witam
mam gs-a z 2005 roku. Ostatnio zauważyłem że kiedy wciskam (i przytrzymuje) sprzęgło podczas jazdy "coś" stuka(szarpie). I właśnie nie wiem czy to może wina łańcucha, zębatek, tylnego koła?
dzieki za pomoc
pozdrawiam
Marek
Odpowiedz do tematu
: Coś stuka po wciśnięciu sprzęgła
:
Czy na postoju też są jakieś dziwne odgłosy przy wysprzęglaniu? jesli tak to łożysko wyciskowe sprzęgła jest uszkodzone. Konieczna obowiązkowa naprawa.
Jesli hałasuje tylko w czasie jazdy to być może masz uszkodzone elementy napędu. Sprawdź stan zębatek i łańcucha. Więcej o tym poszukaj na forum.
Takie odgłosy mogą byc tez w przypadku zużycia zębatki zdawczej osadzonej na wałku zdawczym. W miejscu wzajemnej współpracy obu elementów powiększa sie luz i to daje o sobie znać hałasem. Zdejmij dzwignię zmiany biegów ,pokrywę zębatki , pierścień Segera na wałku i obejrzyj dokładnie welowpust zębatki i wałka. Nie może występować luz promieniowy. Luz osiowy jest przewidziany fabrycznie. Koniecznie przesmaruj miejsce współpracy elementów smarem z dodatkiem MoS.
Jesli hałasuje tylko w czasie jazdy to być może masz uszkodzone elementy napędu. Sprawdź stan zębatek i łańcucha. Więcej o tym poszukaj na forum.
Takie odgłosy mogą byc tez w przypadku zużycia zębatki zdawczej osadzonej na wałku zdawczym. W miejscu wzajemnej współpracy obu elementów powiększa sie luz i to daje o sobie znać hałasem. Zdejmij dzwignię zmiany biegów ,pokrywę zębatki , pierścień Segera na wałku i obejrzyj dokładnie welowpust zębatki i wałka. Nie może występować luz promieniowy. Luz osiowy jest przewidziany fabrycznie. Koniecznie przesmaruj miejsce współpracy elementów smarem z dodatkiem MoS.
Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
:
Na postoju nic nie stuka.
tylnia zebatka wyglada ok. porównujac według instrukcji.
zauwazyłem że kiedy jest na centralnej stopce i odpale go na jedynce(koło jest w powietrzu) troszke szarpie łancuchem podczas pracy.
łancuch niedawno naciagałem (100km temu) ale wygląda na to że znowu się rozciągnął.
Dodam ze przebieg motoru to 16,5 tyś
tylnia zebatka wyglada ok. porównujac według instrukcji.
zauwazyłem że kiedy jest na centralnej stopce i odpale go na jedynce(koło jest w powietrzu) troszke szarpie łancuchem podczas pracy.
łancuch niedawno naciagałem (100km temu) ale wygląda na to że znowu się rozciągnął.
Dodam ze przebieg motoru to 16,5 tyś
:
Łańcuch się po 100 km nie rozciągnie chyba że jest z chińskiej stali tzw gównolitu. napięcie łańcucha sprawdzasz na stopce bocznej. Powinien dać się ruszać góra -dól ok 3cm zgodnie z instrukcją . Ponieważ łańcuch nie wyciąga sie równomiernie trzeba kręcąc kołem znaleźć miejsce, gdy jest najbardziej napięty i wtedy ustawić prawidłowy naciąg. Być może naciagnąłeś go bez sprawdzenia .
łańcuch myłeś kiedykolwiek naftą i smarowałeś? Dobrze serwisowany łańcuch DID powinien wytrzymać co najmniej 25000km.
łańcuch myłeś kiedykolwiek naftą i smarowałeś? Dobrze serwisowany łańcuch DID powinien wytrzymać co najmniej 25000km.
Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
:
łańcuch myje regularnie, ale faktycznie dzisiaj przy okazji mycia i smarowania sprawdziłem naciąg na stopce centralnej i dlatego pewnie odniosłem wrażenie ze znowu sie rozciągnął (bo był ustawiony prawidłowo zgodnie z instrukcją)
jeżeli napęd i zębatki są ok, bo do 25tyś im daleko, to pozostaje tylko ta zębatka zdawcza? co może by przyczyną uszkodzenia tej właśnie zębatki?
jeżeli napęd i zębatki są ok, bo do 25tyś im daleko, to pozostaje tylko ta zębatka zdawcza? co może by przyczyną uszkodzenia tej właśnie zębatki?
:
ale dziwne że podczas pracy na biegu jalowym i na stopce poszarpuje mu łańcuch , powiec czy jak wciśniesz sprzęgło to coś hałasuje ?
:
Ostatnio zmieniony przez marek Czw 18 Wrz, 2008, w całości zmieniany 1 raz
jak wciskam sprzęgło nic nie hałasuje
dodano 1 czerwca 2008:
Problem się rozwiązał po wymianie łańcucha, okazalo sie ze tamten po 19000km byl całkowicie zuzyty, podobno jak przychodzi kres zycia lanucha codzienni mozna go naciagac a on i tak sie rozciaga. teraz wszystko jest pieknie cicho:)
dodano 1 czerwca 2008:
Problem się rozwiązał po wymianie łańcucha, okazalo sie ze tamten po 19000km byl całkowicie zuzyty, podobno jak przychodzi kres zycia lanucha codzienni mozna go naciagac a on i tak sie rozciaga. teraz wszystko jest pieknie cicho:)
Ostatnio zmieniony przez marek Czw 18 Wrz, 2008, w całości zmieniany 1 raz
:
musze przyznać że tez tak miałem na naciągnietym łańcuchu
az jutro sprawdze ...
ascon20 napisał/a: |
ale dziwne że podczas pracy na biegu jalowym i na stopce poszarpuje mu łańcuch |
musze przyznać że tez tak miałem na naciągnietym łańcuchu
az jutro sprawdze ...
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
:
jak delikatnie będzię poszarpywało to normalne bo napęd zawsze jest przekazywany, poprzez tarcie itd. tylko ja zrozumiałem że jest jakieś gwałtowne szarpanie dlatego się zdziwiłem.
:
Odpowiedz do tematu
zużycie zębatki normalne bo przenosi duże przeciążenia przy współpracy z wałkiem zajrzyj i przesmaruj.