WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Spadek obrotow i gasniecie.
Autor Wiadomość
JeGanG
[Usunięty]

Wysłany: Czw 14 Kwi, 2011   Spadek obrotów i gaśnięcie.

Witam.
2 dni temu kupiłem pierwsze moto, GS500, niestety dzisiaj podczas pierwszego dnia eksploatacji coś się wysypało.
Problem pojawił się na ciepłym silniku po parunastu kilometrach trasy (tego dnia zrobiłem ponad 80km i przez ten czas zachowywał się wzorowo). Dojeżdzałem do świateł i musiałem zredukować biegi, kiedy wysprzęgliłem go, obroty silnika spadły i silnik sie wyłączył.
Po minucie prób w końcu zapalił, dojechałem do domu.
15 minut później (czyli jeszcze na ciepłym silniku) podczas przejażdżki silnik znowu zgasł (ten sam scenariusz, sprzegło->spadek obrotów aż do wyłaczenia silnika).
Po 5 minutach postoju i paru próbach odpalił.
Wracam do domu, a tu po kilometrze (pod samym domem) silnik zaczął tracić moc, aż w końcu się wyłaczył (nie przerwał pracy po prostu, tylko przestał reagować na gaz i obroty zaczęły łagodnie spadać z 5000->0). Moto dopchałem pod dom, w nadziei że może jutro na zimnym silniku odpali i dojadę do mechanika. Ogólnie się strasznie zdołowałem.
Więc podsumowując:
po wysprzęgleniu tracił obroty do 0,
aż w końcu się wyłączył łagodnie podczas jazdy nie reagując na gaz.

Czy ktoś z doświadczonych kolegów mógłby napisać w czym może być problem?
Ostatnio zmieniony przez JeGanG Czw 14 Kwi, 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kubunia
[Usunięty]

Wysłany: Czw 14 Kwi, 2011   

W pierwszej kolejności trzeba wyczyścić gaźniki i kranik też może wymagać już czyszczenia.
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2011   

A próbowałes przełaczać na rezerwe kranik?

Objawy wskazują jakby sie paliwo skończyło
 
 
 
JeGanG
[Usunięty]

Wysłany: Czw 14 Kwi, 2011   

Próbowałem, ale to nie to, zbiornik akurat pełny. Z samego rana paliwko uzupełnione zostało.
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2011   

a przełaczyłeś przed próba odpalenia sinika na PRI kranik?
jak opróżniłes komory pływakowe gaźników nie napełnia sie tak odrazu
 
 
 
JeGanG
[Usunięty]

Wysłany: Czw 14 Kwi, 2011   

Nie przełączałem na PRI, ale zbiornik miał dużo paliwa, dotankowałem nie całe 8L.
Nawet na rezerwie nie było. Później wyjeździłem 80km zanim zaczęły się problemy.

[ Dodano: Pią 15 Kwi, 2011 ]
Rano próbowałem odpalić silnik na zimno, nic z tego.
Przekręciłem kurek na PRI i poczekałem parę sekund.... uff, odpalił.
Wychodzi na to że chyba faktycznie gaźniki są zapchane, moto stało przez ponad rok nie używane, chociaż podobno po sprowadzeniu została zrobiona synchronizacja.
Na 10 jadę do mechanika i się okaże ile w tym prawdy.
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 15 Kwi, 2011   

JeGanG napisał/a:

Przekręciłem kurek na PRI i poczekałem parę sekund.... uff, odpalił.
Wychodzi na to że chyba faktycznie gaźniki są zapchane, moto stało przez ponad rok


:mur: :zakrecony: :zakrecony:

radze najpierw zapoznać sie z podstawowa instrukcja użytkowania tego motocykla
 
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pią 15 Kwi, 2011   

JeGanG napisał/a:
Wychodzi na to że chyba faktycznie gaźniki są zapchane, moto stało przez ponad rok nie używane, chociaż podobno po sprowadzeniu została zrobiona synchronizacja.
Na 10 jadę do mechanika i się okaże ile w tym prawdy.


Synchronizacja na brudnych gaźnikach mija się z celem. Synchro to taka wisienka na torcie całego serwisu gaźników. ;)
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 15 Kwi, 2011   

synchronizacja kiedy w gaźnikach poprostu nie ma benzyny też mija sie z celem
 
 
 
JeGanG
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Kwi, 2011   

Cytat:
Synchronizacja na brudnych gaźnikach mija się z celem.

Jedna sprawa, ja ten motor kupiłem we wtorek, w środe zarejestrowałem i ubezpieczyłem, natomiast wczoraj była to moja pierwsza jazda na maszynce.
Sam tych rzeczy nie robiłem, jak go kupiłem to miał 1/3 baku zalane, nie jestem w stanie powiedzieć jak sprowadzający robił synchro i czy faktycznie go zrobił.
Wiem tylko że jak go kupowałem i przez pierwsze 80 km wszystko chodziło bardzo sprawnie, silnik pracował równo, nic nie klekotało, nie miał żadnych spadków mocy czy obrotów.
Możliwe jest że dopiero po zalaniu do pełna i przejechaniu dystansu syf ze zbiornika osiadł na gaźnikach.
Cytat:
radze najpierw zapoznać sie z podstawowa instrukcja użytkowania tego motocykla

Zapoznałem się, ale jest to mój pierwszy motocykl, a przed zrobieniem prawka nigdy nawet nie siedziałem na maszynie.
Wiem że robię błędy przed którymi nawet znajomość instrukcji może mnie nie uchronić, pewnie tak będzie dopóki nie przyzwyczaję się do pewnych czynności i nie przestawię się z myślenia kategoriami samochodowymi na motocyklowe :zawstydzony:
Niewiedza boli :/
 
 
JeGanG
[Usunięty]

Wysłany: Wto 19 Kwi, 2011   

Tak dla wyjaśnienia, może kiedyś komuś się przyda.

Okazało się że oczywiście bak był mega zasyfiały, paliwo półprzeźroczyste, gaźniki wręcz zamulone :zdziwko:
Do tego króćce z racji wieku sparciały i łapał trochę lewego powietrza.
Wszystko już wyczyszczone, teraz czekam na króćce. Oby przyszły przed świętami :D
Prócz tego, mimo wieku żyleta :cool:
 
 
choremb
[Usunięty]

Wysłany: Sro 27 Kwi, 2011   

Witam!
Mam chyba podobny problem.

Śmigam już moim leciwym ('94) GS'em z 2 m-ce. Jakieś 300 mil...
I zdarza się niestety nawet przy pełnym baku,że zaczyna przygasać.. aż zgaśnie całkiem.
Przed zakupem w serwisie była robiona synchronizacja, wymieniane filtry, oleje, płyny wszystko sprawdzone...

Sytuacja ta zdarza się najczęściej na pełnej mocy - wiecie jaki to "obciach" : koleś śmiga między autami, rozkręca się, a tu nagle stoi na poboczu :)))) straszna kicha :(((

Czy to może być przyczyna zabrudzenia gaźników ??
No efekt jest jakby zabrakło paliwa.... jak zgaśnie to po kilku minutach odpala bez problemu.... czy przestawiam kranik czy nie...
 
 
Ciaman 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 65
Skąd: /DLW/-/ZS/-/DW/
Wysłany: Sro 27 Kwi, 2011   

Sprawdź kolor świec - jak za ciemny to może masz na poziom iglicy nie na tym rowku (ja tak miałem, 4 rowek - zalewało po jeździe z manetą na max, 3 rowek gra i buczy :))
_________________

 
 
 
demondemidi 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2007
Pochwał: 6
Posty: 819
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 28 Kwi, 2011   

stanowczo kwestia albo złego ustawienia pływaków albo ktoś rozbierał kranik i źle poskładał (ale wtedy problem by występował tylko przy małej ilości paliwa w baku)... ja mam gaźniki ustawione na max osiągi i przy ostrym ciśnięciu (170/h na krótkim przełożeniu napędu czyli ciągle 8k rmp) dopiero po jakiejś minucie paliwo zaczyna nie nadążać napływać do gaźników (iglice mam 1.5 mm wyżej niż najniższy rowek więc paliwa podaje naprawdę duuuużo jak się odkręci). ewentualnie wężyk podciśnieniowy może być zapchany albo sama membrana w kraniku brudna i nie podaje tyle ile trzeba... zatkane może być też sitko w baku ale rzadko się zdarza żeby występowały wtedy takie objawy przy pełnym baku.
_________________
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
 
 
artur72
[Usunięty]

Wysłany: Sro 08 Cze, 2011   

Witajcie.
Mam podobny problem. Kupiłem tydzien temu moto. Kiedy się rozgrzeje po prostu gaśnie. Nie podaje wtedy iskry. Jak ostygnie problem znika. I teraz gdzie tkwi przyczyna: cewka, modół, czy impulsator? Znajomy do niego zaglądał i wyeliminował cewkę i modół. Twierdzi, ze to impulsator. Kupiłem więc taki do tego modelu i wtedy okazało się, że ten, co kupiłemma 4 piny, a ten w moto 3. I nie wiem co terac? Czy ten, który kupiłem z 4 pinami też będzie pasował. Może ktoś wie coś na ten temat?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.