Strzaly z wydechu i gorace spaliny |
Autor |
Wiadomość |
butchermw [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2011 Strzały z wydechu i gorące spaliny
|
|
|
Witam,
Szukałem rożnych postów na temat strzelania z wydechu i nie wchodzenia na obroty ale niestety nie znalazłem takich objawów. Problem polega na tym że po odpaleniu już na ciepłym silniku chce wkręcić silnik na wyższe obroty a obroty dochodzą do 5k-6k i zaczyna strzelać i spaliny lecą takie gorące że oparzyło mi rękę w odległości 20cm od wydechu co w poprzednim sezonie nie zaobserwowałem. Sprawdzałem wydaje mi się wszystko tz. gaźniki zsynchronizowane i przedmuchane wszystkie dysze powietrzem, kable, cewki i świece sprawdzone, poziom paliwa w gaźnikach jest ok, kranik podciśnienia również. Dodam jeszcze że na wolnych obrotach jest OK a przy wchodzeniu powyżej 5k zaczyna się seria strzałów i strasznie zamula. Proszę o jakieś sugestie.
PS
wieczorem jak było już ciemno odpaliłem motor i podczas strzałów widać ogień w wydechu
Pozdrawiam |
|
|
|
|
AdamSsS [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2011
|
|
|
sprawdź luzy zaworowe . a jak zamula to nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa . |
|
|
|
|
butchermw [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2011
|
|
|
luzy zaworowe były sprawdzane ale dziś jeszcze odkręcę wydech i sprawdzę czy z zaworami jest wszystko OK, już sprawdzałem wydaje mi się wszystko, mam jeszcze pytanie odnośnie kondensatora zapłonu, czy jest coś takiego w GS-ie? bo pamiętam jak miałem bardzo dawno jeszcze Rometa i tam jak padł kondensator zakłóceniowy przy magnecie to nie chciał wchodzić na obroty i silnik świrował
PS
spróbuje podłączyć zasilanie gaźnika bezpośredni do baku pomijając zawór ciśnieniowy bo może tam coś jest nie tak |
|
|
|
|
k2
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 51 Dołączył: 04 Maj 2008 Pochwał: 1 Posty: 698 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2011
|
|
|
pierwsze co przyszło mi do głowy to opóźniony zapłon. Nie wiem jak to sprawdzić. |
_________________ TDM as unique as you
|
|
|
|
|
butchermw [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2011
|
|
|
zapłon nie był przestawiany a przed zimą i regulacjami było wszystko OK, a co do zapłonu to wydaje mi się że nie ma możliwość regulacji |
|
|
|
|
AdamSsS [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2011
|
|
|
Owszem jest regulacja zapłonu . Poszukaj jaki ma być wyprzedzenie zapłonu i sprawdź sobie pod prawym deklem . |
|
|
|
|
butchermw [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2011
|
|
|
Szukałem w postach i znalazłem tak jak mi się wydawało odpowiedz "nie ma możliwości regulacji wyprzedzenia zapłonu", kopułka z impulsatorami jest wkręcona na stałe bez możliwości przesunięcia, no chyba że ktoś rozpiłował otwory zastanawia mnie jednak jeszcze ten kondensator który odpowiada za wyprzedzenie zapłonu na wyższych obrotach, tylko zastanawiam się gdzie on się znajduje, chyba że impulsatory się coś poprzestawiały |
|
|
|
|
AdamSsS [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2011
|
|
|
kondensator miałeś w Romecie bo tam był platynkowy zapłon . Tu masz elektroniczny i jak coś nawala to z reguły moduł . Sprawdź świece może dostają przebicia . |
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2011
|
|
|
Pierwsze co to przeczyść jeszcze instalację elektryczną (może być coś przyśniedziałe), szczególnie kostkę od impulsatorów (znajdziesz pod siedzeniem). Sprawdź też łańcuszek rozrządu (w serwisówce masz pokazane jak znaczniki na kołach zębatych mają sie pokrywać). |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
butchermw [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2011
|
|
|
łańcuszek był sprawdzany i jest ok, wykręcałem w tym roku silnik i możliwe że kostka od zapłonu wychodząca z silnika jest zaśniedziała ale to sprawdzę jeszcze dziś, a co do świec to wymieniałem kable na nowe i sprawdzałem iskrę na świecy - iskra przeskakuje że ją słychać i ma kolor fioletowy wpadający w czerwień, a co do koloru świecy to kawa z mlekiem więc mieszanka chyba jest ustawiona OK |
|
|
|
|
przemek_posp [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2011
|
|
|
Filtr powietrza - wymieniałeś bądź czyściłeś go? |
|
|
|
|
butchermw [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2011
|
|
|
Właśnie sprawdzałem zapłon i jeszcze raz sprawdzałem świece i wygląda na to ze jest OK, co do kranika sprawdzę go jutro.
Jeśli chodzi o filtr powietrza to był czyszczony i sprawdzałem czy coś się zmieni jeśli odpalę silnik bez niego ale dalej było to samo, wchodzi do 6k i zaczyna przerywać i strzelać z rury, na dodatek zauważyłem że jak dodam szybko gazu to przydusi się i zgaśnie ale nie zawsze |
|
|
|
|
przemek_posp [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2011
|
|
|
Jak nie filtr powietrza to spróbuj obniżyć iglicę, bo dostaje za dużo paliwa. Przy czyszczeniu jakiś śmieć mógł się oderwać i zwiększyć otwór w dyszy.
Napisz jeszcze jaką masz dyszę główną (rozmiar) oraz czy GS-ka jest odblokowana.
Przejrzałem książkę Dmowskiego i jedną z przyczyn strzałów w tłumik może być wypalony zawór wylotowy, ale narazie tego bym nie podejrzewał. |
|
|
|
|
butchermw [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2011
|
|
|
Dysza jest 120 i jest to wersja odblokowana, jeśli chodzi o ten zawór wylotowy to wydaje mi się że przez zimę nie wypalił się sam bo wcześniej przed czyszczeniem gaźników było wszystko OK |
|
|
|
|
przemek_posp [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2011
|
|
|
Dlatego napisałem żebyś opuścił iglicę w dół, daj wtedy znać czy się coś poprawiło |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|