"Zaciecia" podczas pracy na wolnych obrotach |
Autor |
Wiadomość |
DJPIECZYWO [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 24 Cze, 2011 "Zacięcia" podczas pracy na wolnych obrotach
|
|
|
Otóż mam taki problem.
Podczas pracy na wolnych obrotach (gdy jest rozgrzany) silnik ma takie zacięcia np.
obroty ma 1500 słychać takie "tyk" lekko przygaśnie i dalej ma te 1500 tys - czego to może być wina
Gaźniki wyregulowane wyczyszczone i synchro zrobione.
W gaźniki nie strzela.
Podczas jazdy powyżej 2 tys tego nie ma
Jak jest zimny to chodzi normalnie.
Druga sprawa to gdy odkręcę gaz do końca to od 3-go biegu wzwyż taka zamuła i dopiero po chwili jedzie - tak jak by się przylewał..
Niedawno miałem taką sytuację:
- Jadę z dziewczyną - rozpędziłem gs-a do maksymalnej prędkości (na 6-tym biegu miałem gdzieś 9000-9200obr/min) i jechałem z odkręconą manetą na full przez około 4-5km i nagle buuuuu i GS gaśnie - nie jedzie co jest do hu... popuściłem gazu do połowy i jedzie normalnie - znowu gaz do końca po około 1km znów to samo.....
Dzieje mi się tak tylko gdy mam odkręconą długo manete na full.
Trzecia sprawa to GS- przerywa powyżej 10,5tys (tak jak by miał odcięcie).
Wszystkie sytuacje dzieją się na ciepłym silniku - gdy jest lekko ciepły lub zimny żaden problem nie występuje.....
PS: Mogę dodać filmik z pracą silnika o ile będzie potrzebny.....
PS2: gdzie mogę kupić dysze gaźnika do GS-a ? |
|
|
|
|
kusiaczek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 34 Dołączył: 05 Sty 2010 Posty: 113 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 24 Cze, 2011
|
|
|
Mam podobny problem, po odkręceniu manetki na max gs się dławi, gdy wyjąłem filtr powietrza gs był jak torpeda, gaźniki miałem czyszczone synchro także,czasem gs powoli schodzi z obrotów, nie wiem czy to wina filtra, wcześniej nie miałem takiego problemu chyba ze uszkodziłem filtr kompresorem. |
|
|
|
|
przemek_posp [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 24 Cze, 2011
|
|
|
DJPIECZYWO, te 'tyk' to jest prawdopodobnie kichnięcie w gaźnik i wtedy schodzi troszkę z obrotów i wraca do normy. Ja mam tak jak jest zimny i nie dam za dużo ssania, ale w moim przypadku jest to naturalne Sprawdź czy nie masz zbyt ubogiej mieszanki na wolnych obrotach.
Dysze kupisz w larssonie. |
|
|
|
|
DJPIECZYWO [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 24 Cze, 2011
|
|
|
Mieszanka jest idealna (za czyszczenie i regulacje dałem 100zł)
Obie dysze mam rozmiaru 130 (iglica na środku)
PS: a co do dyszy to mogę prosić linka ? Bo nawet nie wiem jaki gwint ma być tej dyszy
PS2: a jak bym kupił nowy filtr powietrza |
|
|
|
|
kusiaczek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 34 Dołączył: 05 Sty 2010 Posty: 113 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 24 Cze, 2011
|
|
|
miałes wcześniej takie objawy?dzisiaj jade do drugiego mechanika moze on cos poradzi |
|
|
|
|
DJPIECZYWO [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 24 Cze, 2011
|
|
|
pewnie od początku kiedy Gs-a kupiłem zaczyna mnie to za przeproszeniem wkurw*ać
Nie wymieniałem od kupna tylko filtru powietrza - bo jest bialutki i czysty.
Najbardziej mnie to denerwuje tę przymulenie powyżej 10 tys nie dokręcę bo tak jak by odcinało zapłon - na dodatek chce coś wyprzedzić redukcja na trójkę gaz do końca przyśpiesza pomału i jest zamulony dopiero po chwili dostaje kopa.
No i te zacięcia
Mechanik mi regulował gaźniki (taką świecą co było kolor iskry widać) i mówił że jest idealnie. I na wakuometrach też mi pokazywał że 2 słupki są w normie i są tak samo - czyli wszystko git majonez a tu dupa - motor nie chodzi jak trzeba...
Poniżej zdjęcie świecy (lepszej jakości zrobić nie mogłem - stary ale niezawodny siemens z aparatem 1.3mpx )
|
|
|
|
|
Kat [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 24 Cze, 2011
|
|
|
Trochę mało ostra ta świeca ale jak na moje oko to jest za uboga mieszanka. Obie takie same? Sprawdź czy nie masz lewego powietrza. Iglica na którym rowku? Śrubki składu wykręcone o ile obrotów? |
|
|
|
|
DJPIECZYWO [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 24 Cze, 2011
|
|
|
Tak obie są identyczne nawet najmniejszej różnicy nie ma
Pisałem wyżej iglica na środku (na 3-cim od góry) - śruba od składu ma fabryczne ustawienia.
Regulował mi to mechanik na świecy - w której widać kolor iskry i mówił że jest wszystko elegancko.
Dysze obie rozmiaru 130
PS: Nie możliwe, że ma za mało wachy - już pali 7 litrów na 100km |
|
|
|
|
Kat [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 24 Cze, 2011
|
|
|
U mnie są dysze 120, rocznik 93, śrubki od składu między 2,5 a 3, iglica tez na 3. Skoro na świecy diagnostycznej było dobrze, a teraz masz za ubogo to może masz niewłaściwa temperaturę świecy? Poziom paliwa w komorach pływakowych sprawdzałeś? Ile przejechałeś od serwisu? |
|
|
|
|
DJPIECZYWO [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 24 Cze, 2011
|
|
|
może z 1000km ?
Dodam że to mam od kupna motocykla
Przed serwisem to była tragedia. Mechanik powiedział że gaźniki były brudne i źle wyregulowane.
Zrobił mi tak jak trzeba i jest dużoooo lepiej jednak problem tych zacięć oraz maksymalnych obrotów pozostaje....
PS: Świeca jest standardowa (obie są nowe)
PS2: A czy przypadkiem może to być wina filtra powietrza Nie wymieniałem go od kupna - bo był biały i czysty....
PS3: Kiedyś miałem pełno skuterków i we wszystkich 4T miałem takiego koloru świecę jak w GS-ie i chodziły elegancko.... Myślę że to nie jest wina gaźnika.... |
|
|
|
|
Kat [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 24 Cze, 2011
|
|
|
Ja nie mam świecy diagnostycznej, gaźniki ustawiam tak że kręcę śrubką, jeżdżę trochę, sprawdzam świece i robię korektę. Jak miałem taki kolor jak Ty to mi się wieszał na obrotach i słabo się wkręcał. Jak ustawiłem na odrobinę bogatsza mieszankę to chodzi jak rakieta, spalanie przy spokojnej jeździe do 5l. Kolor świec jasnobrązowy.
U Ciebie filtr powietrza może być winny, może dawać za dużo powietrza i może się nie dać ustawić bogatszej mieszanki. Był niedawno taki przypadek na forum. Przy takim wysokim spalaniu to by było prawdopodobne. |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 24 Cze, 2011
|
|
|
A może to coś z rozrządem/zaworami? Ja na twoim miejscu sprawdziłbym luzy na zaworach, czy są w normie i przyjrzał się rozrządowi, czy przypadkiem nie jest przestawiony delikatnie. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
DJPIECZYWO [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 25 Cze, 2011
|
|
|
Rozrząd i zawory były robione
Czyli co... wymienić filtr powietrza na nowy i dać mu troszkę więcej benzyny
Która to jest śruba od składu mieszanki Czy mógłby ktoś zaznaczyć na zdjęciu ?
Czyli jak rozumiem mam ją wkręcić o ćwierć obrotu i zobaczyć świece.... ?
PS: Jednak dalej bym się upierał że to dobry kolor świecy - polecam przeczytać ten artykuł http://www.126fan.pl/www/swiece.htm |
|
|
|
|
Kat [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 25 Cze, 2011
|
|
|
Ale jednak silnik w maluchu jest troszkę mniej wysilony i nic mu nie bedzie jak chodzil na zbyt ubogiej mieszance. U nas skład mieszanki ma większe znaczenie bo jak jest za uboga to się przegrzewa silnik, a w efekcie może to doprowadzić do wypalenia gniazd zaworowych. U mnie jak było za ubogo to tez miałem takie cykanie w gaźniku. Przeczytaj wątek gaźnikowy, tam są zdjęcia wszystkich śrubek wraz z opisem która co robi. Jak śrubki od składu będziesz miał wykręcone więcej niz 3,5 obr i dalej świece będą białe to znaczy ze masz lewe powietrze albo filtr nie taki. Możliwe tez ze trafiłeś w międzyczasie na jakieś zasyfione paliwo i się już coś w gaźniku przytkało. Są takie płyny do czyszczenia które się dolewa do paliwa, można by spróbować żeby mieć pewność ze wszystkie kanał są drożne. |
|
|
|
|
DJPIECZYWO [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 25 Cze, 2011
|
|
|
Znalazłem przyczynę !!!!
Układ cały jest szczelny idealnie, wymontowałem filtr powietrza - patrze z wierzchu czysty a w środku czarny i resztki jakiś robaków i pleśni xD
Szybko do wujka do wulkanizacji przedmuchałem go dokładnie - wiadomo nie nowy ale w miarę czysty.
Po zamontowaniu lepsza reakcja na gaz i moto się wkręca prawie do 12tys. bez tego głupiego przerywania.
Na wolnych obrotach nic nie kicha i nie prycha
Jeszcze zobaczę po przejażdżce jak to będzie wyglądać....
Już wiem napewno potrzebuję nowy filtr
PS: Teraz jaki filtr mam wybrać Najtańszy może być
Mam taki identyczny jak na tej aukcji http://allegro.pl/ir-filt...1673005328.html
lub może HifloFiltro za 60zł
http://allegro.pl/filtr-p...1679591812.html
czy ten z inną siatką ?
http://allegro.pl/filtr-p...1677881263.html |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|