Pomozcie tegie glowy |
Autor |
Wiadomość |
Scrapper [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 13 Lip, 2011 Pomóżcie tęgie głowy
|
|
|
Żeby było wszystko od początku.
Motor przechodzi kapitalny remont. Jesteśmy po czyszczeniu, regulacji i synchro gaźników oraz regulacji luzów zaworowych i przeglądzie silnika. Wszystko zostało zrobione w poleconym serwisie moto i rzeczywiście motocykl wreszcie jeździ. Do tej pory kulał się z mikro prędkościami. Jednak około tygodnia temu pojawił się problem polegający na utracie mocy.
Problem pojawia się przy prędkości powyżej 100-110km/h i obrotach w okolicy 5-6tys/min.
Objawem jest gaśnięcie silnika i utrata napędu. Nie jestem w stanie tego zaobserwować wiarygodnie w trakcie jazdy, ale wydaje mi się że w wężyku paliwa prowadzącym do gaźników pojawia się powietrze/brakuje paliwa.
Po zatrzymaniu motocykla, lub zmniejszeniu prędkości motocykl prawidłowo odpala/odzyskuje moc/obroty i można jechać dalej.
Panowie w serwisie radzą wymienić kranik paliwa jako głównego podejrzanego.
Czy to może być to?
Dzięki za wszelką pomoc. |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sro 13 Lip, 2011
|
|
|
Scrapper napisał/a: | Panowie w serwisie radzą wymienić kranik paliwa jako głównego podejrzanego.
Czy to może być to? |
Panowie w serwisie zawsze proponują wymianę, a kranik daje się rozebrać i wyczyścić, na forum znajdziesz na ten temat kilka wątków
A co do samej przyczyny, to nie tylko kranik, bo w zasadzie do sprawdzenia cała droga paliwa od zbiornika do gaźnika, czyli zaczynamy od filtru paliwa, który jest w zbiorniku, być może jakieś syfy zebrały się na dnie zbiornika (rdza, osady, etc.) i blokują swobodny przepływ paliwa, sprawdź jak moto zachowuje się w pozycji ON, RES oraz PRI (tylko po testach nie zostaw na PRI).
Kolejna sprawa to kranik, z zasady działania kranik jest otwierany podciśnieniem z gaźników, raczej wątpię aby było tak, że ze wzrostem prędkości maleje podciśnienie więc to bym raczej wyeliminował, ale pod samą membraną może być jakieś zanieczyszczenie i to ono blokuje ci swobodny przepływ. W takim wypadku, przełączenie na PRI dla testów (swobodny przepływ bez udziału podciśnienia) powinno polepszyć sprawę.
Pozostaje jeszcze kwestia samych przewodów, np. gdzieś przyciśnięte i nie ma pełnego przepływu, ale to raczej mało realne.
Po testuj we wszystkich pozycjach kranika i napisz co ci wyszło może razem dojdziemy do dalszych wniosków. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
Scrapper [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 13 Lip, 2011
|
|
|
Ok, filtr w zbiorniku właśnie wykręciłem, przedmuchałem i jest już czysty, wszystkie przewody były przy okazji serwisu gaźnika wymienione na nowe. Zaraz złoże wszystko do kupy i pójdę pojeździć, jeśli dobrze Cię zrozumiałem sugerujesz żeby w trakcie jazdy spróbować pojechać na ustawieniu PRI kanika, co jako winnego może wskazać membranę ? |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sro 13 Lip, 2011
|
|
|
Scrapper napisał/a: | jeśli dobrze Cię zrozumiałem sugerujesz żeby w trakcie jazdy spróbować pojechać na ustawieniu PRI kanika, co jako winnego może wskazać membranę ? |
Dokładnie tak.
A głupio się zapytam, w którą stronę przedmuchałeś filtr paliwa? |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
Scrapper [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 13 Lip, 2011
|
|
|
Od wylotu do sitka |
|
|
|
|
Scrapper [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 16 Lip, 2011
|
|
|
Ok, więc tak silnik nie dusi się jedynie przy ustawieniu kranika przy prędkości powyżej 110km/h na pozycji PRI. W tym ustawieniu nie ma żadnego problemu z rozkręceniem się powyżej 7tys obrotów i rozwinięcia zawrotnych 140km/h.
Czyli czeka mnie przegląd i serwis kranika |
|
|
|
|
mr0zd [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011
|
|
|
Tak jak mówili wcześniej, sprawdź kranik i wężyk od podciśnienia |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011
|
|
|
Dokładnie tak, kranik do rozebrania i wyczyszczenia |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sro 20 Lip, 2011
|
|
|
studi napisał/a: | Dokładnie tak, kranik do rozebrania i wyczyszczenia |
czyszczenie nie pomoże gdyż na PRI leci przez ten sam kranik co przy ON i RES ale odpowiedz znajdziesz tutaj, na 13tej stronie opisałem w czym jest problem:
http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=107 |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sro 20 Lip, 2011
|
|
|
jacek napisał/a: | gdyż na PRI leci przez ten sam kranik co przy ON i RES |
Dokładnie przez ten sam co na RES, ale to szczegół, jeśli jak opisałeś w tamtym temacie istotnie puszcza powietrze bokiem, to istotnie nie ma siły zassać odpowiednio membrany aby otworzyła zawór. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
Scrapper [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 20 Lip, 2011
|
|
|
jacek napisał/a: |
czyszczenie nie pomoże gdyż na PRI leci przez ten sam kranik co przy ON i RES ale odpowiedz znajdziesz tutaj, na 13tej stronie opisałem w czym jest problem:
http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=107 |
W moim przypadku akurat problemem okazała się być sperforowana membrana w kraniku - nieszczelność nie była zbyt duża, po wymianie membrany na zapasową (chyba z DR850) wszystko jeździ jak trzeba.
Pozwolę podpiąć sobie jeszcze jedno pytanie: Czy ktoś ma jakiś rozsądny patent na dokładne wyczyszczenie wnętrza baku. Według tego co widzę jest tak skonstruowany, że zawsze pozostaje w nim nieco paliwa i nie da się go dokładnie do końca wypłukać. |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sro 20 Lip, 2011
|
|
|
Może tak: http://www.youtube.com/us...u/9/i7I1O0K7EF8 ? |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
wolf
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 25 Maj 2010 Pochwał: 11 Posty: 536 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: Sro 20 Lip, 2011
|
|
|
Cytat: | czyszczenie nie pomoże gdyż na PRI leci przez ten sam kranik co przy ON i RES ale odpowiedz znajdziesz tutaj, na 13tej stronie opisałem w czym jest problem:
http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=107 |
Ho ho, to u mnie już dawno ten element 4 poszedł się ibkać i rzeczywiście mam ograniczenie do 140 Czas zacząć szukać nowego kranika. |
_________________ Motocykle wciągają jak woźny ćwiartkę... |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sro 20 Lip, 2011
|
|
|
wolfcbr napisał/a: |
Ho ho, to u mnie już dawno ten element 4 poszedł się ibkać i rzeczywiście mam ograniczenie do 140 Czas zacząć szukać nowego kranika. |
nie koniecznie
http://forum.gs500.pl/vie...ighlight=#94941 |
|
|
|
|
SeBoL [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 21 Lip, 2011
|
|
|
Scrapper napisał/a: | Czy ktoś ma jakiś rozsądny patent na dokładne wyczyszczenie wnętrza baku. Według tego co widzę jest tak skonstruowany, że zawsze pozostaje w nim nieco paliwa i nie da się go dokładnie do końca wypłukać. |
Jest jeden patent który może Ci pomóc a doradził mi go ostatnio znajomy biker.
Do baku wrzuć nakrętki albo najlepiej śrut. Potrząsaj bakiem aby ten śrut "poodbijał" jak największą ilość rdzy ze ścianek baku. Następnie DOKŁADNIE przepłucz to wszystko benzyną ekstrakcyjną i spuść w bezpieczne dla środowiska miejsce
Jesli ktoś twierdzi, że tak się nie da to informuję, że da się bez problemu i wszystko pięknie śmiga |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|