Zegary - wymianana tarcz, podswietlenie |
Autor |
Wiadomość |
kunuś [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Cze, 2013
|
|
|
Dzięki:)
Zamontowałem podświetlanie taśmami Led w samochodzie i pomysłałem że może się to udać w zegarach suzanny:)
Przy okazji, że miałem rozmontowane bebechy to wsadziłem taśmę (długość taśmy odpowiada średnicy kubków), po prostu obkleiłem dookoła na ściankach i wyszło:)
Nawet w nocy nie daję tak bardzo po oczach choć myślałem że może to przeszkadac:)
Muszę rozmontować jeszcze raz bo kabelki mam za krótkie, to porobie fotki co i jak |
|
|
|
|
kenzoo
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 52 Skąd: W-w/R-sko
|
Wysłany: Sro 12 Cze, 2013
|
|
|
< >
a cóż to za ciekawy ACHTUNG na baku?
co tam jest w 3. i 4. punkcie? Od samego rana przed kompem to mi się już zlewa wszystko...
</ > |
_________________ Simson SR50 > Kymco Dink 50 > Suzuki GS500 |
|
|
|
|
kunuś [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 12 Cze, 2013
|
|
|
3. Kosztuje 5 Polonezów "Caro Plus"
4. Za kręcenie manetką i siadanie
Walę w pysk bez ostrzeżenia |
|
|
|
|
Exodus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32 Dołączył: 26 Sie 2012 Pochwał: 7 Posty: 552 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sro 12 Cze, 2013
|
|
|
Ja również kupowałem tarcze z tej aukcji.. Ja jednak skusiłem się na białą wersję.. Pod spód poszły LEDy..
3.jpg LEDy W5W SMD 5050 |
|
Plik ściągnięto 81 raz(y) 93,75 KB |
2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 267 raz(y) 195,36 KB |
1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 138 raz(y) 188,73 KB |
|
_________________ Simson S51 '85 Suzuki GS 500E '97 Yamaha FZ6 S2 '08 |
|
|
|
|
WojtekP [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 12 Cze, 2013
|
|
|
Z jakiego modelu kolega powyżej zakosił wskazówki?
[ Dodano: Sro 12 Cze, 2013 ]
kolega wcześniej mówił o tej taśmie diud zalanych silikonem prawda? jak z aukcji poniżej?
http://allegro.pl/ShowIte...&ars_rule_id=84 |
|
|
|
|
kunuś [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 12 Cze, 2013
|
|
|
Taśma Led - najlepiej SMD a nie RGB.
Można ją ciąć we wskazanych miejscach, najczęsciej jest to co 3 diody lub co 5.
Ja kupiłem podobna do tej:
http://allegro.pl/tasma-3...3287827230.html
Wystarczy Wam 1m taśmy aby podłączyć do zegarów, mniej raczej nie można zakupić.
Złączki wystepujące do spinania taśmy nie nadają się do pojazdów, najlepiej jest przylutować dwa kabelki i podłączyć pod zasilanie dawnej żarówki. Albo kupić taką z gotowym wejściem pod zasilacz i obciąć końcówkę na kabelku.
Co do samych diud jakie zamontował Exodus to różnica jest taka, że taśmą obklejając dookoła kubki podświetla równomiernie całe tarcze, diody w miejscu dawnej żarówki nie dają takiej możliwości i oświetlają tylko do połowy tarcze.
tasma led.jpg Tak wygląda Taśma Led |
|
Plik ściągnięto 8044 raz(y) 2,81 KB |
|
|
|
|
|
Exodus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32 Dołączył: 26 Sie 2012 Pochwał: 7 Posty: 552 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sro 12 Cze, 2013
|
|
|
WojtekP napisał/a: | Z jakiego modelu kolega powyżej zakosił wskazówki? |
GS500E - czerwony marker edition
kunapawel napisał/a: | Co do samych diud jakie zamontował Exodus to różnica jest taka, że taśmą obklejając dookoła kubki podświetla równomiernie całe tarcze, diody w miejscu dawnej żarówki nie dają takiej możliwości i oświetlają tylko do połowy tarcze. |
Nie mogę nawet narzekać na podświetlenie.. Diody świecą dość mocno a wnętrze kubków wyłożyłem folią aluminiową w celu polepszenia rozproszenia światła.. Postaram się dorzucić zdjęcia nocne, bo aktualne nie oddają pełni piękna.. |
_________________ Simson S51 '85 Suzuki GS 500E '97 Yamaha FZ6 S2 '08 |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sro 12 Cze, 2013
|
|
|
kunapawel napisał/a: | najlepiej SMD a nie RGB |
w kwestii formalnej - jedno drugiego nie wyklucza, SMD to rodzaj montażu elementów - powierzchniowy, w odróżnieniu do THT - przewlekany
Z kolei diody zarówno SMD jak i THT mogą być jedno lub wielobarwne w tym też RGB
IMHO akurat w zegarach prędzej widzę te THT niż SMD, zwłaszcza że te pierwsze łatwiej ułożyć po okręgu, niż paski z diodami SMD.
kunapawel napisał/a: | Można ją ciąć we wskazanych miejscach, najczęsciej jest to co 3 diody lub co 5. | Taśmy LED jakie widziałem owszem są o dwóch rastrach ale zawsze są to 3 diody z rastrem 5cm lub 10cm, a nie co 3 diody lub co 5 diod. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
WojtekP [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 12 Cze, 2013
|
|
|
zwinąłes poprostu ten pasek na stożek do środka zegarów mam racje?
nie razi cie tak mocne światło? bardzo podoba mi sie ten pomysl i podswietlenie jest równomierne jak w przypadku zastosowania foli indiglo. |
|
|
|
|
kunuś [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 12 Cze, 2013
|
|
|
Sami specjaliści nagle się znaleźli
Napisałem to co wiem, choć na elektronice znam się słabo.
Jakby ktoś chciał zrobić w ten sam sposób co ja to wystarczy, że chciałem pomóc
I nie wcale mnie nie razi światło zegarów w nocy:) |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sro 12 Cze, 2013
|
|
|
kunapawel napisał/a: | Sami specjaliści nagle się znaleźli ... choć na elektronice znam się słabo |
Dla tego Cię sprostowałem aby nie było niedomówień, zaufaj mi jestem technikiem elektronikiem co prawda w specjalności radiotechnika i telewizja, ale zawsze . Jak byś trochę więcej poczytał forum to byś wiedział, że jest tu kilka osób, które pomagają i prostują pewne sprawa, a również opracowują różne moto-gadżety i się nimi dzielą.
WojtekP napisał/a: | nie razi cie tak mocne światło |
nie powinno razić, bo jeśli paski są klejone na ściankach bocznych kubków zegarów, to nie świecą bezpośrednio w górę. Należy pamiętać, że kąt świecenia diod SMD to średnio 100-120 st., więc główny snop światła idzie na wprost w mechanizm, a do góry świeci tak naprawdę to co się rozprasza w otoczce żelowej . |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
WojtekP [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 20 Cze, 2013
|
|
|
Chciałem się pochwalić kompletnym rezultamem mojej przeróbki zegarów no ale niestety nie otrzymlem moich tarcz jeszcze , kubek pomalowałem odblaskową farbą + klara żeby powiekszyć ofekt odbijania światła (wykorzystałem tutaj pomysł z folia).
Bardzo dziękuje forumowiczom za pomysły które sobie podstępnie wykorzystałem
1371564267795.jpg obrotomierz- podswietlenie + wysiwetlacz biegów |
|
Plik ściągnięto 7920 raz(y) 11,41 KB |
|
|
|
|
|
fikimiki18 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 28 Sie, 2013
|
|
|
Czy ma ktoś może na sprzedaż oryginalne tarcze zarówno prędkościomierza jak i obrotomierza w dobrym stanie z nienaruszoną czarną powłoką? Osobiście kupiłem zamienniki przez allegro jednak były tak słabej jakości (wyglądały jak by ktoś nożyczkami folie wycinał), że wstyd mi na nie patrzeć, a co dopiero instalować w motorze (w moich oryginalnych czarna powłoka przepuszcza już światło) |
|
|
|
|
Kazik [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 07 Wrz, 2013
|
|
|
mam pytanko. jak wyciągnąć ograniczniki z tarczy? |
|
|
|
|
alex76 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 07 Wrz, 2013
|
|
|
kuba5-15 napisał/a: | mam pytanko. jak wyciągnąć ograniczniki z tarczy? | Nie lepiej poprostu uzyc szpilki lub innego cienkiego przedmiotu? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|