PLYTKI ZAWOROWE |
Autor |
Wiadomość |
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sro 09 Sty, 2008
|
|
|
Płytki sa z podziałem co 0,05mm. W razie nie pasującego wymiaru ustawiasz po prostu z większym luzem. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
jankees [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 09 Sty, 2008
|
|
|
Ale w angli chyba maja z podziałem co 1 setke ,bo 2 płytki mam z wymiarem 2.72 tak jest na płytce napisane i po zmierzeniu jest taki wymiar.A i jeszcze coś jak będę miał na 3 przerwę 0.05,a na jednym 0.06 to bedzie wszystko OKI czy lepiej na wszystkich mieć 0.05. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sro 09 Sty, 2008
|
|
|
Fabryka dopuszcza wielkosc luzu w granicach 0,03-0,08. nic sie więc nie stanie jak będzie np 0,06 a na innym 0,04. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
jankees [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 09 Sty, 2008
|
|
|
Dobra wszystko tak pokombinowałem że potrzebuje tylko 2 płytki o wymiarach 2.65 i na wszystkich bedę miał 0.05 przerwę.Hehe to mi sie udało. |
|
|
|
|
ascon20 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Sty, 2008
|
|
|
można zanieść płytkę na magnesówką i gość zjedzie ją za pare groszy o tyle co chcesz. |
|
|
|
|
jankees [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Sty, 2008
|
|
|
Wiem że można ale juz są zamowione 2 sztuczki wiedz czekam na nie i jak przyjda będzie juz wszystko OKI. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Czw 10 Sty, 2008
|
|
|
ascon20 napisał/a: | można zanieść płytkę na magnesówką i gość zjedzie ją za pare groszy o tyle co chcesz. |
Trzeba pamiętac by po magnesówce rozmagnesować płytki bo będą zbierały opiłki z oleju co moze spowodowac uszkodzenia wałka . |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Kimbord [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 15 Sty, 2008 Luzy zaworowe
|
|
|
Breżniew napisał/a: | Na ssącym lepiej żeby luz był w zakresie 0,03-0,05mm . Na wydechu 0,05-0,08mm. Wydechowe zawory osiągają wyższa temperaturę pracy a przez to maja większą tendencję do rozszerzania metalu i zmianę swego wymiaru.
Przyczyną tego stukania mógł być duży luz osiowy na wałkach. Podobno jest to drobnym defektem produkowanych GS-ów w Hiszpanii. U mnie też są podkładki na lewej stronie wałków patrząc od tyłu silnika. Jaki jest tam luz to ci nie powiem bo nie mierzyłem ale na pewno nie więcej jak kilka dziesiątek milimetra.
Sprawdź też czy uszczelki w głowicy uszczelniające wydech są ok bo może tamtędy są przedmuchy powodujące dźwięk stukania.
Pamiętaj by luz mierzyć wyłącznie pod napiętym łańcuchem rozrządu bo luz bedzie nie prawidłowy. |
Jeżeli zawór wydechowy bardziej się rozgrzewa od ssącego to więcej zwiększa luz - po co mu dawać wstępnie (na zimno) większy luz od ssącego? Jak jestem w błędzie to podpowiedz w jakim.
Pozdrawiam
Kimbord |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Wto 15 Sty, 2008
|
|
|
Źle myślisz. Rozgrzewający sie zawór wydłuża swój trzonek a tym samym zmniejsza sie luz zaworowy. W kazdym silniku po rozgrzaniu luzy sie zmniejszają co doprowadza w skrajnym przypadku do niedomykania sie zaworu jesli luz na zimno jest nieprawidłowy.
W silnikach z długimi laskami popychaczy i dźwigienkami normą są luzy na poziomie 0,20- 0,25 mm na wydechu. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Kimbord [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 15 Sty, 2008
|
|
|
Ok dzięki za wyjaśnienia |
|
|
|
|
ascon20 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 26 Lut, 2008
|
|
|
czy napinacz mogę całkowicie zdemontować nie spowoduje to zbytniego poluzowania łańcucha i przestawienia rozrządu? |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Wto 26 Lut, 2008
|
|
|
Mozna ale trzeba tak ustawic wałki , by żadna z krzywek nie cisneła na zawór. wtedy śmiało zdejmiesz napinacz.
Jest to mozliwe dla tego ze silnik w GS nie ma zapłonu co 360 stp tylko co 180 a potem 540stp .
W jakim celu będziesz go wyjmował? |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
ascon20 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 27 Lut, 2008
|
|
|
chcem go wyciągnąć i sprawdzić czy się nie zacina, chociaż jak rególowałem zawory to napięty był mocno i nie luzował się przy odwrotnym kręceniu to może dam sobie spokój. A chciałem sprawdzić bo po zmianie oleju na castrola gps zauważyłem głośniejszą pracę silnika jak się mocno rozgrzał ale chyba to tak ma być. Myślałem że hydro klepią ale w sumie nie były wyciskane to nie powinny może się przedrażliwiłem na tym punkcie nie jest to jakieś mocne klepanie tylko delikatny stukot. Ale widocznie to tak ma być. |
|
|
|
|
Brosik
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 26 Paź 2008 Posty: 60 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Pią 07 Sie, 2009
|
|
|
Breżniew napisał/a: | Zakupiłem u nich 2 płytki . Zobaczymy jaka jakość.
Do gs-a pasuja o srednicy 29,5mm. |
No i jak z ich jakością ? sam chciałbym się tam w te płytki zaopatrzyć. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pią 07 Sie, 2009
|
|
|
Nie jest to oryginał ale po kilku tys kilometrów nie stwierdziłem rażących luzów. Kupując natomiast płytki można natrafić na pokryte lekka korozja jak i na takie nie majace wymiaru. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
|