Dziwne obroty oraz klekto z okolicy walkow rozrzadu
Odpowiedz do tematu

: Dziwne obroty oraz klekto z okolicy wałków rozrządu
Witam niedawno stałem sie posiadaczem suzuki gs 500 a teraz mam z nim pierwsze problemy:
1. Po dość długiej jeździe gdy silnik dobrze sie rozgrzeje zaczyna chodzić na biegu jałowym w okolicach 1.5k-2k obrotów (zależy kiedy, różne to bywa), dodam że na zimnym silniku chodzi równiutko 1.1k. Co może być tego przyczyną???? Świecie, filtry ,olej wymieniony.
2. Druga sprawa to niecodzienny klekot dochodzący z okolicy wałków rozrządu, wyczytałem że może to być luz na osi wała, klekot pojawia się co jakiś czas co 50-100km i ustaję jak przechyle moto w którąkolwiek stronę. Jak można sie pozbyć tego klekotu raz na zawszę a może to jest coś innego??

: Re: Dziwne obroty oraz klekto z okolicy wałków rozrządu
suden77 napisał/a:
Po dość długiej jeździe gdy silnik dobrze sie rozgrzeje zaczyna chodzić na biegu jałowym w okolicach 1.5k-2k obrotów (zależy kiedy, różne to bywa), dodam że na zimnym silniku chodzi równiutko 1.1k. Co może być tego przyczyną???? Świecie, filtry ,olej wymieniony.


Pod gaźnikami znajduje się śruba od regulacji obrotów biegu jałowego. Ustaw obroty 1200+/- 100 RPM, ale na dobrze rozgrzanym silniku. To normalne, że po rozgrzaniu silnik łapie większe obroty niż na zimno.

suden77 napisał/a:
Druga sprawa to niecodzienny klekot dochodzący z okolicy wałków rozrządu, wyczytałem że może to być luz na osi wała, klekot pojawia się co jakiś czas co 50-100km i ustaję jak przechyle moto w którąkolwiek stronę. Jak można sie pozbyć tego klekotu raz na zawszę a może to jest coś innego??


Niektóre GS'y tak maja. Żeby zniwelować luzy powinieneś (chyba-pewny nie jestem bo tego nie robiłem) zdjąć pokrywę zaworów, wymontować wałki i dodać podkładki, które zniwelują te luz.

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
dzięki za odp, a co do tych wałków to lepiej zrobić to samemu czy oddać w fachowe ręce mechanika (dodam ze jestem zielony w te klocki i szczerze to nie wiem gdzie miałbym dodać te podkładki ;/ )

:
To daj do mechanika. Jak zdejmiesz wałki to później możesz mieć problem z odpowiednim dokręceniem śrub które je mocują. Takie rzeczy to juz naprawdę trzeba kluczem dynamometrycznym. No i łatwo o przestawienie faz rozrządu przy tej czynności, trzeba wiedzieć co się robi.

GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
:
Jeszcze jedno a czy jazda z takim luzem na wałkach może wyrządzić szkody w silniku???? Bo nie wiem czy od razu wziąć sie za naprawę czy pojeździć jeszcze i zobaczyć jak to z tym będzie ??

Suzuki GS 500E 93' Aprilia SL 1000 FALCO 00'
:
luz na boki chyba mało szkodliwy, jeśli w ogóle. luz promieniowy (góra-dół) to już do naprawy.

GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
kamillo_siup
[Usunięty]
:
hej sory ze sie dolanczam ale mam taki problem ustawialem gazniki i juz bylo prawie bdb gdy pojawily sie bardzo glosne stuki z silnika po czym suzi jak by sie zaciela zablokowala i zgasla przy 3 tys obrotów .. efekt podobny jak by silnik sie przegrzal lub jak by chycilo tłoki ....lecz gdy zgasnie to po chwili znowy odpali pochodzi chwile i znowu zgasnie a przy tym slycha strzaly jak by z korbowodu bo zawory nie moga az tak glosno strzelac....dodam ze nie strzela z tlumików ani z gaznika czyli mieszanka prawie dobra lecz jeszcze troszke czarnawe swiece sa ale nie wiem czy odpalac i ustawiac dalej czy szukac czemu mam nagle taki efekt ....pomocy !! ...

[ Dodano: Sro 24 Paź, 2012 ]
dolanczam filmik lecz slabej jakosci ale moze cos pomoze

http://www.youtube.com/watch?v=tgcVaSGQME4

[ Dodano: Sro 24 Paź, 2012 ]
sluchalem uwarznie i stukanie dochodzi z góry silnika czy to walki??

Bonzo
[Usunięty]
:
Weź postaw kamerę 5m od motocykla a nie trzymaj ją w łapie, to może ktoś coś wtedy powie.

PAWULON 540
[Usunięty]
:
czy synchro jest na pewno dobrze zrobione jeżeli nastąpiło to po synchro to je sprawdź jeszcze raz

piesciec
[Usunięty]
:
Filmik nie mojego autorstwa ale mam dokładnie taki sam klekot na biegu jałowym po jeździe:
https://www.youtube.com/watch?v=sEpgWhfukCQ
Czy to coś niszczy i trzeba brać się za naprawę? Jest pewna diagnoza? Ewentualnie jakie koszty u mechanika?

:
Piesciec tak niestety to jest do naprawy a koszt to zalezy gdzie u kogo.

keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
:
sezrg napisał/a:
Piesciec tak niestety to jest do naprawy a koszt to zalezy gdzie u kogo.


To już wiadomo co to stuka (dodam, że jak niektorzy sugerowali sprzęgiełko rozrusznika to nie jest)?

Co jakiś czas przewija się ten temat i nie ma mądrego na te stuki.
Swego czasu pisałem nawet o moim przypadku, ale ten wątek został zutylizowany.

piesciec
[Usunięty]
:
Jedni mówią, że do naprawy a inni że jeżdżą tak już długo i nic więcej się nie dzieje. Nie wiadomo czy olać, czy się tym przejąć i wydawać kasę :/

:
dymny napisał/a:
Co jakiś czas przewija się ten temat i nie ma mądrego na te stuki.
Swego czasu pisałem nawet o moim przypadku, ale ten wątek został zutylizowany.


bo stuk stukowi nie równy i cieżko zdiagnozowac po filmiku co dokładnie stuka. silnik składa sie z wielu elementów które mogą stukać. pozatym stuk roznosi sie po całym silniku wiec stetoskop w łape i osłuchiwać dokładnie skąd dzwiek sie pojawia i jakie sa mozliwości

keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
piesciec
[Usunięty]
:
http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=5091
Myślę, że prawdopodobne. Jak znajdę czas to sprawdzę.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.