Przesunięty przez: Yarccom Pon 19 Maj, 2008 |
Oddlawienie (odblokowanie) GSa |
Autor |
Wiadomość |
Grzechu16
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 12 Posty: 2051 Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
|
Wysłany: Czw 15 Maj, 2008
|
|
|
hehe no nie da się nie zgodzić Yarccom
nie wiem jak to jest dajmy na to u Ciebie (Yarccom) z tą małą owiewką podobno coś daje ale na totalnym golasie są straszne opory powietrza przy predkosci 140+.... Udało mi się raz Zuzię do większej preskoci rozkulać to szczerze rękawy miałem po łokcie podwiane jak nie wyżej hehe
podczas normanego użytkowania i tak wiecej niz 140 raczej się nie jeździ |
|
|
|
|
retro303 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Maj, 2008
|
|
|
no moj golas pooszedl 160m i chciał wiecej jeszcze ale wiatr juz mnie znosił cos w lewa strone jakos i sie balem;)tak tylko pytalem, ja jezdze i tak swoim turystycznie tylko 90-110 w trasie. |
|
|
|
|
Keso_turbo
Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 124 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Czw 15 Maj, 2008
|
|
|
Kurde mój to żeby 140 poleciał to trzeba go cisnąć jak cholera z reszta już wczoraj z Grzechem i z Leonem o tym gadaliśmy na shoutboxie. Chyba trzeba będzie sie udać na regulację i w ogóle żeby mi całego motóra ( <-- ciekawe czy leon znajdzie ) przejrzeli. Myślę że chyba już dawno od tego trzeba było w ogóle zacząć bo nie wiadomo kiedy było cokolwiek robione przy moto
(Znalazłem /Leon) |
|
|
|
|
matsujama [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Maj, 2008
|
|
|
Hmm moj 160 raczej leciutko wzial i mi sie dobra droga skonczyla heheh trzeba bylo zwolnic ale gs najfajniej chyba leci tak kolo 120 -130 |
|
|
|
|
retro303 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2008
|
|
|
ja tez mysle ze tak 120 to wystarczajaco zeby go nie katowac a predkosc w sam raz. Ile GS najlepiej lubi miec obrotow jak sie jedzie trasa? czy kolo 5ciu tys.? Wczoraj moim Gsem polecialem bez problemu ze stu kilowym kumplem z tylu 140 i moglem duzo wiecej go rozpedzac jeszcze. |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2008
|
|
|
obroty od 4 tys. są jak najbardziej wskazane, zapewniają odpowiednie spalanie.
myślę że 4-5 tys. obrotów to zakres spokojnej jazdy.
przy planowaniu dłuższych trasach i prędkości przelotowej 140 km/h sprawdź poziom oleju przed oraz w trakcie trasy przy przerwie na jedzenie i dłuższy postój. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2008
|
|
|
4-5 tyś to predkośc 80-100 km/h
troche mało
moja przelotówka to 110-120 czyli ok 6tyś obrotów na 6 biegu
spalania oleju nawet z duzym obciazeniem minimalne |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pon 19 Maj, 2008
|
|
|
moja przelotówka to 80-100, do 120 w porywach (drogami szybkiego ruchu to trzeba prawy pasem bokiem jechać, jeżdżę tak ze względu na to że mocno nie wieje przy takiej prędkości a przy okazji spalanie jest na poziomie do 4 litrów), 120 wystarcza do sprawnej jazdy po drogach ekspresowych itd. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
Moralez_Gs500 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 26 Maj, 2008
|
|
|
Witam wszystkich fanów gs-ów... jestem tu nowy na forum i mam pytanie odnośnie tegoż tematu bowiem jestem w trakcie poszukiwania Gs-a a dokładniej na kupnie z 91r wersji slingshot zablokowanej... chciałbym sie dowiedzieć na czym polega blokada w motocyklu z tego roku... jaki jest ewentualny koszt odblokowania trochę to nie precyzyjne pytanie lecz może ktoś z was ma właśnie ten rocznik i miewał ten problem... Pozdrawiam wszystkich i proszę o odpowiedz... z góry dzięki |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Wto 27 Maj, 2008
|
|
|
Ogólnie:
- Rozmiar dyszy jest podany na główce dyszy (patrz obrazek 1).
- Karby/ nacięcia na iglicy gaźnika będą liczone od góry. Więc nie należy zaczynać liczenia od dołu od wierzchołka!
- Rodzaj odblokowania powinien zostać wprowadzony do dowodu rejestracyjnego pojazdu.
- Gdy pojazd zostanie odblokowany w warsztacie nie trzeba niczego nanosić.
- Przy zdejmowaniu czarnej pokrywy z gaźnika należy uważać aby nie zgubić pierścienia- uszczelki (O-Ring) (patrz obrazek 2)!
- Dysze znajdziecie w sklepach Online (larsson.pl) albo u przedstawicieli Suzuki
Rok budowy 1989 – 1993
Części niezbędne do oddławiania:
Część Nr części Ilość Cena
Pokrywa gaźnika 135 02-01D00 2
Dysza główna 120 09491-24016 2
Części niezbędne do zdławiania:
Część Nr części Ilość Cena
Pokrywa gaźnika 135 02-45B10 2
Dysza główna 135 09491-27009 2
1. Obecną dyszę 135 zamienić na 120.
11. Obecną dyszę 120 zamienić na 135.
2. Ograniczniki otwarcia przepustnicy wyjąć (oderwać) z pokrywy.
Są też takie pokrywy gaźnika do których ograniczniki są przymocowane na stałe (odlew). Wtedy muszą zostać zamontowane nowe pokrywy lub obcięte ograniczniki dremelem..
22. Wmontować ogranicznik w pokrywę lub zamontować nową pokrywę już z ogranicznikami.
3. C-klip na iglicy przełożyć do karbu 4 z karbu 3 liczone od góry
33. C-klip na iglicy przełożyć z karbu 3 do karbu 4 liczone od góry
4. Śruba regulacji składu mieszanki(patrz obrazek) musi być następująco ustawiona…
44. Żadnych zmian. Powinna być ustawiona w warsztacie. Zazwyczaj wykręcać 2 ź obrotu.
Najpierw śrubę całkowicie wkręcić, a później wykręcić 2 ź obrotu.
5. Zmontować ponownie gaźnik, uważając na to aby te małe O-Ring porządnie włożyć pod pokrywki przepustnic . Później zsynchronizować.
55. Zmontować ponownie gaźnik, uważając na to aby te małe O-Ring porządnie włożyć pod pokrywki przepustnic . Później zsynchronizować.
1,2,3,4,5 oddławianie
11,22,33,44,55 zdławianie
zdjęcia pooglądasz w pliku
źródło: drosslung
Wszystko wykręć i sprawdź wg tego co pisałem.
Po odblokowaniu daj motocykl do serwisu (regulacja gaźników), jak masz ściągnięty bak bo bez tego się nie obejdzie to sprawdź luz zaworowy, pamiętaj o uszczelce i silikonie. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
Moralez_Gs500 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 02 Cze, 2008
|
|
|
Dzieki wielkie za odpowiedz kilka dni temu stałem sie szczęśliwym posiadaczem tego sprzętu... pozdrawiam wszystkich do zobaczenia na drodzę... |
|
|
|
|
molu [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 19 Cze, 2008
|
|
|
Tak z ciekawosci - ile powyzsza operacja kosztuje w warsztacie/serwisie ?
pozdro |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Czw 19 Cze, 2008
|
|
|
ciężko jednoznacznie odpowiedzieć, w jednym warsztacie regulacje gaźnika, czyszczenie itd. kosztują 100 zł, w innym 200.
Myślę że cała operacja jest niewiele droższa niż kompletny serwis gaźnika + części.
Szacuję iż będzie to kwota od 250 do 500 zł |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
czarnyszybki [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 21 Lip, 2009 odblokować gs 2005 rok
|
|
|
Sorki, wiem ze temat poruszany wielokrotnie., ale jak dla mnie to nadal dość mało obrazowo i do tego w języku niemieckim. W związku z czym mam prośbę czy ktoś kto ma wiedzę w tym temacie , może odblokowywał gs w tym roczniku jak mój i może mi dokładnie wszystko wytłumaczyć . Podać do siebie jakiś kontakt np. telefoniczny. Z góry wielkie dzięki. nara. i pozdro |
|
|
|
|
|