Jeździ ktoś z Was na nie fabrycznych sprężynach. Mam na myśli zmienione sprężyny na progresywne.
W serwisie zmienili w moim GS-ie olej w lagach z 10W na 15W ale nie zmienili uszczelniaczy. Nie sprecyzowałem tego przy przeglądzie. Jednak uszczelniacze nie wyglądały na nowe, było widać niewielkie pęknięcia na gumie. W serwisie poszli na łatwiznę i zmienili tylko olej. Zmieniając olej nikt nie pomyślał o zmianie uszczelniaczy. Jest z tym więcej pracy ale nie pomyślałem że mogą tylko wymienić olej.
Skutek tego taki że lekko cieknie z jednej lagi. Uszczelniacze do wymiany. Koszt uszczelniacza z kapturkiem to ok. 45 zł. Dlatego pomyślałem również o zmianie sprężyn na progresywne. Koszt sprężyn 380 zł.
Tylko nie wiem jaki olej wtedy zostawić. Nie chce żeby zawieszenie było zbyt miękkie, ale znowu żeby nie było twarde.
Odpowiedz do tematu
:
ja nie mam takich niestety. Ale myślę że byłoby warto. Sam powoli sie dotego przymierzam jak tylko gotóweczki więcej wpadnie
:
Ja dziś wymieniłem olej i uszczelniacze (wreszcie trafiła się wolna sobota) i Zalałem olejem 15 W Oczywiscie wczoraj wszystko porozkrecałem żeby sobie ładnie sciekło , i dziś skrecałem. Zawieszenie faktycznie zrobiło się twardsze, Moze nawet za sprawą ilości oleju, bo troszke mi już wyciekło z jednej lagi poprzez zużyty uszczelniacz, po złożeniu wszystkiego, nie zaobserwowałem żadnych wycieków ( przejechałem się może 15 km, lagi suchutkie)
Moim zdaniem 360 zł za dwie sprężyny to troszke dużo, przynajmniej dla mnie, nie widze potrzeby aby ładować tyle pieniążków w zmiane sprężyn. Wolałbym sobie kupic gmole, albo dobre buty bo nie mam
Moim zdaniem 360 zł za dwie sprężyny to troszke dużo, przynajmniej dla mnie, nie widze potrzeby aby ładować tyle pieniążków w zmiane sprężyn. Wolałbym sobie kupic gmole, albo dobre buty bo nie mam
:
ja wymienilem ok 2 tygodnie temu. w jednej ladze miałem tak minimalnie pozostałości po oleju tylko heh. zalalem trochę mniej niz podaje serwisówka i jest dosyć dobrze teraz:) czasami tylko mam problem ze jak zwalniam to trzęsie mi przodem ale ehh da sie przezyc...
:
Zobaczymy jak progresywne sprężyny będą się sprawdzały.
Przy łagodnej jeździe w mieście różnicy nie będzie.
Przy łagodnej jeździe w mieście różnicy nie będzie.
:
Mam nadzieję, że lepiej robię pisząc tu mimo faktu, iż temat stary niz zakłądam nowy w tym samym przedmiocie
hubertgontarz, i jak oceniasz wstawienie progresywnych sprężyn?
Stabilniejszy ewidentnie przód?
Większa pewnosć siebie na winklach?
hubertgontarz, i jak oceniasz wstawienie progresywnych sprężyn?
Stabilniejszy ewidentnie przód?
Większa pewnosć siebie na winklach?
:
Ja mam progresywne sprężyny z XJ600. Przód mi ładnie chodzi. Nie dobija i miękki na małych przeszkodach. Mam raczej problem z tyłem. Powyżej 140 nie chce już być taka stabilna. Mysle że opona za wąska. A może mój anioł stróż mnie przestrzega:)
:
Ja zalałem 20W i jest miodzio nigdy mi do tej pory nie dobił i lepiej czuć każdy zakręt
:
Wielkie dzięki johnyl13 miałem pytać właśnie czy ktoś tak sprawy nie rozwiazał, a to o wiele taniej niż wymiana sprężyn na progresywne.
Dawno to zrobiłeś? nie przecieka nic na uszczelniaczach?
Dawno to zrobiłeś? nie przecieka nic na uszczelniaczach?
:
Polecam przeczytać klik
Cytat: |
Wiele osób aby „utwardzić” zawieszenie używa oleju o większej, lub dużo większej lepkości kinematycznej. Dajmy na to, że zalany seryjnie SS-05 o którym rozmawialiśmy przed sekundą ma gradację W5. Co będzie jeśli wlejemy płyn o znacznie wyższym indeksie lepkości kinematycznej? Jeśli zmienimy sam olej, pozostawiając te same, lub nieprzeregulowane zaworki, to gęstszy olej będzie musiał przeciskać się przez taką samą przestrzeń jak olej o niższej lepkości. Oznacza to, że nowy olej będzie się zdecydowanie mocniej grzał, a warto wiedzieć że jedno porządne przegrzanie oleju oznacza jego degradację i utratę parametrów. W efekcie bardzo szybko od początkowo twardszego zawieszenia dochodzimy do „tapczanu” jak mieliśmy wyjściowo. |
Polecam przeczytać klik
:
Nic nie przecieka, wszystko cacy. Jak będziesz sie może zastanawiał jak wyjąć uszczelniacze to powiem ci że trzeba je wydłubać jakims śrubokrętem, uważaj żeby nie porysować lag. Olej z uszczelniaczami to jakieś 40 zł+ 2 godziny zabawy.
:
nie wiem jak można się zmieścić z wymianą uszczelniaczy i oleju w lagach w gs 500 w 40zł?
Uszczelniacz 37x49x8/9,5 to koszt 22zł
olej wchodzi 370ml do jednej lagi. Najtańszy jaki znam kosztuje 500ml 18zł czyli 1 l 36zł plus ewentualna wysyłka. minimum około 55-60zł
z kolei przy wymianie ważne jest by podpolerować sobie w ladze czesc pracująca z zimeringiem. a jak bedą ogniska rdzy trzeba by je usunąć.
Roboty zagadzam sie jest na 2 godz. jak wszystko bedzie szło dobrze.
Ważne jest wg mnie by przed odkręceniem lagi z półek poluzować dekielki górne lag. Ja nawet odkręcam je w lagach przed zdjęciem i po wylaniu oleju i wymianie uszczelniacza wstawiam z powrotem przed zalaniem nowym olejem.
a jak mnie pamięć nie myli to olej ma miec 10W a nie 5W.
Uszczelniacz 37x49x8/9,5 to koszt 22zł
olej wchodzi 370ml do jednej lagi. Najtańszy jaki znam kosztuje 500ml 18zł czyli 1 l 36zł plus ewentualna wysyłka. minimum około 55-60zł
z kolei przy wymianie ważne jest by podpolerować sobie w ladze czesc pracująca z zimeringiem. a jak bedą ogniska rdzy trzeba by je usunąć.
Roboty zagadzam sie jest na 2 godz. jak wszystko bedzie szło dobrze.
Ważne jest wg mnie by przed odkręceniem lagi z półek poluzować dekielki górne lag. Ja nawet odkręcam je w lagach przed zdjęciem i po wylaniu oleju i wymianie uszczelniacza wstawiam z powrotem przed zalaniem nowym olejem.
a jak mnie pamięć nie myli to olej ma miec 10W a nie 5W.
:
potwierdzam 10W, niedawno robiłem to z serwisówką w łapie A te sprężynki set3 rzeczywiście takie fajne? dużo lepiej się jeździ w porównaniu do normalnych?
:
bede szczery to nie wiem. Nie mam takiego doświadczenia bez tych sprężyn. Jak go kupiłem jeździłem troche i dopiero przy wymianie uszczelniaczy zauważyłem że są inne niż normalnie. Ale nie mam porównania do normalnych po prostu.
:
O ile mnie pamięć nie myli nikt tu o 5W nie wspominał
A zaczerpnięty cytat pochodzi z artykułu, do którego zamieściłem link.
Odpowiedz do tematu
Set3 napisał/a: |
a jak mnie pamięć nie myli to olej ma miec 10W a nie 5W. |
O ile mnie pamięć nie myli nikt tu o 5W nie wspominał
A zaczerpnięty cytat pochodzi z artykułu, do którego zamieściłem link.