wymiana kompletnego rozrzadu |
Autor |
Wiadomość |
borbet [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Mar, 2008 wymiana kompletnego rozrządu
|
|
|
Witam, trzeba mi wymienić ślizgacze rozrządu i łańcuszek rozrządu. Czy znacie jakiś sklepy internetowe gdzie mógłbym kupić i jaki koszt ?
z tego co się pytałem to ślizgacze nowe,oryginalne 350 zł
łańcuszek rozrządu 150 zł
i pewnie jakieś uszczelki np głowic no i zalanie nowym olejem
ile by kosztowała taka operacja, suzi ma przejechane około 40 tys km i ślizgacz się złamał |
|
|
|
|
Falco77 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Mar, 2008
|
|
|
u mnie wymieniałem rozrząd przy 60 tys ślizgacze były cacy czyli ktoś już je wcześniej wymieniał,l całego kompletu uszczelek nie ma co kupować, kup uszczelkę pod cylindry i głowicę (łącznie coś ponad 120 zł jak dobrze pamiętam) chyba że planujesz wybebeszyć cały silnik to wtedy przyda się komplet nowych (około 300 zł) |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sob 22 Mar, 2008
|
|
|
Aby wymienić ślizgi łańcucha wcale nie trzeba zdejmować cylindra i głowicy chyba ,że planujesz zrobić od razu głowicę. Ponieważ ślizg w kształcie łuku mocowany jest od dołu silnika , konieczne jest wyjęcie silnika i rozpołowienie . Dopiero wtedy jest możliwość wymiany tego ślizgu i łańcucha rozrządu.
Drugi slizg wyjmie sie po odkręceniu dekla w głowicy i wyjeciu wałka wydechowego.
ślig łańcucha stuka wtedy gdy : jest zdeformowany ( bardziej wygiety od napinania łańcucha), ma wytartą powierzchnię , ma luz w dolnym mocowaniu lub wykruszone miejsce wspolpracy z napinaczem. Poza tym wypracowuje sie element dociskajacy oś napinacza w karterze. Wszystkie te defekty daja o sobie znac stukaniem na wolnych i hałasowaniem w średnim zakresie.
Lepiej jest wymienic slizg i załozyc fabrycznie skuty łańcuch niz cudować ze skuwaniem łańcucha bez rozpołowienia.
Wiecej w tym temacie.
http://gs500.phorum.pl/viewtopic.php?t=162 |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
borbet [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Mar, 2008
|
|
|
dzięki za informacje chłopaki, w sumie to motor dopiero będę kupował, stoji rozebrany i trzeba go złożyć jak tylko rozrząd kupie, z niemiec kolega go przywiózł i on mi będzie go składał
a macie namiarów na jakiś sklep internetowy z częściami
głównie chodzi o ślizgi |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sob 22 Mar, 2008
|
|
|
borbet napisał/a: | dzięki za informacje chłopaki, w sumie to motor dopiero będę kupował, stoji rozebrany i trzeba go złożyć jak tylko rozrząd kupie, z niemiec kolega go przywiózł i on mi będzie go składał
a macie namiarów na jakiś sklep internetowy z częściami
głównie chodzi o ślizgi |
Uszczelki kupisz w larssonie jako pojedyncze lub komplet. Warto pomyslec o wymianie uszczelniaczy zaworowych i dotarciu zaworów w ale wtedy dojdzie do tego wymiana płytek zaworowych.
Poza serwisem ślizgów nie kupisz. Przykładowe ceny .
Uszczelniacz wałka zdawczego 32x62x7 50,25 PLN
Uszczelniacz popychacza sprzęgła 6x34x7 26,-PLN
Uszczelniacz wałka dźwigni zmiany biegów 12x22x9 21,-PLN
Przedni i tylny ślizgacz prowadzący łańcuch rozrządu . 121,-PLN + 190,-PLN
Części zamawiałem w Suzuki Jaskłowski. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
michał_maly1992 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 12 Paź, 2010
|
|
|
Witam czy jest jakas strona internetowa gdzie mozna kupic slizg łancucha rozrządu od strony napinacza w serwisie mają po 237 zł |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Wto 12 Paź, 2010
|
|
|
Taka część tylko ASO, jedynie łańcuch rozrządu, uszczelkę pod głowicę, zawory kupisz jako zamienniki. Podejrzewam ze tego czego nie ma w Larssonie to zostaje tylko ASO, ale warto i tak zapłacić. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
paavo91 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 29 Gru, 2010
|
|
|
Witam. Przestawiłem sobie prawdopodobnie rozrząd Proszę o wskazówki w skrócie jak to zrobić najlepiej i co mi będzie potrzebne. O znakach w serwisówce czytałem, tylko jak się za to zabrać? Ściągnąć wałki rozrządu? Czy może tylko 1 z nich i zestawić z resztą?
Dziękuje za pomoc.
PS. Byłbym wdzięczny za jakiś support na GG/pw |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sro 29 Gru, 2010
|
|
|
Gdy rozrzad jest na znakach podanych według serwisówki jeden z zaworów wydechowych jest wciśniety przez kszywke, wałek zaworów ssacych wtedy nie podpiera żadnego z 2 zaworów. Dlatego to ustawienia rozrzadu odkrecam tylko wałek ssacy i luzuje napinacz rozrzadu - wtedy synchronizujesz ze soba na właściwych znakach wał + wałek wydechowy, napinajac reką (lub robi to inna osoba do pomocy) łancuch w miejscu gdzie był wałek ssący. Jak ustawiles na własciwych znakach wał i walek wydechowy wtedy juz bez problemu zakładasz wałek ssacy z którym nie ma problemu bo nie podpiera żadnego zaworu w tym położeniu jak podaje serwisówka do właściwego ustawienia rozrzadu na znakach.
Poza tym będziesz potrzebował klucz dynamometryczny żeby dokrecić później mostki wałka ssącego 8-12Nm |
|
|
|
|
paavo91 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 30 Gru, 2010
|
|
|
A czy wyjmować ślizg od strony wydechu? |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 30 Gru, 2010
|
|
|
Nie trzeba. Bez wałka ssacego bez problemu przestawiasz łańcuch na wałku wydechowym. Jedynie przy zmianie położenia musisz cofnać wałem żeby poluzował sie łancuch bo kszywka wydechowego wciska wtedy zawór. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|