Oddlawienie (odblokowanie) GSa
Odpowiedz do tematu

Niunia89
[Usunięty]
:
Siemka
Ja miałam wersje 34 km :) rok 95 : zmiana dysz z 1,3mm na 1,2mm zmiana poziomu iglicy i cos tam jeszcze , a do tego regulacja gażników wymiana olejów i spokojnie wyciaga 160km, jak narazie ... niestety pogoda nie pozwala , na 3 biegu ciagnie mi do 130km obrotomiez ciagnie do 11,5 tys bez zadnego dławienia :)
tak ze tak to wygląda u mnie :)

krispoz
[Usunięty]
:
Zrobiłem wszystko co było napisane w instrukcji tj:
- wymiana dysz na 115
- usunięcie ograniczników otwarcia przepustnic
- zmiana poziomu iglicy
- wymiana sprężyn

Mimo to motocykl nie uzyskał większej prędkości niż 140 km/h. Jedyna rzecz jaka nie była robiona to synchronizacja gaźników. Czy zrobienie synchronizacji pomoże? Motocykl normalnie odpala, nie dusi się, nie gaśnie itp.

Motocykl z rocznika 2003.

:
Samo synchro nie pomoże za dużo chyba w tej sytuacji - generalnie nawet na zblokowanych gaźnikach 150-160 moto powinno iść bez problemu.

sprawdź rozmiar zębatek. Ile obrotów masz na 6. biegu przy 140?

krispoz
[Usunięty]
:
Przy prędkości 140km/h mam 7tys obrotów 6tys 120km/h itd. Przeczytałem trzeci raz całe forum i zastanawiam się czy może króćce sprawdzić. Oczywiście otwory w prowadnicach również zakleiłem.

DonCyrulone
[Usunięty]
:
Witam.

W zeszłe wakacje kupiłem GS500F z 2004r (wiele wskazuje na to, że przed właścicielem który był przed mną była ona w Francji). Trochę pojeździłem zanim oddałem ją do regulacji zaworów i gaźników gdyż nie miałem finansów na to. Jak już ją po ok miesiącu oddałem do serwisu to koleś mi zadzwonił że jest zblokowana i czy chce ją odblokować. Powiedział że można albo nowe nieblokowane gaźniki kupić albo jego znajomy robi to jakimiś swoimi sposobami i że nie miał z tym nigdy problemu. Z przyczyn pieniężnych zdecydowałem się oczywiście na tą drugą opcje. Jak dostałem ją z powrotem to trochę pojeździłem i zauważyłem że przy niższych obrotach ma strasznie muła, a na zimnym to ciężko było wgl z miejsca ruszyć. Na wyższych obrotach (szczególnie na pełnej manetce też miał trochę muła). Poza tym działa się dziwna rzecz (nie sprawdzałem często tego przed odblokowaniem bo nie chciałem go żyłować zanim nie zrobi regulacji ale na 90% to nie występowało). Mianowicie po jechaniu na ful lub prawie ful manetce i odjęciu gazu motor jakby na chwile odcinało i dopiero potem gaz "ustawiał" się na właściwą pozycje. Był to koniec sezonu więc pojechałem z tym na gwarancje dopiero w następnym. Po tym serwisie było już dużo lepiej. Podobno wymienił dyszę, chyba jeszcze coś z tą przepustnicą podciśnieniową zrobił i wyregulował. Na niższych i średnich obrotach szedł jak trzeba, jedynie pomiędzy 6k-7k trochę go jeszcze dławiło trochę no i z czasem na wyższych też zaczło (ale powiedział że to się może jeszcze rozregulować). No i niestety problem z "odcinaniem" po odjęciu gazu nie zniknął. Pojechałem z tym jeszcze raz, powiedziałem jak sprawa wygląda. Wyregulował go, ku mojemu miłemu zaskoczeniu do 5,5k idzie jeszcze lepiej niż przed tym. Problem jednak dalej pozostaje przy 6k-7k a może się nawet trochę nasilił :/ No i problem z odcinaniem gazu jakby trochę złagodniał ale dalej jest. Powiedział że jeszcze ewentualnie może jakieś sprężynki na twardsze wymienić a jak nie pomoże to albo się przyzwyczaję albo z powrotem zblokować albo poszukać odblokowanych fabrycznie gaźników.

Co o tym sądzicie?

:
DonCyrulone, bardzo dużo wiedzy znajdzesz już w gotowych tematach na forum, przejżyj pierwsze 11 grup tematycznych z tego spisu -> http://forum.gs500.pl/portal.php?show=2 a wiele Ci się rozjaśni, problemy, które podajesz są można by powiedzieć typowe.

Problemem może być to, że twój mechanik lub jego spec od gaźników sugerował się jedynie instrukcją o oddławianiu wydaną w PDF a sygnowaną przez naszego HubertaG, ale niestety opis tam zamieszczony co do rocznika 2004 i nowszych mija się z rzeczywistością.

Poza opisanym tam zaklejeniem otworu w przepustnicy należy nie wykonywać zmiany ustawień klipsu na iglicy - jest to sprzeczne z instrukcją serwisową gdyż ta i dla zdławionego i niezdławionego gaźnika podaje ten sam rowek (ma pozostać na 3cim rowku), nie należy także zmieniać sprężyn (to tylko starsze roczniki), również śruba regulacyjna pozostaje w nich bez zmian (3 obroty wykręcenia), należy natomiast zmienić dysze z #135 na #130 oraz sprawdzić krućce ssące powinny być 34mm a nie 17mm, jeśli wogóle były zwężane

wszystko to jest opisane na stronach od 9 do 13.

Mam nadzieję, że pomoże Ci to w rozwiązaniu borykających Cię problemów

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
DonCyrulone
[Usunięty]
:
No właśnie nie umie znaleźć nigdzie mojego problemu z "odcinaniem" po odjęcie gazu :/ Czy to prawda, że za średnie obroty odpowiada ustawienie iglicy/przepustnicy podciśnieniowej (niepotrzebne skreślić)?

:
DonCyrulone napisał/a:
Czy to prawda, że za średnie obroty odpowiada ustawienie iglicy/przepustnicy podciśnieniowej (niepotrzebne skreślić)?

tak

DonCyrulone
[Usunięty]
:
Tak z tego co zauwazyłem jak narazie problemy sa głównie na pełnym otwarciu manetki. Pojade jeszcze dzisiaj na jakieś prostki i to dokładnie wypróbuje

:
Na pełnym otwarciu dysza główna robi większość roboty. Znaczenie iglicy jest już dużo mniejsze.

DonCyrulone
[Usunięty]
:
W ogóle dziwna sprawa bo na gaźniku są takie oznaczenia:
01DN
T3X2

Ten pierwszy numer pojawia się w tabelce bodajże 2 strony wcześniej jako niezdławiony gaźnik. Nie wiem tylko co ten drugi numer znaczy. Czyżby mechanik się pomylił?

:
Nie pomogę pewnie za bardzo w kwestii technicznej ale podpowiem inaczej jako że sam bawiłem się w podobne dziadostwo z "mechanikiem".
Jeżeli motocykl jeździ i wszystko jest OK to nie szukaj problemów. Też się kiedyś zastanawiałem czy mam odblokowany ale skoro nie widać różnicy to po co się tym zajmować?
IMO powinieneś oddać mechanikowi motocykl i powiedzieć że ma jeździć jak należy. Jeżeli zapłaciłeś za usługę tyle ile trzeba to powiedz żeby się bawił do skutku.
Jeżeli zapłaciłeś ciężkie pieniądze to znaczy że sam nie chcesz\nie masz czasu się z tym babrać i nie rób tego!
Gaźniki w Gsie to nie jest wcale aż taka banalna sprawa ale skoro ktoś się za to bierze to nie widzę powodu żeby miał to robić byle jak. Nie potrzebnie się wpierdzieliłeś w czary z odblokowywaniem bo nie wiadomo co czarodziej ci tam powkręcał i ile rzeczy zgubił po drodze.

Jedyne co cię powinno teraz interesować to tyle że wsiadasz na moto, ładujesz w gaz i to jedzie bez kaszlenia, strzelania w wydech, dziur w obrotach itd itp. Jeżeli wszystkiego sam nie rozbierzesz i nie obejrzysz dokładnie pewnie się nie dowiesz jak pan magik go "odblokował" dlatego na twoim miejscu bym oddał sprzęt do mechesa celem poprawy usługi i odpuścił tematy odblokowywania.

Życzę powodzenia i nie daj sobie wciskać ciemnoty. U mnie też były sugestie że tak ma być, przyzwyczaisz się. A nie tak miało być bo w gaźniku brakowało części. Płacisz - wymagasz i nie daj się robić w ch....

DonCyrulone
[Usunięty]
:
Jak już nie wiem co z tym zrobić to chce go chociaż naprowadzić co by mogło jeszcze być przyczyną. A nie chce żeby to z powrotem blokował jeśli to w ogóle było blokowane

:
Ile zapłaciłeś za całą usługę?

DonCyrulone
[Usunięty]
:
Za samo odblokowanie 50 zł, Za czyszczenie i regulacje gaźników oraz regulacje zaworów 400

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.