pisalem chodzi o bieg jalowy z jedynki oraz o 2 bieg z jedynki reszta jest ok.


po zmianie oleju wydaje mi sie ze z 2 jest juz ok, ale z luzem dalej ciezko wchodzi ( co innego w 1 strone czyli z 2 na jalowy bo wtedy to pykniecie palcem i jest na luzie )

vitucky - Sob 31 Lip, 2010

a jak na centralnej stopce wbijesz bieg i masz wcisniete sprzeglo to nie kreci ci sie kolo przypadkiem?
Miden - Nie 01 Sie, 2010

dokladnie, sprawdz to bo mozliwe ze nie wysprzeglasz do konca.

prosta sprawa, poczekaj az sie nagrzeje gs tak porzadnie (pod wplywem temp zwieksza sie linka sprzegla ) i wtedy sprawdz dokladnie w jakim miejscu ci łapie sprzęgło (czyli po mału puszczaj aż zacznie sie obracać koło. Powinno byc tak w polowie skoku klamki - wtedy masz pewnosc ze ta polowa oznaczala dokladne wysprzęglenie, inaczej walczysz ze skrzynia.

Kwaku - Nie 01 Sie, 2010

kolo sie kreci ciagle i na kazdym biegu ..... znajomy mowil ze nie powinienem sie tym przejmowac... bo MOTOCYKL wiekowy i tak to bywa ?

jezeli chodzi sprzeglo to podczas jazdy przy 3/4 manetki juz nie trzyma... zawsze wydawalo mi sie ze jest wtedy ok ?

vitucky - Nie 01 Sie, 2010

Kwaku napisał/a:
kolo sie kreci ciagle i na kazdym biegu ..... znajomy mowil ze nie powinienem sie tym przejmowac... bo MOTOCYKL wiekowy i tak to bywa ?


fajne podejscie kolegi :zdziwko: poczytaj i zastosuj sie na poczatek do tego tematu http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=1996

Kwaku - Nie 01 Sie, 2010

naciag linki mam ok , luz okolo 1 cm na klamce :)

podczas jazdy na wyzszych obrotach wydaje mi sie ze moto przyspiesza normalnie, jakis czas temu bawilem sie ta linka aby sprawdzic czy to nie jest wlasnie tego wina ale jak bym nie ustawial to efekt jest ten sam

Makar00n - Nie 01 Sie, 2010

A ja tak spytam... Uczyli mnie, że pierwszy bieg wbija się dopiero jak koła staną w miejscu ewentualnie jak się wolniutko toczy. Czy w GSce też tak jest? Czy jadąc dwójką zwalniając przy skrzyżowaniu muszę stanąć żeby wbić 1 czy mogę jechać 5-10 km/h?
vitucky - Nie 01 Sie, 2010

Kwaku napisał/a:
naciag linki mam ok , luz okolo 1 cm na klamce :)

podczas jazdy na wyzszych obrotach wydaje mi sie ze moto przyspiesza normalnie, jakis czas temu bawilem sie ta linka aby sprawdzic czy to nie jest wlasnie tego wina ale jak bym nie ustawial to efekt jest ten sam


powodem moze tez byc zła regulacja na popychaczu pod plastikową osłonką tylko to trzeba zrobić umiejętnie zeby pozniej sprzegla nie spalic

Makar00n napisał/a:
A ja tak spytam... Uczyli mnie, że pierwszy bieg wbija się dopiero jak koła staną w miejscu ewentualnie jak się wolniutko toczy. Czy w GSce też tak jest? Czy jadąc dwójką zwalniając przy skrzyżowaniu muszę stanąć żeby wbić 1 czy mogę jechać 5-10 km/h?


pierwszy bieg jak w każdym pojeździe silnikowym służy tylko do ruszania nawet jadąc 5-10km/h należy używać biegu drugiego(nie ma znaczenia jaki motocykl)czyli dojezdzajac do skrzyzowania na 2-jce zatrzymujesz się i dopiero wbijasz jedynke jak chcesz ruszać

Kwaku - Nie 01 Sie, 2010

za jakis czas ma podjechac do qmpla jakis jego znajomy mechanik z suzuki ... sprawdzi mi gazniki itd. powiem niech sprawdzi skrzynie :)

tak wiec odezwe sie za jakis czas co bylo powodem moich problemow :)

pozdro i szerokosci na drodze :D :rotfl:

Makar00n - Czw 02 Wrz, 2010

Miałem dokładnie ten sam problem Kwaku. Pierwszy bieg mi ciężko wchodził, drugi też opornie. Luzu prawie w ogóle nie można było znaleźć. Gdy postawiłem moto na centralce wrzuciłem 1 bieg [włączony silnik oczywiście] i popatrzyłem na koło to kręciło się i kręciło [cały czas na sprzęgle]. Wcisnąłem hamulec tylni - koło stanęło, ale po puszczeniu hamulca na nowo zaczynało się kręcić. Więc podciągnąłem sprzęgło [miałem jakieś 3 cm luzu]. Okazało się, że nakrętki się poluzowały przy klamce sprzęgła i moto nie wysprzęglało. Teraz mam luz na około 1 cm. Co dziwne koło nadal się obraca, ale wolniej i biegi wchodzą zdecydowanie lepiej. Piszę to po to, żeby nikt nie szukał już tego co ja, martwiąc się czy skrzynia biegów będzie do wymiany.

Problem dotyczył : skrzynia biegów, sprzęgło, problem z 1 i 2 biegem, luz. Aby łatwiej się szukało w szukajce, mogę tak zrobić? :)

Yarccom - Czw 02 Wrz, 2010

mozesz
ZBYCH - Nie 12 Wrz, 2010

Witam Panowie i Panie.
Pozwolę podpiąć się pod ten temat, a mianowicie na biegach moto chodzi OK natomiast na luzie przy prędkości obrotowej około 4tyś w górę coś zgrzyta w skrzyni ( przy wciśniętym sprzęgle wszystko OK ) Czy to koniec skrzyni?
Sprawdziłem sprężynkę zatrzasku wygląda OK.

Pawell_90 - Nie 09 Cze, 2013

Witam!
To moj pierwszy raz na forum wiec badzcie wyrozumiali :) mam maly problem w swoim GSie, troche irytujacy w zasadzie. Kiedy podczas jazdy chce zmienic bieg z 1 na 2 czasem zdarza mi sie wbic luz i kiedy tak sobie jade na tym luzie i probuje poprawic i wbic w koncu ta 2 - strasznie zgrzyta. idzie po zebach ze sie serce kraje. Czy ktos wie co by to moglo byc ? Czy moze to normalne ? Sprzeglo oczywiscie mam wcisniete do konca, obroty wolne...

sezrg - Nie 09 Cze, 2013

jak dla mnie to to normalne ze po zębach troche idzie ale wiadomo ze jesli juz masakrycznie zgrzyta to jest niedobrze.
lencol - Pon 10 Cze, 2013

U mnie jest to samo, je się tym nie przejmuje ;)
Ale tylko jak z luzu na dwójkę, bo jak wbije się dobrze z jedynki na dwójkę to jest ok :D

kempes - Pon 10 Cze, 2013

Pawell_90 napisał/a:
Kiedy podczas jazdy chce zmienic bieg z 1 na 2 czasem zdarza mi sie wbic luz


Więcej zdecydowania. Ta dźwignia to nie kobieta żeby się z nią delikatnie obchodzić :P
Też na początku miałem takie sytuacje, ale po dokładnym ustawieniu dźwigni na wieloklinie i pewniejszego ruchu stopy przy zmianie biegów problemu nie było. Przy na prawdę niedbałej zmianie biegów można nawet "złapać" luz pomiędzy innymi biegami.

Pawell_90 - Pon 10 Cze, 2013

Dzieki wielkie za odpowiedzi :) uspokoiliscie mnie.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group