Odpowiedz do tematu
:
Właśnie prowadnice są czyste tłoczki ruszają się bez zacięć i w zbiorniczku była odpowiednia ilość płynu.Ciężka sprawa z tym zaciskiem a za co odpowiada blaszka znajdująca się pod klockami w zacisku? bo wydaje mi się że jest trochę wygięta wygląda jakby przez tłoczek.
:
Za cofanie sie tloczkow odpowiada po 1 czystosc tloczka po drugie gumowa uszczelka co uszczelnie tloczek.moze masz juz wytarta te uszczelke i nie spelnia swoich wlasciwosci.
keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
:
Kupiłem kilka dni temu nowy zestaw naprawczy i go zamontowałem,dlatego to na pewno nie wina uszczelki.
:
zrób tak :
zdejmij zacisk ( nie jarzmo) weź jakieś dwa solidne pręty i spróbuj wcisnąć zacisk.
jeśli wciska sie bez problemu i bez większego oporu to znaczy ze wina leży w jażmie.
Jednakże jak cieżko będzie tłoczek sie wciskał to proponuje poluźnic trochę odpowietrznik i znów spróbować wcisnąć. jeśli sie wciśnie bez problemu przy popuszczonym odpowietrzniku to znaczy ze przewód hamulcowy jest w środku niedrożny ( w środku od starości rozwarstwiony) i przewód do wymiany
Przewód w środku rozwarstwiony to tez tłoczek sie nie cofa.pompa ma siłe przepchnąć płyn hamulcowy ale z powrotem nie ma siły się przepchnąć samoczynnie
miałem już jakieś 4 takie przypadki
Ps-Nie dziękuj
zdejmij zacisk ( nie jarzmo) weź jakieś dwa solidne pręty i spróbuj wcisnąć zacisk.
jeśli wciska sie bez problemu i bez większego oporu to znaczy ze wina leży w jażmie.
Jednakże jak cieżko będzie tłoczek sie wciskał to proponuje poluźnic trochę odpowietrznik i znów spróbować wcisnąć. jeśli sie wciśnie bez problemu przy popuszczonym odpowietrzniku to znaczy ze przewód hamulcowy jest w środku niedrożny ( w środku od starości rozwarstwiony) i przewód do wymiany
Przewód w środku rozwarstwiony to tez tłoczek sie nie cofa.pompa ma siłe przepchnąć płyn hamulcowy ale z powrotem nie ma siły się przepchnąć samoczynnie
miałem już jakieś 4 takie przypadki
Ps-Nie dziękuj
keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
:
Ehhh pisałem wcześniej że dopiero kupiłem nowy przewód hamulcowy w stalowym oplocie goodridge tłoczki da się wcisnąć bez większego problemu przy otwartym zbiorniczku od wlewu płynu hamulcowego.
:
Może faktycznie tym tropem...
Ta blaszka pełni rolę sprężyny trzymającej klocki w odpowiedniej pozycji w zacisku.
Może jeśli jest jakoś wygięta to ona blokuje klocek i ten nie cofa się wystarczająco.
Zobacz sobie na moje fotki czy tak masz włożoną blaszkę, bo w Haynesie był błąd.
Możesz jeszcze sprawdzić poprawność układu hydraulicznego w taki sposób:
1. odkręć zacisk od lagi
2. wyciągnij klocki z zacisku
3. naciśnij klamkę raz
4. puść klamkę i zobacz czy tłoczki delikatnie się cofają.
Jesli tłoczki się cofają to musi coś mechanicznie blokować klocki, prowadnice zacisku.
ArkadiuszDZG napisał/a: |
Ciężka sprawa z tym zaciskiem a za co odpowiada blaszka znajdująca się pod klockami w zacisku? bo wydaje mi się że jest trochę wygięta wygląda jakby przez tłoczek. |
Może faktycznie tym tropem...
Ta blaszka pełni rolę sprężyny trzymającej klocki w odpowiedniej pozycji w zacisku.
Może jeśli jest jakoś wygięta to ona blokuje klocek i ten nie cofa się wystarczająco.
Zobacz sobie na moje fotki czy tak masz włożoną blaszkę, bo w Haynesie był błąd.
Możesz jeszcze sprawdzić poprawność układu hydraulicznego w taki sposób:
1. odkręć zacisk od lagi
2. wyciągnij klocki z zacisku
3. naciśnij klamkę raz
4. puść klamkę i zobacz czy tłoczki delikatnie się cofają.
Jesli tłoczki się cofają to musi coś mechanicznie blokować klocki, prowadnice zacisku.
:
W związku z tym co już wyżej zostało napisane. Dodam że powierzchnia tłoczka zacisku powinna być równa i gładka, bez żadnych zarysowań, wżerów, czy zadrapań. To samo tyczy się powierzchni otworu pod tłoczek w zacisku. Poniekąd nawet zbyt duży luz tłoczka w zacisku może powodować jego blokowanie, to samo tyczy się zużytych/wypracowanych prowadnic zacisku w jarzmie.
Jeżeli masz jakieś podejrzenia względem "być może nieprawidłowo" pracującej pompy hamulcowej, możesz wykonać pewną próbę. Mianowicie wystarczy użyć innej pompy, a w przypadku braku takiej, zdjąć pompę tylnego układu hamulcowego, i podłączyć ją na próbę do przedniego układu. Wiem że wymagać to będzie sporego dodatkowego nakładu pracy, ale być może pomoże to tobie w odnalezieniu konkretnej przyczyny. To o czym pisałeś wcześniej z "woreczkiem na końcu przewodu i cofającym się powietrzem" nie ma żadnego uzasadnienia w praktyce, ponieważ w samym układzie hamulcowym występują zupełnie inne zjawiska tj. ciśnienie/temperatura płynu hamulcowego, dochodzą do tego jeszcze znaczne opory tłoczka w zacisku, które muszą zostać pokonane, by tłoczek uległ cofnięciu w momencie odpuszczenia klamki hamulca. Sprężony płyn hamulcowy działa wypychająco na wszystkie elementy wewnętrzne zacisku hamulcowego, min. na tłoczek a także na same uszczelnienia o-ringi tego tłoczka. I właśnie te o-ringi swoją elastycznością, które są pod ciśnieniem wypychane w stronę tarczy hamulcowej w momencie odpuszczenia klamki hamulca i spadku ciśnienia w układzie, powracając do swojego pierwotnego położenia/kształtu jednocześnie automatycznie cofają/odbijają tłoczek do położenia wyjściowego. A więc do prawidłowego powstania takiego efektu jest niezbędnie potrzebny przede wszystkim sprawny zacisk, tłoczek, oraz pozostałe elementy układu hamulcowego.
Jeżeli masz jakieś podejrzenia względem "być może nieprawidłowo" pracującej pompy hamulcowej, możesz wykonać pewną próbę. Mianowicie wystarczy użyć innej pompy, a w przypadku braku takiej, zdjąć pompę tylnego układu hamulcowego, i podłączyć ją na próbę do przedniego układu. Wiem że wymagać to będzie sporego dodatkowego nakładu pracy, ale być może pomoże to tobie w odnalezieniu konkretnej przyczyny. To o czym pisałeś wcześniej z "woreczkiem na końcu przewodu i cofającym się powietrzem" nie ma żadnego uzasadnienia w praktyce, ponieważ w samym układzie hamulcowym występują zupełnie inne zjawiska tj. ciśnienie/temperatura płynu hamulcowego, dochodzą do tego jeszcze znaczne opory tłoczka w zacisku, które muszą zostać pokonane, by tłoczek uległ cofnięciu w momencie odpuszczenia klamki hamulca. Sprężony płyn hamulcowy działa wypychająco na wszystkie elementy wewnętrzne zacisku hamulcowego, min. na tłoczek a także na same uszczelnienia o-ringi tego tłoczka. I właśnie te o-ringi swoją elastycznością, które są pod ciśnieniem wypychane w stronę tarczy hamulcowej w momencie odpuszczenia klamki hamulca i spadku ciśnienia w układzie, powracając do swojego pierwotnego położenia/kształtu jednocześnie automatycznie cofają/odbijają tłoczek do położenia wyjściowego. A więc do prawidłowego powstania takiego efektu jest niezbędnie potrzebny przede wszystkim sprawny zacisk, tłoczek, oraz pozostałe elementy układu hamulcowego.
:
Dzięki za rade po wielu niepowodzeniach oddałem zacisk i pompę mojemu wujkowi który ma dość pokaźną kolekcje motocykli i zna się na mechanice gdy pokazałem mu zacisk zauważył coś co ja ominąłem tzn prowadnica na której utrzymuje się klocek hamulcowy została wytarta w takim stopniu że trudno to zauważyć ale może to doprowadzać to zaklinowania się klocka w tym wytartym wgłębieniu i dla tego może się blokować koło. Do tego tłoczki są w nie najlepszym stanie mają niestety małe wżery tak wiec powiedział mi że mam wpaść do niego za tydzień i wtedy mi powie czy da się coś z tym zrobić czy czeka mnie jednak kupno nowego zacisku.Gdy już uporam się z problemem napisze co tak na prawdę zawiodło.
:
Od jakiegoś czasu zaczął mi brzęczeć przedni hamulec. Kończyła mi się tarcza i myślałem że to od tego, ale wymieniłem tarcze i klocki a przód dalej mi brzęczy. Od czego to może być?
:
Czyściłeś cały zacisk przy wymianie tarczy i klocków?
:
Tak czyściłem, jedynie czego nie zrobiłem to nie nasmarowałem tłoczków, bo nie przyszła mi jeszcze pasta a musiałem mieć sprawne moto. Ale na dniach mi przyjdzie to przesmaruje.
:
Witam co do brzęczenia miałem dziś podobnie przy zakładaniu zacisku niestety nie wiem jaka była tego przyczyna ale przy odkręceniu ponownie zacisku , dopasowaniu go i przykręceniu po brzęczeniu nie było ani śladu.A co do mojego wcześniejszego problemu z zaciskiem to pierwszym było zagłębienie wytarte przez klocki w prowadnicy która utrzymuje klocki rozwiązałem go tak że po prostu naspawałem a potem wyszlifowałem prowadnice i wszystko jest ok a drugi problem to jednak pompa hamulcowa daje za małe ciśnienie i tu moje pytanie musze kupić zestaw naprawczy do pompy i chciałbym się dowiedzieć czy w rocznikach 2000-2004 jest jakaś różnica w budowie pompy.Jest to pompa hamulcowa firmy Nissin.
:
Witam, można użyć tego specyfiku od tłoczków do posmarowania tłoczka pompy hamulcowej?
:
witam, rozumiem ze nalezy zalozyc oslony przeciwpylowe,a jakie sa konsekwencje jesli ich sie nie zalozy?
spowoduje to wyciek plynu?
spowoduje to wyciek plynu?
:
Odpowiedz do tematu
Takie że bez tych osłonek dojdzie do zapieczenia/zatarcia/porysowania powierzchni tłoczka zacisku/prowadnic, a dodatkowo do przyspieszonej korozji odsłoniętych mechanizmów. Wybór więc należy do Ciebie, albo zrobisz tak jak sztuka/zasady mechaniki nakazują, albo metodą zwaną pospolicie druciarstwem.