WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
prawko od 24 ?
Autor Wiadomość
Snajper
[Usunięty]

Wysłany: Pią 14 Mar, 2008   

Yarccom napisał/a:
jestem przeciwnikiem jazdy bez kursu i dokumentu
Ja też. I chciałbyś zaczynać przygodę na motocyklu od 25 roku życia? Wtedy już większośc ludzi zakłada swoje rodziny. A dopiero później uczyć się jeździć na motocyklu to dla mnie jest totalnie chorym pomysłem :/ Na wykłady na studia motorynką jeździć :/
Yarccom napisał/a:
jaki odsetek młodych ludzi bierze pod uwage przy zakupie motocykla jakiego spokojengo turystyka
tylko plastiki i z reguły z powodu braku kasy te konkretnie przechodzone
podniecają sie jazda na tylnim kole paleniem gumy szaleństwami po miescie
Ale Turystyki są wielki i ciężkie. :) Co do plastików - o gustach chyba nie powinno być mowy układając przepisy. Jak ktoś chce krowę na 2 kołach to sobie kupuje Golgwinga czy coś takiego. Jak lubuje się w sztuce pokonywania zakrętów to kupuje bardziej sportowy motocykl, łatwy do pochylenia. A jak ktoś chce się bawić w renegata to jeździ choperem. Ja zawsze chciałem mieć chopera. Ale on nadaje się do jazdy do przodu. Przy zakrętach pojawiają się problemy. Mam GS'a który dużo lepiej radzi sobie z manewrami wszelkiego rodzaju, przez co mogę odczuwać przyjemność z jazdy (bezpieczniej wchodząc w zakręty z tą samą prędkością co na motocyklu innego typu w mniej bezpieczny sposób) a nie zadając sobie pytanie czy wyrobię na łuku czy nie. I fakt że mam teraz bardziej "plastika" niż turystyka klasyfikuje mnie do wariatów? Od zmiany przepisów chęć doznawania brawury nie minie. Albo zwiększy się ilość ludzi bez prawa a przez to ilość wypadków z udziałem motocyklistów, albo przesiądą się do samochodów, gdzie rozpędzona masa 2 ton jest w stanie zrobić więcej szkód niż motocykl przy tej samej prędkości.
System z podziałem Prawa Jazdy na kategorie związane z pojemnością silnika też wydaje mi się kulawy: Nasze 500tki mają niecałe 50KM, rozwijają prędkość około 180km/h. Ale CBR-ki z pojemnością 125 ccm rozwijają prędkość 150km/h. Czytaliśmy też o JJ2S, gdzie z silnika o pojemności 500 wydusili 110 koni. Wiadomo, że ktoś kto dostanie dokument jako pierwszy motocykl nie kupuje GSXR-a tylko patrzy za czymś mniejszym.
Ostatnio zmieniony przez Snajper Nie 16 Mar, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Yarccom 



Wiek: 44
Dołączył: 24 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1934
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 14 Mar, 2008   

Snajper nie pod tym kątem myślałem

turystyk nawt litrowy ma ok 100 KM sport w tej pojemności ok 180 i wiecej
młody po prawku lub bez nie kupi sobie czegos spokojnego tylko bedzie patrzał pod kątem mocy szybkości

a jak wszyscy wiedzą nie sztuką jest sie rozpędzic ale zapanowac nad tą predkoscia i z niej bezpiecznie wyhamować
_________________
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
 
 
GSadmirer 


Model GSa: GS 500F
Wiek: 38
Dołączył: 16 Paź 2007
Pochwał: 1
Posty: 756
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 14 Mar, 2008   

Snajper napisał/a:
Nasze 500tki mają niecałe 50km,


W kwestii formalnej. Przestancie pisac moc pojazdow malymi literami. Raz ze niepoprawnie, a dwa ze pozwoli to zrozumiec tekst.

Uwaga trudne teraz KM (ewnt. jak lubicie przeliczac kW), a nie tam zadne km, km to skrot od kilometrow, a nie koni mechanicznych :evil:
_________________
Nie jeźdź szybciej niż myślisz
 
 
 
Robcio
[Usunięty]

Wysłany: Pią 14 Mar, 2008   

Naturalnie zadne prawo nie bedzie w tej kwestii optymalne. Mozliwosc zdawania egzaminu na kategorie A w wieku 24 lat, to zdecydowanie zbyt pozno - nie zmieni to sytuacji jazdy bez uprawnien, a wrecz zwiekszy ilosc takich przypadkow. A druga sprawa: przepis taki ograniczylby mozliwosc 'normalnej=w pelni legalnej' jazdy motocyklem osobom "wystarczajaco doroslym", a chyba nie o to tutaj chodzi.

Moze jakies sensowne zestopniowanie mocy lub pojemnosci dozwolonej w danym wieku byloby rozsadniejsze.
 
 
leon 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43
Dołączył: 01 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1819
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 14 Mar, 2008   

Robcio napisał/a:
...Moze jakies sensowne zestopniowanie mocy lub pojemnosci dozwolonej w danym wieku byloby rozsadniejsze.


I niech dotyczy również kategorii B :!:
_________________
http://picasaweb.google.com/leon.1981.krk
http://www.grupa-poludnie.info
 
 
 
Robcio
[Usunięty]

Wysłany: Pią 14 Mar, 2008   

leon napisał/a:

I niech dotyczy również kategorii B :!:


...oczywiscie sprawa powinna dotyczyc rowniez kat. B, ale w jaki sposob zestopniowac moc lub pojemnosc w przypadku auta? Przeciez jak tatus ma auto powiedzmy 1,8 to nie bedzie kupowal mniejszego aby synek mogl sie szkolic... w przypadku motocykla jest inaczej, poniewaz najczesciej dana sztuka jest docelowo nijako przeznaczona dla danego kierowcy.
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Pią 14 Mar, 2008   

na pewno takie ograniczenia nie wpłyną na poprawę bezpieczeństwa, bo nie tędy droga.

potrzeba udoskonalić system który już jest, może go troszeczkę zmienić i wprowadzić pewne ograniczenia co do mocy np. przez pierwsze dwa lata albo na pierwszy motocykl i tyle.

nie mówić że będzie od 24 i będzie bezpiecznie, uczyć ludzi, organizować szkolenia dla motocyklistów, niech WORD organizują bezpłatne albo płatne za grosze szkolenia z bezpiecznej jazdy do tego rozmowy z psychologami itd.

to się tyczy nie tylko motocyklistów ale i kierowców kat B i C itd.


oczywiście poprawiać drogi, oznakowanie to też wpływa na bezpieczeństwo, ścieżki rowerowe itd. to wszystko jest powiązane ze sobą.
_________________
www.gs500.pl
Ostatnio zmieniony przez hubertgontarz Pią 14 Mar, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
leon 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43
Dołączył: 01 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1819
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 14 Mar, 2008   

A jak dajmy na to mój tata ma Hayabusę i ja też co jakiś czas na niej lubię sobie śmignąć, to co? Tatuś ma mi nowy mały sprzęt kupić? Robcio zły przykład!
_________________
http://picasaweb.google.com/leon.1981.krk
http://www.grupa-poludnie.info
 
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Pią 14 Mar, 2008   

zdecydowanie stopniowanie mocy i pojemności

500 i 34 KM tak jak w Niemczech to jest rozsądna wielkość i pojemność, nawet 500 i 50 KM to jest odpowiednia moc, rozsądna.

600 i 120 KM to dużo, ale 500 i ok. 50 KM jest jak najbardziej rozsądną mocą.

ale brakuje kursów, Suzuki coś niby organizuje.
_________________
www.gs500.pl
 
 
viktorpl
[Usunięty]

Wysłany: Sob 15 Mar, 2008   

Po przeczytaniu poprzednich wypowiedzi dopowiem tylko ze o ile mi wiadomo po ukończeniu 21roku życia można ukończyć kurs który umożliwia przewoź osób , czyli mając 21lat mogę jechać z pielgrzymką licząca 50 osób rozpedzic sie do 100km/h i wypaść z drogi , fakt będę sławny bo będą mówić o mnie w telewizji ze pozabijałem 30 osób? A na motor 24 lata bo jakiś minister infrastruktury ma taki kaprys ? Lekka przesada ...
 
 
milowski
[Usunięty]

Wysłany: Sob 15 Mar, 2008   

Wg. mnie to powinno być ograniczenie mocy, tak jak w Niemczech. A co do wieku, hmm.. badania naukowe stwierdziły, że naprawdę jesteśmy dużo bardziej odpowiedzialni i rozsądni w wieku 24 lat. Zaraz ktoś powie, że ma kolegę ....itd, itp. , ale wyjątek od reguły zawsze się znajdzie.
Nie mówię jednak, że jest to dobre przepis, bo i tak będą osoby, które będą jeździć. Powinno byś uświadamianie kierowców co to znaczy jechać 100km/h w mieście i jakie są tego konsekwencje.
A to że nie zrobi się krzywdy innym, to nie do końca prawda, zawsze można potrącić pieszego, widziałem też przypadki kiedy motocyklista skasował jakieś auto.
Widziałem jeszcze wypowiedź "Grzechu", że beznadziejnym pomysłem jest jazda na światłach przez cały rok - moim zdaniem bardzo mądry przepis, jeżdżę troszkę samochodem i wiem że widać dużo więcej. Byleby te światła były wyregulowane :)
 
 
Snajper
[Usunięty]

Wysłany: Sob 15 Mar, 2008   

GSadmirer napisał/a:
W kwestii formalnej. Przestancie pisac moc pojazdow malymi literami. Raz ze niepoprawnie, a dwa ze pozwoli to zrozumiec tekst.
Oj przepraszam. To błąd, a nie celowe działanie. Proszę moderatora o poprawienie.

Większość motocyklistów tutaj opowiada się za ograniczeniami mocy i pojemności. Ja jestem przeciwnikiem, a dlaczego to już opisałem wcześniej: CBR-ki 125 mają 15KM a rozwijają prędkość około 150 km/h, podczas gdy ETZ-tki mają 22KM i nie pojadą nawet 140km/h...

Moim zdaniem aby zredukować ilość wypadków trzeba zacząć myśleć w drugą stronę:
Największej ilości wypadków ulegają kierowcy nie posiadający Prawa Jazdy, ale kto by nie zrobił prawka, gdyby kurs był o połowę tańszy, a egzaminatorzy mieli ludzkie serce?< Kolegę oblali bo nie mógł znaleźć w samochodzie bagnetu oleju, ale przepraszam.. co to ma wspólnego z jazdą? Skoro mam samochód i potrafię nim jeździć to wydaje mi się, że g**no egzaminatorom do tego czy w późniejszym czasie chcę zatrzeć silnik czy nie... > Jednak ktoś kto ma władzę, wpada na genialny pomysł aby podwoić ilość godzin na kursie, przez co i cena znacznie wzrośnie i czas wyrobienia Prawa Jazdy. Albo wprowadzi że możesz ubiegać się o Prawa Jazdy dopiero po pięcioletnim stażu pracy (wcześniej zasuwaj tramwajem) To zadziała przeciwnie do zamierzonych celów. Bo będzie bardziej opłacało się zapłacić 10 mandatów za brak dokumentu, niż zrobienie kursu... Obecnie wyrobienie licencji pilota jest łatwiejsze niż zrobienie egzaminu na samochód, nie wspominając o Kursie Spadochronowym który jest banalny w porównaniu do egzaminów na prawko...
Na dodatek u mnie w Częstochowie, nie wiem jak w innych miastach, ktoś wpadł na genialny pomysł, że zamiast kłaść nawierzchnię to można ją zdzierać, problem leży w tym, że na pojazdach 2 kołowych jadąc z dozwoloną prędkością jest duży problem utrzymać się w pionie na takiej drodze , i aby nie zaliczyć gleby niekiedy muszę zwolnić z dozwolonych 70 do 40km/h...
Zdziwię się gdy usłyszę, że po wprowadzeniu planowanych zmian spadła liczba wypadków...
 
 
Shadow
[Usunięty]

Wysłany: Sob 15 Mar, 2008   

heh dokladnie Snajper w czestochowie nagminnie oblewaja za glupoty. Slyszalem nawet ze egzaminatorzy przescigaja sie w pomyslach na oblanie egzaminu ;/ nie wiem czy jeszcze tak jest. mi sie udalo zdac kat. B tydzien temu za 2 razem w Czestochowie i cholernie sie ciesze ze mam to juz za soba i nie beda odemnie kasy ciagnac ZA NIC. Taka jedna dziewczyne oblal za to ze on uznal ze ona ma zle lsuterka ustawione....... ja przepraszam ale to chyba ona sama wie jak sobie te lusterka ustawic i jezeli dla niej sa dobrze ustawione i dobrze widzi to hu mu do tego ? ;/ ta historia z drogami w czestej to tez porazka brak slow
 
 
Plaster
[Usunięty]

Wysłany: Sob 15 Mar, 2008   

czytalem ze ministerstwo jakies zmiany szykuje ale ta informacja z prawkiem od 24 lat to jest kompletna bzdura wyssana z palca sadze ze zrobia jakies ograniczenia podobnie jak w starych krajach uni. wkrotce tez pewnie firmy ubezpieczeniowe zrobia reforme i skladka oc za mz nie bedzie juz taka sama jak za hayabuse(to tylko kwestia czasu)
 
 
Yarccom 



Wiek: 44
Dołączył: 24 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1934
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 15 Mar, 2008   

Snajper napisał/a:
GSadmirer napisał/a:
W kwestii formalnej. Przestancie pisac moc pojazdow malymi literami. Raz ze niepoprawnie, a dwa ze pozwoli to zrozumiec tekst.
Oj przepraszam. To błąd, a nie celowe działanie. Proszę moderatora o poprawienie.



mozesz to samemu zrobić
przycisk edit w poście ;)
_________________
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.