WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Gs muli i ledwo jedzie (zimny dzien) !
Autor Wiadomość
Mic_gda
[Usunięty]

Wysłany: Wto 18 Mar, 2008   Gs muli i ledwo jedzie (zimny dzien) !

Witam

Zakupilem gsa 4 marca, kilka dni postal na dworze ale pod daszkiem, pozniej stal juz w malym garazyku. Jako, ze nie mialem czasu ani nie bylo zbytnio pogody nie jezdzilem nim wcale - pierwsza proba byla wczoraj (17.03).
Na dworze bylo ok 2 stopnie i pruszyl lekki sniezek :) Ale bylem juz zdesperowany, zeby sie przejechac bo za kilka dni konczy sie przegląd i chcialem sie z nim oswoic.
Ostatnio na motocyklu jezdzilem z 7-8 lat temu i byla to Jawa 350TS.
I teraz do rzeczy moto odpalalem na ssaniu, pozniej zmniejszalem obroty do ok 2000 po lekkim nagrzaniu wylaczalem i mial cos okolo 1000 - 1100 na biegu jalowym. Jak chcialem nim ruszyc to gasl tak jakbym startowal z dwojki. Po dodawaniu gazu mulil, slabo reagowal na szybsze ruchy manetka.
A gdy juz jakos ruszylem to ledwo jechal, szarpal chwilami dostawal kopa lecz byla to mala osiedlowa uliczka wiec zaraz musialem zwalniac i powtarzalo sie to samo. Dwa gary byly cieple wiec raczej to nie wina swiec. Sprzedawca zapewnial mnie, ze jest po regulacji gaznikow i wymianie filtrow a odczucie bylo takie jakby cos z doplywem paliwa (wezyki paliwa nie sa zgniecione).
Troche mnie to wszystko zirytowalo ale wczoraj przeczytalem na forum, ze w zimny dzien gs moze sie tak zachowywac.
Pytanie przy jakiej temperaturze moge sie NORMALNIE, SPOKOJNIE przejechac, zeby wyczuc moto - jednak dlugo nie jezdzilem i boje sie troche wyjezdzac na ulice jak on tak szarpie i niepewnie jedzie. (Javami i Cezetami to sie jezdzilo w zimie po sniegu i bylo dobrze :) )

Pozdrawiam
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Wto 18 Mar, 2008   

Wykręć świece i wypal je na gazie w kuchni . Wymaga to troche czasu ale daje dobre efekty.
Silnik po uruchomieniu powinien sie porządnie rozgrzac do własciwej temperatury. Szybkie zgaszenie zabija swiece.

W takiej temperaturze wilgoc w powietrzu powoduje problemy z zapłonem , filtr powietrza jest wilgotny a wiec tym samym mniej przepustowy i woda się kondensuje w zbiorniku paliwa zapychajac potem dysze w gaźnikach.
Wszystkie te zjawiska moga sie na siebie nakładac i efekt jest wiadomy.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
Mic_gda
[Usunięty]

Wysłany: Wto 18 Mar, 2008   

Dzieki za szybką odpowiedz.

Wypalenie swiec niweluje te efekty ?
W jakiej temperaturze otoczenia bedzie jechal normalnie ?

Swiece chcialem wczoraj wykrecic ale klucz do samochodowych nie pasowal, potrzebny jakis specjalny ?

Pozdrawiam
 
 
Mic_gda
[Usunięty]

Wysłany: Wto 18 Mar, 2008   

Wydaje mi sie, ze wczoraj dobrze go rozgrzalem, dlugo chodzil ale caly czas bylo to samo.

Do ilu obrotów gazujesz przy ruszaniu ?
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Wto 18 Mar, 2008   

Wypalenie świec powoduje usunięcie z izolatora nagaru , niespalonych cząstek paliwa i sadzy. Dzięki temu jest lepsza iskra.

Potrzebujesz klucza do świec o rozwarciu 18mm. Standardowe w samochodach to 21.

W moim żeby ruszyć wystarczy ok 3 tyś choć na upartego ruszę bez gazu.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
Mic_gda
[Usunięty]

Wysłany: Wto 18 Mar, 2008   

No wlasnie nawet bez gazu... A u mnie przy ruszaniu gasl.
 
 
Grzechu16 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 12
Posty: 2051
Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
Wysłany: Wto 18 Mar, 2008   

mialem tez takie objawy pamietam raz nie wiem z czego strasznie go mulilo nawet na dobrze rozgrzanym silniku jak wrocilem do domu to go przegazowalem dosyc porzadnie i zaczac smigac normalnie. ale generalnie jak sie dobrze rozgrzeje to nie powinno byc problemow.
a wlasnie mam pytanie sorki ze sie podepne do tematu. Podobno motor powinien ruszac nawet bez gazu u mnie by odrazu w takiej sytuacji zgasnął czego to jest wina co jest zle wyregulowane?
 
 
 
szef_ff
[Usunięty]

Wysłany: Wto 18 Mar, 2008   

No i pierwszy post. Dzisiaj (0 stopni C.) probowałem odpalić moto po 2 dniach przerwy (bez aku). Kręcił trochę słabo ale dawał rade. Kręcił długi i długo aż nagle wielkie bum i strzał w tłumik. Chwila oddechu i znowu odpalam. Zaskoczył szybciutko odpalił OK i działał sobie 1500obr na ssaniu. Chwile po tym zszedł do 1000 wiec podciągnąłem ssanie bo zimny jeszcze był i czekałem. Z rury trochę się kopciuchało. Jak sie zagrzał to wyłączyłem ssanie i trochę chciałem przegazować go. Przy kręceniu manetką silnik dusił sie i nie wkręcał na obroty. Po jakimś czasie już mu przeszło ale nadal słabo sie wkęcał i nie mogłem go na jałowym do 9tyś dokręcić. Mam moto z 1993 roku na ramie widnieje napis GM51A XXXXX lecz w dokumentach mam wpisane 34KM (25KW). Wiec mam odblokowana czy zblokowaną wersję? Świece mam do wymiany bo porcelanka wokół elektrody już popękana ale już w drodze są nowe:) Gdzie mi zrobią sychro i regulację gaźników?
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Sro 19 Mar, 2008   

Dzisiaj probowałem odpalić moto po 2 dniach przerwy (bez aku). Kręcił trochę słabo ale dawał rade.
<<<--- akumulator rozładowany, tak mam to rozumieć?

Kręcił długo i długo aż nagle wielkie bum i strzał w tłumik.
<<<--- szkoda rozrusznika, więcej niż 3-5 sekund nie ma sensu kręcić, GS wg mnie bardzo łatwo odpala, odpalałem go i przy -5, a nie był odpalany ponad 2 miesiące i odpalił po ok. 1-2 sekundach; strzelanie w tłumik oznacza zły skład mieszanki (oczywiście najlepiej Breżniewa się spytać)

Chwila oddechu i znowu odpalam. Zaskoczył szybciutko odpalił OK i działał sobie 1500obr na ssaniu. Chwile po tym zszedł do 1000 wiec podciągnąłem ssanie bo zimny jeszcze był i czekałem. Z rury trochę się kopciuchało.
<<<--- przy temperaturze ok. 0 stopni przy zimnym silniku ma praco kopciuchać. Powodem strzelania w tłumik jest zbyt bogata mieszanka i możliwe że zawór wylotowy ma niewłaściwy luz. Myślę że czyszczenie, regulacja i synchronizacja gaźników Cię nie ominie. TAk samo regulacja luzu zaworowego, bo zapewne nie wiesz kiedy ostatnio była taka czynność serwisowa wykonywana. Szukaj warsztatów w okolicy. Nie jestem z okolic Warszawy więc nie pomogę. Świece jak najbardziej wymienić. Jeżeli oddajesz GS-a w ręce mechaników to

<<<--- 34 KM to wersja zblokowana, najlepszy testem jest długa prosta, zamknięty pas lotniska i sprawdzenie prędkości maksymalnej (wersja 34KM ma prędkość max. 140), oczywiście można również rozebrać gaźniki i sprawdzić jak wygląda sprawa. Oczywiście drugą sprawą jest to że 34 KM jest w papierach, a czy jest 46 to trzeba sprawdzić, może których z poprzednich właścicieli odblokował silnik.
_________________
www.gs500.pl
 
 
Paweł
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Mar, 2008   

u mnie ze sie tez wetnę w temat :) tez raz sie przydymiło z rury jak go odpaliłem chodził na ssaniu i az mnie przeraziło to ze tak sie kopci jak z trampka, wsiałdłem a on jakos zaczął przerywac i strzelił kilka razy ale po chwili zacząłem pomału mocnije wkrecać i sie przeplaił znajomy mówił ze za długo moze na ssaniu chodził ale tak go cały czas odpalam i wcale za długo nie chodził :) wkreciłem go na drodze strzelił ze dwa razy i juz było ok nie było kłopotu i jak narazie jest dobrze, Może faktycznie te ssanie za długo na nim chodzi i nazbiera mu sie za duzo paliwa i przymula ale ja sie nie znam i chciałem tylko opisać podobną sytuacje. Pozdrawiam
 
 
szef_ff
[Usunięty]

Wysłany: Czw 20 Mar, 2008   

Wymieniłem świece na nowe NGK Japan (niebieski napis na świecy o modelu) Takie same jak zaleca serwisówka ( po 9 zł płaciłem:) ). Rozrusznik zakręcił dwa razy i odpalił. Silnik pracuje równo. Po delikatnym nagrzaniu zaczyna kopcić/parować. Na moje oko to para. Spaliny pachną typowym japończykiem (mam Honde Prelude i ta pachnie tak samo) Gdy przyłożę rękę to do wydechu na kilka sekund daje się odczuć wilgoć na skórze. Po dobrym nagrzaniu nic nie kopciucha. :) Jak sprawdzić stan silnika i autentyczność przebiegu? W dokumentacji holenderskiej ma 47tyś a w Polsce na liczniku ma 35 tyś - Polska to magiczny kraj. Czy przebieg w niderlandzkich papierach może być autentyczny? Moto jest z 93r.
 
 
Yarccom 



Wiek: 44
Dołączył: 24 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1934
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 20 Mar, 2008   

co do kopcenia to normalne
para wodna zimne otoczenie

co do przebiegu ten holenderski bardziej autentyczny niz ten polski ;)
krecić licznik i dawać klientowi papiery serwisowe z historią ....
_________________
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Czw 20 Mar, 2008   

- zmierzyć kompresję.

- sprawdzić z którego roku są oponki (xxyy - xx oznacza tydzień produkcji, yy rok; np. 3722 oznacza 37 tydzień 2022 roku)
i tak jeżeli oponki są z 1507 a są łyse to świadczy że poprzedni właściciel albo kupił łyse opony albo zrobił w ciągu mniej niż roku 10 tys. km.
A że motocykl ma 35-50 tys. km i jeżeli ta sama osoba ma motocykl 3 lata i jednego roku zrobiła 10 tys. km to ile mogła zrobić przez 3, nie pisze że zrobiła 3 x 10 ale jest duże prawdopodobieństwo że w ciągu 3 lat przejechała więcej niż 20-25 tys. km.

- sprawdzić jak wygląda licznik, czy widać jakiekolwiek ślady ingerencji?

Nigdy nie dowiemy się ile ma motocykl. Możemy przypuszczać z mniejszym lub większym prawdopodobieństwem że przebieg motocykla mieści się w pewnych granicach.

Sam mam motocykl z przebiegiem prawie 20 tys. km z roku 1999 (do 2005 roku jeździł u zachodnich sąsiadów) i pytałem się mechaników w serwisie w którym robiłem duży przegląd - jak mam patrzeć na ten przebieg. Mechanik stwierdził że przebieg jak najbardziej prawdopodobny bo nie widać po tym co na warsztacie widzieli dużych śladów zużycia motocykla.
_________________
www.gs500.pl
 
 
szef_ff
[Usunięty]

Wysłany: Czw 20 Mar, 2008   

Licznik był kręcony albo wymieniany. Jest zdecydowanie słabiej przykręcony od obrotomierza. Być może to za sprawą szlifu. Po ogólnym stanie moto to ciężko powiedzieć jaki ma przebieg. Oponki są bardzo dobre i są z 2006 roku. Tarcza nie ma jakiś większych rowków. Silnik wygląda na zadbany. Żadnych wycieków i zbędnego pukania, po wymianie świec równa praca i wskazówka ochoczo wita 9 na obrotomierzu :D Olej w silniku przejechał góra 1000km. Nie wiem jak z gaźnikami i luzem bo moto jeszcze nie ma dokumentów ale jak tylko będę miał blachę to jadę do serwisu zrobić co potrzeba. Są spore ślady korozji na ramie i moto po lakierowaniu. Miał bujną przeszłość bo są spawy przy uchwycie lusterka z lewej strony i podrapana ramka reflektora, obudowa kierunku i dość głębokie rysy na lewym deklu silnika. No ale ideału sie nie spodziewałem za 3500zł :) No ale gdybanie o stanie mojego moto to już w inny temat bo w tym miało być poruszone zamulonej zimnej gs-ki :)


Polecam żeby Mic_gda zmienił świece i odkręcił w dobra stronę kranik bo mi do tej pory sie myli ON PRI i RES
No właśnie. Który kierunek strzałki co oznacza?
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Czw 20 Mar, 2008   

Ja radzę ściągnąć serwisówkę, jest nawet w naszym języku zwanym Językiem Polskim. Tam jest napisane co trzeba.

Za 3,5 to nie można cudów się spodziewać. Najważniejsze żeby rama była prosta, w końcu ma być to jednoślad i żeby nie było uszkodzonego wału/panewek. Wszytko inne da się zrobić i cieszyć się jazdą GS-em.
_________________
www.gs500.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.