Nawigacja GPS - jaka?
Odpowiedz do tematu

:
Miał ktoś do czynienia z Goclever RAIDER 350?
Mile widziane uwagi i opinie.
Pozdrawiam

:
Trochę odkopię temat. ;) Czym się w ogóle kierować przy zakupie nawigacji? Co to znaczy, że nawigacja jest odblokowana? Że mogę wgrywać mapy jakie chce? Czyli nowa nawigacja kupiona w sklepie nie ma takiej możliwości? Jakiś kłopot jest z odblokowaniem?

na allegro natrafiłem na coś takiego i nie wiem czy licytować, czy to nie jest jakieś ostatnie gówno? :D

http://allegro.pl/nawigac...1648094300.html

:
O to przy okazji i ja zadam pytanie. Mam nawigację tom tom ,która sama w sobie ma przyssawkę, nie jest na żadnym mocowaniu. I tak myślę czy dobry pomysł jest żeby sobie ją przymocować do baku? Nic się nie stanie z lakierem jak tak będę przyczepiał i odczepiał?? Bo fajna sprawa z tą przyssawką, mogę obracać gps o 360 stopni na różne strony ,więc i mogę tak sobie ustawić żebym widział wszystko montując na baku. :)

Ławka
[Usunięty]
:
paweu, sam chciałem niedawno kupic Vordona z allegro (z ta roznica, ze ekran 5'), troche szperalem na jego temat i ogolnie ma opinie niezlego urzadzenia, podobno automapa w wersji 4.costam (nie pamietam dokladnie) dziala bezproblemowo, ale wada jest bateria w nim. Ostatecznie go nie kupilem ze wzgledu na cene wysylki i czas oczekiwania, a i w razie usterki nie byloby sie do kogo przyczepic (sprowadzane z hong kongu, a sprzedawca zastrzega sobie w regulaminie, ze jest tylko posrednikiem i nie bierze odpowiedzialnosci)

:
Cytat:
I tak myślę czy dobry pomysł jest żeby sobie ją przymocować do baku? Nic się nie stanie z lakierem jak tak będę przyczepiał i odczepiał?


kij z lakierem bo nic mu nie bedzie od przyssawki ale bez owiewki zgubisz nawigacje zanim jeszcze znajdzie pierwszego satelite...

:
No mam owiewkę ,a raczej tą szybkę puig, a więc myślę ,że nie będzie aż takiego problemu. Ale jak z lakierem nic nie będzie to przetestuję jak to się sprawdza. :)

Duellis
[Usunięty]
:
Commonmen napisał/a:
I tak myślę czy dobry pomysł jest żeby sobie ją przymocować do baku?

Nie wiem jak z trzymaniem takiej przyssawki, ale z posługiwaniem się takim GPSem będzie problem, bo jak będziesz na niego ślepił to tracisz z oczu drogę, co bezpieczne nie jest (testowałem to jeżdżąc z GPSem w mapniku na baku). Nawigacja powinna być na kierownicy, aby patrząc na ekran jednocześnie patrzeć na drogę. No chyba, że masz do tego słuchawki i nie musisz patrzeć na odbiornik podczas nawigowania.

teja-1010100
[Usunięty]
:
Duellis napisał/a:
Nawigacja powinna być na kierownicy, aby patrząc na ekran jednocześnie patrzeć na drogę. No chyba, że masz do tego słuchawki i nie musisz patrzeć na odbiornik podczas nawigowania.
Słuchawki są najlepszym rozwiązaniem. Nie dochodzi do sytuacji braku kontroli sytuacji na drodze.

:
Moim zdaniem słuchawki to lipa, przynajmniej tak wynika z mojego doświadczenia z użytkowania AutoMapy, którą nota bene bardzo sobie chwalę, po prostu, często jest tak, że komunikat idzie na 50 czy 20m przed manewrem, kiedy jest już za późno na manewr np, zmiany pasa do skrętu.

Lepiej jednak kontrolować sytuację wzrokowo na mapie.

Za to asystent pasa ruchu to zajebista funkcja w nowych AM, niestety opracowany jest tylko na krajówkach, dojeżdżając do skrzyżowania pokazuje ci na ok. 150-200m przed, które pasy będą zgodne z twoim kierunkiem.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
teja-1010100
[Usunięty]
:
studi napisał/a:
Moim zdaniem słuchawki to lipa, przynajmniej tak wynika z mojego doświadczenia z użytkowania AutoMapy, którą nota bene bardzo sobie chwalę, po prostu, często jest tak, że komunikat idzie na 50 czy 20m przed manewrem, kiedy jest już za późno na manewr np, zmiany pasa do skrętu.

Lepiej jednak kontrolować sytuację wzrokowo na mapie.

Za to asystent pasa ruchu to zajebista funkcja w nowych AM, niestety opracowany jest tylko na krajówkach, dojeżdżając do skrzyżowania pokazuje ci na ok. 150-200m przed, które pasy będą zgodne z twoim kierunkiem.
Po to są ustawienia w automapie... jeśli metrów masz za mało to po prostu sobie tą ilość zwiększ. Nie widzę problemu.

:
Tu nie chodzi o metry w ustawieniach, tylko o algorytm, który czasami się nie wyrabia, bo skoro na jednym manewrze potrafi powiedzieć 100m przed a na innym mówi na 15m przed to raczej nie jest kwestia ustawień. Poza tym komunikaty ustawiasz w sekundach a nie w metrach od manewru.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
A ja uważam, że dla motocyklisty najlepsza jest papierowa mapa i zapoznanie się a trasą, a nie wpatrywanie się w GPS.

Oczywiście GPS też jest potrzebny ale raczej za granicą w takich dzikich krajach jak włochy francja itp. gdzie często oznakowanie jest tragiczne i dużo dróg. W Polsce oznakowanie jest bardzo dobre i nigdy nie miałem problemu z trafieniem do celu podróży, a zatrzymanie się i podniesienie szybki żeby dopytać to sekunda i na pewno bezpieczeniejsze niż "SKRĘĆ W LEWO ZA 10 METRÓW!".

Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
mr0zd
[Usunięty]
:
Commonmen napisał/a:
No mam owiewkę ,a raczej tą szybkę puig, a więc myślę ,że nie będzie aż takiego problemu. Ale jak z lakierem nic nie będzie to przetestuję jak to się sprawdza. :)


Ja bym próbował dziada do owiewki przyczepić

:
Oooo dobry pomysł. :D Tak proste ,że aż genialne, dzięki. Jutro spróbuję zamontować gps na te dwa sposoby i zapodam fotki jak to się prezentuje. :P

:
Zrób ewentualnie jakieś zabezpieczenie w postaci linki lub sznurka aby za daleko nie odfrunął w razie czego.

Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.