Padniety alternator |
Autor |
Wiadomość |
Tora Tora [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2009 Padnięty alternator
|
|
|
Hej,zniknęło mi ładowanie,wykluczam regler bo zmieniłem.Machanik pomierzył tam cos sobie i powiedział ,ze alternator nie ładuje i 2 tyg.ma terminy,wiec spróbowałbym moze sam go wymontowac i zawiezc do przewiniecia,lub założyc jakiegos używanca.Tylko nie bardzo wiem ,gdzie on jast i jak go wymontowac Peniw bym sobie poradził jakby mnie ktos poinstruował.Breżniew moze Ty?? tak krok po kroczku,cos mechanior wspominał ,ze olej trza spuscic. |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2009
|
|
|
Tor napisał/a: | Tylko nie bardzo wiem ,gdzie on jast i jak go wymontowac |
Na elektryce się nie znam ale wiem,że w serwisówce jest opis od A do Z odnośnie alternatora. Warto to przeczytać żeby miec pojęcie na co się porywa.
Nie odbierz tego jako docinki tylko jako zwrócenie uwagi,że nie jest to prosta robota a spiermandolić coś jest łatwo. |
|
|
|
|
dominikjsr [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2009
|
|
|
Alternator znajduje sie pod pokrywa silnika z lewej strony, musisz spuścić olej i dopiero się za to zabierać. Jeśli chodzi o samo uzwojenie to nie będzie dużo roboty żeby go wymontować o ile dobrze pamiętam trzyma się na 4 śrubkach:) co do ściągania kola magnesowego (jeśli oczywiście będzie to konieczne będziesz potrzebował ściągacza) |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2009
|
|
|
Koła magnesowego nie trzeba zdejmować. Wystarczy spuścić olej , odkręcić pokrywkę zębatki zdawczej, a potem duży dekiel. Naturalnie przed ta operacja odłącz aku i przewody od alternatora.
Alternator można przewinąć ale musisz zaznaczyć by zrobiono to drutem nawojowym o podwójnej warstwie lakieru oraz wysokiej wytrzymałości termicznej. Najpierw jednak rozejrzyj się za oryginałem.
Zastanawia mnie jednak na jakiej podstawie stwierdzono , ze uzwojenie jest uszkodzone bo wbrew pozorom nie jest to takie proste je spalić. Być może walnięty był regler i dzięki temu doszło do przegrzania uzwojenia.
Przy montażu nowego stojana z uzwojeniem do pokrywy koniecznie śruby posmaruj klejem do gwintów. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Tora Tora [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2009
|
|
|
Znaczy,nie powiedział mi ,ze to uzwojenie,tylko ze alternator napewno nie ładuje.ale jakos nie jestem pewien jego fachowosci.kiedys zmianiłem regler,choc sie okazało w koncu ,że aku było do kitu a regler był dobry i teraz mam dwa .po ostatniej przygodzie załozyłem ten zapasowy regulator ale sytuacja bez zmian. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pią 17 Kwi, 2009
|
|
|
Aby sprawdzić alternator trzeba dysponować sprawnym woltomierzem prądu przemiennego (zakres AC). Rozłączasz 3 przewody fazowe z alternatora od reglera i mierzysz między przewodami napięcie 1-2 , 2-3 , 3-1 . Powinno wynosić co najmniej 75V~ przy 5000 obr/min. Omomierzem sprawdzasz czy pomiędzy którymkolwiek przewodem fazowym niema przejścia do masy.
Przy sprawnym układzie ładowania na wyjściu reglera lub klemach aku napiecie powinno wynosić 13,5-15,5V przy 5000 obr/min.
Warto sprawdzić wszystkie połączenia, a szczególnie przejście przewodów w korpusie silnika , pod pokrywa zębatki zdawczej , wszelkie połączenia rozłączne oraz masy. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Tora Tora [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 17 Kwi, 2009
|
|
|
Ok,super w soboteclub niedzielecznajdectroche czasu to zaczne cos działac
Na dzien dzisiejszy,mówie co wiem.Mam taki standardowy voltomierz,zrobie fotke jak wyglada ,to moze mi powiesz co na co nastawic,volty umiem zmierzyc ale z omami to juz kapota.
Jak wspominałem zmieniałem kiedys regler i wtedy mierzyłem na klemach było miedzy 13,5-13,8v patrząc mechaniorowi przez ramie widziałem jak mierzył,pokazywało cos chyba koło 9v po dodaniu gazu,zero reakcji .
regler ma dwie kostki w jednej zdaje sie 2wsówki w drugiej 3,wiec mniemam,ze mierze miedzy tymi w kostce 3? trzymam na 5000 i ma byc w granicach 75v.A ta druga kostka ma zostac podłączona?
Omy-jak sprawdzic czy nie ma tego przejscia,do masy? i jak przełączyc voltomierz?
Sprawdzic wszystkie połączenia,a szczególnie pod pokrywą zębatki,wiec do sprawdzenia pod pokrywą,spuszczam olej tak?
Widze ,ze na allegro ktos wystawił cos takiego
http://www.allegro.pl/ite...e_pradnica.html
czy jak jest padniety alternator,to cos takiego załatwia sprawe? bo w samochodzie kiedys w alter. wymieniali mi jakies diody.
Brezniew postaraj sie w miare dokładnie odpowiedziec mi na wszystkie pytania,wielkie dzięki za pomoc
[ Dodano: Nie 19 Kwi, 2009 ]
Brezniew napisałem Ci na PW |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 04 Lis, 2012
|
|
|
Czy ktoś mierzył ostatnio zmienne napięcie między fazowe na swoim alternatorze przy obrotach silnika 5 tyś. ? Jesli tak, to ile ono wynosiło?
Wiem że ma być ~75V minimum tylko ile wy macie ? |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Nie 04 Lis, 2012
|
|
|
Ja mierzyłem przed sezonem. Nie pamiętam dokładnie ile miałem, ale w okolicach 85V. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
Szejku [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Lis, 2012
|
|
|
Między wszystkimi 3 fazami powinno być powyżej ~75V. Więc im więcej tym lepiej, akurat u mnei jest w okolicy ~90V |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 04 Lis, 2012
|
|
|
no to kicha bo u mnie jest ~70V ale już przy 5200 obr silnika jest juz 75V, musze sprawdzić jeszcze czy do masy mi któraś faza nie zwiera
no chyba że mi obrotomierz przekłamuje ale raczej nie bo wedlug biegów i predkości obroty właściwie pokazuje |
|
|
|
|
Set3
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 60 Dołączył: 14 Paź 2010 Pochwał: 28 Posty: 682 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: Nie 04 Lis, 2012
|
|
|
wiesz wg mnie ważniejsze jest napięcie jakie daje na akumulator już po regulatorze. Jeżeli masz w okolicy 13v to nie martw się na zapas. Ale jeżeli masz problemy z wyłądowującym się akumulatorem to jeszcze jest sprawa koła magnesowego.
Już miałem motocykl którego magnesy na kole magnesowe były lużnie. A ostatnio miałem inny ciekawy przypadek. Nie było ładowania nie chciał odpalić na rozrusznik i okazało się ze koło magnesowe nie jest dokręcone. Tak więc zaplanuj wymianę oleju i przy okazji sprawdz koło magnesowe. Uzwojenie jak padnięte to nie masz wcale tam napięcia a nie mniejsze. Jak mniejsze to właśnie wina magnesów. Musisz wtedy rozebrać. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
|
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 05 Lis, 2012
|
|
|
właśnie przebieg silnika w tym i alternatora jest tak niewielki że myśle że to napięcie było zawsze takie, choć rzeczywiście zaglądnać tam bede musiał. Olej wymieniałem 500km temu no ale nic złego z nim nie wypłyneło. Myśle że położe motocykl na prawej stronie i odkręce dekiel bez zlewania oleju. W każdym razie między wszystkimi fazami jest takie samo napięcie.
Napięcie na wyjściu reglera jest tak jak mówisz 13V przy 5 tyś ale przy właczonych światłach już 12,6 oraz akumulator jest ewidentnie nie doładowywany, po jezdzie na nastepny dzień jest 12,4V ale jakieś ładowanie napewno jest.
Podejrzewam regler ale to sprawdze dopiero w czwartek jak pożycze drugi gdyż problem zaczął się niedawno chyba od czasu jak w garażu na przykręconych klemach ładowałem akumulator prostownikiem ale nie jestem tego pewny czy wtedy, napewno w koncu tamtego sezonu ładowanie przy 5 tys na właczonych światłach miałem 14V dlatego podejrzewam regler |
|
|
|
|
Set3
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 60 Dołączył: 14 Paź 2010 Pochwał: 28 Posty: 682 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: Pon 05 Lis, 2012
|
|
|
Jacek to nie jest źle. Może tylko np słąby akumulator. Ale jak pali w normalnej eksploatacji to daj sobie spokój.
Ostatnio sprzedałem GSke chłopakowi z forum. Akumulator wytrzymywał 2 tyg a był dobry i prąd ładowania też był. Ale ... miał alerm który pobierał troche prądu. Mało ale pobierał. Można sprawdzić kilka elementów. Np jaki prąd pobiera Ci motocykl, może jakies zwarcie, czy pracuje bez akumulatora itd. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
|
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 05 Lis, 2012
|
|
|
z tego co wiem odłaczenie akumulatora w czasie pracy skutkuje takim wzrostem napięcia że wszystko co jest wtedy zasilane się pali, najszybciej elektroniczny moduł zapłonu...
Akumulator może nowy nie jest ale to yuasa i ma 3 lata, spadek napięcia przy odpaleniu na takim nie doładowanym akumulatorze wyniosł 9,8V
czy mam jakiś pobór prądu na wyłaczonej stacyjce jeszcze musze sprawdzić |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|