Problem - hamulec przod |
Autor |
Wiadomość |
ArkadiuszDZG [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Mar, 2013
|
|
|
Właśnie prowadnice są czyste tłoczki ruszają się bez zacięć i w zbiorniczku była odpowiednia ilość płynu.Ciężka sprawa z tym zaciskiem a za co odpowiada blaszka znajdująca się pod klockami w zacisku? bo wydaje mi się że jest trochę wygięta wygląda jakby przez tłoczek. |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Pon 04 Mar, 2013
|
|
|
Za cofanie sie tloczkow odpowiada po 1 czystosc tloczka po drugie gumowa uszczelka co uszczelnie tloczek.moze masz juz wytarta te uszczelke i nie spelnia swoich wlasciwosci. |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
ArkadiuszDZG [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Mar, 2013
|
|
|
Kupiłem kilka dni temu nowy zestaw naprawczy i go zamontowałem,dlatego to na pewno nie wina uszczelki. |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Pon 04 Mar, 2013
|
|
|
zrób tak :
zdejmij zacisk ( nie jarzmo) weź jakieś dwa solidne pręty i spróbuj wcisnąć zacisk.
jeśli wciska sie bez problemu i bez większego oporu to znaczy ze wina leży w jażmie.
Jednakże jak cieżko będzie tłoczek sie wciskał to proponuje poluźnic trochę odpowietrznik i znów spróbować wcisnąć. jeśli sie wciśnie bez problemu przy popuszczonym odpowietrzniku to znaczy ze przewód hamulcowy jest w środku niedrożny ( w środku od starości rozwarstwiony) i przewód do wymiany
Przewód w środku rozwarstwiony to tez tłoczek sie nie cofa.pompa ma siłe przepchnąć płyn hamulcowy ale z powrotem nie ma siły się przepchnąć samoczynnie
miałem już jakieś 4 takie przypadki
Ps-Nie dziękuj |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
ArkadiuszDZG [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Mar, 2013
|
|
|
Ehhh pisałem wcześniej że dopiero kupiłem nowy przewód hamulcowy w stalowym oplocie goodridge tłoczki da się wcisnąć bez większego problemu przy otwartym zbiorniczku od wlewu płynu hamulcowego. |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Wto 05 Mar, 2013
|
|
|
ArkadiuszDZG napisał/a: | Ciężka sprawa z tym zaciskiem a za co odpowiada blaszka znajdująca się pod klockami w zacisku? bo wydaje mi się że jest trochę wygięta wygląda jakby przez tłoczek. |
Może faktycznie tym tropem...
Ta blaszka pełni rolę sprężyny trzymającej klocki w odpowiedniej pozycji w zacisku.
Może jeśli jest jakoś wygięta to ona blokuje klocek i ten nie cofa się wystarczająco.
Zobacz sobie na moje fotki czy tak masz włożoną blaszkę, bo w Haynesie był błąd.
Możesz jeszcze sprawdzić poprawność układu hydraulicznego w taki sposób:
1. odkręć zacisk od lagi
2. wyciągnij klocki z zacisku
3. naciśnij klamkę raz
4. puść klamkę i zobacz czy tłoczki delikatnie się cofają.
Jesli tłoczki się cofają to musi coś mechanicznie blokować klocki, prowadnice zacisku. |
_________________
|
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Wto 05 Mar, 2013
|
|
|
W związku z tym co już wyżej zostało napisane. Dodam że powierzchnia tłoczka zacisku powinna być równa i gładka, bez żadnych zarysowań, wżerów, czy zadrapań. To samo tyczy się powierzchni otworu pod tłoczek w zacisku. Poniekąd nawet zbyt duży luz tłoczka w zacisku może powodować jego blokowanie, to samo tyczy się zużytych/wypracowanych prowadnic zacisku w jarzmie.
Jeżeli masz jakieś podejrzenia względem "być może nieprawidłowo" pracującej pompy hamulcowej, możesz wykonać pewną próbę. Mianowicie wystarczy użyć innej pompy, a w przypadku braku takiej, zdjąć pompę tylnego układu hamulcowego, i podłączyć ją na próbę do przedniego układu. Wiem że wymagać to będzie sporego dodatkowego nakładu pracy, ale być może pomoże to tobie w odnalezieniu konkretnej przyczyny. To o czym pisałeś wcześniej z "woreczkiem na końcu przewodu i cofającym się powietrzem" nie ma żadnego uzasadnienia w praktyce, ponieważ w samym układzie hamulcowym występują zupełnie inne zjawiska tj. ciśnienie/temperatura płynu hamulcowego, dochodzą do tego jeszcze znaczne opory tłoczka w zacisku, które muszą zostać pokonane, by tłoczek uległ cofnięciu w momencie odpuszczenia klamki hamulca. Sprężony płyn hamulcowy działa wypychająco na wszystkie elementy wewnętrzne zacisku hamulcowego, min. na tłoczek a także na same uszczelnienia o-ringi tego tłoczka. I właśnie te o-ringi swoją elastycznością, które są pod ciśnieniem wypychane w stronę tarczy hamulcowej w momencie odpuszczenia klamki hamulca i spadku ciśnienia w układzie, powracając do swojego pierwotnego położenia/kształtu jednocześnie automatycznie cofają/odbijają tłoczek do położenia wyjściowego. A więc do prawidłowego powstania takiego efektu jest niezbędnie potrzebny przede wszystkim sprawny zacisk, tłoczek, oraz pozostałe elementy układu hamulcowego. |
|
|
|
|
ArkadiuszDZG [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 05 Mar, 2013
|
|
|
Dzięki za rade po wielu niepowodzeniach oddałem zacisk i pompę mojemu wujkowi który ma dość pokaźną kolekcje motocykli i zna się na mechanice gdy pokazałem mu zacisk zauważył coś co ja ominąłem tzn prowadnica na której utrzymuje się klocek hamulcowy została wytarta w takim stopniu że trudno to zauważyć ale może to doprowadzać to zaklinowania się klocka w tym wytartym wgłębieniu i dla tego może się blokować koło. Do tego tłoczki są w nie najlepszym stanie mają niestety małe wżery tak wiec powiedział mi że mam wpaść do niego za tydzień i wtedy mi powie czy da się coś z tym zrobić czy czeka mnie jednak kupno nowego zacisku.Gdy już uporam się z problemem napisze co tak na prawdę zawiodło. |
|
|
|
|
Krzys PL
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 13 Sie 2012 Pochwał: 1 Posty: 37 Skąd: Hemel Hempstead
|
Wysłany: Czw 21 Mar, 2013
|
|
|
Od jakiegoś czasu zaczął mi brzęczeć przedni hamulec. Kończyła mi się tarcza i myślałem że to od tego, ale wymieniłem tarcze i klocki a przód dalej mi brzęczy. Od czego to może być? |
|
|
|
|
mocar [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 21 Mar, 2013
|
|
|
Czyściłeś cały zacisk przy wymianie tarczy i klocków? |
|
|
|
|
Krzys PL
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 13 Sie 2012 Pochwał: 1 Posty: 37 Skąd: Hemel Hempstead
|
Wysłany: Pią 22 Mar, 2013
|
|
|
Tak czyściłem, jedynie czego nie zrobiłem to nie nasmarowałem tłoczków, bo nie przyszła mi jeszcze pasta a musiałem mieć sprawne moto. Ale na dniach mi przyjdzie to przesmaruje. |
|
|
|
|
ArkadiuszDZG [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 10 Kwi, 2013
|
|
|
Witam co do brzęczenia miałem dziś podobnie przy zakładaniu zacisku niestety nie wiem jaka była tego przyczyna ale przy odkręceniu ponownie zacisku , dopasowaniu go i przykręceniu po brzęczeniu nie było ani śladu.A co do mojego wcześniejszego problemu z zaciskiem to pierwszym było zagłębienie wytarte przez klocki w prowadnicy która utrzymuje klocki rozwiązałem go tak że po prostu naspawałem a potem wyszlifowałem prowadnice i wszystko jest ok a drugi problem to jednak pompa hamulcowa daje za małe ciśnienie i tu moje pytanie musze kupić zestaw naprawczy do pompy i chciałbym się dowiedzieć czy w rocznikach 2000-2004 jest jakaś różnica w budowie pompy.Jest to pompa hamulcowa firmy Nissin. |
|
|
|
|
czyzewsky
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 01 Lut 2013 Posty: 7 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Czw 18 Kwi, 2013
|
|
|
Witam, można użyć tego specyfiku od tłoczków do posmarowania tłoczka pompy hamulcowej? |
|
|
|
|
master611 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 08 Paź, 2013
|
|
|
witam, rozumiem ze nalezy zalozyc oslony przeciwpylowe,a jakie sa konsekwencje jesli ich sie nie zalozy?
spowoduje to wyciek plynu? |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Wto 08 Paź, 2013
|
|
|
Takie że bez tych osłonek dojdzie do zapieczenia/zatarcia/porysowania powierzchni tłoczka zacisku/prowadnic, a dodatkowo do przyspieszonej korozji odsłoniętych mechanizmów. Wybór więc należy do Ciebie, albo zrobisz tak jak sztuka/zasady mechaniki nakazują, albo metodą zwaną pospolicie druciarstwem. |
|
|
|
|
|