WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Padniety alternator
Autor Wiadomość
Tora Tora
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Kwi, 2009   Padnięty alternator

Hej,zniknęło mi ładowanie,wykluczam regler bo zmieniłem.Machanik pomierzył tam cos sobie i powiedział ,ze alternator nie ładuje i 2 tyg.ma terminy,wiec spróbowałbym moze sam go wymontowac i zawiezc do przewiniecia,lub założyc jakiegos używanca.Tylko nie bardzo wiem ,gdzie on jast i jak go wymontowac :wstyd: Peniw bym sobie poradził jakby mnie ktos poinstruował.Breżniew moze Ty?? tak krok po kroczku,cos mechanior wspominał ,ze olej trza spuscic.
 
 
Leon84
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Kwi, 2009   

Tor napisał/a:
Tylko nie bardzo wiem ,gdzie on jast i jak go wymontowac

Na elektryce się nie znam ale wiem,że w serwisówce jest opis od A do Z odnośnie alternatora. Warto to przeczytać żeby miec pojęcie na co się porywa.
Nie odbierz tego jako docinki tylko jako zwrócenie uwagi,że nie jest to prosta robota a spiermandolić coś jest łatwo.
 
 
dominikjsr
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Kwi, 2009   

Alternator znajduje sie pod pokrywa silnika z lewej strony, musisz spuścić olej i dopiero się za to zabierać. Jeśli chodzi o samo uzwojenie to nie będzie dużo roboty żeby go wymontować o ile dobrze pamiętam trzyma się na 4 śrubkach:) co do ściągania kola magnesowego (jeśli oczywiście będzie to konieczne będziesz potrzebował ściągacza)
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2009   

Koła magnesowego nie trzeba zdejmować. Wystarczy spuścić olej , odkręcić pokrywkę zębatki zdawczej, a potem duży dekiel. Naturalnie przed ta operacja odłącz aku i przewody od alternatora.
Alternator można przewinąć ale musisz zaznaczyć by zrobiono to drutem nawojowym o podwójnej warstwie lakieru oraz wysokiej wytrzymałości termicznej. Najpierw jednak rozejrzyj się za oryginałem.
Zastanawia mnie jednak na jakiej podstawie stwierdzono , ze uzwojenie jest uszkodzone bo wbrew pozorom nie jest to takie proste je spalić. Być może walnięty był regler i dzięki temu doszło do przegrzania uzwojenia.
Przy montażu nowego stojana z uzwojeniem do pokrywy koniecznie śruby posmaruj klejem do gwintów.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
Tora Tora
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Kwi, 2009   

Znaczy,nie powiedział mi ,ze to uzwojenie,tylko ze alternator napewno nie ładuje.ale jakos nie jestem pewien jego fachowosci.kiedys zmianiłem regler,choc sie okazało w koncu ,że aku było do kitu a regler był dobry i teraz mam dwa .po ostatniej przygodzie załozyłem ten zapasowy regulator ale sytuacja bez zmian.
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Pią 17 Kwi, 2009   

Aby sprawdzić alternator trzeba dysponować sprawnym woltomierzem prądu przemiennego (zakres AC). Rozłączasz 3 przewody fazowe z alternatora od reglera i mierzysz między przewodami napięcie 1-2 , 2-3 , 3-1 . Powinno wynosić co najmniej 75V~ przy 5000 obr/min. Omomierzem sprawdzasz czy pomiędzy którymkolwiek przewodem fazowym niema przejścia do masy.
Przy sprawnym układzie ładowania na wyjściu reglera lub klemach aku napiecie powinno wynosić 13,5-15,5V przy 5000 obr/min.
Warto sprawdzić wszystkie połączenia, a szczególnie przejście przewodów w korpusie silnika , pod pokrywa zębatki zdawczej , wszelkie połączenia rozłączne oraz masy.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
Tora Tora
[Usunięty]

Wysłany: Pią 17 Kwi, 2009   

Ok,super w soboteclub niedzielecznajdectroche czasu to zaczne cos działac :wstyd:
Na dzien dzisiejszy,mówie co wiem.Mam taki standardowy voltomierz,zrobie fotke jak wyglada ,to moze mi powiesz co na co nastawic,volty umiem zmierzyc ale z omami to juz kapota.
Jak wspominałem zmieniałem kiedys regler i wtedy mierzyłem na klemach było miedzy 13,5-13,8v patrząc mechaniorowi przez ramie widziałem jak mierzył,pokazywało cos chyba koło 9v po dodaniu gazu,zero reakcji .
regler ma dwie kostki w jednej zdaje sie 2wsówki w drugiej 3,wiec mniemam,ze mierze miedzy tymi w kostce 3? trzymam na 5000 i ma byc w granicach 75v.A ta druga kostka ma zostac podłączona?
Omy-jak sprawdzic czy nie ma tego przejscia,do masy? i jak przełączyc voltomierz?

Sprawdzic wszystkie połączenia,a szczególnie pod pokrywą zębatki,wiec do sprawdzenia pod pokrywą,spuszczam olej tak?

Widze ,ze na allegro ktos wystawił cos takiego
http://www.allegro.pl/ite...e_pradnica.html
czy jak jest padniety alternator,to cos takiego załatwia sprawe? bo w samochodzie kiedys w alter. wymieniali mi jakies diody.
Brezniew postaraj sie w miare dokładnie odpowiedziec mi na wszystkie pytania,wielkie dzięki za pomoc :padam:

[ Dodano: Nie 19 Kwi, 2009 ]
Brezniew napisałem Ci na PW :wstyd:
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 04 Lis, 2012   

Czy ktoś mierzył ostatnio zmienne napięcie między fazowe na swoim alternatorze przy obrotach silnika 5 tyś. ? Jesli tak, to ile ono wynosiło?

Wiem że ma być ~75V minimum tylko ile wy macie ?
 
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Nie 04 Lis, 2012   

Ja mierzyłem przed sezonem. Nie pamiętam dokładnie ile miałem, ale w okolicach 85V.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
Szejku
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Lis, 2012   

Między wszystkimi 3 fazami powinno być powyżej ~75V. Więc im więcej tym lepiej, akurat u mnei jest w okolicy ~90V
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 04 Lis, 2012   

no to kicha bo u mnie jest ~70V ale już przy 5200 obr silnika jest juz 75V, musze sprawdzić jeszcze czy do masy mi któraś faza nie zwiera :/

no chyba że mi obrotomierz przekłamuje :niepewny: ale raczej nie bo wedlug biegów i predkości obroty właściwie pokazuje
 
 
 
Set3 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 60
Dołączył: 14 Paź 2010
Pochwał: 28
Posty: 682
Skąd: Wałcz
Wysłany: Nie 04 Lis, 2012   

wiesz wg mnie ważniejsze jest napięcie jakie daje na akumulator już po regulatorze. Jeżeli masz w okolicy 13v to nie martw się na zapas. Ale jeżeli masz problemy z wyłądowującym się akumulatorem to jeszcze jest sprawa koła magnesowego.
Już miałem motocykl którego magnesy na kole magnesowe były lużnie. A ostatnio miałem inny ciekawy przypadek. Nie było ładowania nie chciał odpalić na rozrusznik i okazało się ze koło magnesowe nie jest dokręcone. Tak więc zaplanuj wymianę oleju i przy okazji sprawdz koło magnesowe. Uzwojenie jak padnięte to nie masz wcale tam napięcia a nie mniejsze. Jak mniejsze to właśnie wina magnesów. Musisz wtedy rozebrać.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
 
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 05 Lis, 2012   

właśnie przebieg silnika w tym i alternatora jest tak niewielki że myśle że to napięcie było zawsze takie, choć rzeczywiście zaglądnać tam bede musiał. Olej wymieniałem 500km temu no ale nic złego z nim nie wypłyneło. Myśle że położe motocykl na prawej stronie i odkręce dekiel bez zlewania oleju. W każdym razie między wszystkimi fazami jest takie samo napięcie.

Napięcie na wyjściu reglera jest tak jak mówisz 13V przy 5 tyś ale przy właczonych światłach już 12,6 oraz akumulator jest ewidentnie nie doładowywany, po jezdzie na nastepny dzień jest 12,4V ale jakieś ładowanie napewno jest.

Podejrzewam regler ale to sprawdze dopiero w czwartek jak pożycze drugi gdyż problem zaczął się niedawno chyba od czasu jak w garażu na przykręconych klemach ładowałem akumulator prostownikiem ale nie jestem tego pewny czy wtedy, napewno w koncu tamtego sezonu ładowanie przy 5 tys na właczonych światłach miałem 14V dlatego podejrzewam regler
 
 
 
Set3 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 60
Dołączył: 14 Paź 2010
Pochwał: 28
Posty: 682
Skąd: Wałcz
Wysłany: Pon 05 Lis, 2012   

Jacek to nie jest źle. Może tylko np słąby akumulator. Ale jak pali w normalnej eksploatacji to daj sobie spokój.
Ostatnio sprzedałem GSke chłopakowi z forum. Akumulator wytrzymywał 2 tyg a był dobry i prąd ładowania też był. Ale ... miał alerm który pobierał troche prądu. Mało ale pobierał. Można sprawdzić kilka elementów. Np jaki prąd pobiera Ci motocykl, może jakies zwarcie, czy pracuje bez akumulatora itd.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
 
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 05 Lis, 2012   

z tego co wiem odłaczenie akumulatora w czasie pracy skutkuje takim wzrostem napięcia że wszystko co jest wtedy zasilane się pali, najszybciej elektroniczny moduł zapłonu...

Akumulator może nowy nie jest ale to yuasa i ma 3 lata, spadek napięcia przy odpaleniu na takim nie doładowanym akumulatorze wyniosł 9,8V

czy mam jakiś pobór prądu na wyłaczonej stacyjce jeszcze musze sprawdzić
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.