WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Powazny problem z symetria jazdy
Autor Wiadomość
Opelin
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Cze, 2011   Poważny problem z symetrią jazdy

Witam wszystkich. Jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość jeśli coś zrobię lub opiszę nie tak.
Do rzeczy, tak jak w temacie... Sezon temu kupiłem motocykl Suzuki GS500 F z 2005r, już podczas pierwszego przeglądu dowiedziałem się że moto jest powypadkowy. Sprawa była na tyle poważna, że podczas jazdy przy ok 60 km/h pusciłem pierownicę, a moto znosiło w prawo tak mocno że musiałem praktycznie cały tyłek wystawić na lewo od siedzenia żeby utrzymać pion. Pytałem co w takiej sprawie można zrobić, doradzono mi że jeśli nie chcę sprzedawać tego motoru (co i tak zresztą było by trudne przy takim problemie) to, że mogą mi go przyjąć do serwisu i odesłać na prostowanie ramy, koszt ok 1,5 tyś. Zgodziłem się na to pod warunkiem, że dadzą mi gwarancję iż po tym zabiegu moto będzie jeździło prosto. Powiedzieli, że oczywiście bo podczas prostowania, rama zostaje przywrócona do wymiarów fabrycznych z dokładnością do 3 miejsca po przecinku. No więc ok zabrali mi moto na 4 tygodnie. Moto wróciło do mnie 15 czerwca, a ja w tym czasie byłem za granicą. Wczoraj wróciłem... Moto odebrał brat. Otrzymałem od nich także karteczkę z listą częsci wymienionych i zakupionych jako nowe... Tyle, że motocykl dalej sciąga na prawo już nie tak bardzo jak wcześniej bo musze tylko lekko wygiąć biodro w lewo żeby trzymać pion, no ale przecież była umowa miał jeździć prosto ;/ . Już nie wiem co mam dalej robić bo zastanawiam się czy jak do nich zadzwonię i powiem że problem nie znikł to mi będą próbowali wmówić że przecież przez ten czas mogłem zaliczyć dzwona czy cuś i rama się znowu skrzywiła.Z kartki którą od nich otrzymałem wyczytałem że felga była naprawiana cokolwiek to znaczy podejrzewam że mogła być skrzywiona od dziury bądź od wypadku poprzedniego właściciela ;/ i tu rodzi się kolejne pytanie czy ta felga może mieć wpływ na to że motocykl w dalszym ciągu sciąga na prawo ? Czy może powinienem się martwić że moto wcale nie został wyporostowany mimo, że taka była umowa pomiędzy mną a serwisem. CO ROBIĆ ? :(
PS skrzywienie ramy poprzez pomiar laseowy stwierdził serwis Suzi-Moto w Tychach a naprawę i prostowanie odbyło się w Suzi-Moto Bielsko biała.
 
 
sezrg 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2007
Pochwał: 17
Posty: 821
Skąd: swarzędz/poznan
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011   

więc na początek napisze tak
Gdzie miałes oczy jak to kupowałeś ?? ?????????? :wstyd: :wstyd:

oczywiście ze krzywa fela ma wpływ na prowadzenie sie sprzęta
sprawdz tez opony.Może włókno w oponie jest pęknięte(metalowe nitki).Sprawdz z zewnątrz pomału i dokładnie całe opony czy nie ma wybrzuszeń czy wklęśnięć.
Potem jakbym nic nie znalazł jechałbym z powrotem do warsztatu na reklamacje naprawy(chyba masz na to rok czasu)
_________________
keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
 
 
 
Opelin
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Cze, 2011   

Zezreg właśnie chodzi o to że nie kupowałem sam ;/ Byłem z trojgiem ludzi którzy jeżdżą już kupę czasu ;/ ale gość się dał przejechać po drodze zwirowej ;/ kapa straszna. Opony są nówki miech temu kupione. Mówisz że to nmoże być kwestia tej felki w sumie mam kumpla na GSce myslisz że by go poprosić żeby przełożyć na chwile koło i ozbaczyć czy będzie róznica co myślisz ? Jak to nie pomoże to najwyraźniej czeka mnie w czwartek wycieczka do Bielsko Białej. Czy może przez tel to załatwić ?
PS. jak moto był sprawdzany za pierwszym razem(mierzony) to dostałem protokół z pomiaru... Mam go gdzieś mogę wrzucić skan jak trzeba, ale po serwisie gdy miał być prostowany powinienem dostać taki sam protokół w 2 wersjach sprzed i po prostowaniu a nie dostałem... Dostałem tylko karteczkę z częściami które były wymienione...
 
 
RedShadow 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32
Dołączył: 10 Sty 2009
Pochwał: 10
Posty: 1383
Skąd: Wrocław/Opoczno
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011   

A że tak głupio zapytam, koło z tyłu jest dobrze ustawione?
_________________
"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
 
 
Opelin
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Cze, 2011   

Tak jak wyżej wspomniałem, opony są nówki.
 
 
RedShadow 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32
Dołączył: 10 Sty 2009
Pochwał: 10
Posty: 1383
Skąd: Wrocław/Opoczno
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011   

Nie mówię o oponach tylko o osiowym ustawieniu tylnego koła.
_________________
"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
 
 
Opelin
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Cze, 2011   

RadShadow nie znam się na tym, nie mam pojęcia jak to sprawdzić, ale jak byś wytłumaczył to mogę nawet zaraz zejść i zobaczyć bo nie daje mi to kurde spać ;/
 
 
RedShadow 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32
Dołączył: 10 Sty 2009
Pochwał: 10
Posty: 1383
Skąd: Wrocław/Opoczno
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011   

Z tyłu sprawdzasz czy koło jest równo ustawione po obu stronach wahacza, mniej więcej to można sprawdzić takimi blaszkami z boku licząc kreski, ale żeby było dokładniej to można wziąć suwmiarkę i sprawdzić czy z obu stron felga jest w takiej samej odległości od wahacza.
_________________
"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
 
 
Opelin
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Cze, 2011   

Chodzi Ci o te kreski na podstawie których ustawiasz naciąg łańcucha ? W sumie musiałbym poszukać submiarki i zrobie tak jak mówisz... Jakie przesuniecie musiało by się pojawić żeby doprowadzić do tego że moto by sciągało. Bo trochę z fizyki pamiętam że jeśli coś przemieszcza się z pewną prędkością to działa na niego siła która równoważy ten obiekt mówiąc prościej chodzi mi o to że nawet przy niewielkim przesunieciu to i tak moto trzymalo by się prosto przy pewnych prędkościach a jego ciągnie na prawo nie wazne czy przy 20,60,100-,60 km/h
 
 
RedShadow 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32
Dołączył: 10 Sty 2009
Pochwał: 10
Posty: 1383
Skąd: Wrocław/Opoczno
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011   

Tak, chodzi o te blaszki ale nimi zbyt dokładnie nie ustawisz. A jakie przesunięcie musi się pojawić to nie mam pojęcia, ale wiem że złe ustawienie koła powoduje ściąganie motocykla.
_________________
"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
 
 
Opelin
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Cze, 2011   

No sprawdzę to sobie ale to jutro rano bo dzisiaj to już nic nie zobaczę;/ Trochę bym się zdziwił gdyby się okazało że faktycznie naciąg jest zły bo z jednej strony głupio żeby serwis tak zawalił a z drugiej strony fajnie gdyby to się okazała taka błachostka... A jeśli to nie to, to co proponujesz jechać do nich czy dzwonić ? Może lepiej jakby sami zobaczyli w czym problem i tam pojechać ?
 
 
midd 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lip 2008
Pochwał: 5
Posty: 951
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sro 29 Cze, 2011   

powodów moze być masa, jesli sie nie znasz a straciłes zaufanie do serwisu to zmien serwis.

jesli sprzet jest powypadkowy to moze i lagi lub wahacz też są krzywe ale to powinien serwis stwierdzic.

jednym słowem albo pojedz do tego serwisu i walcz o swoje albo zmien serwis.
_________________
http://www.bikepics.com/members/beer4free/
 
 
 
sezrg 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2007
Pochwał: 17
Posty: 821
Skąd: swarzędz/poznan
Wysłany: Sro 29 Cze, 2011   

dokładnie tak.Powinienes dostać protokół jakis z naprawy.czyli o ile było prostowane względem pierwszego pomiaru.
tak na moje to oni nic nie zrobili prócz wymiany jakis tam części.
skoro nie dostałeś protokołu z naprawy to jedz do nich walcz o swoje ponad tysiąc zł na ulicy nie leży.
reklamuj usługe naprawy.muszą ci uwzględnić reklamacje.Nie mają innego wyjscia.i zaznacz im ze chcesz mieć wszystkie mozliwe papiery zwiazane z tą naprawą.
jak coś beda kombinowali i robili problemy typu ze nie maja papierów od ostatniego pomiaru itp to proponuje zmienić serwis.
każdy legalnie prosperujący warsztat powinen mieć archiwum (muszą trzymać wszystkie papiery - zlecenia napraw itp bodajże przez 5 lat)

ps
współczuje
_________________
keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
 
 
 
Opelin
[Usunięty]

Wysłany: Sro 29 Cze, 2011   

Dzięki sezrek tak zrobię... Od poczatku podejrzewałem że wcale go nei prostowali... Nie miałem tego dokumentu, po prostu tam pojadę żeby mi przez telefon nie próbowali jakiegoś kitu cisnąć... Najprawdopodobniej wybiorę się tam w piątek... Dam znać co i jak jeśli kogoś by to interesowało... Pozdro i dzięki wielkie za pomoc.

PS. Moto jest naprawdę śliczne... Jedno im przyznam... zrobili że wygląda jak z fabryki, tylko tak nie jeździ a na tym mi najbardziej zależało.
 
 
Koszt
[Usunięty]

Wysłany: Sro 29 Cze, 2011   

Ja trzymam kciuki, że naprawde go nie wyprostowali, ale jak pojedziesz i złożysz oficjalną reklamacje, to to zrobią i moto będzie w pełni sprawne! czekamy na rezultaty :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.