WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Kupno lancucha
Autor Wiadomość
Emwu96
[Usunięty]

Wysłany: Sro 10 Lis, 2010   

to teraz pytanie,
lepiej x ringowy kupic czy o ringowy

i ile fabrycznie zebatki mialy zebow (przod i tyl) i jakie "lepiej" kupic, zeby mialo wplyw na V-max, ale tak delikatnie, zeby te 190 poszedl ?


pozdr.
 
 
Kat
[Usunięty]

Wysłany: Czw 11 Lis, 2010   

Z tego co wiem x-ringowe są trwalsze niż o-ringowe.

Fabrycznie masz 16 na przód i 39 na tył. 39/16=2,44. Czyli jeden ząbek z przodu mniej to tak jak 2 i pół zęba z tył więcej, w drugą stronę analogicznie. Jak chcesz jechać szybciej to daj na przód 17 zębów. Ale moim zdaniem ma to sens tylko wtedy jak robisz dużo szybkich tras. Na co dzień niekoniecznie. Do setki będziesz mieć ok 7 sekund.
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 11 Lis, 2010   

Emwu96 napisał/a:

i ile fabrycznie zebatki mialy zebow (przod i tyl) i jakie "lepiej" kupic, zeby mialo wplyw na V-max, ale tak delikatnie, zeby te 190 poszedl ?
pozdr.


Jak predkość vmax zależałaby od przełożenia to każdy zamiast kupować mocniejszy motocykl, zmieniałby przełożenie. 17z przodu nie wykozystasz na 6tym biegu, no chyba że z góry
 
 
 
Emwu96
[Usunięty]

Wysłany: Czw 11 Lis, 2010   

A Wy jakie macie zebatki ?
i wsadzal ktos wieksze niz oryginalne ?
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Czw 11 Lis, 2010   

Emwu chcesz jeździć szybciej? Zmień motocykl.... Proste. Wsadź standardową 16, ewentualnie 15 (podobno vmax jest trochę mniejszy, ale lepiej się zbiera).
 
 
Emwu96
[Usunięty]

Wysłany: Czw 11 Lis, 2010   

spokojnie kempes, ja wiem co mam robic.

Chcialem tylko spytac z ciekawosci czy ktos wsadzal jakies inne zebatki (wieksze) i jak wrazenia, a Ty sie juz spinasz. Spytac nie mozna juz nawet?
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Czw 11 Lis, 2010   

:wstyd: Przepraszam. To wszystko przez pogodę, która skutecznie jebie cały długi weekend. :kwasny:
 
 
Yarccom 



Wiek: 44
Dołączył: 24 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1934
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 12 Lis, 2010   

a czemu jest że kazdy wierzy że jak da mniejsza zebatke z tyłu to ma "wiekszego kopa" ale jak ktoś pisze o wiekszej to kazdy juz każe kupowac mocniejszy motocykl :niepewny:

przeciez to działa w dwie strony
dając wiekszą z przodu zmieniasz przełożenie i teoretycznie pojedziesz szybciej bo masz mniejsze obroty na poszczególnych biegach
_________________
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 12 Lis, 2010   

Yarccom napisał/a:
teoretycznie pojedziesz szybciej bo masz mniejsze obroty na poszczególnych biegach


teoretycznie - np jak nie bedzie oporu powietrza lub bedzie jechał za samochodem, w praktyce osiągnie mniejsza predkość bo silnik nie wkreci sie na odpowiednie obroty na ostatnim biegu.
 
 
 
Paulo
[Usunięty]

Wysłany: Sob 13 Lis, 2010   

"Moc może też być wyrażona prędkością obrotową (obroty na minutę) i momentem obrotowym. W dziedzinie przenoszenia mocy, moc jest prawie zawsze określana dla ruchu obrotowego."

"Moc [kW] = Moment obrotowy[Nm] x Prędkość obrotowa [obr/min] / 9550"

*z takiej jednej stronki ;)

Zainspirowany waszymi wypowiedziami, spróbowałem sam dociec i przemyśleć sprawę. Wydaje mi się, że będzie wyglądało to w ten sposób:

-jeśli zmienimy przełożenie w ten sposób, że zwiększymy zębatkę z przodu lub zmniejszymy z tyłu, silnik będzie pracował pod większym obciążeniem, teoretycznie przy takiej samej liczbie obrotów silnika będzie większa liczba obrotów koła. W rezultacie motocykl dostanie po dupie na przyspieszeniu, będzie się zbierał wolniej, ale po rozkulaniu powinien pojechać szybciej. Zmniejszy się jego moment obrotowy (moc przy danej liczbie obrotów) - powinien być bardziej wrażliwy na obciążenie i jazda z pasażerem powinna być odczuwalnie gorsza. Silnik prawdopodobnie nie będzie w stanie wyciągnąć z siebie maks mocy, bo jest to silnik wysokoobrotowy a nie wysokoprężny. Lubi pracować na wysokich obrotach a nie pod wysokim obciążeniem.

-zmiana przełożenia w sposób: mniejsza zębatka z przodu lub większa z tyłu. Silnik wykona więcej obrotów na mniejszą ilość obrotów koła, czyli moment obrotowy się zwiększy. Motocykl zbierze się szybciej, dostanie 'kopa' na przyspieszeniu. Odczuwalnie lepiej będzie pracował na jeździe z obciążeniem, bo przy takiej samej prędkości będzie miał większy moment obrotowy. Z tego co wiem, to stunterzy montują z tyłu wielgachne zębatki, żeby moto łatwiutko stawało na koło, łatwo paliło gumę itd. Zdaje mi się, że będzie to lepsze rozwiązanie. I logicznie rzecz biorąc silnik pod mniejszym obciążeniem będzie się szybciej wkręcał na obroty, co spowoduje skrócenie biegów ;) No i chyba to zwiększone spalanie o którym ktoś wspominał ;P

Jeśli się gdzieś pomyliłem w logice, proszę mnie poprawić ;) Po swojej analizie chyba jednak wrzucę tą 15-tkę do przodu i zdam relację ;P
 
 
SeBoL
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Gru, 2010   

ktoś to sprawdzał?

http://allegro.pl/esjot-l...1380779867.html
 
 
Yarccom 



Wiek: 44
Dołączył: 24 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1934
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 30 Gru, 2010   

to łańcuch bezoringowy o oznaczeniu 420

takie to chyba tylko w rowerach i Jawkach sie montuje :D

w GS musi być 520 i tyle


http://allegro.pl/esjot-l...1358352667.html
ło taki ale cena juz nie taka rewelacyjna :niepewny:

dla porównienia łańcuch RK Chain O ringowy

łańcuch RK Chain X ringowy wzmocniony

:cwaniak:
_________________
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
 
 
tholin85 


Wiek: 38
Dołączył: 21 Kwi 2012
Pochwał: 8
Posty: 795
Skąd: Kościan
Wysłany: Sro 02 Maj, 2012   

jejć znowu taki długi temat, a przeczytałem już kilka postów na temat łańcucha. czyli obojętne 110 czy 112 oczek do zębatek 16 39

Kat napisał/a:
Nowy łańcuch 112 po założeniu jest od razu w połowie naciągu. 110 pewnie będzie bliżej początku i będzie miał okazje bardziej się rozciągnąć.
 
 
Kat
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Maj, 2012   

U mnie jest zębatka zdawcza 15. Łańcuch 112 po jednym naciągnięciu wygląda tak:
http://img.photobucket.co...ukigs500029.jpg
W moim przypadku 110 na pewno był by lepszy
 
 
tholin85 


Wiek: 38
Dołączył: 21 Kwi 2012
Pochwał: 8
Posty: 795
Skąd: Kościan
Wysłany: Sob 05 Maj, 2012   

co Myślice o tym
YBN 520SO 110 ogniw, O-Ring-STANDARDOWY tyko do pojemności 400ccm? trzeba wziąć 525
http://allegro.pl/ybn-520...2312880170.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.