jak sciagnac bak i wyregulowac zawory --> film instruktaz
Odpowiedz do tematu

:
To teraz zagwozdka czy zaufać książkom serwisowym czy może jakiemuś kolesiowi zza oceanu :hyhy:
Mój poprzedni post był oparty na dwóch serwisówkach do GS'a...

Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
emilien
[Usunięty]
:
I tak też ustawiłem kolego tmi. Teraz motocykl chodzi bez zarzutu. Zniknęły również wystrzały z gaźnika. Dwie płytki zamieniłem miejscami a dwie wymieniłem w lokalnym serwisie. Ściągnąłem też tą serwisówkę bo dużo przydatnych rzeczy.
Pozdrawiam ;)

emilien
[Usunięty]
: Film
Jeśli by ktoś potrzebował filmik jak wyregulować zawory to zamieszczam poniżej linki do rapida:

Kod:
http://rapidshare.com/files/391744109/Suzuki_GS500_Valve_Adjustment.part1.rar.html
http://rapidshare.com/files/391741052/Suzuki_GS500_Valve_Adjustment.part2.rar.html

Qebek
[Usunięty]
:
Mam zapytanie w sprawie plytek zaworowych. Dzisiaj wziąłem sie za regulację i oba zawory wydechowe maja dużo za duży luz (jeden 0,11 drugi 0,15) będę wymieniał płytki ale po wyciagnieciu taka mam zagwozdkę: na płytce jest wybite 2,60 ale jak ja mierze na elektronicznej suwmiarce to nie wychodzi mniej jak 2,65. do jakiej miary dobierac nowe płytki jak sadzicie?
Drugi dodam mierzony tą sama suwmiarką wybite 2,60 i na suwmiarce jak byk 2,60...

:
Dla tego nie wierz napisom na płytkach tylko mierz je mikrometrem. Suwmiarka nie jest dość dokładna ( błąd pomiaru 0,02-0,03mm).

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
AdamSsS
[Usunięty]
:
Odgrzej temacik. Dzisiaj się zabrałem za luzy zaworowe , po rozebraniu moto i przygotowaniu narzędzi zabrałem się za mierzenie . Okazało się że wszystkie zawory są podparte :zdziwko: , sprawdzałem obydwoma metodami ale wynik był ten sam .

I tu pytanko co mogło być przyczyną tego że wszystkie są podparte i co może byc tego skutkiem ? Czy mam się szykować na wymianę głowicy ?? Czy wystarczy wymienić płytki ?

Kat
[Usunięty]
:
Całkiem podparte na amen? Nie da się pokręcić płytką? W jakiej temperaturze robiłeś pomiar?

AdamSsS
[Usunięty]
:
zaworem pokręcisz ale płytką nie , temperatura pracy 19*C silnik zimny .


Edit:

Ale wtopa . Pomyliłem wymiary i zamiast sprawdzać luzy "listkami 0.03-0.08 to próbowałem 0.30-0.80 :wstyd: . Idę kupić odpowiednie szczelinomierze i napiszę co wykryłem .


Edit : Szczelinomierz zakupiony i luzy sprawdzone . Na wydechowych po 0.07mm , na ssących na lewym 0.004mm a na prawym nawet 0.03 nei weszło . Czyli jednak tylko jedna płytka do szlifowania .

nefliqs
[Usunięty]
:
No to dałem ciała z wymianą płytek zaworowych. Błąd polegał na tym, że wymontowałem wszystkie płytki i dopiero potem wstawiałem nowe, a nie robiłem tego pojedynczo. Doszło do tego, że krzywka zachaczała o krawędz gniazda płytki zaworowej. Skutkiem czego wyszczerbiły sie krawędzie krzywki w miejscu gdzie styka się z płytką. Co mam teraz robić? Czy wałki rozrządu nadaja się do wymiany? Czy moge ich krawędzie tylko spiłować pilnikiem? Obracając wałki zauważyłem, że płytki się rysują i dodatkowo obracają. Być może jak bym spiłował krawędzie to by się już nie rysowały, ale czy obracanie sie płytki to normalny stan rzeczy? Wydaje mi się, że materiał który sie wykruszył usunołem w całości i nic nie wpadło do środka silnika. Pomocy.

huh
[Usunięty]
:
moj kolega kiedys tak zrobil w xj, wyciagal wszystkie plytki a krzywki sie szczerbily:D usunal wszystkie opilki i do dzis jezdzi bez zadnych problemow, mial tez drugi raz robiony serwis zaworow od tamtego czasu i nie wykazalo zadnych anomali:)

:
Wie ktoś jakie powinny być wymiary oringów które idą pod śrubki pokrywy zaworowej? Pomierzyłem pokrywę to srednica zewnętrzna otworu jest 18,6 mm, wewnetrzna 13,7 mm a jego głębokość 1,5mm. Powinno sie po kazdym zdjęciu pokrywy te oringi wymienić, a poniewaz sprawa jest groszowa nie mam zamiaru na tym oszczędzać i nie będę tego smarowac żadnymi uszczelniaczami tylko chcę wymienić. Byłem dziś z pokrywą w sklepie i kupiłem oringi 18x14x2. O mniejszej wysokości nie mieli. Chyba powinny być ok? Wymiary wew/zew. raczej ok ale pytanie czy na wysokość go odpowiednio ściśnie.

EDIT:

Ok zakręciłem pokrywę na tych oringach, śruba dociągła je na tyle że dotknęła pokrywy zaworowej, więc raczej OK.

GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
:
Takie pytanie z ciekawości czy luzy mają tendencje do zmniejszania się czy zwiększania, czy różnie to bywa?

:
Kilka razy wyczytałem w sieci, że w GS'ach luzy raczej się pomniejszają (co byłoby zgodne z moimi luzami na ssących), ale wg. mnie nie ma na to reguły.

GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
:
Może być ciężko z odpowiedzią na to pytanie ale: ile średnicy ma pin z łańcuszka rozrządu? Bo pomierzyłem rozciągnięcie od krawędzi do krawędzi pinu, a teraz się przyglądam że ma być od środka do środka...

Jurasldz
[Usunięty]
:
Heja, posiada ktoś jeszzce ten filmik do regulacji zaworów. Bardzo byłbym wdzieczny .

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.