PLYTKI ZAWOROWE
Odpowiedz do tematu

cygan
[Usunięty]
: PŁYTKI ZAWOROWE
http://www.motorshop.pl/i...=shop&branch=38 :lol:

+


http://serwisy.gazeta.pl/...23,3175470.html
[/b]

jankees
[Usunięty]
:
http://video.google.pl/vi...earch&plindex=2
a tu jest regulacja jak samemu wykonać.

FoX
[Usunięty]
:
niedługo się tym zajmę :)

:
ja tez przez zime zamierzam sie za to zabrac... a filmik juz widzialem:) ale fajnie ze go ktos tu wrzucil:) mysle nad dzialem "INSTRUKCJE SCHEMATY" itp zeby tam wszystkie tego typu rzeczy wrzucic... co myslicie?

FoX
[Usunięty]
:
dobry pomysł... :)

cygan
[Usunięty]
:
pomysł ok !! ! filmik też widziałe.jest bomba .tak się czaję też na te zawory.grają troche jak sie moto rozgrzeje .

:
Zakupiłem u nich 2 płytki . Zobaczymy jaka jakość.
Do gs-a pasuja o srednicy 29,5mm.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
cygan
[Usunięty]
:
Ja ostatnio rozebrałem moto po jeżdzie i zmierzyłem luzy na zaworach.okazało się że dwa wydechowe mają po 0,07 a pod ssące niewcisnąłem wogóle listka 0,03.powyciągałem te płytki i pomierzyłem i defakto wyszło że oznaczenie na płytce np.265 nie oznaczało 2,65mm tylko np .2,67 więć nie może być mowy o wcześniejszym przeszlifowaniu.
nie wiedziałem w końcu jaki był luz na przednich zaworch (prawie zerowy myślę) więc w sobotnie popołudnie podzwoniłem po angielskich sklepach i okazało się że wszędzie lipa, nowe płytki na zamówienie i czeka się kilka dni.Dodam że moto rozebrane a w niedziele rano do roboty trzeba jechać.podzwoniłem więc do firmach zajmujących się obróbką stali itp. .znalazłem warsztat dwie wioski dalej .Podrzucił mnie tam kumel i gościu na warsztacie przytarł mi dwie płytki na maszynie ze specjalnym stołem o 0,03mm każdą.Poskładałem wszystko ,ale dalej został taki metaliczny stukot.Może trzeba było zeszlifować więcęj?koło 0,05?jAK bedzie trzeba to znowu to rozbiore.Do demontarzy płytek urzyłem jednej nogi "cyrkla?"stolarskiego kształtem przypominającym typowy klucz do płytek.troche go nagiołem na imadle i był ok.jedyny minus to po dłuższej walce sypały się z niego opiłki.za miękki jednym słowem.Szczerze to myślałem że większa filozofia będzie z tym wyjmowaniem płytek.
A czy to normalne że wałki mają luzy na boki po 1mm????.Na jednym i na drugim jest już podkładka na boku.

:
Na ssącym lepiej żeby luz był w zakresie 0,03-0,05mm . Na wydechu 0,05-0,08mm. Wydechowe zawory osiągają wyższa temperaturę pracy a przez to maja większą tendencję do rozszerzania metalu i zmianę swego wymiaru.
Przyczyną tego stukania mógł być duży luz osiowy na wałkach. Podobno jest to drobnym defektem produkowanych GS-ów w Hiszpanii. U mnie też są podkładki na lewej stronie wałków patrząc od tyłu silnika. Jaki jest tam luz to ci nie powiem bo nie mierzyłem ale na pewno nie więcej jak kilka dziesiątek milimetra.
Sprawdź też czy uszczelki w głowicy uszczelniające wydech są ok bo może tamtędy są przedmuchy powodujące dźwięk stukania.
Pamiętaj by luz mierzyć wyłącznie pod napiętym łańcuchem rozrządu bo luz bedzie nie prawidłowy.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
cygan
[Usunięty]
:
Myślę że z tymi uszczelkami na wydechu to trafna diagnoza może być. Coś mi sie wydawało niedawno że głośniej troszeczkę zaczyna buczeć przy schodzeniu z obrotów ale pomyślałem: ...czepiasz się..." i dałem spokój.Teraz to daje do myślenia.
Breżniew a czy napięty łańcuch nie powinien być przez cały czas przez napinacz??Powiem że tam nic nie napinałem....???

:
Łańcuch powinien byc sztywno napięty pomiędzy wałkami . jesli pokręcenie wałem silnika w lewo powoduje znaczne zluzowanie łańcucha a pokrecenie w prawo ponownie napina to przyjrzyj sie napinaczowi czy sie nie zacina. W napinaczu jest wkręt na srubokręt płaski kręcenie w prawo powoduje jego luzowanie , w lewo naciag. Silna sprężyna powinna sama wykręcać śrubę w lewo i wysuwać trzpień.
Uszczelki wydechu maja kształt pierścienia z harmonijkowej rurki podatnej na sciskanie. kosztują 5pln wiec jak są juz podpalone warto wymienić.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
cygan
[Usunięty]
:
Do napinacza dobierałem sie dużo wcześniej i jest ok.Nieumyślnie najpier wykręciłem jego pokrywkę i potem ciekł mi olej.Musiałem uszczelnić.Mądry Polak po szkodzie.U królowej pewnie 10 funta za jedna i czekanie na realizacje zamówienia.Popatszę i wymienię .Dzięki.

Ostatnio zmieniony przez cygan Wto 09 Paź, 2007, w całości zmieniany 1 raz
:
tak tylko dla informacji dla osób które nie lubią/nie potrafia grzebac samemu
koszt regulacji zawrówów to ok 120 zł + koszt ewentualnych płytek (ok 20 zł szt)

Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
cygan
[Usunięty]
:
Tutaj koło 100 funta to jest ponad 500zł.:))))

TUCIO
[Usunięty]
:
koledzy ja z pytaniem bo naprawde chce się upewnić i nichce strzelić babola:gdzie znajduje się ten napinacz łancucha rozrzadu?i jakie powinne być luzy na zaworkach,wydechowy-ssący?Mam przejechane jakieś 38000km.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.