czynnosci serwisowe - jaka kolejnosc
Odpowiedz do tematu

papaj79
[Usunięty]
:
Jest jakaś kolejnośc w jakiej powinno się robić przygotowanie moto do sezonu. Chcę wymienić olej, filtry, wyregulować zawory oraz gaźniki. Z góry dzięki

:
Na pewno jeśli chcesz wymieniać filtr powietrza, to zrób to przed synchro. Reszta raczej bez znaczenia, no chyba że chciałbyś najpierw wymienić olej, a później jego filtr ;)

GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
:
Część czynności jest niezależnych i nie ma znaczenia w jakiej kolejności je robisz, ale generalnie:
- wymiana oleju wraz z filtrem
- sprawdzenie i ew. wymiana świec
- sprawdzenie, czyszczenie lub wymiana filtra powietrza
- sprawdzenie i ew. regulacja luzu zaworowego
- czyszczenie gaźników
- regulacja gaźników
- synchro gaźników
- sprawdzenie, wymiana klocków hamulcowych
- wymiana płynu hamulcowego
- czyszczenie, regulacja lub w razie potrzeby wymiana napędu

na pewno najpierw musisz wymienić lub wyczyścić filtr powietrza zanim dotkniesz się gaźników, bo po wymianie filtra ustawienia gaźników trafi szlak z racji zmiany warunków dopływu powietrza, analogicznie nie ma co synchronizować rozregulowanych gaźników, a nie ma co się do nich dotykać jeśli się ch nie wyczyści.
W drugą stronę jeśli moto prawidłowo chodzi i po sprawdzeniu luzu zaworowego nie wymaga on regulacji, wówczas nie regulujesz gaźników, a jak ich nie regulujesz nie robisz też synchronizacji.

To tak na chłopski rozum, ale może ktoś się jeszcze wypowie.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
Ważne żebyś najpierw zrobił zawory, przed gaźnikami wymienił filtr powietrza, jak wspomniał Pawlus. Olej z filtrem myślę, że na końcu skoro nie robiłeś tego jesienią. Olej na koniec tylko dlatego, że gdyby przy robieniu zaworów wpadło ci coś do silnika i musiałbyś odkręcać pokrywę miski olejowej to nie będzie szkoda nowego, niejeżdżonego oleju

[ Dodano: Sro 22 Lut, 2012 ]
studi napisał/a:
W drugą stronę jeśli moto prawidłowo chodzi i po sprawdzeniu luzu zaworowego nie wymaga on regulacji, wówczas nie regulujesz gaźników, a jak ich nie regulujesz nie robisz też synchronizacji..


Niby racja, ale pamiętajmy że gaźniki są dobre o ile wszystko z nimi jest ok, więc warto raz do roku (wg. serwisówki co rok lub 6 tys. km) je dokładnie wyczyścić. Natomiast jak już gaźnik rozbierzemy w drobny mak to trzeba go od nowa regulować i synchronizować z drugim.

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
papaj79
[Usunięty]
:
Kiedy trzeba czyścić i regulować gaźniki, są jakieś objawy. Ostatnio zacząłem czuć lekko benzynę jak się zatrzymam. Sprawdziłem i nigdzie nie ma widocznych wycieków.
Ps: nie robiłem nic jesienią bo na wyspach sezon trwa cały rok przynajmniej dla mnie i trzymam się serwisówki ale niestety niema w niej wzmianki o regulacji zaworów oraz gaźników. Wolę dmuchać na zimne.
Pozdrawiam :przestraszony:

CieCHu
[Usunięty]
:
Wypadaloby co 6 tys, razem z zaworami jesli sie nie myle...

papaj79
[Usunięty]
:
Dzięi za uświadomienie po prostu trzeba będzie wszystko zrobić ;)

:
Strona 16 w Haines'ie. Zawory co 6 tys. Gaźniki co prawda są w "non scheduled maintenance", ale tak jak Ciechu pisze warto to zrobić zaraz po zaworach.

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
Jak pisze kempes, gaźniki nie są w jakimś konkretnym przedziale sprawdzane/regulowane, ale mnie zawsze mówiono, że gaźniki się sprawdza i/lub reguluje za każdym razem gdy był wymieniany filtr powietrza lub były regulowane luzy zaworowe, nie sprawdzane tylko regulowane oraz oczywiście prze zmianie wydechu, gdyż w każdym z tych wypadków istnieje możliwość zmiany w przepływie powietrza i/lub mieszanki przez komorę spalania..

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
Kat
[Usunięty]
:
Istotny jest tez stan świec, jak mają kolor inny niż kawa z mlekiem to gaźnik do czyszczenia i regulacji.

:
Racja. Ja profilaktycznie co kilkaset km sprawdzam ich kolor i stan. Prosta czynność, a może dać sygnał że coś jest nie tak.

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
papaj79
[Usunięty]
:
Apropo Hainesa to gdzie można znaleźć kopie w dobrym stanie bo mam jedną ale zdjęcia nie są za dobrze widoczne. Podeślijcie jakiś link albo wyślijcie na maila
ratajpawel@wp.pl
Z góry wielkie dzięki i pozdrawiam.
Zapowiada się pracowita niedziela... :oczami:

:
papaj79 napisał/a:
gdzie można znaleźć kopie w dobrym stanie

A patrzyłeś tą która jest na forum podlinkowana i na portalu?

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.