Wymiany zuzytych podzespolow-pomoc |
Autor |
Wiadomość |
hassan82 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Mar, 2008 Wymiany zużytych podzespołów-pomoc
|
|
|
Witam chciałbym wymienic w mojej gs kilka rzeczy i mam pytanie, jak najlepiej się do tego zabrac od czego zacząc, bo będę robił to pierwszy raz. Mam zamiar wymienic wszystkie płyny: olej silnikowy, olej w lagach, płyn hamulcowy. Chce także wymienic filtr powietrza no i oczywiście razem z olejem filtr oleju. Mam także problem z układem elektrycznym w kilku miejscach musiałem go już łatac i zastanawiam się czy nie wymienic całych wiązek na nowe, bo moje są w opłakanym stanie. Także mam zamiar wymienic napęd i klocki no i może przewody w stalowym oplocie. Myślę o wyczyszczeniu silnika bo chyba nigdy nie był dokładnie wymyty i gdy już i tak chcę rozebrac pół gs to bym dostał się w miejsca, w które normalnie nie ma dojścia. Więc mam pytanie w jakiej kolejności postępowac z wymianami, ogólnie instrukcje i serwisówki już mam i wymian dokonam sam, ale chciałbym się poradzic jak pokolej i co robic, żeby by było najbardziej optymalnie i sprawnie.
Z góry dziękuję za odpowiedzi. |
|
|
|
|
michal_elwuo [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Mar, 2008
|
|
|
więc tAk:
jeżeli chcesz wymieniać przewody hamulcowe to odkręć stare, wymień klocki, odpowietrz itd. jeżeli nie to normalnie zmień płyn hamulcowy (wlewasz nowy, odkręcasz odpowietrznik, pompujesz, zakręcasz, puszczaz klamkę, odkręcasz, pompujesz itd itd...). Olej to standardowo: rozgrzewasz, spuszczasz, odkręcasz filtr (uwaga jeszcze sporo leci), wyciągasz stary, czyścisz tą "komorę", wkładaszn nowy, zalewasz olej, kręcisz silnik z wykręconymi świecami, aż pojawi się ciśnienie smarowania Filt pow masz pod zbiornikiem, gdzieś jest przyklejone jak zdjąć zbiornik. Co do lagów to gdzieś chyba była instrukcja jak to zrobić, a co do elektryki to nie pomogę, bo sie nie bawiłem ...
Powodzenia ! |
|
|
|
|
Majic
Model GSa: GS 500E
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lut 2008 Pochwał: 1 Posty: 589 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pon 24 Mar, 2008
|
|
|
Filrty kup takich firm jak Hiflo , MiW , Champion.
Wymiana płynu: kup dużą strzykawkę (150-200ml) i kawałek wężyka. Odkręcasz pokrywkę zbiorniczka , wyjmujesz membranę i odsysasz stary płyn hamulcowy. Potem odkręcasz odpowietrznik i odsysasz resztę płynu. Potem wymieniasz wężyk na zbrojony. Napełniasz swierzym płynem zbiorniczek uważając by nie oblac płynem lakieru bo płyn rozpuszcza lakier. Potem strzykawką odsysasz płyn jednocześnie pompując klamką az do strzykawki będzie dostawał sie czysty płyn bez powietrza. Po odpowietrzeniu zacisku sprawdzasz działanie hamulca wielokrotnie pompujac klamka. Poziom płynu ustalasz na srodek okienka w zbiorniczku.
Uszkodzone przewody wymień lutując połączenia tak samo konektory. Przekroj przewodow musi byc taki sam. Na zlutowany przewód nakładasz koszulki termo kurczliwe i je podgrzewasz do ładnego pokrycia izolacja. Kilka przewodow w wiazce puszczasz np w peszlu lub owijasz taśma klejacą tworząc wiązkę.
Do mycia silnika mozesz uzyc nafte. Myje bardzo dobrze. Potem szmatami do sucha . |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|