Problem z zaciskiem
Odpowiedz do tematu

Michu1208
[Usunięty]
: Problem z zaciskiem
Witam.Mam problem z zaciskiem w moim gs'ie , jest to rocznik 1992.
Dokładnie ten , który ma jeden tłoczek większy , a drugi mniejszy.
W moim przypadku widać że uszczelniacze te zewnętrzne "pyłowe"
zaczęły w kilku miejscach wystawać z tłoczka.
Czy te uszczelniacze jeszcze wskoczą jakoś na swoje miejsce , gdy wcisnę tłoczek ?
Druga sprawa że nigdzie w sklepach/na internecie nie mogę dorwać tych uszczelniaczy
Ewentualnie czy bedzie pasować mi zacisk od nowszego modelu ?

:
Zestawu naprawczego poszukaj ;)

Das Drone !!
:
Michu1208, możesz spróbować rozebrać zacisk wyjąć tłoczki i poprawić położenie oringów przeciwpyłowych (nie trzymają one płynu hamulcowego więc poprawienie ich położenia może pomóc).
Jak nie chcesz kombinować, to musisz kupić cały zestaw http://www.larsson.pl/ind...NA==&bid=109854
do GS'a nie jest taki drogi, bo jest tylko jeden zacisk i dwa tłoczki, np. na dwa zaciski do Fazera albo GSX-R'a(6 tłoczków na zacisk x2!!) dużo kasy!

:
nie będę zakładał nowego tematu więc zapytam w tym.
Można kupić osobno same tłoczki ?

Michu1208
[Usunięty]
:
yaszczi napisał/a:
Michu1208, możesz spróbować rozebrać zacisk wyjąć tłoczki i poprawić położenie oringów przeciwpyłowych (nie trzymają one płynu hamulcowego więc poprawienie ich położenia może pomóc).
Jak nie chcesz kombinować, to musisz kupić cały zestaw http://www.larsson.pl/ind...NA==&bid=109854
do GS'a nie jest taki drogi, bo jest tylko jeden zacisk i dwa tłoczki, np. na dwa zaciski do Fazera albo GSX-R'a(6 tłoczków na zacisk x2!!) dużo kasy!


Te uszczelniacze sa do tylnego zacisku :(
Szukałem wszedzie do mojego na przód i nie mogę dorwać

:
_adam_, ja u siebie też to przerabiałem i taniej wyszło mi kupić cały zacisk sprawny (bez wrzerów) u SETa

GS 500 SF
:
_adam_, same tłoczki są do kupienia w Larssonie, sprawdź czy do GS'a mają.

Michu1208, hmmm w sumie to nie jest określone czy to na przód czy tył :P

BociekPL, dokładnie, pewnie kupno używanego niezniszczonego zacisku wyjdzie najtaniej....

:
Na chwilę obecną nic mi nie cieknie, ale jakiś majster wyciągał je kombinerkami chyba i jest na nich sporo głębokich dziur :/

:
Michu1208 napisał/a:


Te uszczelniacze sa do tylnego zacisku :(
Szukałem wszedzie do mojego na przód i nie mogę dorwać


W kwestii zacisku podzielam zdanie kol. BociekPL.

Moim zdaniem: najlepiej znaleźć w miarę nowy zacisk np. z GS500F (pasuje be przeróbek) i poddać go własnoręcznej regeneracji np. wg tego schematu działań. Wyjdzie na pewno taniej, a i zapewne bezpieczniej, bo w pływających zaciskach (tak jak przedni w GSie) oprócz uszczelniaczy zużywa się prowadnica, co skutkuje tym, że zacisk zaczyna mieć luz.


Ewentualnie osobiście mogę polecić tunnig - przeróbkę zacisk przedni z np. GSR . Dodatkowy plus jest taki, że te zaciski naprawdę można znaleźć w idealnym stanie technicznym, bo GSR to dosyć młody motocykl.

:
Cześć,

Podpowiedzcie proszę: mam problem z hamulcem przednim. Jeden tłoczek nie działa prawidłowo (nie odbija po hamowaniu). Zerknąłem w zacisk i wygląda na to, że uszczelka go blokuje, a i ogólnie tłoczkom przydałoby się odświeżenie. Jak to teraz najszybciej naprawić?

- Oddać do mechanika (powinien mieć jakieś części na miejscu, samej roboty z tym chyba dużo nie jest, tylko ile taka usługa może kosztować +/-)?

- Kupić zestaw naprawczy (ekspertem nie jestem, ale chyba dałbym radę to zrobić samemu, tylko nie mam pewności co do stanu tłoczków... choć do tej pory hamował bez problemu i wycieków nie było, więc chyba jest ok?)? Set ma takie zestawy za 80 zł.

- Kupić cały zacisk? U Seta widziałem po 70 zł, na Allegro od 40-100 zł. Jeśli brać cały zacisk to na co zwracać uwagę by pasował? Jakieś inne zaciski są do przed-/po- liftowych wersji?

GS rocznik 1996, zacisk przedni TOKICO.
Poradźcie proszę co będzie najlepsze w tej sytuacji, póki jeszcze pare ciepłych dni tego lata zostało na jazdę :D

Dzięki!

:
ja u siebie miałem przerdzewiałe tłoczki (z takimi kupiłem moto) podczas pierwszego czyszczenia nie były już zdatne do użytku (duże wżery i przecieki). Zestaw naprawczy jest droższy niż dobry zacisk u seta wiec zamówiłem i nie żałuję. Są 2 standardowe zaciski do GS-a z napisem Tocico (nowszy) i bez (starszy). Różnią się one rodzajem klocków i rozmiarem tłoczków, jeden ma 2 takie same (nowszy z napisem) a drugi większy i mniejszy (bez napisu)

GS 500 SF
:
Najpierw rozebrałbym obecny zacisk i sprawdził stan tłoczków, jeśli nie ma wżerów w miejscu gdzie pracuje z uszczelką to wolałbym regenerować niż zakładać niepewny używany, jak są ok to kup pastę Autosol lub inną podobną i wypoleruj.

Cena 80 zł wydaje się być ok, regenerowałem tylny zacisk w Fazerze (też 2 tłoczki) i zapłaciłem 70 zł, a i tak z kombinacjami bo tego się nie da u nas dostać.

Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
:
BociekPL, tak nie do końca zrozumiałem ostatecznie. Poszedłeś w cały zacisk czy w zestaw naprawczy? Czyli patrząc na to, że klocki mam jeszcze dobre, to musiałbym znaleźć dokładnie taki sam zacisk by np. te klocki przełożyć do nowego zacisku? U Seta, jesli mnie pamięć nie myli, jest zacisk bez napisu Tokico, więc przypuszczam, że te tłoczki ma też dwa różne - tak jak pisałeś (większy i mniejszy). Czyli ten chyba nie do końca przypasuje?

Nie moge coś wyciągnąć jednego tłoczka, a i widać w jego górnej(?) częsci drobne oznaki rdzy.

tmi, dzięki wielkie, ostatnio jesteś bardzo pomocny przy moich wszelkich zapytaniach :) A w którym miejscu dokładnie uszczelka powinna być zamontowana, żeby sprawdzić czy na tej wysokości tłoczka nie ma żadnych wżerów? Jedna uszczelka jest na górze tj. patrząc od strony klocka hamulcowego, a drugą mam... właściwie ta druga to się wygięła kompletnie i nie wiadomo w ktorym miejscu dokładnie jest :D

PS. Jak zdejmę cały zacisk z przewodu hamulcowego to płyn hamulcowy będzie się sam trzymał poprzez podciśnienie czy zleci? :niepewny:

Dzięki!

:
u Seta znajdziesz na pewno też i ten Twój (rocznikowo 95+).
Mi najłatwiej zacisk rozebrać w następujący sposób:
Zdejmuje zacisk z tarczy. Wyciągam klocki. Następnie wciskam lekko klamkę hamulca patrząc jak wychodzą tłoczki, staram się to robić tak aby razem wychodziły w równym tempie (można to koordynować np kombinerkami czy czymś podobnym). Dalej wyciskam aż wyjdzie któryś z tłoczków. Płyn się wylewa wtedy z miejsca gdzie wyszedł tłoczek a potem palcami wychodzi już drugi.

GS 500 SF
:
Endriu21 napisał/a:
PS. Jak zdejmę cały zacisk z przewodu hamulcowego to płyn hamulcowy będzie się sam trzymał poprzez podciśnienie czy zleci? :niepewny:

Przewody podwiąż do czegoś.

Endriu21 napisał/a:
Nie moge coś wyciągnąć jednego tłoczka, a i widać w jego górnej(?) częsci drobne oznaki rdzy.

To nic nie szkodzi.

Endriu21 napisał/a:
A w którym miejscu dokładnie uszczelka powinna być zamontowana, żeby sprawdzić czy na tej wysokości tłoczka nie ma żadnych wżerów?

Są dwie uszczelki i patrząc od strony klocka czyli od strony zewnętrznej - pierwsza jest cieńsza uszczelka przeciw kurzowa, a następnie w głąb grubsza ciśnieniowa i jak bd wkładał nową to uważaj bo to nie jest obojętne którą stroną!

Wyciągnij tłoczek i uszczelki, włóż sam tłoczek i mniej więcej ocenisz do którego miejsca pracuje tłoczek.

Też miałem problem z jednym tłoczkiem, próbowałem na różne sposoby nawet kombinerkami (przez dętkę) i nie dałem rady, nawet zniszczyłem trochę powierzchnie tłoczka ale w miejscu gdzie to nie ma żadnego znaczenia! złożyłem z jednym tłoczkiem na nowych uszczelkach, podpiąłem do pompy hamulcowej, udało mi się zablokować ten świeżo złożony tłoczek i pompując wysunął się ten który nie chciał. Kombinuj.

Przy składaniu smaruj wszystko pł. ham., zwróć szczególną uwagę na wyczyszczenie rowków na uszczelki.

Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.