sprezyny progresywne
Odpowiedz do tematu

: sprężyny progresywne
Jeździ ktoś z Was na nie fabrycznych sprężynach. Mam na myśli zmienione sprężyny na progresywne.

W serwisie zmienili w moim GS-ie olej w lagach z 10W na 15W ale nie zmienili uszczelniaczy. Nie sprecyzowałem tego przy przeglądzie. Jednak uszczelniacze nie wyglądały na nowe, było widać niewielkie pęknięcia na gumie. W serwisie poszli na łatwiznę i zmienili tylko olej. Zmieniając olej nikt nie pomyślał o zmianie uszczelniaczy. Jest z tym więcej pracy ale nie pomyślałem że mogą tylko wymienić olej.
Skutek tego taki że lekko cieknie z jednej lagi. Uszczelniacze do wymiany. Koszt uszczelniacza z kapturkiem to ok. 45 zł. Dlatego pomyślałem również o zmianie sprężyn na progresywne. Koszt sprężyn 380 zł.
Tylko nie wiem jaki olej wtedy zostawić. Nie chce żeby zawieszenie było zbyt miękkie, ale znowu żeby nie było twarde.

michal_elwuo
[Usunięty]
:
ja nie mam takich niestety. Ale myślę że byłoby warto. Sam powoli sie dotego przymierzam :) jak tylko gotóweczki więcej wpadnie :)

kikon18
[Usunięty]
:
Ja dziś wymieniłem olej i uszczelniacze (wreszcie trafiła się wolna sobota) i Zalałem olejem 15 W Oczywiscie wczoraj wszystko porozkrecałem żeby sobie ładnie sciekło , i dziś skrecałem. Zawieszenie faktycznie zrobiło się twardsze, Moze nawet za sprawą ilości oleju, bo troszke mi już wyciekło z jednej lagi poprzez zużyty uszczelniacz, po złożeniu wszystkiego, nie zaobserwowałem żadnych wycieków ( przejechałem się może 15 km, lagi suchutkie)
Moim zdaniem 360 zł za dwie sprężyny to troszke dużo, przynajmniej dla mnie, nie widze potrzeby aby ładować tyle pieniążków w zmiane sprężyn. Wolałbym sobie kupic gmole, albo dobre buty bo nie mam :/

:
ja wymienilem ok 2 tygodnie temu. w jednej ladze miałem tak minimalnie pozostałości po oleju tylko heh. zalalem trochę mniej niz podaje serwisówka i jest dosyć dobrze teraz:) czasami tylko mam problem ze jak zwalniam to trzęsie mi przodem ale ehh da sie przezyc...

:
Zobaczymy jak progresywne sprężyny będą się sprawdzały.
Przy łagodnej jeździe w mieście różnicy nie będzie.

_Kuben_
[Usunięty]
:
Mam nadzieję, że lepiej robię pisząc tu mimo faktu, iż temat stary niz zakłądam nowy w tym samym przedmiocie ;)

hubertgontarz, i jak oceniasz wstawienie progresywnych sprężyn?
Stabilniejszy ewidentnie przód?
Większa pewnosć siebie na winklach?

:
Ja mam progresywne sprężyny z XJ600. Przód mi ładnie chodzi. Nie dobija i miękki na małych przeszkodach. Mam raczej problem z tyłem. Powyżej 140 nie chce już być taka stabilna. Mysle że opona za wąska. A może mój anioł stróż mnie przestrzega:)

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
johnyl13
[Usunięty]
:
Ja zalałem 20W i jest miodzio :) nigdy mi do tej pory nie dobił i lepiej czuć każdy zakręt ;)

_Kuben_
[Usunięty]
:
Wielkie dzięki johnyl13 miałem pytać właśnie czy ktoś tak sprawy nie rozwiazał, a to o wiele taniej niż wymiana sprężyn na progresywne.
Dawno to zrobiłeś? nie przecieka nic na uszczelniaczach?

:
Cytat:
Wiele osób aby „utwardzić” zawieszenie używa oleju o większej, lub dużo większej lepkości kinematycznej. Dajmy na to, że zalany seryjnie SS-05 o którym rozmawialiśmy przed sekundą ma gradację W5. Co będzie jeśli wlejemy płyn o znacznie wyższym indeksie lepkości kinematycznej? Jeśli zmienimy sam olej, pozostawiając te same, lub nieprzeregulowane zaworki, to gęstszy olej będzie musiał przeciskać się przez taką samą przestrzeń jak olej o niższej lepkości. Oznacza to, że nowy olej będzie się zdecydowanie mocniej grzał, a warto wiedzieć że jedno porządne przegrzanie oleju oznacza jego degradację i utratę parametrów. W efekcie bardzo szybko od początkowo twardszego zawieszenia dochodzimy do „tapczanu” jak mieliśmy wyjściowo.


Polecam przeczytać klik

Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400
johnyl13
[Usunięty]
:
Nic nie przecieka, wszystko cacy. Jak będziesz sie może zastanawiał jak wyjąć uszczelniacze to powiem ci że trzeba je wydłubać jakims śrubokrętem, uważaj żeby nie porysować lag. Olej z uszczelniaczami to jakieś 40 zł+ 2 godziny zabawy.

:
nie wiem jak można się zmieścić z wymianą uszczelniaczy i oleju w lagach w gs 500 w 40zł?
Uszczelniacz 37x49x8/9,5 to koszt 22zł
olej wchodzi 370ml do jednej lagi. Najtańszy jaki znam kosztuje 500ml 18zł czyli 1 l 36zł plus ewentualna wysyłka. minimum około 55-60zł
z kolei przy wymianie ważne jest by podpolerować sobie w ladze czesc pracująca z zimeringiem. a jak bedą ogniska rdzy trzeba by je usunąć.
Roboty zagadzam sie jest na 2 godz. jak wszystko bedzie szło dobrze.
Ważne jest wg mnie by przed odkręceniem lagi z półek poluzować dekielki górne lag. Ja nawet odkręcam je w lagach przed zdjęciem i po wylaniu oleju i wymianie uszczelniacza wstawiam z powrotem przed zalaniem nowym olejem.
a jak mnie pamięć nie myli to olej ma miec 10W a nie 5W.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
Jose_muerto
[Usunięty]
:
potwierdzam 10W, niedawno robiłem to z serwisówką w łapie ;) A te sprężynki set3 rzeczywiście takie fajne? dużo lepiej się jeździ w porównaniu do normalnych?

:
bede szczery to nie wiem. Nie mam takiego doświadczenia bez tych sprężyn. Jak go kupiłem jeździłem troche i dopiero przy wymianie uszczelniaczy zauważyłem że są inne niż normalnie. Ale nie mam porównania do normalnych po prostu.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
:
Set3 napisał/a:
a jak mnie pamięć nie myli to olej ma miec 10W a nie 5W.


O ile mnie pamięć nie myli nikt tu o 5W nie wspominał :P
A zaczerpnięty cytat pochodzi z artykułu, do którego zamieściłem link. ;)

Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.