Prawidlowy luz sprzegla ? |
Autor |
Wiadomość |
DJPIECZYWO [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 15 Maj, 2011 Prawidłowy luz sprzęgła ?
|
|
|
Witam.
Dziś zauważyłem, że jak postawiłem moto na stopkach tylne koło było w górze wbiłem jedynkę i koło pomalutku się kręciło.
Skorygowałem luz linki (przy silniku wykręciłem wyżej tą śrubkę). Jest git koło się nie kręci, ale jedno pytanie.
Trzymam sprzęgło do końca wbijam 1 i koło lekko ruszy po czym się zatrzyma (motor rusza teraz mniej więcej od połowy klamki jak puszczę sprzęgło).
Poniżej załączam filmik jaki mam luz na klamce (gdzie mogę swobodnie klamkę nacisnąć bez oporów).
http://www.youtube.com/watch?v=2Z5_LT1RNGQ
Czy to jest prawidłowy luz |
|
|
|
|
kysa275
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 28 Cze 2009 Pochwał: 3 Posty: 349 Skąd: K-Kozle
|
Wysłany: Nie 15 Maj, 2011
|
|
|
Luz na klamce powinien być 1cm, i nie patrz na to czy ci się koło kręci na stopkach.
DJPIECZYWO napisał/a: | (motor rusza teraz mniej więcej od połowy klamki jak puszczę sprzęgło). |
i tak powinno być |
_________________ VTR1000F |
|
|
|
|
DJPIECZYWO [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 15 Maj, 2011
|
|
|
No to myślę że jest ok - na filmiku jest pokazane jaki mam luz (nie mierzyłem ile cm bo nawet nie wiem w którym miejscu linijkę przyłożyć ) |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
|
|
|
|
DJPIECZYWO [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 15 Maj, 2011
|
|
|
Ma równe 2cm - myślę że będzie ok sprzęgło łapie od połowy (na stopkach koło się nie kręci) ogólnie jest git
PS: a to normalne że motor na wciśniętym sprzęgle po wbiciu 1 biegu (jak stoi na stopkach) koło się lekko zakręci i zaraz się zatrzyma |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Nie 15 Maj, 2011
|
|
|
Tak, to normalne. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
Broda4 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Paź, 2011
|
|
|
a czy jezeli stoi na stopkach i na luzie kolo sie kreci? ( ale latwo je zahamowac? ) |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 10 Paź, 2011
|
|
|
Jeżeli zakręcisz silnik do wysokich obrotów to koło się obróci, ale przy obrotach jałowych raczej nie powinno. Domyślam się, że to może zależeć od oleju i jego temperatury. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
Broda4 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Paź, 2011
|
|
|
silnik zimny.
zatrzymalem i juz si eprawie nie krecilo |
|
|
|
|
marcinkiewicz [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 08 Cze, 2012
|
|
|
U mnie niestety jak postawie na centralnej i wbije bieg to z naciśniętym sprzęgłem koło się kręci tak że nie da się go zatrzymać. Jak sądzę jest źle wyregulowana linka (zwłaszcza ze musiałem zmienić klamke sprzęgła po małym ślizgu). Wystraczy w tkim razie wyregulowac przy kierownicy sprzęgło? |
|
|
|
|
lencol
Model GSa: GS 500E
Wiek: 36 Dołączył: 16 Mar 2011 Pochwał: 4 Posty: 411 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Sob 09 Cze, 2012
|
|
|
Jeżeli Ci zabraknie regulacji przy klamce to wtedy pozostaje regulacja na popychaczu lub na dystansie wkręcanym do silnika z lewej strony. |
_________________ Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400 |
|
|
|
|
Endriu21
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 159 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sro 09 Lip, 2014
|
|
|
Zdarzyło mi się ostatnio raz, drugi, że (po zatrzymaniu się) nie mogłem wrzucić 1 biegu jak to zwykle robiłem. Musiałem odpuścić klamkę sprzęgła, docisnąć ją mocniej i wtedy już 1 bieg wchodził. Zaglądam zatem na forum i zabieram się do oględzin swojego naciągu. Zmniejszyłem lekko luz wykręcając śrubę przy klamce. I teraz tak:
a) dość mocno muszę odpuścić klamkę sprzęgła by moto zaczęło przyśpieszać
b) (opisywana w podobnych tematach technika postawienia moto na centralce, wrzucenie 1 biegu i trzymanie sprzęgła + obserwacja koła) niestety koło się kręci, nawet po zatrzymaniu go. Ciut wolniej się kręci, aczkolwiek wciąż się kręci.
Luz na klamce wynosi około 1,5 cm.
I teraz tak, odnośnie punktu a) - czy tak powinno być (może wcześniej jeździłem z nie do końca prawidłowym naciągiem i ten obecny wydaje mi się nienaturalny)? W którym momencie odpuszczania klamki moto powinno zaczynać ciągnąć do przodu?
odnośnie punktu b) - jak skorygować naciąg by koło się nie kręciło? regulacja śrubą przy klamce, jak już wspomniałem, ma delikatny wpływ na kręcenie się koła, aczkolwiek nie wydaje mi się, by był dostatecznie duży, by koło "zatrzymać". Pozostaje zapewne regulacja na drugim końcu linki - przy silniku. I teraz takie pytanie - czy zabierając się za ustawienie naciągu/luzu sprzęgła przy silniku, regulacja przy klamce powinna być ustawiona na zero (tj. całkowicie wkręcona)? |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Sro 09 Lip, 2014
|
|
|
Masz trochę błędne rozeznanie o zasadzie działania sprzęgła wielotarczowego mokrego, oraz kłowej skrzyni biegów... |
|
|
|
|
Endriu21
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 159 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sro 09 Lip, 2014
|
|
|
No wlasnie sie nie znam, dlatego zapoznalem sie z paroma tematami na forum np. TUTAJ i prosze o dodatkowe wskazowki/sprostowania co do opisanego problemu. Jeśli źle się z czymś źle wysłowiłem to popraw mnie prosze. Bym sie znal na " zasadzie działania sprzęgła wielotarczowego mokrego, oraz kłowej skrzyni biegów..." to bym na forum wolnych kb nie zabieral |
|
|
|
|
midd
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 951 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
|
|