Nie pali w pozycji kranika ON |
Autor |
Wiadomość |
lukkasz89 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 18 Paź, 2011 Nie pali w pozycji kranika ON
|
|
|
Witam serdecznie,
na wstępie chcę zaznaczyć, że przeczytałem wszystkie tematy z vademecum mechanika dotyczące mojego problemu (http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=8400)
Mam następujący problem:
kilka tygodni temu kupiłem GS500 z 92 roku. Przy zakupie poprzedni właściciel poinformował mnie, że do końca nie "rozgryzł" zasady działania kranika.
Problem jest taki, że zazwyczaj w pozycji ON motocykl nie odpala, a nawet jak odpali i chwile pochodzi, bądź uda się nim jakiś czas pojeździć to w pewnym momencie wytraca obroty i gaśnie. Jedynym ratunkiem wtedy jest odpalenie z kranikiem z pozycji PRI. (Nie ma najmniejszej możliwości aby po samoczynnym zgaśnięciu odpalić go w pozycji ON) Najwięcej ile mi się udało to pokonać w okolicach 100km (w kilku podejściach) cały czas na pozycji ON.
Gdy ustawie kranik w pozycji PRI to pali bez problemu i nie gaśnie podczas jazdy.
Jak rozwiązać ten problem? Wymiana membrany? Czy może jakiś inny problem?
Dziękuję za pomoc |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Wto 18 Paź, 2011
|
|
|
na poczatek proponuje przeczytać temat ABC Kranika
potem sprawdzić cały układ paliwowy.od filtra paliwa poprzez weżyki aż do gazników.podejżewam z tego co piszesz to bedziesz miał albo gdzieś przyczaśniety wezyk od kranika do gaznika(weżyk od ON ) albo zapchany.tak czy siak. nie bedzie to prolem natury pieniężnej chyba ze membrana w kraniku poszła.
sprawdz tez wezyk od podcisnienia przy kraniku |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
lukkasz89 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 19 Paź, 2011
|
|
|
sprawa dość dziwna.
Powypinałem wężyki z kranika, spuściłem całe paliwo oraz rozebrałem kranik. Z wężyków paliwo spływało płynnie i bez problemu, czyli dopływ paliwa w pozycji ON nie stwarza problemu.
Membrana w kraniku jest w świetnym stanie, czysta bez pęknięć, dziur, oznak starości.
Całość poskładałem, lecz z wężyka doprowadzającego paliwo w pozycji ON zdjąłem plastikowy pancerzyk - był mocno zgięty w jednym miejscu. Zrobiłem jazdę próbną 20km i wychodzi na to że póki co wszystko jest dobrze.
Z tego co pisałeś sezrg - sprawdzenie wężyka od ON - tą opcję wstępnie bym wyeliminował. Przecież ten wężyk doprowadza i czy ustawimy na ON czy na PRI to paliwo pobierane jest przez ten sam wężyk. Cały czas stawiałem na membranę ale ta jest cała.
Zobaczymy jak się będzie sprawować po wykonanym zabiegu, mam nadzieję że wadził pancerzyk, bo jeśli to nie pomoże to nie mam żadnej koncepcji co może być przyczyną. |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sro 19 Paź, 2011
|
|
|
lukkasz89 napisał/a: | Przecież ten wężyk doprowadza i czy ustawimy na ON czy na PRI to paliwo pobierane jest przez ten sam wężyk. |
Widać źle lub bez zrozumienia czytałeś ABC kranika
Pozycja PRI pobiera paliwo z tego samego wężyka co RES a nie co ON
Mogło być tak, że był przewód zbyt mocno zgięty, mogło również być tak, że ktoś rozbierał kranik i go źle złożył i ON to wcale nie było ON, ale to też w wademekum jest opisane.
Poza tym nie piszesz nic o zachowaniu moto na RES, a z twojego opisu w pierwszym poście też bym stawiał jak sezrg, że problem tkwi w podciśnieniu a w zasadzie w jego braku lub niedostatecznym podciśnieniu.
Jeszcze raz odsyłam do tematów kranikowych - czytać czytać ze zrozumieniem |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
Special [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 20 Paź, 2011
|
|
|
sprawdz czy jest podpiety przewód podcisnienia, lubi się zagubić podczas rożnych prac przy gsie |
|
|
|
|
Folek [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 21 Paź, 2011
|
|
|
U mnie sprawa wyglądała podobnie.
Przy zakupie moto koleś, od którego kupowałem Gs'a na moje pytanie o pojemność baku bez wahania rzucił odpowiedź: " 10L , przy 200km zawsze muszę tankować i tyle zawsze przejeżdżam na "pełnym" baku +/- jakieś 5km."
Wydało mi się to co najmniej dziwne ale faktycznie tak było przy 180-200km na liczniku musiałem zajechać na stacje bo moto gasło przy kranie ustawionym w pozycji ON jakby brakowało paliwa. Poza tym zauważyłem, że często się przyduszał i poszarpywał oraz zdarzało mu się, że gasł. W pozycji PRI wszystko było ok.
Rozebrałem kranik, wyczyściłem bak i filtr w baku poskładałem tak jak było i ... problem nie minął. Dopiero jak zerknąłem w schematy okazało się, że ktoś wcześniej pozamieniał przewody RES i ON. Mała korekta i wszystko działa jak powinno.
Moja rada to rzuć okiem czy u Ciebie nie ma podobnie bo objawy są niemal te same |
|
|
|
|
lukkasz89 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Paź, 2011
|
|
|
Wężyki były podłączone poprawnie - po zdjęciu ON zleciało paliwo, a po odpięciu RES znalazło się jeszcze z 3 litry. Może czyszczenie pomogło, okaże się z czasem:] |
|
|
|
|
wladimir [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Paź, 2011
|
|
|
Folek napisał/a: | Wydało mi się to co najmniej dziwne |
Ale przecież to jest normalne. Wówczas przełączasz kranik na RES i szukasz stacji benzynowej. Teraz jak Ci zgaśnie to o rezerwie zapomnij. Pozostaje pchanie. Bo rozumiem że wężyk od RES podpiąłeś pod ON? |
|
|
|
|
lukkasz89 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Paź, 2011
|
|
|
Wszystkie wężyki są podpięte poprawnie zgodnie z książką serwisową.
Od momentu rozebrania kranika do dzisiaj przejechałem ok 70km i jadąc dzisiaj czułem jak silnik zaczyna się dławić - pomogło całkowite wykręcenie manetki (moc dużo mniejsza niż normalnie) Po zatrzymaniu na światłach, obroty spadły i motor zgasł.
Przełączyłem na PRI włączyłem lekkie ssanie (bez ssania nie chciał odpalić mimo że był rozgrzany) i udało się jechać dalej. Podczas jazdy przełączyłem na ON i po paru metrach znowu padł i tylko na PRI dało radę jechać. |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Pon 24 Paź, 2011
|
|
|
lukkasz89 napisał/a: | Wszystkie wężyki są podpięte poprawnie zgodnie z książką serwisową |
Zweryfikuj połączenie zbiornik - kranik zgodnie z moim postem -> http://www.forum.gs500.pl...=107458#107458, bo czasami są błędy.
lukkasz89 napisał/a: | Przełączyłem na PRI włączyłem lekkie ssanie (bez ssania nie chciał odpalić mimo że był rozgrzany) |
Nie chciał bo były puste gaźniki, nie miało to związku z niczym innym
lukkasz89 napisał/a: | Podczas jazdy przełączyłem na ON i po paru metrach znowu padł i tylko na PRI dało radę jechać. |
Dalej nie widzę ani słowa z twojej strony jak moto zachowuje się po ustawieniu kranika na RES.
Więc jeszcze raz powtórzę:
- jeśli na ON nie jedzie i na RES nie jedzie a na PRI jedzie to problem z kranikiem lub podciśnieniem
- jeśli na ON nie jedzie a na RES i PRI jedzie to po prostu za mało paliwa i trzeba włączyć rezerwę i udać się na najbliższą stację
Jeśli podajesz zachowanie wyłącznie na ON i PRI nie da się zinterpretować i nie dajesz nam szansy sobie pomóc. Paliwo na pozycji RES i PRI pobierane jest z tego samego wężyka a różnica jest tylko w obecności lub nie podciśnienia do otwarcia kranika. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Pon 24 Paź, 2011
|
|
|
lukkasz ciężko sie z tobą dogadać.Włacz kranik na pri i przyjedz do mnie do swaja to sie zobaczy co i jak. |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
garcin [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Paź, 2011
|
|
|
Folek napisał/a: | U mnie sprawa wyglądała podobnie.
Przy zakupie moto koleś, od którego kupowałem Gs'a na moje pytanie o pojemność baku bez wahania rzucił odpowiedź: " 10L , przy 200km zawsze muszę tankować i tyle zawsze przejeżdżam na "pełnym" baku +/- jakieś 5km."
Wydało mi się to co najmniej dziwne ale faktycznie tak było przy 180-200km na liczniku musiałem zajechać na stacje bo moto gasło przy kranie ustawionym w pozycji ON jakby brakowało paliwa. Poza tym zauważyłem, że często się przyduszał i poszarpywał oraz zdarzało mu się, że gasł. W pozycji PRI wszystko było ok.
Rozebrałem kranik, wyczyściłem bak i filtr w baku poskładałem tak jak było i ... problem nie minął. Dopiero jak zerknąłem w schematy okazało się, że ktoś wcześniej pozamieniał przewody RES i ON. Mała korekta i wszystko działa jak powinno.
Moja rada to rzuć okiem czy u Ciebie nie ma podobnie bo objawy są niemal te same |
Dzieki wielkie, mialem to samo po synchrinizacji gaznikow przez kumpla i zachodzilem w glowe c sie dzieje. Wczoraj dwie godziny przy moto i wszystko pieknie pracuje |
|
|
|
|
lukkasz89 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Paź, 2011
|
|
|
Wyczyściłem wszystko łącznie z bakiem zalałem bak do pełna i jeździ. Dziękuję wszystkim za pomoc. |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Wto 25 Paź, 2011
|
|
|
50 sie należy |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
hapamasta [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 26 Paź, 2011
|
|
|
Ja się dołączę. Jestem nowy w motocyklach i ich mechanice. A mam taki problem podobny. Ustawiłem dłuższą gałkę na dół czyli jak patrzyłem na oznakowanie ON. Odpaliłem i niby ok ssanie podkręcone ok. No to bieg ok popuszczam sprzęgło dodaję gazu gaśnie. Druga próba to samo. Przekręciłem kranik w lewo zgodnie z ruchem wskazówek zegara o 90 stopni, długa wajcha na pozycji res odpala i rusza bez problemu. Jak kupiłem to poprzedni właściciel powiedział żebym zatankował bo jest 0 to było pod stacją kontroli pojazdów przy stacji. To zalałem za 50 zł wiec chyba na ON nie powinien gasnąć. Totalnie się nie znam jeszcze na mechanice. Co mogę niefachowym okiem sprawdzić bo może to błahostka. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|