WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Serwis gaznikow krok po kroku.
Autor Wiadomość
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sro 04 Maj, 2011   

przemek_posp napisał/a:
Przyjmijmy że mamy rozsynchronizowane gaźniki - w tym momencie jeden gaźnik przeciąga olej na swoją stronę (po jednej stronie poziom wzrasta, po drugiej maleje). Kręcimy śrubką od synchra i przestaje nam przeciągać olej czyli podciśnienia w obu gaźnikach są takie same - gaźniki są zsynchronizowane (poziomy oleju są różne, ale nie zmieniają się). Żeby wyrównać poziomy musielibyśmy znowu rozsynchronizować gaźniki tyle tylko, że w 'drugą stronę' aby poziomy się wyrównały i znowu je synchronizować.


Niestety mylisz się. Ale po kolei.

Cytat:
Przyjmijmy że mamy rozsynchronizowane gaźniki - w tym momencie jeden gaźnik przeciąga olej na swoją stronę (po jednej stronie poziom wzrasta, po drugiej maleje).

Zgadza się, z tym że olej jest przeciągany na jedną ze stron o tyle o ile pozwala na to różnica podciśnień. Różnica między poziomami będzie wynosiła dokładnie H=różnica podciśnień/(gęstość oleju * przyspieszenie ziemskie). Tak więc olej faktycznie zostanie zassany na jedną ze stron, ale w pewnym momencie się ustabilizuje.

Cytat:
Kręcimy śrubką od synchra i przestaje nam przeciągać olej czyli podciśnienia w obu gaźnikach są takie same - gaźniki są zsynchronizowane (poziomy oleju są różne, ale nie zmieniają się).


Jak już pisałem olej w pewnym momencie przestanie być przeciągany i różnica poziomów się ustabilizuje (w idealnych warunkach olej przestałby się ruszać, ale niestety nie mamy do czynienia z takimi warunkami, więc olej i tak będzie wykonywał pewne wahania). Gdy zaczynasz kręcić śrubka od synchronizacji to po prostu zmieniasz uchylenie przepustnic względem siebie. Podciśnienia w gaźnikach będą takie same, gdy ciecz manometryczna będzie oscylowała wokół takiego samego poziomu po obu stronach.

Cytat:
Żeby wyrównać poziomy musielibyśmy znowu rozsynchronizować gaźniki tyle tylko, że w 'drugą stronę' aby poziomy się wyrównały i znowu je synchronizować.


Gdybyś chciał rozsynchronizować gaźniki w drugą stronę to by wyglądało tak, że np. na początku olej w lewej rurce był wyżej względem prawej, a później odwrotnie.

Zobacz jak to wygląda na tym FILMIKU.

Cytat:
Uważam że nie warto się pchać w wakuometry wskazówkowe, bo nie ustawisz idealnie podciśnień, jak ma to miejsce w przypadku waku home made lub carbtune :)


I tu się z tobą zgadzam. :)
Pozdrawiam.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
przemek_posp
[Usunięty]

Wysłany: Sro 04 Maj, 2011   

Możliwe że jest tak jak piszesz, ja tylko jeden raz, na samym początku, robiłem synchro w ten sposób i wyszło :) Teraz mam dojście do carbtuna i przy jego pomocy robię synchro :)

Pozdrawiam.
 
 
ICEMAN
[Usunięty]

Wysłany: Sro 27 Lip, 2011   

Witam!
Śledze Wasze forum już od dłuższego czasu bo bardzo pomogło mi w serwisowaniu GS'ki z 94r, na której śmigam od tego sezonu. W końcu przyszła pora się zarejestrować i od razu wyskoczyć z problemem, na który nigdzie nie potrafię znależć odpowiedzi.
Otóż moto ma problem z wysokimi obrotami, tzn.: nie potrafi sie wkrecic na wyzej niz 10k rpm na biegu jalowym, a w trakcie jazdy slabo się wkręca od 8000 a przy 9-9500 silnik się dławi.
Objawy nasililły się po wymianie filtra powietrza, ale że nowy filtr różnił sie od starego to wyczyscilem i założyłem stary, ale nawet i na starym w końcu problem zaczął sie pokazywać.
Od początku spalanie jest za duże jak na GS bo sięga 6,5l a świece czarne i moto ma problem przekroczyc 160km/h (z tego co wyczytałem tutaj to Wasze sprzety śmigają od 170 w wzwyż ). Wymieniłem rozrząd, luzy zaworowe prawie ok (prawie bo na prawym wydechowym mam 0,09mm). Dziś w końcu wziąłem sie za gaźniki: czyszczenie, pływaki ustawione na 14,6mm, zaworki iglicowe ok, iglica na 4tym rowku, dysze mieszanki wykrecone 2 obr.
Niestety żadnej poprawy. Zauważyłem, że silnik słabo reaguje na regulację skladu mieszanki na lewym gaźniku, dopiero na prawie calkiem wkreconej dyszy zaczęły rosnąć obroty, a przy wykręcaniu zaczyna nierówno pracować. Jest też problem z synchro, które robiłem na U-rurce, tzn po ustawieniu, każdorazowe dodanie gazu powoduje przestawienie poziomow płynu w U-rurce.
Co może powodować takie objawy?

Pierwszy post i od razu taki wywód o problemie
Z góry dzięki za odpowiedź!
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 27 Lip, 2011   

:przestraszony: nie potrafi sie wkrecic na wyzej niz 10k rpm na biegu jalowym
robiłeś te próby zanim wymieniałeś rozrząd?

po objawach który opisałeś tj wysokie spalanie + dławienie na wysokich obrotach wynika że ktoś nie odblokował do końca gaźników i masz chyba za duże dysze głowne

ICEMAN napisał/a:
dopiero na prawie calkiem wkreconej dyszy

to nie jest dysza tylko śruba do regulacji
 
 
 
ICEMAN
[Usunięty]

Wysłany: Sro 27 Lip, 2011   

Myślałem właśnie, że rozrząd może być przyczyną tych objawów bo dzwonił jak dzwonki w saniach św. Mikołaja i dlatego go zmieniłem. Potem pomyślałem podobnie o nieodblokowanych gaźnikach ale dysze główne OK: lewa 125, prawa 122,5 , Króćce 34mm.

jacek napisał/a:

ICEMAN napisał/a:
dopiero na prawie calkiem wkreconej dyszy

to nie jest dysza tylko śruba do regulacji

Sorki za przejęzyczenie.
 
 
Borek 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 01 Cze 2011
Pochwał: 4
Posty: 908
Skąd: Nidzica/Warszawa
Wysłany: Nie 28 Sie, 2011   

W gsie miałem czyszczone i regulowane gaźniki. Ale pojawił się problem, na jałowym gdy pokręcę obroty ładnie spadają ale na 3 tys. się zawieszają na chwilę i potem wolno spadają. Nie może utrzymać równych obrotów, raz ustawię na 1500 przejadę kilka km i już się dławi , potem podkręcę przejadę kilka km i obroty na luzie są w granicach 2000. Zauważyłem też ,że jadąc na biegu puszczam sprzęgło i obroty spadają do 3 tys. i dalej już nie chcą spaść :O Co może być przyczyną?? Świece są ok. Podejrzewam ,że może łapać lewe powietrze, ale czy takie są tego objawy??
_________________

 
 
 
Zelot 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 37
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 28 Sie, 2011   

Borek napisał/a:
W gsie miałem czyszczone i regulowane gaźniki. Ale pojawił się problem, na jałowym gdy pokręcę obroty ładnie spadają ale na 3 tys. się zawieszają na chwilę i potem wolno spadają. Nie może utrzymać równych obrotów, raz ustawię na 1500 przejadę kilka km i już się dławi , potem podkręcę przejadę kilka km i obroty na luzie są w granicach 2000. Zauważyłem też ,że jadąc na biegu puszczam sprzęgło i obroty spadają do 3 tys. i dalej już nie chcą spaść :O Co może być przyczyną?? Świece są ok. Podejrzewam ,że może łapać lewe powietrze, ale czy takie są tego objawy??


Mam ten sam problem. Po pierwsze sprawdz krocce czy nie sa popekane a nastepnie sprawdz czy ssanie odskakuje do konca. U mnie musze mocno palcem pociagnac za mechanizm ssania laczacy gazniki.
_________________
GS500E 1994r
 
 
Borek 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 01 Cze 2011
Pochwał: 4
Posty: 908
Skąd: Nidzica/Warszawa
Wysłany: Nie 28 Sie, 2011   

Króćce są ok,a ssanie wydaje mi się ,że chodzi okej. :/
_________________

 
 
 
Zelot 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 37
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 28 Sie, 2011   

Borek napisał/a:
Króćce są ok,a ssanie wydaje mi się ,że chodzi okej. :/


Co to znaczy "wydaje mi sie"? Sprawdzales? Jak wejdzie na wysokie obroty to dopchnij mocno palcem ssanie przy gazniku. Mi sie tez "wydawalo" :rotfl:
_________________
GS500E 1994r
 
 
Borek 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 01 Cze 2011
Pochwał: 4
Posty: 908
Skąd: Nidzica/Warszawa
Wysłany: Nie 28 Sie, 2011   

Chyba gs miał zły humor. Niedawno jeździłem i chodził jak złoto :P
_________________

 
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 29 Sie, 2011   

Borek popsikaj samostartem po króćcach, do airboxu i ogólnie w okolice gaźników. Jak będzie zmiana w pracy silnika to znaczy, że na pewno gdzieś zaciąga lewe powietrze. Skład mieszanki po wszystkim ustawiałeś na nowo?
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
chaltier
[Usunięty]

Wysłany: Czw 01 Wrz, 2011   

witam poczyscilem gazniki i dalej mam to samo nie pali mi na prawy gar ;/ zmienilem w prawym gazniku zaworek iglicowy wraz z gniazdem zaworka oraz o-ringiem na nowe. Dalej to samo ;/ nie pali mi na wolnych obrotach jest poprawa pali tak od 3tys i w gore.

Przewody pozmienialem miejscami i jest git przebicia nie ma ;/ zawory tez ustawione prawidlowo ??

jakieś pomysly ?? bede bardzo wdzięczny.

a i jeszcze moze regulacja sruba skladu mieszanki ?? czy nie bardzo ?? swiece mam czarna suchą --- PALI TYLKO OD 3 TYS OBROTÓW ----

czekam na pomysly dzieki wielkie hey
 
 
AdamSsS
[Usunięty]

Wysłany: Sob 03 Wrz, 2011   

Podejżewam że nie dsotaje paliwa na wolnych tylko dopiero na 3 tys. . Podnieś igilce w prawym gaźniku i sprawdź .
 
 
matelechu999
[Usunięty]

Wysłany: Pią 09 Wrz, 2011   

mam tak samo tylko ze mi na lewy cylinder nie pali ; / swieca lewa zakopcona prawa ok "kawa z mlekiem" dopiero na 3 tys obrota wskakuje i chodzi 2 gaz a i zawiesza mi sie na 3 tys obrotow tzn miedzy 3 a 4,5 wolno schodzi z obrotow.. moto po synchro i regulacji gaznikow i sprawdzeniu luzow zaworowych . Mam jeszcze pytanie czy w Gs-e znajduje sie dysza od wolnych obrotow ??
 
 
chaltier
[Usunięty]

Wysłany: Czw 15 Wrz, 2011   

dzisiaj walczylem dalej z gaznikami dalej "zupa". Jutro jeszcze sproboje podniesc iglice i dam znac.

A to może tak być że iglice będą ustawione --- jedna wyżej druga niżej ?? ? ---- czy raczej powinno być ustawione tak samo w obu gaznikach ??

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

oki mam przyczyne dysza od wolnych obrotów miała prawie 1,5 raza wiekszy otwór od drugiej co przyczyniało się do zalweania moto i przez to na luzie nie palił na jeden gar.

teraz juz jest git dysza używana - 25zł ;/ troche drogo ale cuż jak chce się jeździć to 3ba bulić

pozdrawiam i wielkie dzięki za pomoc hey;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.