WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Powazna awaria silnika.
Autor Wiadomość
As Pik 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 30
Dołączył: 22 Lip 2016
Posty: 8
Skąd: Tarnów
  Wysłany: Sob 20 Sie, 2016   Powazna awaria silnika.

Witam,

Najpierw opisze przygodę, która mnie niestety napotkała na A4.

Jadąc A4 do Krakowa (od strony Tarnowa) zrobiłem sobie postój ok 20km na MOP Kłaj, kawa, ogladnalem jak sie motor trzyma, bo dostał lekko w kość (prędkość 160-180km/h na dystansie 40km, czasami do 120 zchodziłem, 2h wcześniej zrobione ok. 100km, przy średniej również przekraczającą 100km/h). Zauważyłem, że z prawej strony pod dźwignią hamulca "zwisa" krótki wężyk, lekko zaślepiony czymś, wilgotny, czym była ta wilgoć? Benzyna. No tak jak mówiłem, dostał lekko w kość motor, więc stwierdziłem, że to jakiś ewentualnie nadmiar czy coś. Przerwa może trwała do 30min, motor zdążył ochłonąć, tankowanie, i dalej w trasę. Ujechałem z 5km, 160km na liczniku, wyprzedziłem, zwolniłem do 140, i znów próbuję przyspieszyć ale nie mogę powyżej 150km/h się wbić. Pomyślałem "taki podmuch wiatru dostaje czy co jest grane", redukcja na 5 bieg, to samo. Wrzucam 6 bieg spowrotem, nagle coś zaczęło dziać się w silniku, jak by coś lekko latało, myślałem, że coś z 6 biegiem, bo chodził troszkę inaczej niż pozostałe (inny dźwięk). Znów 5 bieg, i wtedy....


...jedyna rzecz z jaka mi przychodziła do głowy słysząc biedny silnik GS'a, to jak by ktoś wsypał paczkę gwoździ w silnik. Od razu sprzęgło, żeby koła nie zblokowało czasem, myślałem o luzie żeby wrzucić, ale stwierdziłem, że na sprzęgle zatrzymam się. Motor zgasiłem, luz wrzuciłem. Przerwa 15min na A4... Próbuje zapalić, zapalił (odrazu zgasiłem) ale znów ten dźwięk. Telefon, i znajomy mnie zgarnął. 2h na A4 siedząc wgapiony w silnik. Dzisiaj motor do garażu. Bak ściągnałem, pokrywa odkręcona, z góry z prawej i z lewej strony. Wszystko tłuste, więc olej był. (Podczas jazdy kontrolka się nie zapaliła), Klucz bodajże 21, obróciłem ręcznie całym wałem, i coś blokuje... z lewej strony przy magneto, znalazłem tak jak by jeden ząbek z przekładni do tego kilka opiłków metalu (grubość 1mm dlugość z 3mm, troche przypominały obcięty krótki paznokieć). Rozbierałem z kuzynem mechanikiem, ale on w GS'ach nie grzebał. Dzwięk wydaje się tak jak by z dołu silnika. Na luzie / sprzęgle stuka puka, wali "gwoździami" ale pali. Szklanki, łańcuch itp itd chodzi raczej równo. Musiałem uciekać do pracy, więc motor rozebrany. Kuzyn mia podjechać i dopytać znajomego mechanika co motory naprawia, bo akurat w GS'ach grzebał co to może być.

A teraz pytanie do tych co przeczytali tą "historię" co mogło się za przeproszeniem... zjebać.
  
 
 
Nowatek 

Model GSa: GS 500F
Wiek: 31
Dołączył: 14 Cze 2015
Pochwał: 1
Posty: 106
Skąd: Golub-Dobrzyń
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016   

Ogółem prędkości kiele 160 km /h dla gs na takim odcinku drogi są męczące....
2. oleju spalilo to trochę jeśli nie dużo ;p
3. Kuzyn miał tak przy samochodzie przy małej ilości oleju wstawił w palnik i skończyło się tym że samochód odpala ale dzwoni jak Ty to napisałes jak by ktoś gwoździ wsypać do silnika co się okazało zatarl go.. wał do wymiany ;O
Nie wiem jak to w gs nigdy nie miałem mało oleju ;p
4. sprawdź ile oleju Ci zostało faktycznie w silniku po tym rajdzie ;)
I w tedy juz będzie można się domyślać co to się stalo :rotfl:
  
 
 
As Pik 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 30
Dołączył: 22 Lip 2016
Posty: 8
Skąd: Tarnów
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016   

Tak, oleju bardzo mało. Zatarcie biore pod uwage. Z tym, że tak jak mówie, tak jak by coś blokowało w środku, bo obracam walem, ale czasami cos go blokuje, wtedy wiadomo, do tylu do przodu, i obrot moze pol i to samo. Do tego opilki przy magneto. Pytanie, jak by to bylo zatarcie, to jak bardzo przeje***e mam?
 
 
Read 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 28
Dołączył: 10 Mar 2014
Pochwał: 5
Posty: 397
Skąd: Legnica
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016   

Ja swoim leciałem 190km/h przez 120km i nic mu nie było :) Jeżeli opiłki koloru miedzianego to poleciały panewki na wale korbowym, wtedy pozostaje ci wymiana silnika remont nieopłacalny już jest w tej sytuacji.
_________________


http://forum.gs500.pl/vie...15798&start=105

Simson S51/1 1989r
Suzuki GS 500E 1997r
  
 
 
Nowatek 

Model GSa: GS 500F
Wiek: 31
Dołączył: 14 Cze 2015
Pochwał: 1
Posty: 106
Skąd: Golub-Dobrzyń
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016   

Jak pisze Read było mało oleju i przytarl się silnik....

Ale może niech się wypowie jeszcze ktoś inny;)
 
 
As Pik 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 30
Dołączył: 22 Lip 2016
Posty: 8
Skąd: Tarnów
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016   

Opilki metaliczne lub aluminiowe. We wtorek będę coś więcej grzebał + ewentualne zdjęcia i relacje.
  
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon 22 Sie, 2016   Re: Powazna awaria silnika.

As Pik napisał/a:
Witam,

Dzwięk wydaje się tak jak by z dołu silnika. Na luzie / sprzęgle stuka puka, wali "gwoździami" ale pali. Szklanki, łańcuch itp itd chodzi raczej równo. Musiałem uciekać do pracy, więc motor rozebrany. Kuzyn mia podjechać i dopytać znajomego mechanika co motory naprawia, bo akurat w GS'ach grzebał co to może być.

A teraz pytanie do tych co przeczytali tą "historię" co mogło się za przeproszeniem... zjebać.


Mogą to być panewki. :suchy:

Najlepiej spuścić olej i szukać na dnie "złota" - opiłków po panewce.
Ewentualnie obrócić tłok, żeby korbowód pociągnął go minimalnie poniżej GMP i przez otwór świecy śrubokrętem wcisnąć tłok i słuchać czy jest luz.
Można tez odpalić silnik, wbić jedynkę i na hamulcu przednim powoli puszczać sprzęgło (jak do palenia gumy) - hałas powinien się nasilać. Chociaż już zdjąłeś dekle to w ten sposób szybko nie sprawdzisz.
_________________

 
 
As Pik 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 30
Dołączył: 22 Lip 2016
Posty: 8
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon 22 Sie, 2016   

To sie tak okropnie tłucze, jak by miał się silnik zaraz rozlecieć, czy to luz czy to bieg. Dla tego nie uruchamiam silnika. W wtorek znowu wracam do grzebania w silniku, a teraz szukam... nowego silnika. Bo coś czuje, że albo kompletny (nieoplacalny) remont albo nowy silnik.
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon 22 Sie, 2016   

As Pik napisał/a:
To sie tak okropnie tłucze, jak by miał się silnik zaraz rozlecieć, czy to luz czy to bieg. Dla tego nie uruchamiam silnika. W wtorek znowu wracam do grzebania w silniku, a teraz szukam... nowego silnika. Bo coś czuje, że albo kompletny (nieoplacalny) remont albo nowy silnik.


Pisz do netbiker.pl, to nasz forumowy kolega "Set3" :ok:
Z tego co się orientuję jest tez opcja wysyłki starego silnika w rozliczeniu.
_________________

  
 
 
As Pik 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 30
Dołączył: 22 Lip 2016
Posty: 8
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon 22 Sie, 2016   

Troche spam, ale na pocieszenie samego siebie przypomnialem sobie:

-Puk Puk!
-Kto tam?
-Panewki!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.