WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Zabezpieczenie przed kradzieza
Autor Wiadomość
gacek778 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011
Pochwał: 9
Posty: 703
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Sob 17 Gru, 2011   

kempes napisał/a:
Blokada kierownicy to ściema. Można ją wyłamać mocniejszym ruchem kierownicy. Pewnie w Twoim przypadku tak się stało.


Próbowałeś?

Nie znam lepszej blokady niż ta przy kierownicy. A jej skuteczność jest taka sama jak każdej innej - czyli mała. Ale to jedyna blokada, którą zawsze masz przy sobie, nie musisz jej nigdzie wozić, pamiętać żeby ją zabrać, nie zgubisz do niej kluczyka i napewno nigdy nie przysporzy ci żadnych kłopotów.
Nie znam prywatnie lepszej chociaż mam jeszcze blokade na tarcze i łańcuch (których nie używam)
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 17 Gru, 2011   

gacek778 napisał/a:
Nie znam lepszej blokady niż ta przy kierownicy.
http://www.youtube.com/watch?v=bMVtKYBt5Q0

Jak można blokadę złamać bez jakichkolwiek narzędzi to nie jest to skuteczna blokada.

Największą skuteczność ma chyba przypięcie gdzieś łańcuchem i blokada ma tarczę.

Wszystko da się obejść - łańcuch ktoś przetnie, a blokada na tarczę też się nie sprawdzi gdy ktoś podniesie moto i wpakuje na samochód.
 
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sob 17 Gru, 2011   

Gacek778 idąc Twoim tokiem rozumowania żołnierzom powinny wystarczyć tylko pięści bo przecież karabin jest ciężki, nieporęczny i trzeba nosić do niego amunicję. Jak napisał simin każdą blokadę da się obejść, ale 100 x bardziej wolałbym zainwestować kasę w dobry łańcuch niż naprawiać blokadę kierownicy. Tak marne zabezpieczenie to żadne zabezpieczenie i tak na prawdę uspokaja tylko właściciela gdy odchodzi od moto.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
gacek778 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011
Pochwał: 9
Posty: 703
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Sob 17 Gru, 2011   

simin napisał/a:

Jak można blokadę złamać bez jakichkolwiek narzędzi to nie jest to skuteczna blokada.

Największą skuteczność ma chyba przypięcie gdzieś łańcuchem i blokada ma tarczę.

Wszystko da się obejść - łańcuch ktoś przetnie, a blokada na tarczę też się nie sprawdzi gdy ktoś podniesie moto i wpakuje na samochód.


A gdzie ja napisałem że jest to skuteczna blokada?

Też wyszedłem z założenia że najlepszy będzie łańcuch.... poszedłem do sklepu wybrałem łańcuch, pokazałem gościowi ile po czym chłopaczek wyjął zza lady średniej wielkości nożyce i uciął to w sekundę :)
Miałem powiedzieć że dziękuje i już nie potrzebuje ale nie wypadało.

Przypuszczam że są jakieś mega odporne łańcuchy ale to kosztuje, jest cholernie nieporęczne (no bo trzeba wziąć jakiś plecak albo mieć kufer), wymaga równie solidnej kłódki a co najgorsze nigdy nie mamy gwarancji że będzie do czego ten motocykl przypiąć.

Blokada na tarczę jak już wspomniałeś. To tylko blokada na tarcze. Opcjonalnie można kupić kłódkę - wychodzi taniej (jakaś najzwyklejsza Gerda), mieści się do kieszeni i raczej skutecznością nie ustępuje blokadzie. Tylko sama w sobie jest warta tyle co blokada kierownicy czyli niewiele a trzeba nosić ją ze sobą.

Blokada kierownicy to dla wielu ludzi nic. Tak samo traktuje się ją w samochodzie. Nawet się jednemu z drugim nie chce ruszyć ręką a dla potencjalnego złodzieja to już przeszkoda.
To samo słyszałem na temat blokad w samochodach a jak znajomkowi przyszło złamać taką blokadę w starym citroenie to we 2 szarpali i guzik zrobili.

kempes nie piernicz mi tu o żołnierzach tylko odpowiedz próbowałeś kiedyś czy nie?

Jakbym miał inwestować w blokadę kierownicy bym się zastanowił czy warto.
Natomiast jej poręczność przewyższa wszystkie inne blokady bo jej założenie nie kosztuje nas nic tylko przekręcenie kluczyka. Blokadę zawsze mamy przy sobie, nie zajmuje miejsca i nic nie waży. A skuteczność - taka sama jak kłódek, łańcuchów, drutów kolczastych....
Prawda jest taka że gdyby każdy taką blokadę stosował w motocyklu\samochodzie to zawsze byłoby większe prawdopodobieństwo że uratuje mu to 4 litery. Nawet jeżeli można w motocyklu zdjąć blokadą jak na filmiku dobre i te kilkanaście sekund. A nie kosztuje nas to złamanego grosza.
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 17 Gru, 2011   

Znalazłem kiedyś taką: http://4bikes.pl/luma-pod...iem-p-2892.html blokadę na tarczę. Ciekawy sposób na rozwiązanie problemu przewożenia. Dodatkowy + że raczej nie zapomnisz jej zdjąć, bo bez lewego podnóżka niewygodnie się jedzie.

Jeśli chodzi o kłódkę zamiast blokady, to wydaje mi się że blokada jest o tyle lepsza że nie za bardzo można pozbyć się jej nożycami bo bardziej ogranicza dostęp.


Sama blokada w kierownicy to słabe zabezpieczenie ale zawsze jakieś... A ponieważ nie ma zabezpieczenia 100% to nawet sznurek może mieć znaczenie gdy dla złodzieja liczy się każda sekunda.
 
 
 
squarek 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 31 Mar 2011
Pochwał: 13
Posty: 473
Skąd: WGM
Wysłany: Nie 18 Gru, 2011   

Jak ktoś chce ukraść motocykl i zna się na rzeczy, to jakby ten motocykl nie był zabezpieczony to i tak go ukradnie. Taka jest niestety prawda. My możemy co najwyżej utrudnić złodziejowi robotę.

Ja w sezonie swojego GS-a trzymam na ogólnodostępnym parkingu pod blokiem. Moto jest przyczepione łańcuchem do balustrady, ma dodatkowo blokadę na tarczę. No i oczywiście jest zablokowana kierownica. Dodatkowo trzymam moto w takim miejscu gdzie tylko mnie udaje się wepchnąć. Nikt w pobliże tego zakamarka nie podjedzie dostawczym, więc jakby chcieli ukraść mój motocykl to musieliby go przenieść kilkanaście metrów. A na dodatek to miejsce jest doskonale widoczne. Sąsiedzi zresztą też wiedzą że moto jest moje tak więc w razie czego jest szansa że ktoś by coś widział.

Tak więc moja rada jest taka, zablokować motocykl (blokada kierownicy, blokada tarczy, kłódka na tarczy itp), przypiąć motocykl do czegoś żeby utrudnić wyniesienie motocykla.
_________________
SÓZÓCKI GS500 ---> KAWAŁSRAKI ER6F ---> SÓZÓCKI FX650 FREEWIND ---> MOTÓRYNKA YBR250


 
 
 
gacek778 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011
Pochwał: 9
Posty: 703
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Nie 18 Gru, 2011   

simin, ta blokada na tarczę ciekawa ale ma to swoje wady i zalety. Buty czasem masz brudne, położysz ubłoconego buciora na tym a później musisz brać to w łapy....

A z tą kłódką teoretycznie masz rację w przypadku klasycznych kłódek jest możliwość dość łatwego ich rozwalenia. Ja kupiłem takie coś za złotych kilkanaście (coś pod 20 jak dobrze pamiętam):


ale tu raczej nie ma dostępu żeby to rozbroić. To bardzo mała kłódeczka, trzpień w sam raz wchodzi w tarczę i prawie nie wystaje więc uciąć to można jedynie masakrując tarczę.
Kłódeczka jest jednak na tyle duża że uniemożliwia ruszenie.
Mieści się to w kieszeni i zajmuje trochę więcej miejsca niż pudełko od zapałek.

Może to nie blokada ale myślę że skutecznością wiele jej nie ustępuje a kosztuje dużo mniej i mieści się w kieszeni.

Co do blokady kierownicy to właśnie o tym pisałem. Nie jest to wiele ale potencjalny złodziej, który powiedzmy przypadkiem natknie się na twój motocykl i postanowi sobie go ukraść (bez wcześniejszego badania sytuacji) będzie miał kłopot.

squarek, jest tak jak mówisz i nic tego nie zmieni. Motocykl to nie samochód, 3 sprawnych i silnych chłopa wewali go na lawetę albo do busa i do widzenia.
Ale jakoś trzeba się zabezpieczać. Myślę że połączenie kilku zabezpieczeń to dobry sposób dający w sumie jakieś tam bezpieczeństwo.
Najlepiej z mojego punktu widzenia byłoby przypiąć maszynę do jakiejś wbetonowanej ławki, trzepaka, części budynku, latarni. Pod warunkiem że mamy jakiś mega odporny łańcuch i taką też kłódkę złodziej musiałby najpierw unicestwić latarnie co raczej byłoby mało prawdopodobne.

Ale tak na dobrą sprawę mając gske niektórzy trochę przesadzają z tymi zabezpieczeniami. Kupują jakieś piszczyki, brzęczyki i cholera wie co jeszcze ze setki złotych. Mając gske czy to z roku 94, 96 czy 2000 właściwie dla złodzieja warta jest ona praktycznie tyle samo jak ją rozbierze na części. Może nieco więcej warte są te po lifcie ale zasadniczo moja gska z 2000 roku jest warta tyle co podobna z 92 jak się ją rozbroi na części. To są najtańsze maszyny na rynku 500 więc nie wiem czy jest sens tak cudować.

Jak kupowałem mój egzemplarz od gościa, który mieszkał na jednym z krakowskich osiedli sprzedający poprostu mnie zgasił. Przyjeżdżam na miejsce, gadam chwilę z gościem, idziemy pod jego blok spod oddalonej o spory kawałek stacji, podchodzimy pod motocykl i facet nie może odnaleźć kluczyków. W międzyczasie pytam gościa czy nie boi się zostawiać suzy tak pod blokiem bez niczego... oczywiście gość niczego się nie boi. W międzyczasie facet znalazł kluczyki, które były w stacyjce i jak sam stwierdził pewnie musiał je zostawić wczoraj po przyjeździe z pracy :rotfl:
Trochę byłem w szoku ale zapytałem go dla żartu czy często zostawia maszynę z kluczykami w stacyjce na noc, mówił że zdarza się czasami "jak se zapomni wyjąć" :D
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 19 Gru, 2011   

gacek778 napisał/a:
kempes nie piernicz mi tu o żołnierzach tylko odpowiedz próbowałeś kiedyś czy nie?


Konkretnie w GS'ie nie, ale w innym moto miałem okazję. Prawdę mówiąc poszło łatwiej niż na filmiku.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
gacek778 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011
Pochwał: 9
Posty: 703
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Pon 19 Gru, 2011   

kempes napisał/a:
gacek778 napisał/a:
kempes nie piernicz mi tu o żołnierzach tylko odpowiedz próbowałeś kiedyś czy nie?


Konkretnie w GS'ie nie, ale w innym moto miałem okazję. Prawdę mówiąc poszło łatwiej niż na filmiku.


Więc w jakim to konkretnie motocyklu i jak to zrobiłeś?
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 19 Gru, 2011   

gacek778 napisał/a:
Więc w jakim to konkretnie motocyklu i jak to zrobiłeś?


Uhh... Prawie jak na przesłuchaniu xD.

Na 90% to była yamaha tdr (ewentualnie honda varadero 125). Jakim sposobem? Podobnie jak na filmiku, z tym że kolega siedział na moto i wypychał kierownicę, a ja szarpałem się z nią z drugiej strony. Tylko, że na filmiku widać jak blokada puszcza jakby "stopniowo", a w naszym przypadku było raczej jedno pęknięcie i po sprawie. Co prawda to była 125ccm, ale wątpię żeby producenci montowali do każdego modelu/pojemności inna blokadę kierownicy.

Aha. Żebym nie został posądzony o kradzież, itp. Moto było kolegi, który zgubił jedyny kluczyk, a mocno się spieszył i stwierdził, że wyłamie blokadę, dopcha moto do domu i później się będzie tym martwił... Niekoniecznie najlepsze wyjście, ale jego sprzęt, jego sprawa.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
gacek778 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011
Pochwał: 9
Posty: 703
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Pon 19 Gru, 2011   

kempes napisał/a:
gacek778 napisał/a:
Więc w jakim to konkretnie motocyklu i jak to zrobiłeś?


Uhh... Prawie jak na przesłuchaniu xD.


Chcę oszczędzić pracy policji :rotfl:
Wiesz że z tego co ty tu piszesz nie wygląda to dobrze, organy ścigania już cię namierzają. Głupia wpadka :rotfl:

Cytat:
Aha. Żebym nie został posądzony o kradzież, itp. Moto było kolegi

taaaak taaak i tak żeś się śpieszył z tym kolegą że nie pamiętasz modelu. Oj posiedzisz swoje :hyhy:

A tak poważniej to po pierwsze było was 2 więc drogi panie nie pitol mi że słabe zabezpieczenie bo jakbyś był sam napewno nie byłoby tak kolorowo. Taki potencjalny kempes (nie posądzam cię o nic tylko daję przykład :) ) w pojedynkę bez sensownego planu, działający pod wpływem emocji mógłby stracić sporą chwilę czasu zanim sam by taką blokadę zdemontował. Jak się doda do tego że właściciel założył ją na pstryknięcie palca nawet się nie schylając to wychodzi że to nie jest głupie.
A po 2 napewno w większych maszynach są masywniejsze zabezpieczenia.
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 19 Gru, 2011   

gacek778 napisał/a:
A tak poważniej to po pierwsze było was 2 więc drogi panie nie pitol mi że słabe zabezpieczenie bo jakbyś był sam napewno nie byłoby tak kolorowo.


Z blokady kierownicy sam korzystam bo tak jak piszesz, jest to szybka metoda i nie potrzeba nic dodatkowego ze sobą nosić, co nie zmienia faktu, że wg. mnie jest to bardzo słabe zabezpieczenie, które można zniszczyć nie posiadając żadnych narzędzi. Chroni raczej przed pajacami, którzy w ramach żartu przeprowadzili by Twój motocykl kilka ulic dalej, ale to wszystko.

Oczywiście to tylko moje zdanie na ten temat i rozumiem, że możesz się z nim nie zgadzać. ;)
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
Krt 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2011
Pochwał: 7
Posty: 476
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: Pon 19 Gru, 2011   

Generalnie wszystkiego rodzaju blokady maja nie tyle uniemożliwić, co spowolnić kradzież. Bo czas to jedyna rzecz której złodzieje nie mają.
Ja na razie martwić się nie muszę, bo gsk'e kupiłem w stanie hymm... że nawet na części się średnio nadaje.

W sumie ta zwykła kłódka wydaje się "dobrym" pomysłem. bo jak by tak pomyśleć i dobrać odpowiednią to niewiele to sie różni od blokady tarczy prócz opakowanie i ceną(wszystko co motocyklowe 5 razy droższe, bo to hobby).

Zwykły alarm wydaje się też w sumie dobra inwestycją. bo tak jak na tym filmiku z wyłamywanie kierownicy. koleś podszedł pooglądał usiadł jak gdyby nic sprawdzając czy nie zapiszczy. posiedział tak dalej chwile potem obczaił blokadę na kierze.


P.S. najlepszym zabezpieczeniem przed kradzieżą motocykla jest nieposiadanie go:p trochę jak z antykoncepcją xD
 
 
 
gacek778 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011
Pochwał: 9
Posty: 703
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Wto 20 Gru, 2011   

kempes napisał/a:

Oczywiście to tylko moje zdanie na ten temat i rozumiem, że możesz się z nim nie zgadzać. ;)


Po dłuższej debecie właściwie się z nim zgadzam tak z grubsza :)


Krt żeby się złomiarzom na części nie przydał :P
W pewnym momencie każdy sprzęt zmienia że tak powiem krąg zainteresowanych jego posiadaniem :hyhy:

kłódka tak samo jak blokada może napsuć krwi a kosztuje tyle co nic. Więc jak kogoś nie stać na blokadę dobra i kłódka.

Co do alarmów jestem do nich mocno uprzedzony. Zakrawa to dla mnie na lekką bzdurę.
Po pierwsze jak złodziej jest faktycznie specem to obstawiam że rozbroi twój alarm zanim ten zdąży zawyć.
O ile w zamkniętym samochodzie ma to sens bo fałszywe alarmy raczej nie zdarzają się często (chociaż u mnie zdarzył się kilka razy i wyjca wyłączyłem. Mam gdzieś takie zabezpieczenie) to w przypadku motocykla podatnego na wszystko co się na zewnątrz dzieje traci to sens.
Jakbym mieszkał na którymś piętrze w bloku, zostawił na chwilę moto przy klatce i nawet co trzecie przechodzące dziecko dotknęło sobie gdzieś kierownicy a ja bym musiał dymać góra dół żeby sprawdzić co jest i wyłączać wyjca to dla mnie zabawa traci sens.
Tak samo zostawianie motocykla przed pracą. Widziałem dokładnie taką scenkę.
Gość wk... jak stodoła wyszedł z marketu a przy motocyklu 2 małych dzieciaków z tekstem typu "łooooo paaatrz jaki motooor, ile ma na budziku, jakie ma światełka". Co miał im niby gość zrobić? :rotfl:

Może to i czasem się przydaje ale zauważyłem że kilku moich znajomych którzy taką zabawkę mieli dość szybko przestali używać. To chyba o czymś świadczy.

PS. Oczywiście dzieciaki się wysrały jak zawyło i udawali że tylko patrzą :D
 
 
CieCHu
[Usunięty]

Wysłany: Sro 28 Gru, 2011   

Prawda jest taka, ze nie ma blokady nie do rozwalenia.I tak jak gacek778 mowi: bez sensu latac gora dol i sprawdzac, a taka sytuacje przerobilem na sobie. Co prawda dla wlasnego swietego spokoju kupilem blokade na tarcze, lecz sadze ze jakby ktos chcial ukrasc ten motor to nie bylaby to dla niego przeszkoda.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.