WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: tmi
Pon 11 Lip, 2011
winklowanie - pytania swiezaka
Autor Wiadomość
midd 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lip 2008
Pochwał: 5
Posty: 951
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 12 Lip, 2011   

ja w normalnej drogowej jeździe w zasadzie nie używam podnóżków - jedynie zewnętrzny przy zawracaniu.
_________________
http://www.bikepics.com/members/beer4free/
 
 
 
muminek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 31
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 336
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 12 Lip, 2011   

no mi sie wydaje ze jak skrecasz powiedzmy w lewo to tak jakbys sie "zapadał" w tą lewą strone, leciał na lewy bok. i zeby to zrownowazyc naciskasz prawy podnóżek i dzieki temu nie lecisz az tak w lewo i przez to wieksza rownowaga jest podczas skrętu. a przeciwskret to przeciwskret... nie wiem xD on słuszy do skretu a nie do równowagi. nieeee wiem :P to jest tak na chłopski, moj rozum. mozgiem z fizyki nie jestem xd
 
 
 
nonpr0 

Wiek: 32
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 12 Lip, 2011   

Nie wiem dlaczego tak mnie próbowaliście zmieszać z błotem ale skoro to jest takie istotne to każdy z was powinien wiedzieć jak to sobie wytłumaczyć. Co do moich spostrzeżeń, zauważyłem, że na bardzo ciasnych, ostrych zakrętach, faktycznie zewnętrzna noga staje się priorytetowa (porównując do wewnętrznej stopy). Możliwe, że ta zewnętrzna stopa, nie tylko stabilizuje wykonywanie manewru, ale faktycznie pomaga w jakiś sposób stabilnie i "intensywniej" się pochylać. Chciałem to tylko zweryfikować z teorią, której niestety nie doszukałem się. Jedynie co znalazłem to zachowanie odpowiedniej pozycji zewnętrznego "kolana" i stopy na podnóżku podczas pokonywania zakrętów. Kto wie, niech się wykaże :)
 
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Wto 12 Lip, 2011   

Twist of the Wrist II:

{132246}{132391}Oto technika, która może bardzo pomóc|w precyzyjnym kierowaniu motocyklem.
{132395}{132597}Naturalnie wybijamy się lub obracamy|z tylnej nogi, by uzyskać siłę i kontrolę.
{132605}{132820}Pamiętając o tym, logiczne jest użycie lewej|nogi by pchnąć prawą manetkę i odwrotnie.
{132845}{132961}To zapewnia kierowcy maksymalną|stabilność na motocyklu.
{132965}{133051}Stabilność oznacza kontrolę i siłę.
{133055}{133171}Gdy dociskamy do motocykla dolną|część nogi, od podnóżka do zbiornika,
{133175}{133261}tworzymy podstawę stabilności|dolnej części ciała.
{133265}{133380}Kolejny krok to lekkie napięcie mięśni uda.
{133384}{133500}To ustawia miednicę w pozycji,|która daje stabilność całego tułowia.
{133504}{133650}Ze stabilnym tułowiem, możliwość|pchania manetek jest znacznie poprawiona.
{133654}{133710}Nazywamy to kierowaniem mimośrodowym,
{133714}{133770}ale możesz mówić wspomaganie kierownicy.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
nonpr0 

Wiek: 32
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 12 Lip, 2011   

Czyli zasadniczo tak robię, tylko nie wiedziałem, że to ma takie znaczenie, w zasadzie nie zauważam już tego... Może komuś poza mną się przyda ten tekst z filmu ;-)
 
 
 
mr0zd
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Lip, 2011   

Co robisz? Wcześniej pisałeś że naciskasz na wewnętrzny podnóżek :zdziwko:
 
 
panbodzio 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 105
Dołączył: 20 Gru 2008
Pochwał: 18
Posty: 1119
Skąd: dokąd
Wysłany: Wto 12 Lip, 2011   

dociskanie zewnetrzna noga bardzo pomaga przy pokonywaniu winkli. tak jak koledzy pisza nonpr0 nie ma co sie klocic na forum tylko jezdzic jezdzic jezdzic



midd napisał/a:
ja w normalnej drogowej jeździe w zasadzie nie używam podnóżków


midd ja tez nie - tre podeszwami o asfalt.
a nie zapomnialem ze nie dosiegam nogami do ziemi na wielbladzie :wstyd:
_________________
http://na2oo.blogspot.com/
sózócki kocurrr
 
 
midd 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lip 2008
Pochwał: 5
Posty: 951
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 12 Lip, 2011   

w sensie takim, ze nie naciskam specjalnie na zadna ze stron:P

natomiast przy ostrzejszej jeździe mam wrażenie ze jednak bardziej naciskam na wewnętrzny podnóżek bo chce jak najszybciej ściągnąć sprzęt do ziemi przeskakując z zakrętu w zakręt.
_________________
http://www.bikepics.com/members/beer4free/
 
 
 
nonpr0 

Wiek: 32
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 13 Lip, 2011   

Widać kłania się czytanie ze zrozumieniem. Napisałem, "zwykle słyszałem teorie o zwiększaniu nacisku na wewnętrzny podnóżek", w związku z tym moje zdziwnienie ;-) Co do wewnętrznego podnóżka, nie pomaga mi to specjalnie w pokonywaniu zakrętów, więc używam przeciwskrętu i odpowiedniego ułożenia ciała na motocyklu. Czyli wychodzi, że nie mamy się w sumie specjalnie o co kłucić... Bo można różnie pokonać ten sam zakręt, jeśli nie jest to tor, to chyba z nikim się nikt nie ściga? :oczami:
 
 
 
johnny 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 41
Dołączył: 05 Cze 2010
Pochwał: 12
Posty: 553
Skąd: NSZ
Wysłany: Pią 19 Sie, 2011   

Mi się wydaje że naciskanie na zewnętrzny podnóżek ma na celu pewnego rodzaju zaparcie się - przydatne przy zacieśnianiu przeciwskrętu. Co na to Tomek Kulik?
_________________
Nie wierzę w życie pozazlotowe
 
 
michał20
[Usunięty]

Wysłany: Pią 19 Sie, 2011   

ja zauwazyłem np ze bez docisku na podnóżek przy wiekszej prędkości moto sie troche buja , więc dla mnie ten docisk cały fajnie stabilizuje moto a raczej w skręcaniu nie pomaga , więc może poprostu środek cięzkości wtedy zmienia swoje położenie i opony mają większą przyczepność ? ja to tak odbieram bo bez docisku podnózka szybciej koła się zaczynaja uślizgiwać (delikatnie )
 
 
Tomek Kulik
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Gru, 2011   

Przepraszam za zwłokę w odpowiedzi. Sezon na razie zawieszono, ale miejmy nadzieję, że niebawem będzie można sprawdzić nasze teorie.
Co do podnóżków, to jest to bardzo ważny element motocykla, który bezpośrednio wpływa na zachowanie maszyny na zakręcie od najmniejszych prędkości do maksymalnych. Otóż najpierw stopa wewnętrzna: nie naciska na podnóżek bardziej, niż wynika to z masy uzbrojonej w but i nogawkę kończyny. Zaś stopa zewnętrzna wywiera zdecydowany nacisk na podnóżek, by ustabilizować naszą tłuszczę na motocyklu i dać większą precyzję w kierowaniu ręką wewnętrzną - nacisk jest wywierany po przekątnej ciała.
Obie stopy powinny być cofnięte, by czub buta wystawał przed podnóżek 5 cm, a nie 15 :-)
Teraz o jednej bardzo ważnej rzeczy: nacisk na podnóżek zewnętrzny nie oznacza oznacza wychylania się ciałem na zewnętrzną stronę zakrętu. Bardzo często spotykam się z taką interpretacją polecenia, a nie o to chodzi. Nie wolno zwieszać się na zewnętrzną stronę motocykla na zakręcie, ino wywierać nacisk na podnóżek, tak jakbyśmy chcieli odpychać się stopą od podnóżka.
Jeśli do tego dołożymy skręt bioder i wzrok skierowany w stronę zakrętu, to okaże się, że nasz motocykl jest bardziej sportowy niż dotychczas.
Powodzenia :-)
 
 
pawell12344 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2011
Pochwał: 1
Posty: 92
Skąd: ok.Zawiercia/SI
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012   

Czyli jeśli dobrze zrozumiałem skrecając w lewy zakręt naciskamy prawą stopą na podnóżek i odwrotnie?
 
 
 
Tomek Kulik
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Sty, 2012   

Tak. Skręcając w lewo naciskamy prawy podnóżek.
Przenosimy masę tułowia na lewą stronę maszyny, odpychając się od prawego podnóżka.
Jeśli do tego dołożymy skręt bioder i ramion w stronę zakrętu, różnica w jeździe będzie kosmiczna :-)
Do tego:
- łokcie wysoko, bo nie mogą przylegać do tułowia,
- siedzimy nie przy baku, ale tak żeby między klejnotami a bakiem zmieściła się pięść,
- po zlustrowaniu zakrętu, żeby wiedzieć po czym będziemy jechać, patrzymy na wyjście z zakrętu,
- cofamy stopę wewnętrzną (najlepiej obie) na podnóżku, by nie zaczepić butem o nawierzchnię,
- nie zamykamy oczu :-)

Powodzenia ;)
 
 
Piotras_5 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010
Pochwał: 13
Posty: 2355
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012   

Tomek Kulik napisał/a:
- nie zamykamy oczu :-)


Eh, zawsze o tym zapominam :hyhy:
_________________
Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.