Kupno lancucha |
Autor |
Wiadomość |
Emwu96 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 10 Lis, 2010
|
|
|
to teraz pytanie,
lepiej x ringowy kupic czy o ringowy
i ile fabrycznie zebatki mialy zebow (przod i tyl) i jakie "lepiej" kupic, zeby mialo wplyw na V-max, ale tak delikatnie, zeby te 190 poszedl ?
pozdr. |
|
|
|
|
Kat [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 11 Lis, 2010
|
|
|
Z tego co wiem x-ringowe są trwalsze niż o-ringowe.
Fabrycznie masz 16 na przód i 39 na tył. 39/16=2,44. Czyli jeden ząbek z przodu mniej to tak jak 2 i pół zęba z tył więcej, w drugą stronę analogicznie. Jak chcesz jechać szybciej to daj na przód 17 zębów. Ale moim zdaniem ma to sens tylko wtedy jak robisz dużo szybkich tras. Na co dzień niekoniecznie. Do setki będziesz mieć ok 7 sekund. |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 11 Lis, 2010
|
|
|
Emwu96 napisał/a: |
i ile fabrycznie zebatki mialy zebow (przod i tyl) i jakie "lepiej" kupic, zeby mialo wplyw na V-max, ale tak delikatnie, zeby te 190 poszedl ?
pozdr. |
Jak predkość vmax zależałaby od przełożenia to każdy zamiast kupować mocniejszy motocykl, zmieniałby przełożenie. 17z przodu nie wykozystasz na 6tym biegu, no chyba że z góry |
|
|
|
|
Emwu96 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 11 Lis, 2010
|
|
|
A Wy jakie macie zebatki ?
i wsadzal ktos wieksze niz oryginalne ? |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 11 Lis, 2010
|
|
|
Emwu chcesz jeździć szybciej? Zmień motocykl.... Proste. Wsadź standardową 16, ewentualnie 15 (podobno vmax jest trochę mniejszy, ale lepiej się zbiera). |
|
|
|
|
Emwu96 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 11 Lis, 2010
|
|
|
spokojnie kempes, ja wiem co mam robic.
Chcialem tylko spytac z ciekawosci czy ktos wsadzal jakies inne zebatki (wieksze) i jak wrazenia, a Ty sie juz spinasz. Spytac nie mozna juz nawet? |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 11 Lis, 2010
|
|
|
Przepraszam. To wszystko przez pogodę, która skutecznie jebie cały długi weekend. |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 12 Lis, 2010
|
|
|
a czemu jest że kazdy wierzy że jak da mniejsza zebatke z tyłu to ma "wiekszego kopa" ale jak ktoś pisze o wiekszej to kazdy juz każe kupowac mocniejszy motocykl
przeciez to działa w dwie strony
dając wiekszą z przodu zmieniasz przełożenie i teoretycznie pojedziesz szybciej bo masz mniejsze obroty na poszczególnych biegach |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 12 Lis, 2010
|
|
|
Yarccom napisał/a: | teoretycznie pojedziesz szybciej bo masz mniejsze obroty na poszczególnych biegach |
teoretycznie - np jak nie bedzie oporu powietrza lub bedzie jechał za samochodem, w praktyce osiągnie mniejsza predkość bo silnik nie wkreci sie na odpowiednie obroty na ostatnim biegu. |
|
|
|
|
Paulo [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 13 Lis, 2010
|
|
|
"Moc może też być wyrażona prędkością obrotową (obroty na minutę) i momentem obrotowym. W dziedzinie przenoszenia mocy, moc jest prawie zawsze określana dla ruchu obrotowego."
"Moc [kW] = Moment obrotowy[Nm] x Prędkość obrotowa [obr/min] / 9550"
*z takiej jednej stronki
Zainspirowany waszymi wypowiedziami, spróbowałem sam dociec i przemyśleć sprawę. Wydaje mi się, że będzie wyglądało to w ten sposób:
-jeśli zmienimy przełożenie w ten sposób, że zwiększymy zębatkę z przodu lub zmniejszymy z tyłu, silnik będzie pracował pod większym obciążeniem, teoretycznie przy takiej samej liczbie obrotów silnika będzie większa liczba obrotów koła. W rezultacie motocykl dostanie po dupie na przyspieszeniu, będzie się zbierał wolniej, ale po rozkulaniu powinien pojechać szybciej. Zmniejszy się jego moment obrotowy (moc przy danej liczbie obrotów) - powinien być bardziej wrażliwy na obciążenie i jazda z pasażerem powinna być odczuwalnie gorsza. Silnik prawdopodobnie nie będzie w stanie wyciągnąć z siebie maks mocy, bo jest to silnik wysokoobrotowy a nie wysokoprężny. Lubi pracować na wysokich obrotach a nie pod wysokim obciążeniem.
-zmiana przełożenia w sposób: mniejsza zębatka z przodu lub większa z tyłu. Silnik wykona więcej obrotów na mniejszą ilość obrotów koła, czyli moment obrotowy się zwiększy. Motocykl zbierze się szybciej, dostanie 'kopa' na przyspieszeniu. Odczuwalnie lepiej będzie pracował na jeździe z obciążeniem, bo przy takiej samej prędkości będzie miał większy moment obrotowy. Z tego co wiem, to stunterzy montują z tyłu wielgachne zębatki, żeby moto łatwiutko stawało na koło, łatwo paliło gumę itd. Zdaje mi się, że będzie to lepsze rozwiązanie. I logicznie rzecz biorąc silnik pod mniejszym obciążeniem będzie się szybciej wkręcał na obroty, co spowoduje skrócenie biegów No i chyba to zwiększone spalanie o którym ktoś wspominał
Jeśli się gdzieś pomyliłem w logice, proszę mnie poprawić Po swojej analizie chyba jednak wrzucę tą 15-tkę do przodu i zdam relację |
|
|
|
|
SeBoL [Usunięty]
|
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
tholin85
Wiek: 38 Dołączył: 21 Kwi 2012 Pochwał: 8 Posty: 795 Skąd: Kościan
|
Wysłany: Sro 02 Maj, 2012
|
|
|
jejć znowu taki długi temat, a przeczytałem już kilka postów na temat łańcucha. czyli obojętne 110 czy 112 oczek do zębatek 16 39
Kat napisał/a: | Nowy łańcuch 112 po założeniu jest od razu w połowie naciągu. 110 pewnie będzie bliżej początku i będzie miał okazje bardziej się rozciągnąć. |
|
|
|
|
|
Kat [Usunięty]
|
|
|
|
|
tholin85
Wiek: 38 Dołączył: 21 Kwi 2012 Pochwał: 8 Posty: 795 Skąd: Kościan
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|