Spadek obrotow i gasniecie. |
Autor |
Wiadomość |
JeGanG [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2011 Spadek obrotów i gaśnięcie.
|
|
|
Witam.
2 dni temu kupiłem pierwsze moto, GS500, niestety dzisiaj podczas pierwszego dnia eksploatacji coś się wysypało.
Problem pojawił się na ciepłym silniku po parunastu kilometrach trasy (tego dnia zrobiłem ponad 80km i przez ten czas zachowywał się wzorowo). Dojeżdzałem do świateł i musiałem zredukować biegi, kiedy wysprzęgliłem go, obroty silnika spadły i silnik sie wyłączył.
Po minucie prób w końcu zapalił, dojechałem do domu.
15 minut później (czyli jeszcze na ciepłym silniku) podczas przejażdżki silnik znowu zgasł (ten sam scenariusz, sprzegło->spadek obrotów aż do wyłaczenia silnika).
Po 5 minutach postoju i paru próbach odpalił.
Wracam do domu, a tu po kilometrze (pod samym domem) silnik zaczął tracić moc, aż w końcu się wyłaczył (nie przerwał pracy po prostu, tylko przestał reagować na gaz i obroty zaczęły łagodnie spadać z 5000->0). Moto dopchałem pod dom, w nadziei że może jutro na zimnym silniku odpali i dojadę do mechanika. Ogólnie się strasznie zdołowałem.
Więc podsumowując:
po wysprzęgleniu tracił obroty do 0,
aż w końcu się wyłączył łagodnie podczas jazdy nie reagując na gaz.
Czy ktoś z doświadczonych kolegów mógłby napisać w czym może być problem? |
Ostatnio zmieniony przez JeGanG Czw 14 Kwi, 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Kubunia [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2011
|
|
|
W pierwszej kolejności trzeba wyczyścić gaźniki i kranik też może wymagać już czyszczenia. |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2011
|
|
|
A próbowałes przełaczać na rezerwe kranik?
Objawy wskazują jakby sie paliwo skończyło |
|
|
|
|
JeGanG [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2011
|
|
|
Próbowałem, ale to nie to, zbiornik akurat pełny. Z samego rana paliwko uzupełnione zostało. |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2011
|
|
|
a przełaczyłeś przed próba odpalenia sinika na PRI kranik?
jak opróżniłes komory pływakowe gaźników nie napełnia sie tak odrazu |
|
|
|
|
JeGanG [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2011
|
|
|
Nie przełączałem na PRI, ale zbiornik miał dużo paliwa, dotankowałem nie całe 8L.
Nawet na rezerwie nie było. Później wyjeździłem 80km zanim zaczęły się problemy.
[ Dodano: Pią 15 Kwi, 2011 ]
Rano próbowałem odpalić silnik na zimno, nic z tego.
Przekręciłem kurek na PRI i poczekałem parę sekund.... uff, odpalił.
Wychodzi na to że chyba faktycznie gaźniki są zapchane, moto stało przez ponad rok nie używane, chociaż podobno po sprowadzeniu została zrobiona synchronizacja.
Na 10 jadę do mechanika i się okaże ile w tym prawdy. |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 15 Kwi, 2011
|
|
|
JeGanG napisał/a: |
Przekręciłem kurek na PRI i poczekałem parę sekund.... uff, odpalił.
Wychodzi na to że chyba faktycznie gaźniki są zapchane, moto stało przez ponad rok |
radze najpierw zapoznać sie z podstawowa instrukcja użytkowania tego motocykla |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 15 Kwi, 2011
|
|
|
JeGanG napisał/a: | Wychodzi na to że chyba faktycznie gaźniki są zapchane, moto stało przez ponad rok nie używane, chociaż podobno po sprowadzeniu została zrobiona synchronizacja.
Na 10 jadę do mechanika i się okaże ile w tym prawdy. |
Synchronizacja na brudnych gaźnikach mija się z celem. Synchro to taka wisienka na torcie całego serwisu gaźników. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 15 Kwi, 2011
|
|
|
synchronizacja kiedy w gaźnikach poprostu nie ma benzyny też mija sie z celem |
|
|
|
|
JeGanG [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 15 Kwi, 2011
|
|
|
Cytat: | Synchronizacja na brudnych gaźnikach mija się z celem. |
Jedna sprawa, ja ten motor kupiłem we wtorek, w środe zarejestrowałem i ubezpieczyłem, natomiast wczoraj była to moja pierwsza jazda na maszynce.
Sam tych rzeczy nie robiłem, jak go kupiłem to miał 1/3 baku zalane, nie jestem w stanie powiedzieć jak sprowadzający robił synchro i czy faktycznie go zrobił.
Wiem tylko że jak go kupowałem i przez pierwsze 80 km wszystko chodziło bardzo sprawnie, silnik pracował równo, nic nie klekotało, nie miał żadnych spadków mocy czy obrotów.
Możliwe jest że dopiero po zalaniu do pełna i przejechaniu dystansu syf ze zbiornika osiadł na gaźnikach.
Cytat: | radze najpierw zapoznać sie z podstawowa instrukcja użytkowania tego motocykla |
Zapoznałem się, ale jest to mój pierwszy motocykl, a przed zrobieniem prawka nigdy nawet nie siedziałem na maszynie.
Wiem że robię błędy przed którymi nawet znajomość instrukcji może mnie nie uchronić, pewnie tak będzie dopóki nie przyzwyczaję się do pewnych czynności i nie przestawię się z myślenia kategoriami samochodowymi na motocyklowe
Niewiedza boli |
|
|
|
|
JeGanG [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 19 Kwi, 2011
|
|
|
Tak dla wyjaśnienia, może kiedyś komuś się przyda.
Okazało się że oczywiście bak był mega zasyfiały, paliwo półprzeźroczyste, gaźniki wręcz zamulone
Do tego króćce z racji wieku sparciały i łapał trochę lewego powietrza.
Wszystko już wyczyszczone, teraz czekam na króćce. Oby przyszły przed świętami
Prócz tego, mimo wieku żyleta |
|
|
|
|
choremb [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 27 Kwi, 2011
|
|
|
Witam!
Mam chyba podobny problem.
Śmigam już moim leciwym ('94) GS'em z 2 m-ce. Jakieś 300 mil...
I zdarza się niestety nawet przy pełnym baku,że zaczyna przygasać.. aż zgaśnie całkiem.
Przed zakupem w serwisie była robiona synchronizacja, wymieniane filtry, oleje, płyny wszystko sprawdzone...
Sytuacja ta zdarza się najczęściej na pełnej mocy - wiecie jaki to "obciach" : koleś śmiga między autami, rozkręca się, a tu nagle stoi na poboczu straszna kicha
Czy to może być przyczyna zabrudzenia gaźników
No efekt jest jakby zabrakło paliwa.... jak zgaśnie to po kilku minutach odpala bez problemu.... czy przestawiam kranik czy nie... |
|
|
|
|
Ciaman
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 65 Skąd: /DLW/-/ZS/-/DW/
|
Wysłany: Sro 27 Kwi, 2011
|
|
|
Sprawdź kolor świec - jak za ciemny to może masz na poziom iglicy nie na tym rowku (ja tak miałem, 4 rowek - zalewało po jeździe z manetą na max, 3 rowek gra i buczy |
_________________
|
|
|
|
|
demondemidi
Model GSa: GS 500E
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2007 Pochwał: 6 Posty: 819 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 28 Kwi, 2011
|
|
|
stanowczo kwestia albo złego ustawienia pływaków albo ktoś rozbierał kranik i źle poskładał (ale wtedy problem by występował tylko przy małej ilości paliwa w baku)... ja mam gaźniki ustawione na max osiągi i przy ostrym ciśnięciu (170/h na krótkim przełożeniu napędu czyli ciągle 8k rmp) dopiero po jakiejś minucie paliwo zaczyna nie nadążać napływać do gaźników (iglice mam 1.5 mm wyżej niż najniższy rowek więc paliwa podaje naprawdę duuuużo jak się odkręci). ewentualnie wężyk podciśnieniowy może być zapchany albo sama membrana w kraniku brudna i nie podaje tyle ile trzeba... zatkane może być też sitko w baku ale rzadko się zdarza żeby występowały wtedy takie objawy przy pełnym baku. |
_________________ Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego ... Customizing
Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium |
|
|
|
|
artur72 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 08 Cze, 2011
|
|
|
Witajcie.
Mam podobny problem. Kupiłem tydzien temu moto. Kiedy się rozgrzeje po prostu gaśnie. Nie podaje wtedy iskry. Jak ostygnie problem znika. I teraz gdzie tkwi przyczyna: cewka, modół, czy impulsator? Znajomy do niego zaglądał i wyeliminował cewkę i modół. Twierdzi, ze to impulsator. Kupiłem więc taki do tego modelu i wtedy okazało się, że ten, co kupiłemma 4 piny, a ten w moto 3. I nie wiem co terac? Czy ten, który kupiłem z 4 pinami też będzie pasował. Może ktoś wie coś na ten temat? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|