Bierze olej i stuka
Odpowiedz do tematu

: Bierze olej i stuka
Witam, jestem nowy na forum i mam parę pytań :) Od tygodnia mam GS-a, niby ładny i w miarę utrzymany, ale właściciel nie poinformował mnie, że bierze olej i że jak się rozgrzeje tak porządnie to zaczyna stukać coś spod pokrywy zaworów. Stukanie wydobywa się tylko na postoju(w czasie jazdy tego nie słychać), po przechyleniu w prawo albo w lewo stukot momentalnie ustaje, może miał ktoś coś podobnego i udzieli mi kilku rad co z tym zrobić?

Jeszcze odnośnie brania oleju, bierze go całkiem sporo bo wlałem mu już 0,5L a zrobiłem nim jakieś 800km, przy tym skubaniec w ogóle nie kopci i nie ma żadnych wycieków z silnika. Czy to pierścionki przepuszczają, czy coś innego siadło?

GS ma około 56 tyś km(pewnie kręcony), jest po wymianie łańcuszka rozrządu i pochodzi z 2002r.

PS. Szukałem na forum w różnych tematach ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Byłbym wdzięczny za garść informacji bo jest to mój pierwszy motocykl o którego chcę dbać bardziej niż o dziewczynę :)

Pozdrawiam :)

:
jeżeli mowa i stukocie to tak u mnie tez to jest chociaż ja narazie nic z tym nie robiłem w sumie wielkiego doświadczenia też nie mam bo gs to też moje pierwsze większe moto więc jeśli coś źle mówię proszę o poprawienie, może być wyciągnięty łańcuszek rozrządu mówisz, że masz nowy, ale pewności nie ma więc trzeba zmierzyć powinien mieć długość 156mm jeżeli dobrze pamiętam, mogą stukać też wałki rozrządu to bolączka gs lub wałek przeciwwagi czy jakoś tak się nazywa znajduje się u przodu silnika mniej więcej chyba nad filtrem oleju. Ale niech wypowiedzą się inni mogą też stukać zawory trzeba rozebrać i posprawdzać, a ustawienie luzów zaworowych robi się zaraz po nabyciu motoru u mnie fachowiec wziął 100zł za synchronizacje gaźników i 100za ustawienie zaworów plus wymiana dwóch płytek zaworowych.

:
Stukanie to norma (jeśli można tak powiedzieć) w tych silnikach i nie jest to nic groźnego, można to zlikwidować zmieniając podkładki na wałkach rozrządu ale jest z tym trochę zachodu więc większość sobie odpuszcza i przyzwyczaja się do tego pojawiającego się co chwilę klekotu :) Jeśli chodzi o olej to nominalnie GS spala ok 500ml/1000km więc jeśli Twój łyka 0.5l/800km to nie jest nawet źle :) Dopóki nie wyrzuca wydechem niebieskiego dymu to nie ma się czym martwić :) Problem pojawia się dopiero jak zaczyna palić 0.5l/100km :rotfl: Jak chcesz trochę uciszyć ten klekot i zarazem troszkę zmniejszyć spalanie oleju to wymień na 10w50.

Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
:
demondemidi, właśnie czy zimny, czy ciepły nie ma niebieskiego dymu. Czyli tym się mam nie martwić, dzięki :)

A, z tą regulacją zaworów, to można wykonać to za pomocą szczelinomierza czy za pomocą jakiś płytek? Bo oglądałem tutorial w którym mechanik używał szczelinomierza, a znowu u mechanika w moim mieście, który jest w miarę dobry mówi, że trzeba mieć specjalne płytki i za regulację i czyszczenie gaźników razem z regulacją zaworów woła 300zł...

Jeżeli da radę szczelinomierzem to zrobię z kolegą :) zawsze taniej, a będzie tak samo jak u mechaniora.

Murphy
[Usunięty]
:
Sprawdzenie luzu zaworowego spokojnie zrobisz przy pomocy szczelinomierza (przydatne listki od 0.03mm do 0.08mm co 0.01mm). Przy okazji możesz sprawdzić rozrząd. Poniżej link gdzie masz fajnie wszystko opisane.

http://chrup.info/2012/re...w-suzuki-gs500/

Płytki posłużą Ci do wymiany kiedy luz nie będzie prawidłowy. Można je mierzyć suwmiarką, chociaż mikrometr będzie dokładniejszy. Wymianę ułatwi specjalny klucz, ale przy pomocy innych narzędzi też sobie poradzisz, a szczególnie jeśli masz pod ręką kolegę.

:
Mówiąc o klekocie nie miałem na myśli reg. luzów zaworowych tylko reg. luzu osiowego wałków. Ale nie zmienia to faktu, że reg. luzów zaworowych warto zrobić, nie wiadomo kiedy ktoś tam zaglądał ;) Podczas reg. zamiast klucza można użyć np klucza imbusowego (nie pamiętam czy 4 czy 5 ale musi być gięty czyli L). Najpierw mierzysz wszędzie luzy potem wyciągasz płytki na których luz jest za mały (rzadko się zdarza żeby był za duży ale i tak bywa) i mierzysz ich grubość (pamiętaj która skąd, nie patrz na opisy na płytkach bo często są szlifowane więc trzeba zmierzyć) i albo się uda podmienić miejscami albo trzeba dokupić (śmiało można się w serwisach wymienić na płytki albo kupować używane). Potem koniecznie regulacja i synchronizacja gaźników.

Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
:
Dzięki wielkie Panowie, na weekendzie zabieram się za robociznę przy GS-ie.

Pozdrawiam i szerokości :)

:
eee tego nie było, nie pije więcej

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.