WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Nie pali w pozycji kranika ON
Autor Wiadomość
lukkasz89
[Usunięty]

Wysłany: Wto 18 Paź, 2011   Nie pali w pozycji kranika ON

Witam serdecznie,
na wstępie chcę zaznaczyć, że przeczytałem wszystkie tematy z vademecum mechanika dotyczące mojego problemu (http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=8400) :)

Mam następujący problem:
kilka tygodni temu kupiłem GS500 z 92 roku. Przy zakupie poprzedni właściciel poinformował mnie, że do końca nie "rozgryzł" zasady działania kranika.

Problem jest taki, że zazwyczaj w pozycji ON motocykl nie odpala, a nawet jak odpali i chwile pochodzi, bądź uda się nim jakiś czas pojeździć to w pewnym momencie wytraca obroty i gaśnie. Jedynym ratunkiem wtedy jest odpalenie z kranikiem z pozycji PRI. (Nie ma najmniejszej możliwości aby po samoczynnym zgaśnięciu odpalić go w pozycji ON) Najwięcej ile mi się udało to pokonać w okolicach 100km (w kilku podejściach) cały czas na pozycji ON.

Gdy ustawie kranik w pozycji PRI to pali bez problemu i nie gaśnie podczas jazdy.

Jak rozwiązać ten problem? Wymiana membrany? Czy może jakiś inny problem?

Dziękuję za pomoc
 
 
sezrg 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2007
Pochwał: 17
Posty: 821
Skąd: swarzędz/poznan
Wysłany: Wto 18 Paź, 2011   

na poczatek proponuje przeczytać temat ABC Kranika
potem sprawdzić cały układ paliwowy.od filtra paliwa poprzez weżyki aż do gazników.podejżewam z tego co piszesz to bedziesz miał albo gdzieś przyczaśniety wezyk od kranika do gaznika(weżyk od ON ) albo zapchany.tak czy siak. nie bedzie to prolem natury pieniężnej chyba ze membrana w kraniku poszła.
sprawdz tez wezyk od podcisnienia przy kraniku
_________________
keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
 
 
 
lukkasz89
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Paź, 2011   

sprawa dość dziwna.

Powypinałem wężyki z kranika, spuściłem całe paliwo oraz rozebrałem kranik. Z wężyków paliwo spływało płynnie i bez problemu, czyli dopływ paliwa w pozycji ON nie stwarza problemu.
Membrana w kraniku jest w świetnym stanie, czysta bez pęknięć, dziur, oznak starości.
Całość poskładałem, lecz z wężyka doprowadzającego paliwo w pozycji ON zdjąłem plastikowy pancerzyk - był mocno zgięty w jednym miejscu. Zrobiłem jazdę próbną 20km i wychodzi na to że póki co wszystko jest dobrze.

Z tego co pisałeś sezrg - sprawdzenie wężyka od ON - tą opcję wstępnie bym wyeliminował. Przecież ten wężyk doprowadza i czy ustawimy na ON czy na PRI to paliwo pobierane jest przez ten sam wężyk. Cały czas stawiałem na membranę ale ta jest cała.

Zobaczymy jak się będzie sprawować po wykonanym zabiegu, mam nadzieję że wadził pancerzyk, bo jeśli to nie pomoże to nie mam żadnej koncepcji co może być przyczyną.
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Sro 19 Paź, 2011   

lukkasz89 napisał/a:
Przecież ten wężyk doprowadza i czy ustawimy na ON czy na PRI to paliwo pobierane jest przez ten sam wężyk.

Widać źle lub bez zrozumienia czytałeś ABC kranika

Pozycja PRI pobiera paliwo z tego samego wężyka co RES a nie co ON

Mogło być tak, że był przewód zbyt mocno zgięty, mogło również być tak, że ktoś rozbierał kranik i go źle złożył i ON to wcale nie było ON, ale to też w wademekum jest opisane.

Poza tym nie piszesz nic o zachowaniu moto na RES, a z twojego opisu w pierwszym poście też bym stawiał jak sezrg, że problem tkwi w podciśnieniu a w zasadzie w jego braku lub niedostatecznym podciśnieniu.

Jeszcze raz odsyłam do tematów kranikowych - czytać czytać ze zrozumieniem
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
Special
[Usunięty]

Wysłany: Czw 20 Paź, 2011   

sprawdz czy jest podpiety przewód podcisnienia, lubi się zagubić podczas rożnych prac przy gsie
 
 
Folek
[Usunięty]

Wysłany: Pią 21 Paź, 2011   

U mnie sprawa wyglądała podobnie.

Przy zakupie moto koleś, od którego kupowałem Gs'a na moje pytanie o pojemność baku bez wahania rzucił odpowiedź: " 10L , przy 200km zawsze muszę tankować i tyle zawsze przejeżdżam na "pełnym" baku +/- jakieś 5km."
Wydało mi się to co najmniej dziwne ale faktycznie tak było przy 180-200km na liczniku musiałem zajechać na stacje bo moto gasło przy kranie ustawionym w pozycji ON jakby brakowało paliwa. Poza tym zauważyłem, że często się przyduszał i poszarpywał oraz zdarzało mu się, że gasł. W pozycji PRI wszystko było ok.

Rozebrałem kranik, wyczyściłem bak i filtr w baku poskładałem tak jak było i ... problem nie minął. Dopiero jak zerknąłem w schematy okazało się, że ktoś wcześniej pozamieniał przewody RES i ON. Mała korekta i wszystko działa jak powinno.
Moja rada to rzuć okiem czy u Ciebie nie ma podobnie bo objawy są niemal te same :)
 
 
lukkasz89
[Usunięty]

Wysłany: Pon 24 Paź, 2011   

Wężyki były podłączone poprawnie - po zdjęciu ON zleciało paliwo, a po odpięciu RES znalazło się jeszcze z 3 litry. Może czyszczenie pomogło, okaże się z czasem:]
 
 
wladimir
[Usunięty]

Wysłany: Pon 24 Paź, 2011   

Folek napisał/a:
Wydało mi się to co najmniej dziwne

Ale przecież to jest normalne. Wówczas przełączasz kranik na RES i szukasz stacji benzynowej. Teraz jak Ci zgaśnie to o rezerwie zapomnij. Pozostaje pchanie. Bo rozumiem że wężyk od RES podpiąłeś pod ON?
 
 
lukkasz89
[Usunięty]

Wysłany: Pon 24 Paź, 2011   

Wszystkie wężyki są podpięte poprawnie zgodnie z książką serwisową.

Od momentu rozebrania kranika do dzisiaj przejechałem ok 70km i jadąc dzisiaj czułem jak silnik zaczyna się dławić - pomogło całkowite wykręcenie manetki (moc dużo mniejsza niż normalnie) Po zatrzymaniu na światłach, obroty spadły i motor zgasł.
Przełączyłem na PRI włączyłem lekkie ssanie (bez ssania nie chciał odpalić mimo że był rozgrzany) i udało się jechać dalej. Podczas jazdy przełączyłem na ON i po paru metrach znowu padł i tylko na PRI dało radę jechać.
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Pon 24 Paź, 2011   

lukkasz89 napisał/a:
Wszystkie wężyki są podpięte poprawnie zgodnie z książką serwisową

Zweryfikuj połączenie zbiornik - kranik zgodnie z moim postem -> http://www.forum.gs500.pl...=107458#107458, bo czasami są błędy.

lukkasz89 napisał/a:
Przełączyłem na PRI włączyłem lekkie ssanie (bez ssania nie chciał odpalić mimo że był rozgrzany)

Nie chciał bo były puste gaźniki, nie miało to związku z niczym innym

lukkasz89 napisał/a:
Podczas jazdy przełączyłem na ON i po paru metrach znowu padł i tylko na PRI dało radę jechać.

Dalej nie widzę ani słowa z twojej strony jak moto zachowuje się po ustawieniu kranika na RES.

Więc jeszcze raz powtórzę:
- jeśli na ON nie jedzie i na RES nie jedzie a na PRI jedzie to problem z kranikiem lub podciśnieniem
- jeśli na ON nie jedzie a na RES i PRI jedzie to po prostu za mało paliwa i trzeba włączyć rezerwę i udać się na najbliższą stację

Jeśli podajesz zachowanie wyłącznie na ON i PRI nie da się zinterpretować i nie dajesz nam szansy sobie pomóc. Paliwo na pozycji RES i PRI pobierane jest z tego samego wężyka a różnica jest tylko w obecności lub nie podciśnienia do otwarcia kranika.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
sezrg 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2007
Pochwał: 17
Posty: 821
Skąd: swarzędz/poznan
Wysłany: Pon 24 Paź, 2011   

lukkasz ciężko sie z tobą dogadać.Włacz kranik na pri i przyjedz do mnie do swaja to sie zobaczy co i jak.
_________________
keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
 
 
 
garcin
[Usunięty]

Wysłany: Wto 25 Paź, 2011   

Folek napisał/a:
U mnie sprawa wyglądała podobnie.

Przy zakupie moto koleś, od którego kupowałem Gs'a na moje pytanie o pojemność baku bez wahania rzucił odpowiedź: " 10L , przy 200km zawsze muszę tankować i tyle zawsze przejeżdżam na "pełnym" baku +/- jakieś 5km."
Wydało mi się to co najmniej dziwne ale faktycznie tak było przy 180-200km na liczniku musiałem zajechać na stacje bo moto gasło przy kranie ustawionym w pozycji ON jakby brakowało paliwa. Poza tym zauważyłem, że często się przyduszał i poszarpywał oraz zdarzało mu się, że gasł. W pozycji PRI wszystko było ok.

Rozebrałem kranik, wyczyściłem bak i filtr w baku poskładałem tak jak było i ... problem nie minął. Dopiero jak zerknąłem w schematy okazało się, że ktoś wcześniej pozamieniał przewody RES i ON. Mała korekta i wszystko działa jak powinno.
Moja rada to rzuć okiem czy u Ciebie nie ma podobnie bo objawy są niemal te same :)


Dzieki wielkie, mialem to samo po synchrinizacji gaznikow przez kumpla i zachodzilem w glowe c sie dzieje. Wczoraj dwie godziny przy moto i wszystko pieknie pracuje
 
 
lukkasz89
[Usunięty]

Wysłany: Wto 25 Paź, 2011   

Wyczyściłem wszystko łącznie z bakiem zalałem bak do pełna i jeździ. Dziękuję wszystkim za pomoc.
 
 
sezrg 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2007
Pochwał: 17
Posty: 821
Skąd: swarzędz/poznan
Wysłany: Wto 25 Paź, 2011   

50 sie należy :P :]
_________________
keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
 
 
 
hapamasta
[Usunięty]

Wysłany: Sro 26 Paź, 2011   

Ja się dołączę. Jestem nowy w motocyklach i ich mechanice. A mam taki problem podobny. Ustawiłem dłuższą gałkę na dół czyli jak patrzyłem na oznakowanie ON. Odpaliłem i niby ok ssanie podkręcone ok. No to bieg ok popuszczam sprzęgło dodaję gazu gaśnie. Druga próba to samo. Przekręciłem kranik w lewo zgodnie z ruchem wskazówek zegara o 90 stopni, długa wajcha na pozycji res odpala i rusza bez problemu. Jak kupiłem to poprzedni właściciel powiedział żebym zatankował bo jest 0 to było pod stacją kontroli pojazdów przy stacji. To zalałem za 50 zł wiec chyba na ON nie powinien gasnąć. Totalnie się nie znam jeszcze na mechanice. Co mogę niefachowym okiem sprawdzić bo może to błahostka.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.