Serwis gaznikow krok po kroku. |
Autor |
Wiadomość |
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sro 04 Maj, 2011
|
|
|
przemek_posp napisał/a: | Przyjmijmy że mamy rozsynchronizowane gaźniki - w tym momencie jeden gaźnik przeciąga olej na swoją stronę (po jednej stronie poziom wzrasta, po drugiej maleje). Kręcimy śrubką od synchra i przestaje nam przeciągać olej czyli podciśnienia w obu gaźnikach są takie same - gaźniki są zsynchronizowane (poziomy oleju są różne, ale nie zmieniają się). Żeby wyrównać poziomy musielibyśmy znowu rozsynchronizować gaźniki tyle tylko, że w 'drugą stronę' aby poziomy się wyrównały i znowu je synchronizować. |
Niestety mylisz się. Ale po kolei.
Cytat: | Przyjmijmy że mamy rozsynchronizowane gaźniki - w tym momencie jeden gaźnik przeciąga olej na swoją stronę (po jednej stronie poziom wzrasta, po drugiej maleje). |
Zgadza się, z tym że olej jest przeciągany na jedną ze stron o tyle o ile pozwala na to różnica podciśnień. Różnica między poziomami będzie wynosiła dokładnie H=różnica podciśnień/(gęstość oleju * przyspieszenie ziemskie). Tak więc olej faktycznie zostanie zassany na jedną ze stron, ale w pewnym momencie się ustabilizuje.
Cytat: | Kręcimy śrubką od synchra i przestaje nam przeciągać olej czyli podciśnienia w obu gaźnikach są takie same - gaźniki są zsynchronizowane (poziomy oleju są różne, ale nie zmieniają się). |
Jak już pisałem olej w pewnym momencie przestanie być przeciągany i różnica poziomów się ustabilizuje (w idealnych warunkach olej przestałby się ruszać, ale niestety nie mamy do czynienia z takimi warunkami, więc olej i tak będzie wykonywał pewne wahania). Gdy zaczynasz kręcić śrubka od synchronizacji to po prostu zmieniasz uchylenie przepustnic względem siebie. Podciśnienia w gaźnikach będą takie same, gdy ciecz manometryczna będzie oscylowała wokół takiego samego poziomu po obu stronach.
Cytat: | Żeby wyrównać poziomy musielibyśmy znowu rozsynchronizować gaźniki tyle tylko, że w 'drugą stronę' aby poziomy się wyrównały i znowu je synchronizować. |
Gdybyś chciał rozsynchronizować gaźniki w drugą stronę to by wyglądało tak, że np. na początku olej w lewej rurce był wyżej względem prawej, a później odwrotnie.
Zobacz jak to wygląda na tym FILMIKU.
Cytat: | Uważam że nie warto się pchać w wakuometry wskazówkowe, bo nie ustawisz idealnie podciśnień, jak ma to miejsce w przypadku waku home made lub carbtune |
I tu się z tobą zgadzam.
Pozdrawiam. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
przemek_posp [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 04 Maj, 2011
|
|
|
Możliwe że jest tak jak piszesz, ja tylko jeden raz, na samym początku, robiłem synchro w ten sposób i wyszło Teraz mam dojście do carbtuna i przy jego pomocy robię synchro
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
ICEMAN [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 27 Lip, 2011
|
|
|
Witam!
Śledze Wasze forum już od dłuższego czasu bo bardzo pomogło mi w serwisowaniu GS'ki z 94r, na której śmigam od tego sezonu. W końcu przyszła pora się zarejestrować i od razu wyskoczyć z problemem, na który nigdzie nie potrafię znależć odpowiedzi.
Otóż moto ma problem z wysokimi obrotami, tzn.: nie potrafi sie wkrecic na wyzej niz 10k rpm na biegu jalowym, a w trakcie jazdy slabo się wkręca od 8000 a przy 9-9500 silnik się dławi.
Objawy nasililły się po wymianie filtra powietrza, ale że nowy filtr różnił sie od starego to wyczyscilem i założyłem stary, ale nawet i na starym w końcu problem zaczął sie pokazywać.
Od początku spalanie jest za duże jak na GS bo sięga 6,5l a świece czarne i moto ma problem przekroczyc 160km/h (z tego co wyczytałem tutaj to Wasze sprzety śmigają od 170 w wzwyż ). Wymieniłem rozrząd, luzy zaworowe prawie ok (prawie bo na prawym wydechowym mam 0,09mm). Dziś w końcu wziąłem sie za gaźniki: czyszczenie, pływaki ustawione na 14,6mm, zaworki iglicowe ok, iglica na 4tym rowku, dysze mieszanki wykrecone 2 obr.
Niestety żadnej poprawy. Zauważyłem, że silnik słabo reaguje na regulację skladu mieszanki na lewym gaźniku, dopiero na prawie calkiem wkreconej dyszy zaczęły rosnąć obroty, a przy wykręcaniu zaczyna nierówno pracować. Jest też problem z synchro, które robiłem na U-rurce, tzn po ustawieniu, każdorazowe dodanie gazu powoduje przestawienie poziomow płynu w U-rurce.
Co może powodować takie objawy?
Pierwszy post i od razu taki wywód o problemie
Z góry dzięki za odpowiedź! |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sro 27 Lip, 2011
|
|
|
nie potrafi sie wkrecic na wyzej niz 10k rpm na biegu jalowym
robiłeś te próby zanim wymieniałeś rozrząd?
po objawach który opisałeś tj wysokie spalanie + dławienie na wysokich obrotach wynika że ktoś nie odblokował do końca gaźników i masz chyba za duże dysze głowne
ICEMAN napisał/a: | dopiero na prawie calkiem wkreconej dyszy |
to nie jest dysza tylko śruba do regulacji |
|
|
|
|
ICEMAN [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 27 Lip, 2011
|
|
|
Myślałem właśnie, że rozrząd może być przyczyną tych objawów bo dzwonił jak dzwonki w saniach św. Mikołaja i dlatego go zmieniłem. Potem pomyślałem podobnie o nieodblokowanych gaźnikach ale dysze główne OK: lewa 125, prawa 122,5 , Króćce 34mm.
jacek napisał/a: |
ICEMAN napisał/a: | dopiero na prawie calkiem wkreconej dyszy |
to nie jest dysza tylko śruba do regulacji |
Sorki za przejęzyczenie. |
|
|
|
|
Borek
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 01 Cze 2011 Pochwał: 4 Posty: 908 Skąd: Nidzica/Warszawa
|
Wysłany: Nie 28 Sie, 2011
|
|
|
W gsie miałem czyszczone i regulowane gaźniki. Ale pojawił się problem, na jałowym gdy pokręcę obroty ładnie spadają ale na 3 tys. się zawieszają na chwilę i potem wolno spadają. Nie może utrzymać równych obrotów, raz ustawię na 1500 przejadę kilka km i już się dławi , potem podkręcę przejadę kilka km i obroty na luzie są w granicach 2000. Zauważyłem też ,że jadąc na biegu puszczam sprzęgło i obroty spadają do 3 tys. i dalej już nie chcą spaść :O Co może być przyczyną?? Świece są ok. Podejrzewam ,że może łapać lewe powietrze, ale czy takie są tego objawy?? |
_________________
|
|
|
|
|
Zelot
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 37 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 28 Sie, 2011
|
|
|
Borek napisał/a: | W gsie miałem czyszczone i regulowane gaźniki. Ale pojawił się problem, na jałowym gdy pokręcę obroty ładnie spadają ale na 3 tys. się zawieszają na chwilę i potem wolno spadają. Nie może utrzymać równych obrotów, raz ustawię na 1500 przejadę kilka km i już się dławi , potem podkręcę przejadę kilka km i obroty na luzie są w granicach 2000. Zauważyłem też ,że jadąc na biegu puszczam sprzęgło i obroty spadają do 3 tys. i dalej już nie chcą spaść :O Co może być przyczyną?? Świece są ok. Podejrzewam ,że może łapać lewe powietrze, ale czy takie są tego objawy?? |
Mam ten sam problem. Po pierwsze sprawdz krocce czy nie sa popekane a nastepnie sprawdz czy ssanie odskakuje do konca. U mnie musze mocno palcem pociagnac za mechanizm ssania laczacy gazniki. |
_________________ GS500E 1994r |
|
|
|
|
Borek
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 01 Cze 2011 Pochwał: 4 Posty: 908 Skąd: Nidzica/Warszawa
|
Wysłany: Nie 28 Sie, 2011
|
|
|
Króćce są ok,a ssanie wydaje mi się ,że chodzi okej. |
_________________
|
|
|
|
|
Zelot
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 37 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 28 Sie, 2011
|
|
|
Borek napisał/a: | Króćce są ok,a ssanie wydaje mi się ,że chodzi okej. |
Co to znaczy "wydaje mi sie"? Sprawdzales? Jak wejdzie na wysokie obroty to dopchnij mocno palcem ssanie przy gazniku. Mi sie tez "wydawalo" |
_________________ GS500E 1994r |
|
|
|
|
Borek
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 01 Cze 2011 Pochwał: 4 Posty: 908 Skąd: Nidzica/Warszawa
|
Wysłany: Nie 28 Sie, 2011
|
|
|
Chyba gs miał zły humor. Niedawno jeździłem i chodził jak złoto |
_________________
|
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 29 Sie, 2011
|
|
|
Borek popsikaj samostartem po króćcach, do airboxu i ogólnie w okolice gaźników. Jak będzie zmiana w pracy silnika to znaczy, że na pewno gdzieś zaciąga lewe powietrze. Skład mieszanki po wszystkim ustawiałeś na nowo? |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
chaltier [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2011
|
|
|
witam poczyscilem gazniki i dalej mam to samo nie pali mi na prawy gar zmienilem w prawym gazniku zaworek iglicowy wraz z gniazdem zaworka oraz o-ringiem na nowe. Dalej to samo nie pali mi na wolnych obrotach jest poprawa pali tak od 3tys i w gore.
Przewody pozmienialem miejscami i jest git przebicia nie ma zawory tez ustawione prawidlowo
jakieś pomysly bede bardzo wdzięczny.
a i jeszcze moze regulacja sruba skladu mieszanki czy nie bardzo swiece mam czarna suchą --- PALI TYLKO OD 3 TYS OBROTÓW ----
czekam na pomysly dzieki wielkie hey |
|
|
|
|
AdamSsS [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2011
|
|
|
Podejżewam że nie dsotaje paliwa na wolnych tylko dopiero na 3 tys. . Podnieś igilce w prawym gaźniku i sprawdź . |
|
|
|
|
matelechu999 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 09 Wrz, 2011
|
|
|
mam tak samo tylko ze mi na lewy cylinder nie pali ; / swieca lewa zakopcona prawa ok "kawa z mlekiem" dopiero na 3 tys obrota wskakuje i chodzi 2 gaz a i zawiesza mi sie na 3 tys obrotow tzn miedzy 3 a 4,5 wolno schodzi z obrotow.. moto po synchro i regulacji gaznikow i sprawdzeniu luzow zaworowych . Mam jeszcze pytanie czy w Gs-e znajduje sie dysza od wolnych obrotow |
|
|
|
|
chaltier [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2011
|
|
|
dzisiaj walczylem dalej z gaznikami dalej "zupa". Jutro jeszcze sproboje podniesc iglice i dam znac.
A to może tak być że iglice będą ustawione --- jedna wyżej druga niżej ? ---- czy raczej powinno być ustawione tak samo w obu gaznikach
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
oki mam przyczyne dysza od wolnych obrotów miała prawie 1,5 raza wiekszy otwór od drugiej co przyczyniało się do zalweania moto i przez to na luzie nie palił na jeden gar.
teraz juz jest git dysza używana - 25zł troche drogo ale cuż jak chce się jeździć to 3ba bulić
pozdrawiam i wielkie dzięki za pomoc hey;-) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|