Wymiana oleju i plynu hamulcowego |
Autor |
Wiadomość |
Prayer [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 03 Kwi, 2008 Wymiana oleju i płynu hamulcowego
|
|
|
Cześć,
w przeciągu tygodnia będę chciał wymienić olej z filtrem, płyn hamulcowy i opony. Głównie skupiam się na oleju, ponieważ jest to jedna z niewielu rzeczy, na które moja profesja mi pozwala
Zakupiłem nowy filtr wraz z 4 litrami motula. Powiedzcie mi proszę, ile litrów oleju wejdzie wraz ze zmianą filtra? Oczywiście wcześniej planuję upuścić stary. Czy jeżeli rozgrzeję silnik i odkręcę spływ oleju od dołu, to przy zdejmowaniu zabezpieczenia nie poparzy mi rąk?
Drugie pytanie dotyczy wymiany płynu hamulcowego. Czy taki laik jak ja, poradzi sobie z tym? Czy może lepiej oddać do warsztatu?
Opony będę zakładał u profesjonalistów. Zdam relację, jak się na nich jeździ
Dzięki wszystkim za pomoc! |
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 03 Kwi, 2008
|
|
|
oleju wchodzi ok 2.9l
o jakie zabezpieczenie ci chodzi?? jak odkręcisz korek na nagrzanym silniku i poleci olej po ręce to na pewno "ciepło" ci się zrobi więc uważaj.
nie wiem jaki z ciebie laik więc z tym płynem to ci nie poradzę, jeśli nie czujesz się na siłach to lepiej zleć to komuś bo hamulce to najważniejszy podzespół w pojeździe a koszt wymiany niski. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Czw 03 Kwi, 2008
|
|
|
Korek jest na klucz 21 czyli taki jak do świec samochodowych. Kierunek odkręcania lewy.
Olej w silniku tak szybko sie nie rozgrzewa wiec jak przejedziesz sie z 5km to dopiero sie nagrzeje. niema wiec obawy . Pamietaj by dobrze włożyć filtr i od razu włóż nowa uszczelkę do pokrywki. Uszczelka powinna byc z nowym filtrem.
Zanim zapalisz silnik po wymianie oleju , wykręć świece z głowicy i włoż z powrotem do fajek. Oprzyj je o ramę moto. Nastepnie włącz zapłon i rozrusznik. Pokręć rozrusznikiem do momentu az zgaśnie lampka cisnienia oleju. Jak zgasła to wkręć świece z powrotem i uzupełnij prawidłowy poziom oleju w silniku. Robota skończona.
Płyn hamulcowy wymień w serwisie i zobacz jak to się robi. Sam , jesli nigdy tego nie robiłeś zostaw w spokoju. Zanim wyjedziesz z serisu , sprawdż działanie hamulców i czy niema wycieków. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Prayer [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Kwi, 2008
|
|
|
Dzięki! Zdam relację z postępów |
|
|
|
|
Majic
Model GSa: GS 500E
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lut 2008 Pochwał: 1 Posty: 589 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 05 Kwi, 2008
|
|
|
Słyszałem, że Suzuki zawsze podaje ile należy wlewać oleju do stanu MINIMUM. W naszym przypadku po wlaniu równo 3L zalejemy do stanu MAX. To prawda ? |
_________________ Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną). |
|
|
|
|
Plaster [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Kwi, 2008
|
|
|
zgadza sie bo dzisiaj zmienilem olej z filtrem wlalem 2,95L i na bagnecie wskazuje max |
|
|
|
|
Prayer [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 11 Kwi, 2008
|
|
|
Zalałem. Wszystko elegancko |
|
|
|
|
grzesiu [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2009
|
|
|
Breżniew napisał/a: | (...)Korek jest na klucz 21 czyli taki jak do świec samochodowych. Kierunek odkręcania lewy(...)
|
kierunek lewy, tj. odwrotnie do ruchu wskazowek zegara, tak? |
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2009
|
|
|
dokładnie tak |
|
|
|
|
grzesiu [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2009
|
|
|
Ok, dzieki |
|
|
|
|
eliteonly1 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 22 Kwi, 2009 Wymiana Płynu Hamulcowego
|
|
|
Witam, wczoraj zakupiłem Suzuki GS 500 - 1994r.
Zauwazylem, ze motocykl ma za malo plynu hamulcowego - troszke ponizej poziomu low.
Dzis juz kupilem plyn hamulcowy Castrol Response DOT4- syntetyczny - kompaktybilny z DOT3 DOT4 i DOT 5.1 - pol litra za 17 zl.
I tu mam pare pytan:
-czy plyn hamulcowy mozna wymienic tylko u mechanika czyli jak jest napisane na forum raczej nie robic tego samemu? a jak mozna samemu to w jaki sposb?
-czy moge dolac tylko plynu hamulcowego, aby uzupelnic jego poziom? (nie wiem jaki plyn lany byl wczesniej, nie wiem czy jak sie doleje innego, niz byl wczesniej lany to czy cos się stanie) czy ew. mozna to zrobic u mechanika?
-czy ten plyn hamulcowy, ktory podalem wyzej wraz z parametrami bedzie odpowiedni do GS 500?
Prosze o odpowiedz, pozdrawiam. |
|
|
|
|
cosinus [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 22 Kwi, 2009 Re: Wymiana Płynu Hamulcowego
|
|
|
eliteonly1 napisał/a: | Witam, wczoraj zakupiłem Suzuki GS 500 - 1994r.
Zauwazylem, ze motocykl ma za malo plynu hamulcowego - troszke ponizej poziomu low.
|
Pierwsze sprawdzenie jak za mało płynu, to sprawdzenie klocków ham.
eliteonly1 napisał/a: |
Dzis juz kupilem plyn hamulcowy Castrol Response DOT4- syntetyczny - kompaktybilny z DOT3 DOT4 i DOT 5.1 - pol litra za 17 zl.
I tu mam pare pytan:
-czy plyn hamulcowy mozna wymienic tylko u mechanika czyli jak jest napisane na forum raczej nie robic tego samemu? a jak mozna samemu to w jaki sposb?
|
Było tu kilkakrotnie pisane w kilku podobnych wariantach. Strzykawka, wężyk, trochę płynu na zmarnowanie.
Ja tak będę robił, moje ryzyko, z tym że robiłem to na puszkach. Na moto jak już dowiedziałem się, jest kilka różnic. Zależy jak się czujesz, ew zostaje mechanik.
eliteonly1 napisał/a: |
-czy moge dolac tylko plynu hamulcowego, aby uzupelnic jego poziom? (nie wiem jaki plyn lany byl wczesniej, nie wiem czy jak sie doleje innego, niz byl wczesniej lany to czy cos się stanie) czy ew. mozna to zrobic u mechanika?
|
Dolewka to chyba najgorsza opcja, zwłaszcza że zupełnie nie wiesz co jest w środku. Zawsze jest to odradzane. Mechanik niewiele pomoże (chyba że masz zapieczone śrubki pokrywki co sie zdarza i kiepski śrubokręt), bo to może (rzadko) się złego stać, zmiany w gumkach, to na pewno nie od razu widać skutki - tylko po czasie.
eliteonly1 napisał/a: |
-czy ten plyn hamulcowy, ktory podalem wyzej wraz z parametrami bedzie odpowiedni do GS 500? |
Jak wierzysz w pisane (to taki stary dowcip) to powinien pasować. |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Sro 22 Kwi, 2009
|
|
|
Jeżeli czujesz się na siłach robisz samemu. Jeżeli nie dajesz mechanikowi lub osobie bardziej doświadczonej. Wystarczy mechanik samochodowy.
DOT4 jest odpowiedni.
Przy okazji sprawdź klocki i "pobaw" się zaciskiem.
Między innymi ten link się może przydać.
http://serwisy.gazeta.pl/...23,2172820.html |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
pchelka
Wiek: 39 Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 88 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: Sob 16 Maj, 2009
|
|
|
Może troszkę oftop .. ale myślę że pasuje...
takie pytanie - zmieniałem dziś filtr + olej, i sporo się namęczyłem żeby ładnie wpasować ten gumowy simering pod pokrywę filtru. Czy jest jakiś sposób który pozwoli mieć pewność że ta gumka siedzi prawidłowo w wyżłobieniu?
narazie poskręcałem przejechałem sie wokoło garażu, i odstawiłem - pod filtrem leży biała kartka jak coś kapnie to zmieniamy simering .. tylko jak go ułożyć by na pewno siedział dobrze... stosujecie może jakiś sylikon czy coś tego typu do przyklejenia tej małej cholery??
(Swoją drogą jak zobaczyłem stary filtr oleju i gródki metalu to się przeraziłem .. oby silnik nie ucierpiał..) |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 16 Maj, 2009
|
|
|
Miejsce na simmering na pokrywie filtra oleju smarujesz smarem, wtedy uszczelka sie przyklei i bedziesz mieć pewność ze w czasie dokrecania nadal bedzie na swoim miejscu. Jak cieknie kup nowy oring, pozniej zabieraj sie za odkrecanie. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|