WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Pomozcie tegie glowy
Autor Wiadomość
Scrapper
[Usunięty]

  Wysłany: Sro 13 Lip, 2011   Pomóżcie tęgie głowy

Żeby było wszystko od początku.
Motor przechodzi kapitalny remont. Jesteśmy po czyszczeniu, regulacji i synchro gaźników oraz regulacji luzów zaworowych i przeglądzie silnika. Wszystko zostało zrobione w poleconym serwisie moto i rzeczywiście motocykl wreszcie jeździ. Do tej pory kulał się z mikro prędkościami. Jednak około tygodnia temu pojawił się problem polegający na utracie mocy.
Problem pojawia się przy prędkości powyżej 100-110km/h i obrotach w okolicy 5-6tys/min.
Objawem jest gaśnięcie silnika i utrata napędu. Nie jestem w stanie tego zaobserwować wiarygodnie w trakcie jazdy, ale wydaje mi się że w wężyku paliwa prowadzącym do gaźników pojawia się powietrze/brakuje paliwa.
Po zatrzymaniu motocykla, lub zmniejszeniu prędkości motocykl prawidłowo odpala/odzyskuje moc/obroty i można jechać dalej.
Panowie w serwisie radzą wymienić kranik paliwa jako głównego podejrzanego.
Czy to może być to?
Dzięki za wszelką pomoc.
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Sro 13 Lip, 2011   

Scrapper napisał/a:
Panowie w serwisie radzą wymienić kranik paliwa jako głównego podejrzanego.
Czy to może być to?

Panowie w serwisie zawsze proponują wymianę, a kranik daje się rozebrać i wyczyścić, na forum znajdziesz na ten temat kilka wątków

A co do samej przyczyny, to nie tylko kranik, bo w zasadzie do sprawdzenia cała droga paliwa od zbiornika do gaźnika, czyli zaczynamy od filtru paliwa, który jest w zbiorniku, być może jakieś syfy zebrały się na dnie zbiornika (rdza, osady, etc.) i blokują swobodny przepływ paliwa, sprawdź jak moto zachowuje się w pozycji ON, RES oraz PRI (tylko po testach nie zostaw na PRI).

Kolejna sprawa to kranik, z zasady działania kranik jest otwierany podciśnieniem z gaźników, raczej wątpię aby było tak, że ze wzrostem prędkości maleje podciśnienie więc to bym raczej wyeliminował, ale pod samą membraną może być jakieś zanieczyszczenie i to ono blokuje ci swobodny przepływ. W takim wypadku, przełączenie na PRI dla testów (swobodny przepływ bez udziału podciśnienia) powinno polepszyć sprawę.

Pozostaje jeszcze kwestia samych przewodów, np. gdzieś przyciśnięte i nie ma pełnego przepływu, ale to raczej mało realne.


Po testuj we wszystkich pozycjach kranika i napisz co ci wyszło może razem dojdziemy do dalszych wniosków.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
Scrapper
[Usunięty]

Wysłany: Sro 13 Lip, 2011   

Ok, filtr w zbiorniku właśnie wykręciłem, przedmuchałem i jest już czysty, wszystkie przewody były przy okazji serwisu gaźnika wymienione na nowe. Zaraz złoże wszystko do kupy i pójdę pojeździć, jeśli dobrze Cię zrozumiałem sugerujesz żeby w trakcie jazdy spróbować pojechać na ustawieniu PRI kanika, co jako winnego może wskazać membranę ?
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Sro 13 Lip, 2011   

Scrapper napisał/a:
jeśli dobrze Cię zrozumiałem sugerujesz żeby w trakcie jazdy spróbować pojechać na ustawieniu PRI kanika, co jako winnego może wskazać membranę ?

Dokładnie tak.

A głupio się zapytam, w którą stronę przedmuchałeś filtr paliwa?
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
Scrapper
[Usunięty]

Wysłany: Sro 13 Lip, 2011   

Od wylotu do sitka
 
 
Scrapper
[Usunięty]

Wysłany: Sob 16 Lip, 2011   

Ok, więc tak silnik nie dusi się jedynie przy ustawieniu kranika przy prędkości powyżej 110km/h na pozycji PRI. W tym ustawieniu nie ma żadnego problemu z rozkręceniem się powyżej 7tys obrotów i rozwinięcia zawrotnych 140km/h.
Czyli czeka mnie przegląd i serwis kranika :P
 
 
mr0zd
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Lip, 2011   

Tak jak mówili wcześniej, sprawdź kranik i wężyk od podciśnienia
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011   

Dokładnie tak, kranik do rozebrania i wyczyszczenia
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 20 Lip, 2011   

studi napisał/a:
Dokładnie tak, kranik do rozebrania i wyczyszczenia


czyszczenie nie pomoże gdyż na PRI leci przez ten sam kranik co przy ON i RES ale odpowiedz znajdziesz tutaj, na 13tej stronie opisałem w czym jest problem:
http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=107
 
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Sro 20 Lip, 2011   

jacek napisał/a:
gdyż na PRI leci przez ten sam kranik co przy ON i RES

Dokładnie przez ten sam co na RES, ale to szczegół, jeśli jak opisałeś w tamtym temacie istotnie puszcza powietrze bokiem, to istotnie nie ma siły zassać odpowiednio membrany aby otworzyła zawór.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
Scrapper
[Usunięty]

Wysłany: Sro 20 Lip, 2011   

jacek napisał/a:

czyszczenie nie pomoże gdyż na PRI leci przez ten sam kranik co przy ON i RES ale odpowiedz znajdziesz tutaj, na 13tej stronie opisałem w czym jest problem:
http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=107


W moim przypadku akurat problemem okazała się być sperforowana membrana w kraniku - nieszczelność nie była zbyt duża, po wymianie membrany na zapasową (chyba z DR850) wszystko jeździ jak trzeba.

Pozwolę podpiąć sobie jeszcze jedno pytanie: Czy ktoś ma jakiś rozsądny patent na dokładne wyczyszczenie wnętrza baku. Według tego co widzę jest tak skonstruowany, że zawsze pozostaje w nim nieco paliwa i nie da się go dokładnie do końca wypłukać.
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sro 20 Lip, 2011   

Może tak: http://www.youtube.com/us...u/9/i7I1O0K7EF8 ? :P
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
wolf 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 25 Maj 2010
Pochwał: 11
Posty: 536
Skąd: Świdwin
Wysłany: Sro 20 Lip, 2011   

Cytat:
czyszczenie nie pomoże gdyż na PRI leci przez ten sam kranik co przy ON i RES ale odpowiedz znajdziesz tutaj, na 13tej stronie opisałem w czym jest problem:
http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=107


Ho ho, to u mnie już dawno ten element 4 poszedł się ibkać :/ i rzeczywiście mam ograniczenie do 140 ;) Czas zacząć szukać nowego kranika.
_________________
Motocykle wciągają jak woźny ćwiartkę...
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 20 Lip, 2011   

wolfcbr napisał/a:

Ho ho, to u mnie już dawno ten element 4 poszedł się ibkać :/ i rzeczywiście mam ograniczenie do 140 ;) Czas zacząć szukać nowego kranika.


nie koniecznie :hyhy:
http://forum.gs500.pl/vie...ighlight=#94941
 
 
 
SeBoL
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Lip, 2011   

Scrapper napisał/a:
Czy ktoś ma jakiś rozsądny patent na dokładne wyczyszczenie wnętrza baku. Według tego co widzę jest tak skonstruowany, że zawsze pozostaje w nim nieco paliwa i nie da się go dokładnie do końca wypłukać.

Jest jeden patent który może Ci pomóc a doradził mi go ostatnio znajomy biker.
Do baku wrzuć nakrętki albo najlepiej śrut. Potrząsaj bakiem aby ten śrut "poodbijał" jak największą ilość rdzy ze ścianek baku. Następnie DOKŁADNIE przepłucz to wszystko benzyną ekstrakcyjną i spuść w bezpieczne dla środowiska miejsce ;)

Jesli ktoś twierdzi, że tak się nie da to informuję, że da się bez problemu i wszystko pięknie śmiga :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.