Serwis gaznikow krok po kroku.
Odpowiedz do tematu

: Serwis gaźników krok po kroku.
Witajcie.

Po zimie mój GS nie za bardzo chce pracować na oba cylindry. Przez zimę zrobiłem zawory, wymieniłem olej z filtrem, filtr powietrza, wsadziłem nowe świece, przejrzałem instalacje, itp., itd. Jak się domyślam problem jest w gaźnikach. I tak chciałem się za to zabrać bo stare świece były czarne, więc mieszanka zbyt bogata - jednak przed zimowym postojem odpalał jak trzeba.

Jest na forum sporo tematów dot. gaźników, ale konkretne porady są mocno porozrzucane i ciężko je zebrać. Przeczytałem książkę o gaźnikach motocyklowych Rafała Dmowskiego. Co nieco mi się rozjaśniło, ale wiedza książkowa to nie to samo co praktyka.

W związku z tym mam do WAS ogromną prośbę, żebyście podpowiedzieli co, jak, w jakiej kolejności robić i na co zwracać uwagę. Mam nadzieję, że uda się stworzyć temat, który będzie można przykleić i będzie służył innym.

Rozumiem, że na początek należy zdjąć zbiornik paliwa i wymontować airbox, odłączyć wszystkie wężyki (pamiętając który gdzie był podpięty) i linki. Wyjąć gaźniki na stół i rozkręcić na jak najmniejsze części. Wszystko przemyć w benzynie ekstrakcyjnej lub specjalnym środku do gaźników i przedmuchać sprężonym powietrzem....

A dalej? Na co zwrócić uwagę? Jakie oringi wymienić? Jak regulować skład mieszanki? Jak przeprowadzić synchronizację jest opisane w książce Haynes'a i w podwieszonym temacie, ale czy wystarczy do tego sprzęt domowej roboty (czyt. długa rurka z olejem)? Jak już pisałem skład mieszanki mam zbyt bogaty, czy wystarczy zaworek iglicowy opuścić w dół? Jak sprawdzić poziom paliwa z komorach pływakowych i jak go prawidłowo ustawić?

Super by było, gdyby ktoś się pofatygował i wstawił zdjęcia z opisami np. "tą śrubką regulujesz skład mieszanki -wkręć na max i wykręć o 2,5 obrotu", itp. Ewentualnie można takie rzeczy zaznaczyć na schematach.

Myślę, że taki temat pomoże wielu osobom (w tym mi) uporać się z gaźnikami i przede wszystkim nauczyć się czegoś. :)

Pozdrawiam.

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
: Re: Serwis gaźników krok po kroku.
kempes napisał/a:

Po zimie mój GS nie za bardzo chce pracować na oba cylindry. Przez zimę zrobiłem zawory, wymieniłem olej z filtrem, filtr powietrza, wsadziłem nowe świece, przejrzałem instalacje, itp., itd. Jak się domyślam problem jest w gaźnikach. I tak chciałem się za to zabrać bo stare świece były czarne, więc mieszanka zbyt bogata - jednak przed zimowym postojem odpalał jak trzeba.


na twoim miejscu sprawdziłbym na starych świecach, bo nie ma tak że zrobiłeś to i musi być lepiej niz było przedtem skoro przed zima wszystko działo a juz na pewno nie jest wina gaźników ze na jeden gar chodzi

:
Na starych świecach było to samo. Po przeczytaniu tematu o pracy GS'a na jednym cylindrze wychodzi na to, że jednak trzeba zabrać się za gaźniki. Nie spuszczałem paliwa z gaźników na zimę. Myślę, że przez te kilka miesięcy jakiś syf zapchał kanaliki, może pływak się zawiesił, bo od ~4 tys. obrotów chodzą oba gary.

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
SylwekZWA
[Usunięty]
:
jesli chodzi o gazniki to w moim mialem tak samo :/ tylko ze niechcial palic wogóle.problem sie rozwiazal gdy rozebrałem gazniki i wyczyscilem je.przyczyną był zawieszony pływak i zaworek iglicowy ktory sie zaklinował ;)

paavo91
[Usunięty]
:
Ja po rozgrzebaniu gaźników, wyczyściłem w benzynie ekstrakcyjnej, wydmuchałem wszystko, zmieniłem wszystkie oringi na nowe. Po złożeniu śruba od składu na 2 i 1/4 obrotu, synchronizacja z "U-rurki" i GS śmiga aż miło. Warto obejrzeć zaworki iglicowe czy nie ma na nich odciśnięcia bo jeśli jest to może nie trzymać, wtedy wymiana.

:
paavo91 napisał/a:
Ja po rozgrzebaniu gaźników, wyczyściłem w benzynie ekstrakcyjnej, wydmuchałem wszystko, zmieniłem wszystkie oringi na nowe. Po złożeniu śruba od składu na 2 i 1/4 obrotu, synchronizacja z "U-rurki" i GS śmiga aż miło. Warto obejrzeć zaworki iglicowe czy nie ma na nich odciśnięcia bo jeśli jest to może nie trzymać, wtedy wymiana.


Ok, dzięki. Wiesz może jakiego rozmiaru są te oringi, które w razie W należy wymienić?

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
Witam.
Mam do Was pytanie i zależy mi na szybkiej odpowiedzi.

Na którym rowku (licząc od góry) powinna być zawieszona iglica? Jaka powinna być dysza główna w zablokowanym GS'ie?

Mój był fabrycznie zablokowany, ale nie wiem czy ktoś nieudolnie nie próbował go odblokować. Iglicę mam na 3 rowku, a dyszę główną 120. Zastanawiam się czy nie opuścić iglicy na 4 rowek od góry. Myślicie, że to dobry pomysł? Stare świece były czarne, ale teraz zrobiłem m.in. luzy zaworowe i wsadziłem nowy filtr powietrza....

[EDIT] Ok, niby znalazłem informację, że w zablokowanym GS'ie iglica powinna być na 4 rowku, a dysza główna 135? Czy to jest w ogóle logiczne? Iglica niżej, żeby dawało mniej paliwa, a dysza główna większa?

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
przemek_posp
[Usunięty]
:
Nic nie zmieniaj narazie, pojeździj z nowym filtrem i wtedy zobacz jakie masz świece. Jak mówisz że na starym filtrze miałeś czarne świece to dostawał za mało powietrza (zasyfiony filtr), teraz masz nowy filtr to może być już dobrze :)

Pozdrawiam.

paavo91
[Usunięty]
:
Też tak miałem w GS. Dysza 135 i iglica niżej. Moto nie szedł jak trzeba i palił średnio 5L/100. Po zmianie dyszy na 120 i iglica na środkowy rowek, pali mi średnio 4,5L a na trasie wyszło mi 3,9, sam się zdziwiłem.

Co do oringów to nie znam wymiarów, po prostu zaniosłem do sklepu i zmierzyli. Pamiętaj, żeby powiedzieć, że to do gaźnika(odporne na benzyne).

:
Wracam do Was na tarczy pokonany przez podstępne gaźniki. Opiszę wszystkie objawy dość dokładnie - może ktoś będzie w stanie coś mi podpowiedzieć.

Gaźniki rozebrałem na części pierwsze, wszystko dobrze wymyłem, przedmuchałem sprzężonym powietrzem, złożyłem i zamontowałem w motocyklu.
Początkowo strasznie go zalewało, benzyna dostawała się do airboxa i wężykiem odpływała. Silnik pracował strasznie nie równo. Początkowo tylko na prawy cylinder - lewy pracował tylko powyżej 2,5 tys. obrotów. Wymieniłem więc w lewym gaźniku oring, który znajduje się pod tym "kominkiem" do podłączania wakuometrów. Wtedy silnik zaczął pracować na lewy cylinder, ale objawy przeniosły się na prawy. Wymieniłem więc ten sam oring w prawym gaźniku.

Teraz silnik zachowuje się tak.
Zimny silnik, daję na max ssanie, odpalam i bardzo ładnie zaskakują oba cylindry. Po kilkunasty sekundach wchodzi na 4 tys. obrotów, więc odejmuję ssanie. Wtedy silnik zaczyna schodzić z obrotów, a poniżej 2 tys. silnik pracuje bardzo nie równo - chodzi tylko jeden cylinder, ale ciężko powiedzieć który bo po odjęciu ssania oba są podobnie ciepłe. Przy dodaniu gazu powyżej 2 tys. RPM chodzą oba cylindry, dobrze wchodzi na obroty, troszkę za wolno schodzi. Jeżeli nie będzie się utrzymywało obrotów na poziomie min. 2 tys. to przestanie pracować jeden cylinder i silni gaśnie. Później ciężko odpala - na ssaniu nie chce zaskoczyć, ale z odkręconym gazem już jest ok.

Jak się domyślam słaba praca na wolnych obrotach to wina braku synchronizacji, ale nawet ciężko się za nią zabrać bo nie można dobrze rozgrzać silnika (chyba, żeby manetką trzymać obroty w okolicy 2,5 tys.).

Aha. Dysze mam 120, iglica na środkowym rowku, śrubki od regulacji składu mieszanki wykręcone o 2,5 obrotu.

Co z tym zrobić??

[EDIT]
Przy czyszczeniu gaźników nie sprawdziłem jak są ustawione pływaki. Nie chciałem czegoś zepsuć, a wydawało się, że jesienią wszystko było ok. Sprawdziłem teraz poziom paliwa w komorach pływakowych i wyszło mi, że w lewym gaźniku jest o ok. 1,5 cm za dużo paliwa (tzn. 1,5 cm ponad krawędź komory pływakowej), a w prawym prawie 2 cm. Pomiary są mało dokładne bo nie miałem za dużo miejsca żeby podejść suwmiarką.

Wydaje mi się, że w tym może być problem. Na wolnych obrotach kiepsko pracuje na lewy gar, a na drugi wcale bo go zalewa. Po dodaniu gazu praca jest ok, bo silnik zdąży spalić tą "nadwyżkę" z komór pływakowych. Czy dobrze rozumuję?

Jutro chyba jeszcze raz wykręcę gaźniki żeby dokładnie sprawdzić jak są ustawione pływaki. Czy powinienem na coś szczególnie zwrócić uwagę? Gaźniki mają normalnie leżeć na stole i wtedy zmierzyć odległość między krawędzią gaźnika, a najwyższym punktem pływaka?

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
reglinski35
[Usunięty]
:
Miałem podobny problem po zimie działał tylko jeden gar. Sam próbowałem to zrobić , iskra była paliwo było. w końcu oddałem do mechanika i okazało się że wężyk miał winę... koszt z czyszczeniem gaźników i wymianą świec i wężyki nowe 250 zł :/

:
jak mi cewka zapłonowa padała to na 1 gar tylko brał i nie więcej niż 5 tysięcy na obrotach - po 20 kilometrach staną (wracałem z trasy) i "sam go mam sam go pcham"

GS 500 SF
:
Siema.
Daję sobie jeszcze jedno podejście i jak się nie uda to oddam moto do mechanika bo już brakuje mi pomysłów.

Moto na ssaniu nie za bardzo odpala i do 2,5 tys. obrotów kiepsko pracuje. Od 2,5 tys. ładnie wchodzi na obroty, ale troszkę za wolno schodzi.
Zmierzyłem ustawienie pływaków tak jak podaje serwisówka, ale ciągle coś jest nie tak. Na wolnych obrotach wywala mi do airboxa paliwo. Śrubki od składu mieszanki wykręciłem o 1 obrót ( :przestraszony: ), a i tak wydaje się, że ma za bogatą mieszankę.

W związku z tym, mam do Was pytanie. Jak zmierzyć poziom paliwa w komorze pływakowej na założonych gaźnikach? Myślałem, że wystarczy podpiąć wężyk pod spust paliwa z gaźników i odkręcić śrubę, ale to chyba nie to bo paliwo w wężyku sięga wyżej niż pokrywa komory pływakowej, a pływaki są ustawione suwmiarka wg. tego co mówi serwisówka.

Jaki może być inny powód zalewania go na wolnych obrotach??

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
AdamSsS
[Usunięty]
:
kempes, właśnie w taki sposób jak podałeś najłatwiej zmierzyć poziom paliwa na założonych gaźnikach . Serwisówka serwisówką ale moto nie jest nowe i gaźniki już sa trochę wyrobione .

Podejrzewam że bierze ci lewe powietrze . Też mi wywalało paliwo przez airboxa i miałem źle dopasowane króćce od airboxa .

:
Za wysoki poziom paliwa może być przyczyną wypracowanych zaworków iglicowych. Jesli w gumce zaworka jest odciśnięty okrąg to zaworek do wymiany. Gniazdo zaworka - mosiężna jest osadzone w korpusie gaźnika na wcisk. uszczelnia go oring. jeśli oring puszcza to paliwo płynie do komory pomimo, że zaworek jest zamknięty.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.