WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Problem - hamulec przod
Autor Wiadomość
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Wto 08 Paź, 2013   

KATANA napisał/a:
albo zrobisz tak jak sztuka/zasady mechaniki nakazują, albo metodą zwaną pospolicie druciarstwem.


Dodajmy, że pewnie w niedługim czasie będziesz musiał to robić jeszcze raz, więc zrobisz sobie niepotrzebne koszty. Zrób raz a dobrze i problem z głowy, a hamulce w moto to jednak dosyć ważna sprawa.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
sezrg 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2007
Pochwał: 17
Posty: 821
Skąd: swarzędz/poznan
Wysłany: Sro 09 Paź, 2013   

to tak jak korzystać z przydroznej pani bez prezerwatywy. szybko i extra ale może okazać sie niebezpiecznie
_________________
keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
 
 
 
malinovy
[Usunięty]

Wysłany: Czw 20 Mar, 2014   

hmm no to teraz z innej beczki, podczas rozbierania zacisku pekla mi jedna z gumek od prowadnic (zaznaczona na rozowy kolor)



szukalem calych reparaturek przedniego zacisku ale znalezc nie moglem, macie moze pomysl gdzie moge taka gumke dostac?
 
 
kenzoo 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 52
Skąd: W-w/R-sko
Wysłany: Czw 20 Mar, 2014   

kup jedno z tych i po sprawie:

zestawy naprawcze
_________________
Simson SR50 > Kymco Dink 50 > Suzuki GS500
 
 
malinovy
[Usunięty]

Wysłany: Nie 23 Mar, 2014   

hmm byłoby wszystko pięknie gdyby nie to że katalogowo zaden nie pasuje do GS500f 04'. Wszystkie zestawy sa do gs'ow z max 2001 roku. Na zdjeciu uszczelki wygladaja identycznie ale nie wiem jak z wymiarami. Mial ktos juz taki problem?
 
 
Pawlus 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2009
Pochwał: 1
Posty: 278
Skąd: Oława
Wysłany: Nie 23 Mar, 2014   

Masz zacisk ajp czy tokico? Jak tokico to będzie pasować bo to ten sam zacisk, co do ajp w 100% pewien nie jestem, ale chyba ten zacisk ma także te same wymiary.
_________________
GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
 
 
 
malinovy
[Usunięty]

Wysłany: Pon 24 Mar, 2014   

niestety AJP. jutro zadzwonie do suzuki, zobaczymy co mi zaproponuja ciekawego
 
 
kenzoo 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 52
Skąd: W-w/R-sko
Wysłany: Nie 30 Mar, 2014   

czy bardzo jest źle jak nie mam tej blaszki? Miałem ją zwichrowaną i praktycznie zsunęła się z tego trzpienia, więc całkowicie wyciągnąłem bo i tak by wyleciała z czasem. Hamulce działają ok...

_________________
Simson SR50 > Kymco Dink 50 > Suzuki GS500
 
 
Set3 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 60
Dołączył: 14 Paź 2010
Pochwał: 28
Posty: 682
Skąd: Wałcz
Wysłany: Nie 30 Mar, 2014   

Nie ma tragedii. Blaszka odpycha klocek od jednej ze scianek bocznych. Minimalnie. Klocek hamulcowy nie wypadnie. Ale jak byś jednak chciał tę blaszkę to pisz. Mam te blaszki.
Dorzucę Ci w gratisie do zamówienia :) . Tego co pisałeś.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
 
 
 
kiler 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 31
Dołączył: 21 Paź 2010
Pochwał: 1
Posty: 219
Skąd: Starachowice/Kraków
Wysłany: Sob 05 Kwi, 2014   

Zrobiłem sobie dziś serwis przedniego zacisku. Wymieniłem uszczelki, wyczyściłem wszystko, przesmarowałem. Tylko, że strasznie długo odpowietrzałem układ, pompowałem 5h. :przestraszony: Gdzieś wyczytałem, że dobrze jest napełnić układ płynem za pomocą strzykawki przez odpowietrznik. To dobre rozwiązanie? Warto wiedzieć na przyszłość. ;)
 
 
 
Pawlus 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2009
Pochwał: 1
Posty: 278
Skąd: Oława
Wysłany: Sob 05 Kwi, 2014   

Próbowałem i metody tradycyjnej i tej ze strzykawką, którą polecał tu Breżniew i wydaje się, że ta druga jest nieco szybsza i nieco wygodniejsza (przynajmniej płynu przypadkiem nie rozlejesz jak by Ci się słoik przewrócił :P ). Nie mniej jednak, jeśli masz zakleszczające się prowadnice w zacisku, lekko przepuszczającą pompę i źle podejdziesz do sprawy to każdą z tych metod możesz pompować przez wieki i nawet się nie dopompować :D Przy tej robocie graja rolę nawet takie pierdółki, jak np. za szybkie puszczanie pompy przy zalewaniu układu, wtedy więcej powietrza się zbiera. Polecam każdemu kto robi to pierwszy raz zapoznanie się przed robotą z instrukcją od HEL'a >klik<, znacznie sprawniej pójdzie.
_________________
GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
 
 
 
claudii 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączyła: 23 Maj 2011
Pochwał: 2
Posty: 392
Skąd: Olsztyn / Giżycko
Wysłany: Czw 19 Cze, 2014   

po przejechaniu kilkunastu kilometrów, podczas hamowania przodem czuję bicie na kierownicy a tarcza gorąca że nie idzie dotknąć :kwasny: Czyżby krzywa tarcza, do wymiany? Czy to normalne że tak się nagrzewa?
_________________
My Suzi
.

.
 
 
Wilk 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 10 Maj 2014
Pochwał: 7
Posty: 498
Skąd: Gdynia - Wielki Kack
Wysłany: Czw 19 Cze, 2014   

Może tłoczek nie odbija i cały czas ściska tarcze. W czasie hamowania z większych prędkości tarcza się może bardzo mocno nagrzewać. Jednak jeśli przegrzejesz/zagotujesz hamulec (często słychać o takich przypadkach np. w górach jak samochody zjeżdżają cały czas na hamulcu nawet przy niezbyt stromych, ale długich zjazdach, bo niestety jak widać na ulicach wielu ludzi nie wie jak hamować silnikiem) to jego wydajność drastycznie spadnie i praktycznie stracisz możliwość hamowania przodem (może się nawet zagotować płyn hamulcowy w przewodach).

Ja bym sprawdził na początek to tak. Poczekaj aż tarcza ostygnie i przejedź się np. 500 metrów-kilometr. W czasie jazdy na początku raz sobie wciśnij przedni hamulec (przyhamuj), puść i rozpędź się i jedź dalej, a po tych 500 metrach zjedź na pobocze i zatrzymaj się używając tylko tylnego hamulca (tylko spokojnie żeby nie zblokować tylnego koła). Sprawdź temperaturę przedniej tarczy. Tarcza powinna być zimna/letnia. Jeśli będzie gorąca tzn. że nawet jak nie hamujesz to klocki trzymają tarczę (nie odbijają tłoczki) i ona się zagrzewa lub tarcza jest krzywa i ociera klocki.

Możesz też postawić motocykl na centralce i poprosić kogoś aby docisnął tylną kanapę do ziemi tak żeby tylne koło oparło się ziemie/jezdnię. Wtedy przednie uniesie się ponad grunt i będziesz mogła nim zakręcić. Jak zakręcisz kołem to będziesz widzieć czy koło się obraca normalnie czy tarcza trze o klocki i hamuje koło (kręci się z oporem), czy może co jakiś czas tarcza ociera o klocki hamulcowe (może być krzywa tarcza i będzie bić co jakiś czas). Możesz też sprawdzić przednią ośkę, bo może przednia oś jest krzywa i koło wężykuje, ale to byś czuła w czasie prowadzenia raczej (chociaż zależy jak mocno wężykuje). Możesz też zakręcić kołem, wcisnąć hamulec na chwilę, puścić hamulec i znowu spróbować zakręcić kołem. Jeśli tłoczek nie odbija prawidłowo to od razu będzie widać różnicę w oporze toczenia/obracania się koła.

Mechanikiem nie jestem, ale tak bym próbował po swojemu na początek zdiagnozować co się dzieje żeby chociaż coś więcej wiedzieć na temat objawów.
_________________
Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95'
 
 
 
Set3 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 60
Dołączył: 14 Paź 2010
Pochwał: 28
Posty: 682
Skąd: Wałcz
Wysłany: Pią 20 Cze, 2014   

Klaudia.
Koło przednie do góry. Można na centralke i obciążyć tył motocykla i kręcić kołem.
Zaobserwuj co się dzieje na luzie, przy hamowaniu lekkim czy koło np bije czy tarcza. Klocki czasem nie odbijają.
Nie powinno bić.
Powiem Ci jak można np wykrzywić tarcze hamulcową w samochodzie. Niby jest osłonięta.
Wystarczy mocno np kilka razy hamować i wjechać w dużą kałużę. Szybkie schłodzenie tarczy w jednym miejscu ją lekko wykrzywi.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
 
 
 
claudii 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączyła: 23 Maj 2011
Pochwał: 2
Posty: 392
Skąd: Olsztyn / Giżycko
Wysłany: Pią 20 Cze, 2014   

zacisk rozebrałam, jeden tłoczek solidnie się zapiekł i nie chciał ani się wysunąć ani schować. Wyczyszczone, nasmarowane, zalane świeżym płynem. Koło kręci się lżej, ale w jednym miejscu trze mocniej. Chyba będzie lepiej, jutro sprawdzę w jeździe.
_________________
My Suzi
.

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.