Poleszenie chlodzenia oleju w silniku
Odpowiedz do tematu

Jaco
[Usunięty]
: Poleszenie chłodzenia oleju w silniku
Witam wszystkich zinteresowaych. Po głowie chodzi mi cały czas to żeby w Gs-ie zrobic by olej silnikowy był lepiej chłodzony bo pewnie nie jeden kierowca Gs-a poczuł na własnej skurze jak ładnie idzie skwar od silnika jeżeli temperatura powietrza wynosi 30st C i się zatrzyma w korku lub na światłach. Do czego dąże a do tego żeby wspólnie własnymi siłami wymyslic pomysł do tego celu mi by sie najbardziej widziała chłodnica oleju tak jak w niektórych wersjach Suzuki Bandit tylko że w GS by był zasadniczy problem gdzie ja podłączyć czy może sie ktoś się zaciekawił czy sa zaślepione w kadubie kanały olejowe?? może jest możliwość podłączenia wiadomo że musi być krążeie oleju. Dzięki za propozycje

pootietang
[Usunięty]
:
gs ma chłodnicę oleju, tzn f'ka po ostatnich "modyfikacjach" :roll: zobacz jak jest to tam rozwiązane jak chcesz kombinować.

tu masz chlodnicę z gs'a

michal_elwuo
[Usunięty]
:
no tak... ale wtedy jest to podłączone gdzieś w okolicach pompy oleju (domyślam się że za pompą), a w naszym przypadku przerabianie tego byłoby problemem. Sam nad tym myślałem, ale co zrobić? drugą pompę? moim zdaniem nie ma sensu kombinować... jeżeli już chcesz schłodzić to prędzej myślałbym o zmianie radiatora na dole silnika (są tam takie żeberka. Na dobrą sprawę, gdyby je odkręcić, dać nowe aluminiowe, o dobrym profilu (kupić radiator) + pasta silikonowa, żeby lepiej przewodziło ciepło między sinikiem a radiatorem, to chłodzeni by się poprawiło). Nie wiem tylko czy jest sens (fakt że w upale nie jeździłem tym bardziej nie w korku i nie wiem jak to jest), poza tym montując taką chłodnicę czy nawet zmieniając radiator nie mamy nad tym kontroli (w f-ce może nie być radiatora, żeby nie był za zimny, lub jest chłodnica bo są owiewki=mniej powietrza) i silnik może się za mało grzać :)

Jaco
[Usunięty]
:
to w moim przypadku ten radiator może bardzo mało da poniewaz tez mam Gs-e obudowana

michal_elwuo
[Usunięty]
:
ale od dołu jes zasłonięty ten radiator? Jeżeli naprawdę Ci zależy to walnij radiator (na wagę za 100zł masz 500x205x30 jak dobrze pamiętam), i najwyżej od dołu jakoś ładnie, jeżeli radiator jest zasłonięty coś co by 'kierowało' strumień powietrza na radiator ;)

Jaco
[Usunięty]
:
no w sumie to niezły pomysł żeby misa olejowa była owiewana wiatrem

michal_elwuo
[Usunięty]
:
dokładnie :) własnie pozytywnie się zaskoczyłem jak zobaczyłem że tam takie ładne żeberka są :D napewno jak się na to powietrze skieruje (w nakedzie już tak jest :D ) to daje to niezłe efekty

:
Można zdjąc miske olejową i przedłuzyc te zeberka wspawujac aluminiowe płaskowniki. Te wstawki trzeba by dopasowac do wydechu by nie kolidowały razem.
Najpierw proponuje zakup termometru oleju w miejsce korka wlewu i sprawdzenie czy te przerobki sa potrzebne. Gs-y jezdżą w krajach tropikalnych i subtropikalnych i temperatura im nie przeszkadza. U nas takich temperatur nie doswiadczysz .

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
michal_elwuo
[Usunięty]
:
no włąśnie też o tym myślałem. Plaster gdzieś zapewniał (jeżeli się pomyliłem to sorry) że jeżdżąc w upalnej Francji, w górach aż tak się nie grzeje. Dlatego ja narazie nie ruszam, jak będzie się grzało to będę myślał o tym.

Breżniew: nie do końca zrozumiałem... chcesz je przedłużyć? ja bym wymienił, bo jeżeli wstawisz jakieś płaskowniki + radiator potem (nawet bez radiatora możnaby zostawić płaskowniki) to jest spora rezystancja cieplna. Z doświadczenia z budowy wzmacniaczy wiem, że jak do radiatora (do którego bezpośrednio jest układ podłączony) podłączy się coś jeszcze nawet na najlepszy silikon to ledwo, ledwo co to daje. Ja myślałem o zdjęciu tych starych żeberek (o ile się da) i zastąpieniu aluminiowym radiatorem :)

:
michal_elwuo napisał/a:
no włąśnie też o tym myślałem. Plaster gdzieś zapewniał (jeżeli się pomyliłem to sorry) że jeżdżąc w upalnej Francji, w górach aż tak się nie grzeje.


eeee to niby gorzej dla silnika jak jedzie jednostajna predkości po płaskim terenie niz jak śmiga pod takim samemy obciązeniem po górach :shock:
dobra teoria .... kolejna ....

Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
michal_elwuo
[Usunięty]
:
a nie grzeje się bardziej jak jedziesz po górach i dajesz mu nagle maks gazu (zaraz poszukam opisu, ale ponoć pod górki dostawał w pizdę)?

może mnie źle zrozumiałeś. Chodzi mi o to że kolega mówił, że nawet w górach w upale się nie grzeje, więc w Polskich warunkach tym bardziej nie powinien. Nie dokończyłem myśli :(

Shadow
[Usunięty]
:
michal_elwuo napisał/a:
a nie grzeje się bardziej jak jedziesz po górach i dajesz mu nagle maks gazu (zaraz poszukam opisu, ale ponoć pod górki dostawał w pizdę)?

może mnie źle zrozumiałeś. Chodzi mi o to że kolega mówił, że nawet w górach w upale się nie grzeje, więc w Polskich warunkach tym bardziej nie powinien. Nie dokończyłem myśli :(


czyli chodzilo ci o to ze nawet w tak sknadalicznych warunkach jak upalna francja i jazda po gorach Gs sie nie grzeje :D

michal_elwuo
[Usunięty]
:
dokładnie tak :)

Meteorczyk
[Usunięty]
:
A jakby przed silnikiem na ramie zamontowac wentylator od chlodnicy :)

:
ale po co
jak miałby dmuchac
ped powietrza i tak bedzie wiekszy niz wentylatora

nic nie kombinować tylko jezdzc jezdzić jezdzić
czytając forum ma sie wrazenie że na siłe wszyscy szukają dziur w całym
a to stuka a to puka szeleści ....

Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.