WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Cieknace paliwo z przelewow
Autor Wiadomość
bedone
[Usunięty]

  Wysłany: Wto 17 Maj, 2011   Cieknące paliwo z przelewów

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów jestem od niedawna posiadaczem GS-a z 2008 roku ściągnięty z Anglii. Zrobiłem nim już około 300 km i mnie nie zawiódł ale ostatnio miałem niestety przykry incydent a mianowicie podczas jazdy motocykl nagle zgasł i już nie chciał zapalić nagle okazało się że paliwo cieknie ciurkiem z rurki odprowadzających paliwo z filtra.

Przeczytałem wiele postów na forum we wszystkich sposobem usunięcia było wyczyszczenie gaźników lub wymiana gniazda i zaworku dopływu paliwa. Oczywiście tak też zrobiłem (oprócz wymiany zaworków). Podczas czyszczenia gaźników oczywiście sprawdzałem szczelność zaworów i nie mam co do nich zastrzeżeń, podgiąłem nawet trochę blaszkę od pływaków żeby wcześniej się zamykało (oczywiście w granicach rozsądku tzn. 13,6 - 15,6 mm tak jak w serwisówce). niestety okazało się ze nadal cieknie i to nawet na zgaszonym silniku od razu stwierdziłem że wina leży w kraniku bo przecież na pozycji RES lub ON nie ma prawa przepływać przez niego paliwo. Kranik został rozkręcony i wyczyszczony jednak sytuacja nadal nie jest opanowana, rzeczywiście kapie już o wiele mniej ale nadal kapie!!

Brat był w salonie suzuki i tam doradca jak się dowiedział że jest to motocykl z Anglii to stwierdził od razu że jest to normalne w motocyklach ściągniętych z Anglii powiedział żeby dokładnie wypłukać bak i samo powinno ustać. Po części miał rację trochę syfu było jednak problem nadal jest.

Motocykl odpala bardzo dobrze i nie ma objawów dławienia się czy coś takiego da radę jeździć ale jaki jest sens gdy gubi się paliwo.

Załamuje już powoli już ręce bo nie mam pomysłu co może być przyczyną może ktoś miał też taki problem i coś poradzi. Mam jeszcze małą prośbę czy zna ktoś może jakiegoś dobrego mechanika w okolicach Sieradza lub Łodzi bo w ostatecznej sytuacji zawiozę go do specjalisty.
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Wto 17 Maj, 2011   

Jedyne co teraz przychodzi mi do głowy to: zużyta iglica, nieszczelne lub zawieszone pływaki, puszczający oring na gnieździe zaworka iglicowego, ale skoro wszystko sprawdzałeś..... Piszesz, że ustawiałeś pływaki. Może coś niedokładnie zrobiłeś? Załóż przeźroczysty wężyk na spust paliwa z gaźników i odkręć śrubkę spustową, wężyk ustaw pionowo przy gaźniku, kranik ustaw na PRI i zobacz czy poziom paliwa w rurce jest na równi z krawędzią pokrywy komory pływakowej.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
ls2jackson
[Usunięty]

  Wysłany: Sro 18 Maj, 2011   

sprawdź czy nie zaginęła sprężyna z kranika podciśnieniowego , lub może wina leży w membranie w tymże kraniku :spi: :wstyd: :szok:
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 18 Maj, 2011   

nawet gdyby kranik przepuszczał cały czas paliwo to i tak nie powinno leciec paliwo samo z gaźników ponieważ za zamykanie dopływu odpowiadaja zaworki iglicowe i wraz z nimi szczelne gniazda.

gumowy szpic zaworka nie może mieć odciśniętego okregu od gniazda, masz wogole gumowy ten szpic?

moze jeszcze oring gniazda być do wymiany. innej możliwości juz nie ma.
 
 
 
bedone
[Usunięty]

Wysłany: Sob 21 Maj, 2011   

Czytałem już o metodzie sprawdzania ustawiania pływaków bez wykręcania gaźników i tak zrobię dla własnego przekonania bo obecnie jest tak kranik tylko w jednej pozycji nie przepuszcza paliwa w dwóch pozostałych przepuszcza. W tej "dobrej pozycji" paliwo nie leci i motocykl śmiga aż miło natomiast w dwóch pozostałych położeniach nadal problem jest. Przy rozbieraniu gaźnika zwracałem uwagę na wygląd zaworków to było moje pierwsze podejrzenie uszkodzenia natomiast mile się rozczarowałem ponieważ guma jest w bardzo dobrym stanie nie ma odciśniętego pierścienia.W sumie było by to trochę dziwne jeżeli moto z 2008 roku miło by już do wymiany gniazda zaworków. Najprawdopodobniej kupie nowy kranik (niestety będzie mnie kosztować trochę czasu zanim mi go doślą) i zobaczę czy problem ustąpi jeżeli nie to trzeba będzie oddać do naprawy komuś kto zna motocykle od podszewki. GS obecnie jeździ na tej dobrej pozycji i jest dobrze.
 
 
wojtasGS 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 19
Skąd: Kąty Wrocławskie
Wysłany: Pon 07 Kwi, 2014   Śmierdzi paliwem i cieknie

Witam ostatnio przed przejażdżką przed odpaleniem silnika zauważyłem paliwo na posadzce w garażu okazało się że wyciekało z wężyków pod spodem silnika i z zaślepki na przewodzie jednak po odpaleniu paliwo już nie ciekło silnik pracował równo bez oznaków kłopotu z paliwem nie wiem czy jakiś wężyk ze starości nie sparciał ale chciałbym się dowidzieć dokładnie od czego są te wężyki pod silnikiem i wężyk z zaślepką wrzucam tu parę fotek

CAM00055.jpg
Plik ściągnięto 148 raz(y) 238,47 KB

CAM00054.jpg
Plik ściągnięto 407 raz(y) 230,95 KB

 
 
Diesel21
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Kwi, 2014   

jeden wezyk to jest wezyk ktory leci do gaznikow, jesli ktorys sie zalwewa (ze sa polaczone to sie w sumie leja oba) to wlasnie tym wezem ucieka nadmiar paliwa.
Mozliwosci jest kilka, zasyfiona komora plywakowa, uszkodzona iglica, walniety kranik przy zbiorniku (RES, ON, PRI) .
ja mialem podobnie tylko ze dopiero po odpaleniu motorku - w moim przypadku (komory plywakowe uje**ne jak stół w TVN'ie) a poza tym jakiś popruch wlazł pod jedną z iglic(co najprawdopodobniej było przyczyną).
 
 
bedone
[Usunięty]

  Wysłany: Pon 07 Kwi, 2014   

Witam serdecznie szczerze mówiąc miałem podobny przypadek najpierw tak sobie kapało a potem zalało mi paliwem cylinder a potem i olej w silniku moja rada taka nie wahaj się tylko wymieniaj zaworki w komorze pływakowej (kosztują nie wiele a spokoju na parę lat) a dodatkowo jeśli sam tego nie będziesz robił to polecam zrobić u mechanika synchro gaźników bo sezon się zbliża dużymi krokami :)
 
 
wojtasGS 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 19
Skąd: Kąty Wrocławskie
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014   

w moim przypadku (komory plywakowe uje**ne jak stół w TVN'ie) a poza tym jakiś popruch wlazł pod jedną z iglic(co najprawdopodobniej było przyczyną). - dobre :D chciałem oddać na czyszczenie i regulacje moto do mechanika ale nie znam żadnego dobrego gościa .
 
 
Diesel21
[Usunięty]

Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014   

ogołnie rozebranie tego i czyszczenie to nie jest jakaś wielka filozofia, tylko uprzedzam że od razu trzeba od nowa synchronizować i regulować gażniki a z tym jest większy problem (ze synchro).
 
 
wojtasGS 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 19
Skąd: Kąty Wrocławskie
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014   

kłopot w tym że niebardzo wiem jak się za to zabrać żeby potem czegoś nie spi&^&%% chyba że miałbyć jakiś schemat dzięki
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014   

http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=7692
http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=5365
Itp., itd. Myślę, że jak przeczytasz kilka tematów to spokojnie dasz radę ;)
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Sob 07 Lut, 2015   

Cześć,
po wszystkich zabawach z gaźnikami nie mogę dojść do ładu z ustawieniem poziomu paliwa w komorach pływakowych.
Jak ustawię na serwisowe 13mm (2005r ) to mam dobre 1.5cm powyżej linii uszczelki i wywala mi benę przez airboxa, chyba nawet trochę poszło do oleju :/
Z kolei przy ustawieniu na równo z uszczelką zawiesza mi się pływak...
Do tej pory raz w pozycji otwartej i 2 razy w zamkniętej.
Za cholerę nie mogę znaleźć złotego środka.
Na chwilę obecną ustawiłem to "własnym" sposobem,
Dmuchając w przewód paliwowy znalazłem moment w którym powietrze swobodnie przechodzi przez zaworki iglicowe. Przy ustawieniu na równo z uszczelką było wyraźnie czuć, że zawór nie otwiera się do końca.

Co może być przyczyną? Czy blaszka do regulacji powinna być prosta? Zgłupiałem kompletnie jak widziałem u kogos, że miał ją podgiętą w kształt V
_________________
Bikes are awesome!
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Pon 09 Lut, 2015   

Przy prawidłowym ustawieniu poziomu paliwa, języczek pływaka (podnoszący iglice zaworka paliwowego, w pozycji dopływ paliwa zamknięty) ma być ustawiony prostopadle do osi iglicy zaworka, a równolegle do płaszczyzny powierzchni uszczelki/korpusu gaźnika.

Wszelkich trudności w regulacji poziomu paliwa, należy szukać w uszkodzonych/zużytych nadmiernie/odkształconych wspomnianych elementach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.