Stukniecie podczas odpalania + filmik Prosze o pomoc! |
Autor |
Wiadomość |
polares [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 09 Cze, 2011 Stuknięcie podczas odpalania + filmik Proszę o pomoc!
|
|
|
Witam!
Proszę o pomoc w następującej sprawie. Dopiero zaczynam samemu robić pewne zabiegi w moim Gs 500E i od tego sezonu podczas odpalania. Po naciśnięciu startera ( nie zawsze ten problem występuje ) słychać mocny, głośny STUK po czym motor ma problem z odpaleniem. Przy następnej próbie odpala już normalnie bez żadnego dziwnego dźwięku. Wolę spróbować naprawić to sam, żeby dobrze poznać budowę mojego GSa i móc godnie się nim zająć jeździ normalnie, nie spada z obrotów, generalnie oprócz tego nie ma żadnych problemów.Na odpalonym silniku chodzi równomiernie i nie słychać żadnych nieporządanych dźwięków. Nie jestem na razie w stanie nic wykluczyć ale mam nadzieję, że z waszą pomocą uda się ten problem wyeliminować.
Przeszukałem forum w poszukiwaniu czegoś podobnego ale znajdowałem problemy typu : stuki na zimnym silniku, na ciepłym, stuki podczas odpalonego silnika ale nic podobnego do moich objawów.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Krzysztof Polarski
Filmik na youTube :
http://www.youtube.com/watch?v=CjF6fFyRLr0 |
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Czw 09 Cze, 2011
|
|
|
Cięzko powidzieć co to... Dźwięk jest podobny do tego jakby szklanka któregoś zaworu razem z płytką uderzała o wałek, ale równie dobrze może to być każda inna rzecz. Próbowałeś wsłuchać się w silnik żeby ocenic mniej więcej z której jego części ten dźwiek dochodzi? Może to coś ze sprzęgiełkiem rozrusznika albo skrzynią biegów... W trakcie jazdy wszystko z biegami ok? |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
polares [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 09 Cze, 2011
|
|
|
Tak podczas jazdy wszystko jest ok z biegami. Wydaje mi się, że stuk dochodzi z prawej strony silnika. Zastanawiałem się czy ma to jakiś związek z wymienionym impulsatorem ale startowałem na otwartym dekielku i nic się nie działo ... |
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Czw 09 Cze, 2011
|
|
|
Jak dokręcasz impulsator to trzeba to zrobić tak, żeby był luz pomiędzy każdą cewką i końcówką wału. Żeby sprawdzić, czy na bank nic nie obciera tam gdzie jest impulsator wykręć obie świece, zdejmij pokrywę impulsatora, weż klucz 19 najlepiej oczkowy nałóż na wał i powoli kręć (tylko w prawo, nigdy w lewo) i patrz czy czasem koncówka wału nie obciera lub nie dotyka o koncowke ktorejś z cewek impulsatora. Ale wydaje mi się, że to jednak coś innego, to by tak głośno nie stukało raczej. Co nie zmienia faktu, że sprawdzić warto. |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
roger [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 09 Cze, 2011
|
|
|
Według mnie to strzał w gaźnik lub tłumik. |
|
|
|
|
kysa275
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 28 Cze 2009 Pochwał: 3 Posty: 349 Skąd: K-Kozle
|
Wysłany: Czw 09 Cze, 2011
|
|
|
To rozrusznik, mój tak przez 3 sezony stukał, ja bym to olał |
_________________ VTR1000F |
|
|
|
|
polares [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 09 Cze, 2011
|
|
|
roger, to jest taki metaliczny dźwięk więc strzał w gaźnik czy tłumik odpada ...
kysa275, jestem już o krok dalej czyli pomoże wymiana rozrusznika tak ? bo jeśli tak to przestane się martwić.
Teraz tylko wymiana oleju i filtrów , gaźniki , luzy zaworowe i będę mógł znów wyjechać
Dziękuję wszystkim za głos w tej sprawie , jeśli ktoś jednak ma inne zdanie to będę wdzięczny za informację.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Qebek [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 09 Cze, 2011
|
|
|
Jak na moje to wymiana rozrusznika na nic się zda. Moim zdaniem stuka taki mały tryb łączący rozrusznik z kołem zębatym. Też czasami tak miałem jak długo kręciłem. Nawet miałem rozebrane tam ale wszystko wydaje się być ok. Olałbym to jak kysa mówi |
|
|
|
|
kysa275
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 28 Cze 2009 Pochwał: 3 Posty: 349 Skąd: K-Kozle
|
Wysłany: Sob 11 Cze, 2011
|
|
|
Na 99,9% to jest rozrusznik i nic poważnego to nie jest. Zanim coś siądzie to gsa już dawno zmienisz na inne moto |
_________________ VTR1000F |
|
|
|
|
polares [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Cze, 2011
|
|
|
Ok w takim radzie BARDZO DZIĘKUJĘ za odpowiedzi i pomoc !
Pozdrawiam ! |
|
|
|
|
T3kA [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 14 Cze, 2011
|
|
|
wiem ze chodzi o GS'a , ale wtrące tylko że koledze ostatnio padł rozrusznik w BMW 1150R (co jest bardzo czeste dla tego modelu), wymienił na nowy i miał też takie metalowe stuki na początku, powiedzianu mu w serwisie BMW ze to norma bo każdy fabryczny ma lekko zeszlifowane zęby i albo sam to zrobi odrazu albo z czasem samo sie zrobi, on porównał do staryego rozrusznika i zeszlifował, problem zniknął. |
|
|
|
|
polares [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011
|
|
|
Przy okazji ustawiania luzów zaworowych i synchronizacji gaźników zapytałem w warsztacie o tą przypadłość i Panowie kysa275, oraz Qebek, mają rację.
Usłyszałem: może tak 10 lat stukać i nic nie będzie
Może ten post pomoże komuś kto znajdzie taki objaw u siebie.
Pozdrawiam
Krzysiek Wrocław |
|
|
|
|
Agi
Model GSa: GS 500F
Wiek: 38 Dołączyła: 26 Kwi 2011 Posty: 30 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: Nie 30 Cze, 2013
|
|
|
Ale odkopałam temat
Mam chyba podobny problem jak autor tematu. Raz na jakiś czas nie mogę odpalić Giezika[w tym sezonie tylko 2 razy tak się stało, ale problem pojawił się już w zeszłym roku - nic z tym nie zrobiłam, zakładałam że to może wina akumulatora].
Wciskam starter, a on mi tak dziwnie strzela i później słychać jak chyba bendix kręci, po czym rozładowuje akumulator, muszę potem go ładować.
A dodam jeszcze, że problem pojawia się chyba po deszczu - tak to zaobserwowałam w tym roku - kilka dni po tym jak moto zmoknie jest problem.
Może mi podpowiedzieć czy coś muszę z tym zrobić, zacząć się martwić, czy tylko kupić kable rozruchowe, żeby w podobnej sytuacji móc odpalić moto [ew. wymienić aku]?
Załączam też filmik, dla zobrazowania problemu.
http://youtu.be/zUUzfkrYfk8 |
_________________ Vulnerant omnes, ultima necat |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Nie 30 Cze, 2013
|
|
|
Najlepiej/najłatwiej będzie jak kupisz sobie nowy akumulator, sprawdź przy okazji napięcie ładowania. |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Nie 30 Cze, 2013
|
|
|
IMO to nie wina akumulatora, tylko rozrusznika. Proponuję go wymontować, przejrzeć i wymienić co trzeba. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|