WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Doszkalanie dla uzytkownikow gS500 - technika jazdy
Autor Wiadomość
GSadmirer 


Model GSa: GS 500F
Wiek: 38
Dołączył: 16 Paź 2007
Pochwał: 1
Posty: 756
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 15 Sty, 2012   

no to rewelka!
Gostyń-Krobia zdecydowanie bliżej, znam te rejony dobrze :)
@Borek
nie specjalnie sie tym interesuje, ale kiedyś obiło mi się o uszy, że jak zbierze sie jakas grubsza ekipa motonitów, to w weekendy (chyba było), brali od łebka po 7-8 dych i mieli możliowość jazdy po nim na swoich sprzetach do woli, w końcu po coś ten tor jest
zawsze też można przekręcić i się upewnić czy i jaką słuszną linię obiera lokalna władza ;P
_________________
Nie jeźdź szybciej niż myślisz
 
 
 
emkags 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączyła: 18 Cze 2011
Pochwał: 13
Posty: 868
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 26 Sty, 2012   

Ja pewnie będę chętna jak termnin podpasuje i nie będę leżeć wcześniej :P :D
_________________
Krasnal DRZ400E
------------------------------
SÓZÓCKI ll GS500F || Chądzina 600f4i '03 || Brzydal GS650F Dakar|| Jamaszka XT600 '00
 
 
GSadmirer 


Model GSa: GS 500F
Wiek: 38
Dołączył: 16 Paź 2007
Pochwał: 1
Posty: 756
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 29 Sty, 2012   

"leżenie" jest wskazane, ale tylko dla przyjemności;)

tak wygląda ten tor w Gostyniu:
http://www.youtube.com/wa...player_embedded
_________________
Nie jeźdź szybciej niż myślisz
 
 
 
Huberto_88
[Usunięty]

Wysłany: Wto 06 Mar, 2012   

Pytanie do Tomka Kulika. Być może okaże się ono bezcelowe no ale cóż, zaryzykujmy.
Chodzi o ubiór kandydata na szkolenie, czy to w Ułężu, czy Bemowie, jedno i drugie miejsce odpowiada mi tak samo. Obowiązuje kompletny strój rodem z motogp czy jest to raczej mniej restrykcyjne?
Posiadam kask z homologacją, kurtkę tekstylną z ochraniaczami, rękawice skórzane, ochraniacz na kręgosłup, buty, nakolanniki, buzer i hmm chyba o niczym nie zapomniałem :zdegustowany: aaaa i jeszcze kominiarkę :hyhy:

Do swojego ubioru na motocykl poszedłem dosyć poważnie i odpowiedzialnie.
I tu pytanie do organizatora czy taki strój wystarczy czy wymagacie kompletu?
Bo szczerze mówiąc, średnio mi się widzi kupowanie znowu jakiegoś kombi skórzanego za kilka stów tylko po to żeby poćwiczyć na placyku jazdę na moto :wstyd:
Na "ciuchy" wydałem nie mało a jeżdżę GS'em wartym ze 3000 zł :wstyd:

Więc jak to jest Panie Tomku?
 
 
rolnikov
[Usunięty]

Wysłany: Pon 02 Kwi, 2012   

Jakby co jestem chętny!
 
 
Irys 



Model GSa: Brak moto
Wiek: 36
Dołączyła: 01 Wrz 2009
Pochwał: 12
Posty: 1105
Skąd: Szkocja
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2012   

Huberto_88 kompletny strój motocyklowy to zazwyczaj jednak pełen kombinezon (tekstylny/skórzany czyli spodnie + kurtka). Niektórzy trenerzy nie wpuszczają na plac bez pełnego ubioru, nawet jeansy motocyklowe nie przechodzą wstępnej selekcji. Pomijam fakt że niektórym w Wawie nawet teksy są nie w smak ;)
_________________
 
 
rolnikov
[Usunięty]

Wysłany: Pon 02 Kwi, 2012   

nie strasz tymi dżinami :x :wstyd:
 
 
Irys 



Model GSa: Brak moto
Wiek: 36
Dołączyła: 01 Wrz 2009
Pochwał: 12
Posty: 1105
Skąd: Szkocja
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2012   

Nie wiem jak Tomek się do tego odnosi (z tego co mi wiadomo, również wymaga pełnego stroju moto), ale ProMotor i Marek nie wpuszczą Cię na doszkalanie w jeansach ;)
_________________
 
 
Huberto_88
[Usunięty]

Wysłany: Pon 02 Kwi, 2012   

Hmm no ok rozumiem. Szczerze mówiąc spodziewałem się takiej odpowiedzi ale zastanawia mnie skąd im się wzięły te wymagania co do stroju. Z tego co mi wiadomo kodeks ruchu drogowego wymaga od kierowcy moto i pasażera jedynie kasku (nawet chyba homologacji nie musi mieć dla policji). Jedynie firmy ubezpieczeniowe zwracają uwagę czy kask posiada europejską homologację.

Oczywistą oczywistością jest to, że o nasz ubiór i ochronę powinniśmy zadbać sami, bo robimy to dla siebie. No ale czemu oni robią problem jak ktoś chce wziąć udział w takim szkoleniu w jeansach motocyklowych? Moim zdaniem osoba w kompletnym kombi na GSie wyglądała by komicznie (chodzi o wersję bez owiewek).

Mam wrażenie, że świat motocyklowy opadł w pewną paranoję dotyczącą ochrony. Kiedy kupowałem swój pierwszy kask, pani w salonie namawiała mnie na Araia, który kosztował tyle, że zabrakło by mojej wypłaty. Wszystkie inne kaski jej zdaniem to gó*no tylko arai. Po kilku dniach wróciłem tam z większą wiedzą i kupiłem tańszy model HJC i pani zachwalała mój wybór, bo w tym przedziale cenowym to super garnek :looka:
Makaron na uszy nawijają i tyle!
Oczywiście Arai to super kask, bardzo wygodny, lekki i bezpieczny. Jak przy 170 przywalisz głową w słup albo drzewo to łeb ci urwie ale głowa będzie cała i ładnie będzie się prezentować w trumnie...

Można kupić kombi alpinestars za 4000, kask araia za 2500, buty sidi za 900, żółwia za 400 a szlifa strzelisz jak będziesz jechać 200 metrów w spodenkach po browary do sklepu <rotfl>
 
 
Irys 



Model GSa: Brak moto
Wiek: 36
Dołączyła: 01 Wrz 2009
Pochwał: 12
Posty: 1105
Skąd: Szkocja
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2012   

Ręce mi opadły... Jeżeli jesteś na tyle świadom potrzeb motocyklowych, że chcesz się doszkalać, to powinieneś być również świadom z jakiego powodu wymagany jest pełen strój. Chodzi m.in. o wyrabianie dobrych nawyków w trakcie jazdy - technika jak i strój. Bo właśnie najwięcej wypadków to te, kiedy się jedzie "w spodenkach po browary do sklepu".

I nie wiem co Ty się tak czepiasz pełnego kombinezonu? Wyraźnie napisałam że może być to komplet tekstylny (również nazywany kombinezonem). I nie wiedzę nic złego/głupiego w jeżdżeniu w pełnych teksach na GSie.

PS. Nie myl "paranoi dotyczącej ochrony" z marketingiem, jaki Ci zapodała sprzedawczyni. Chociaż i tak, czym więcej doświadczenia, tym człowiek szybciej się przekona, że jednak ten "Arai" jest lepszy niż inny "HJC" (marki podane przykładowo) - ze względu na wygodę użytkowania i nie tylko.
_________________
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2012   

Huberto_88 napisał/a:
ale zastanawia mnie skąd im się wzięły te wymagania co do stroju.

Myślę, że z dbałości o bezpieczeństwo oraz rozmiar obrażeń na wypadek jakiegoś zdarzenia, od choćby zwykłej przewrotki na betonie.

Huberto_88 napisał/a:
Moim zdaniem osoba w kompletnym kombi na GSie wyglądała by komicznie (chodzi o wersję bez owiewek).

To co powiesz o osobach w pełnym kombi (pomijam tex czy skóra) jadących na 50ccm

Huberto_88 napisał/a:
a szlifa strzelisz jak będziesz jechać 200 metrów w spodenkach po browary do sklepu

Dlatego mimo, że jest to trochę niewygodne ja się nawet do sklepu nie ruszę bez kasku i chociażby jeansów moto i kurtki, przejechałem się po chodniku jadąc rowerem jak SPDy wypiąłem za późno przy zatrzymaniu i mi to stanowczo za nauczkę wystarczyło, nie muszę próbować jak to jest zedrzeć się na moto, ale jak ktoś lubi to polecam w castoramie zakup papieru ściernego, ziarno 40 albo lepiej 25, na pewno wrażenia będą niezatarte
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
Huberto_88
[Usunięty]

Wysłany: Pon 02 Kwi, 2012   

Kombinezon na placu na którym ćwiczy się przy prędkościach 20 km/h? Przerost formy nad treścią.

W teksach na GS spoko. Ale myślę, że do Pro-motor'a cię nie wpuszczą. Robiłem tam prawko więc wiem czego tam uczą i jak tam jest. Na jednym z wykładów wszechwiedzący, najmądrzejszy, elokwentny, przez wszystkich uwielbiany „JERRY” opowiadał swoją mongolską teorię, że kombi skórzane dwuczęściowe to słabizna, bo przy szlifie pierwsze co puści to suwak :rotfl: Najlepsze kombi jednoczęściowe. A i jego zdaniem na skuterze powinno się jeździć w kombiaku, bo szlif na skuterze nie różni się niczym od szlifa na moto :D Może jeszcze zbroja rycerska? Spełni rolę karoserii.
Nasze babki i dziadkowie i rodzice jeździli SHL'kami, WSK'ami, MZ'kami i innymi klasycznymi sprzętami bez kasków, w pantofelkach i żyją. Oczywiście nie osiągali takich prędkości jak my teraz, a ruch na drogach był mniejszy ale 100km/h bo tyle WSK dała radę wystarczyło, żeby się zabić albo zrobić sobie poważne kuku. A teraz słyszę jak Wielki „JERRY” mówi niczym oświecony Budda, że na chińskim skuterze, który osiąga zawrotną prędkość 50km/h (60km/h z górki z wiatrem w plecy) powinno jeździć się w skórzanym kombi :padam:

Jak wspomniałem we wcześniejszym poście, do stroju podszedłem poważnie i wydałem naprawdę kupę kasy.
Oczywiście Arai czy Shoei nie ma porównania do tańszych kasków. Wystarczyło założyć żeby poczuć różnicę ale na litość boską, nie zapłaze 5x więcej za kask.
Summa summaróm to i tak zdecyduje budżet, a że żyjemy w polsce to większość wybierze tańszy kask, a ci którzy mają za dużo pieniążków kupią Arai za dwa i pół patyka, do tego szybkę za 400 i będą jeździć.

A czy ty Irys jadąc 0,5km na moto do koleżanki, sklepu czy gdzieś tam zakładasz sumienni wszystkie ochraniacze jakie masz? Tylko szczerze ;)

[ Dodano: Pon 02 Kwi, 2012 ]
studi napisał/a:
Huberto_88 napisał/a:
ale zastanawia mnie skąd im się wzięły te wymagania co do stroju.

Myślę, że z dbałości o bezpieczeństwo oraz rozmiar obrażeń na wypadek jakiegoś zdarzenia, od choćby zwykłej przewrotki na betonie.

No spoko. Wiadomo. Ale robie to chyba wtedy na własne ryzyko nie? Wspomniałem wcześniej jakwygląda mój ubiór i jedyne co mogę sobie pozdzierać to tyłek, bo nie mam spodni.

studi napisał/a:
Huberto_88 napisał/a:
Moim zdaniem osoba w kompletnym kombi na GSie wyglądała by komicznie (chodzi o wersję bez owiewek).

To co powiesz o osobach w pełnym kombi (pomijam tex czy skóra) jadących na 50ccm

Jeśli ma to wygląd ścigacza to żaden problem. GS z owiewkami też spoko. Naked? Kuriozalnie...

studi napisał/a:
Huberto_88 napisał/a:
a szlifa strzelisz jak będziesz jechać 200 metrów w spodenkach po browary do sklepu

Dlatego mimo, że jest to trochę niewygodne ja się nawet do sklepu nie ruszę bez kasku i chociażby jeansów moto i kurtki, przejechałem się po chodniku jadąc rowerem jak SPDy wypiąłem za późno przy zatrzymaniu i mi to stanowczo za nauczkę wystarczyło, nie muszę próbować jak to jest zedrzeć się na moto, ale jak ktoś lubi to polecam w castoramie zakup papieru ściernego, ziarno 40 albo lepiej 25, na pewno wrażenia będą niezatarte
[/quote]
No bez kasku to wiadomo. Kurtałkę też nie problem zarzucić nawet w upalny dzień, no i rękawice podstwawa. Ale zakładać, buty, żółwia, nakolanniki itd to już wolę rowerem pojechać, samochodem, albo iść pieszo i spacwr od razu zaliczyć...
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2012   

Huberto_88 napisał/a:
Kombinezon na placu na którym ćwiczy się przy prędkościach 20 km/h? Przerost formy nad treścią.

Szkolenia odbywają się chyba na torze. Na filmiku niżej widać wyższe prędkości niż 20 km/h.
http://www.youtube.com/watch?v=W8aZKcLrZgc

Huberto_88 napisał/a:
Nasze babki i dziadkowie i rodzice jeździli SHL'kami, WSK'ami, MZ'kami i innymi klasycznymi sprzętami bez kasków, w pantofelkach i żyją.
Kiedyś nie było innej możliwości. Jak mój tata jeździł na motocyklu wkładał pod zwykłą kurtkę gazety żeby nie wiało, ale to nie znaczy że to rozwiązanie było lepsze...

Huberto_88 napisał/a:

A czy ty Irys jadąc 0,5km na moto do koleżanki, sklepu czy gdzieś tam zakładasz sumienni wszystkie ochraniacze jakie masz? Tylko szczerze ;)

Ja mam 2,7 km w jedną stronę do pracy, a 2,4 w drugą. Zawsze jadę w pełnym stroju, żeby w pracy się przebrać :)
Miałem jednego szlifa jakoś przy 20 km/h jadąc w bluzie i jeansach, i mam po tym małą bliznę na kostce, i nie chce tego powtarzać.
 
 
 
Huberto_88
[Usunięty]

Wysłany: Pon 02 Kwi, 2012   

simin napisał/a:
Huberto_88 napisał/a:
Kombinezon na placu na którym ćwiczy się przy prędkościach 20 km/h? Przerost formy nad treścią.

Szkolenia odbywają się chyba na torze. Na filmiku niżej widać wyższe prędkości niż 20 km/h.
http://www.youtube.com/watch?v=W8aZKcLrZgc

W tym przypadku tak. I użycie pełnego stroju ma rację bytu. Ale w promotorze zanimi zacznie się treningi na torze to ludzie spędzają masę czasu na placyku. Widziałem na własne oczy, bo na tym samym placu odbywało się doszkalanie i kurs A. Ćwiczono przy niewielkich prędkościach.

simin napisał/a:
Jak mój tata jeździł na motocyklu wkładał pod zwykłą kurtkę gazety żeby nie wiało, ale to nie znaczy że to rozwiązanie było lepsze...
<hahaha> jest moc :hurra: :super: :padam:

simin napisał/a:

Ja mam 2,7 km w jedną stronę do pracy, a 2,4 w drugą. Zawsze jadę w pełnym stroju, żeby w pracy się przebrać :)
Miałem jednego szlifa jakoś przy 20 km/h jadąc w bluzie i jeansach, i mam po tym małą bliznę na kostce, i nie chce tego powtarzać.

Chwała ci za to :padam: Mi by się nie chciało.
Dobrze, że tylko mała blizna po tym została :|
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2012   

Huberto_88 napisał/a:
Mi by się nie chciało

obyś nie musiał się nigdy dowiedzieć jak to jest, bo wtedy na pewno ci się zachce - zawsze
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.