Prostownik, jaki najlepszy? |
Autor |
Wiadomość |
Keso_turbo
Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 124 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pon 31 Mar, 2008 Prostownik, jaki najlepszy?
|
|
|
Ostatnio zastanawiałem się nad tym
http://www.akcesoriamotoc...?products_id=85
jak myślicie czy to dobra sprawa? Czy można np używać prostownika samochodowego? No i czym się rózni taki do moto a taki samochodowy w ogóle na jakiej zasadzie działa ten do moto?
A i jeszce jedno o co z tym chodzi?
posiada wskaźnik polaryzacji
prąd ładowania 300 mA
przystosowany do akumulatorów ołowiowych i ołowiowo-żelowych
Kurcze nie znam się za bardzo na tych sprawach co tu dużo ukrywać |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 01 Kwi, 2008
|
|
|
ja jade dzisiaj do lidla po ten prostownik mieli w promocji 30 zł to nie duzo a do motocykla starczy ... |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Wto 01 Kwi, 2008
|
|
|
idealny do motocykla - sam jadę po niego. 30 zł to mało za taką ładowarkę. Przy okazji kilka kosmetyków samochodowych kupię. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
Rieger [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 01 Kwi, 2008
|
|
|
jeśli mogę polecić coś z prostowników to sam używam takiego http://www.allegro.pl/ite..._impulsowy.html Mam go już koło 2 lat i wszystko ok. Cena znacznie wyższa od tego co podaliście ale i myślę, że jakościowo powinien być lepszy. Przede wszystkim nie ma możliwości przeładowania akumulatora i można go użyć spokojnie do ładowania samochodowego. Całkiem zgrabny i malutki. Nie odbierzcie tego jako reklamę bo podana aukcja jest przypadkowa |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Wto 01 Kwi, 2008
|
|
|
Ten również nie ma możliwości przeładowania, maksymalny prąd ładowania 600mA.
To idealny sprzęt na zimę. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
Kuraś
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 09 Mar 2008 Pochwał: 5 Posty: 1142 Skąd: ostrów wielkopolski
|
Wysłany: Wto 01 Kwi, 2008
|
|
|
dla majsterkowiczow to bym polecil http://www.elektroda.pl/r...4314&highlight= |
_________________ wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd
virtutii spawarotti Kuraś |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 01 Kwi, 2008
|
|
|
ja tez właśnie kupiłem ten z lidla |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
michal_elwuo [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 01 Kwi, 2008
|
|
|
żadnym aku nie przeładujesz napięcie daje 14,4V i jak aku tyle osiągnie to prąd nie popłynie. |
|
|
|
|
Rieger [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 01 Kwi, 2008
|
|
|
michal_elwuo kto Ci naopowiadał takich rzeczy? Chyba nigdy nie ładowałeś akumulatora standardowym prostownikiem który nie zmniejsza prądu ładowania w miarę naładowania akumulatora. Albo ładowałeś i zawsze go przeładowywałeś |
|
|
|
|
michal_elwuo [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 01 Kwi, 2008
|
|
|
zależy co rozumiemy pod pojęciem przeładować. Akumulator są to płyty zanurzone w elektrolicie. Poprzez dysocjację jonową kwas (elektrolit) rozbija się na jony. odpowiednie jony (jedne przy jednej płycie, drugie przy drugiej)wraz z płytami są w stanie magazynować energię elektryczną. Powierzchnia takiego ogniwa jest dobierana tak, aby miało one właściwe napęcie (14,4V w tym przypadku). Jeżeli prostownik daj napęcie 14,4V to na początku dysocjacja przebiega dość gwałtownie, płynie duży prąd potrzebny do jej przeprowadzenia. W miarę 'rozbicia' coraz to większej ilośc cząsteczek na jony dysocjacja przebiega coraz wolniej (zmniejsza się prąd). W momencie gdy wszystkie możliwe cząsteczki uległy dysocjacji (napięcie wynosi 14,4V) prąd nie płynie, bo skoro potencjał źródła jest taki sam jak potencjał na odbiorniku, to prąd nie płynie w żadnym kierunku. OCzywiście początkowe dawanie zbyt gwałtownego prądu nie jest zbyt bezpieczne (strasznie szybko zachodzi proces, grzeje się, duże zużycie płyt). Więc jeżeli prostownik daje napięcie 14,4V to nie mamy się czym martwić. Jeżeli dawałby większe (w celu przyspieszenia procesu) to w pewnym moemncie (daje się wyliczyć jaki wtedy będzie prąd) musi odciąć zasilanie, żeby nie podać zbyt wysokiego napiecia. |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 01 Kwi, 2008
|
|
|
michal_elwuo zawsze podawaj źródło jak coś cytujesz jezeli nie chcesz być posądzonny o plagiat
nie wierze że napisałes to sam z głowy ... |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sro 02 Kwi, 2008
|
|
|
Ten prostownik z lidla daje max napięcie po naładowaniu aku 13,9V. Jest to napięcie podtrzymujące i podłączone aku moze tak stac cała zimę. W przypadku doładowania zapala się zielona dioda by zgasnąc po pełnym naładowaniu. Rozładowane aku ładuje sie długo bo ok 2 dni ale zimą to wcale nie przeszkadza a mniej szkodzi niz duzy prąd. mam taki i w 2 zimy swietnie sie sprawdził. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
michal_elwuo [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2008
|
|
|
a żebyś wiedział że sam pisałem fizyka (szczególnie ta bardziej praktyczna) to mój konik
parę lat temu chciałem za wszelką cenę zrozumieć jak działa akumulator, jak to się ładuje itd. więc książeczka, internet no i w główce conieco zostało
tak więc przeładować się nie da. no chyba że prostownik daje zbyt duże napięcie |
|
|
|
|
Swiety [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 16 Sty, 2011
|
|
|
chciałbym odświeżyć trochę temat.
zaznaczam jestem zielony w tej materii więc nie bijcie
mam kilka pytań co do prostownika:
czy do ładowania akumulatora motocyklowego nada się taki prostownik samochodowy z 3 stopniową regulacją prądu ładowania. i z regulacją napięcia 12v / 24v?
Jeśli nie to jaki byście polecili do 200 PLN do samego moto?
albo jeśli są takie co nadają się i do moto i do samochodu to jaki to mógł by być? |
|
|
|
|
kysa275
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 28 Cze 2009 Pochwał: 3 Posty: 349 Skąd: K-Kozle
|
Wysłany: Nie 16 Sty, 2011
|
|
|
Idź szybko do lidla puki są może jeszcze fajne prostowniki za 59,90. |
_________________ VTR1000F |
|
|
|
|
|