WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Suzuki Shell Moto Szkola - Edycja 2011
Autor Wiadomość
Tomek Kulik
[Usunięty]

Wysłany: Sro 04 Maj, 2011   

mr0zd napisał/a:
(...)
Lekki zjazd dupy obowiązkowy do środka zakrętu

Na ulicy? Nie ma zastosowania. Zjazd dupska z kanapy może więcej przeszkadzać, niż pomóc.
Ważniejszy jest skręt bioder w stronę zakrętu.

Czy prowadzący mówili o nacisku zewnętrznej stopy na podnóżek?
Czy mówili o separacji mięśni ramienia?
Czy wspomnieli o międzygazie?
Tak z ciekawości pytam :zawstydzony:
 
 
kratom
[Usunięty]

Wysłany: Sro 04 Maj, 2011   

Co do szkolenia z 10 kwietnia:

Cytat:
Czy prowadzący mówili o nacisku zewnętrznej stopy na podnóżek?

Tak, szczegolnie podczas zawracania przy bardzo malej predkosci.

Cytat:
Czy mówili o separacji mięśni ramienia?

Nie wiem co to znaczy wiec widocznie nie mowili (chociaz o pracy miesni ramienia wspominali podczas cwiczenia przejezdzania po kwadracie wokol pacholkow - wychylenie ciala w kierunku skretu i obserwacja punktu docelowego).

Cytat:
Czy wspomnieli o międzygazie?

Nie
 
 
mr0zd
[Usunięty]

Wysłany: Czw 05 Maj, 2011   

Tomek Kulik napisał/a:
mr0zd napisał/a:
(...)
Lekki zjazd dupy obowiązkowy do środka zakrętu

Na ulicy? Nie ma zastosowania. Zjazd dupska z kanapy może więcej przeszkadzać, niż pomóc.
Ważniejszy jest skręt bioder w stronę zakrętu.


Zależy jak kto po mieście jeździ.
Nie mówię tutaj aby ledwo pośladek został na siedzeniu, ot leciutki zjazd ;)
 
 
Tomek Kulik
[Usunięty]

Wysłany: Czw 05 Maj, 2011   

Separacja, czyli rozdzielanie, w kontekście ramienia i prowadzenia motocykla oznacza:
- nieużywanie wszystkich muskułów ramienia gdy operujemy kierownicą,
- używanie tylko tych mięśni, które są akurat potrzebne.
Czyli - przykładowo - nie używamy bicepsa i tricepsa gdy hamujemy.

Co do zewnętrznej nogi na podnóżku, to akurat przy manewrach z niewielką prędkością ważniejszy jest dobry dosiad.
Obstawiam, że kadra na pewno opiera się na książce "Motocyklista doskonały" i na pewno nie zna nic Andrzeja Kwiatkowskiego.
 
 
Duellis
[Usunięty]

Wysłany: Czw 05 Maj, 2011   

Tomek Kulik napisał/a:
że kadra na pewno opiera się na książce "Motocyklista doskonały"

Czy to źle? Pytam bo nie wiem, słyszałem już wiele krytyk "Motocyklisty" ale żadnej konstruktywnej. Mnie akurat ta książka dużo nauczyła.
 
 
Tomek Kulik
[Usunięty]

Wysłany: Sro 11 Maj, 2011   

Duellis napisał/a:
Tomek Kulik napisał/a:
że kadra na pewno opiera się na książce "Motocyklista doskonały"

Czy to źle? Pytam bo nie wiem, słyszałem już wiele krytyk "Motocyklisty" ale żadnej konstruktywnej. Mnie akurat ta książka dużo nauczyła.
Ta książka nie jest zła - jest pożyteczna, bo wiele osób odkryło pewne zjawiska i techniki pozwalające lepiej jeździć i mieć więcej frajdy z jazdy. Mnie osobiście męczy ton w jakim wypowiada się autor książki, ale cóż - pisał Amerykanin dla równie nieskomplikowanych odbiorców, wiec bierzmy na to poprawkę i korzystajmy. Od czasów publikacji Andrzeja Kwiatkowskiego i Krzysztofa Bruna, niczego na rynku księgarskim nie było bardzo długo, więc pozycja pana Houg'a wypełniła tę lukę bardzo dobrze. Ale jest jedno ale: ta książka jest elementarzem, czyli zbiorem podstaw dla początkujących. Tylko tyle. Czyli spełnia swoja rolę jako pomoc dydaktyczna dla początkujących, natomiast nie może być jedynym źródłem wiedzy dla instruktorów! Tak obstawiam: panowie szkolący na opisanym tutaj szkoleniu opierali się tylko na tej książce, a to jest skandal. Czemu tak sądzę? Po tym, jakie tematy poruszali a jakie nie, oraz - koronna poszlaka - nacisk zewnętrznej stopy głównie przy manewrach z niewielką prędkością (wszak to prawda) zamiast dobrego dosiadu. Zewnętrzna stopa rządzi na szybkim zakręcie tak samo mocno, i o tym trzeba powiedzieć i zadać ćwiczenia sprawdzające. Np. przejazd szybkiego łuku ze stopą zewnętrzną która nie dotyka podnóżka (lewituje 10 cm nad) i kolejne powtórzenie tego samego zakrętu, gdzie stopa zewnętrzna mocno naciska na podnóżek (tak naprawdę cała noga odpycha się od podnóżka zewnętrznego). Następnie przepytujemy kursanta z wrażeń subiektywnych i wyciągamy wnioski. Wsjo.
Ja nie neguję sensu uczestnictwa w takim szkoleniu, ino wymagałbym od kadry czegoś więcej niż elementarnej wiedzy.
 
 
kratom
[Usunięty]

Wysłany: Sro 11 Maj, 2011   

Cytat:
Ja nie neguję sensu uczestnictwa w takim szkoleniu, ino wymagałbym od kadry czegoś więcej niż elementarnej wiedzy.


Mozliwe, ze sie myle, ale osobiscie to szkolenie odebralem jako doskonalenie techniki dla osob poczatkujacych, a co najwyzej dla srednio-zaawansowanych w poruszaniu sie motocyklem.
Na koniec kursu instruktorzy zapowiedzieli, ze zastanawiaja sie by zrobic druga czesc szkolenia i podejsc tematu od strony jescze bardziej technicznej. To druga czesc skierowana mialaby byc do osob, ktore ukonczyly obecna czesc i skupic sie na przejzezdzaniu lukow, zakretow przy zdecydowanie wiekszych predkosciach. Mozliwe, ze wowczas dowiedzielibysmy sie o tym, co Ty juz bardzo dobrze wiesz.
 
 
Tomek Kulik
[Usunięty]

Wysłany: Sro 11 Maj, 2011   

To trzymajmy za słowo organizatorów i kształćmy się dalej.

Dobrej pogody życzę :)
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Sro 11 Maj, 2011   

Tomek Kulik napisał/a:
Np. przejazd szybkiego łuku ze stopą zewnętrzną która nie dotyka podnóżka (lewituje 10 cm nad) i kolejne powtórzenie tego samego zakrętu, gdzie stopa zewnętrzna mocno naciska na podnóżek (tak naprawdę cała noga odpycha się od podnóżka zewnętrznego). Następnie przepytujemy kursanta z wrażeń subiektywnych i wyciągamy wnioski. Wsjo.

Od jakiegoś czasu praktykuję i muszę powiedzieć, że chyba jednak lepiej z tym naciskiem na zewn. podnóżek, oczywiście nie zawsze ale coraz częściej w sposób świadomy staram się to robić (tak jak dawniej używać świadomego przeciwskrętu, teraz już o tym nie myślę). Chociaz z początku nie dowierzałem i wydawało mi się, że to jakaś pomyłka i pewnie chodziło o nacisk na wewn. podnóżek.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
Duellis
[Usunięty]

Wysłany: Czw 12 Maj, 2011   

Tomek Kulik napisał/a:
Ta książka nie jest zła - jest pożyteczna, bo wiele osób odkryło pewne zjawiska i techniki pozwalające lepiej jeździć i mieć więcej frajdy z jazdy.

Dzięki za wyjaśnienia. Chyba dokładnie tak było u mnie, "odkryłem" techniki jazdy i to, patrząc z obecnej perspektywy bardzo podstawowe. Cóż na kursie nauczono mnie tylko jak zdać.
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Czw 12 Maj, 2011   

Książka jest bardzo dobra, trudno o lepszą pozycję chociaz wspomniana przez Tomka książka Kwiatkowskiego chyba zawiera to samo, a i kilka innych przydatnych rzeczy również chociaż bardziej rozrzucone wśród wielu mało istotnych i nieaktualnych informacji, które też są w tej książce.

Generalnie ja to bym powiedział tak: poczytać dostępne pozycje (Kwiatkowski, Hough chyba wystarczą) i jeżdzić, jeździć i jeździć ćwicząc i wcielając w życie to co tam napisali, a potem brać udział w bardziej zaawansowanych kursach - ale powiedzmy szczerze - szybkie pokonywanie łuków w stylu sportowym jest mało przydatne w codziennej jeździe, dostępna literatura i dodatkowe informacje od takich osób jak Tomek w zupełności wystarczają (ja się nauczyłem dużo - prawidłowej zmiany biegów w górę, a szczególnie chwalę sobie docisk zewn. podnóżka w winklu :ok: o czym w wymienionych książkach nie pisali).
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
lis2
[Usunięty]

Wysłany: Wto 31 Maj, 2011   

Hej,
mam pytanie do uczestników. Były jakieś restrykcje odnośnie stroju ? Chodzi mi o to, że zgodnie z regulaminem trzeba mieć spodnie motocyklowe, a ja posiadam tylko jeansy i ochraniacze na kolana. Resztę warunków spełniam :)
 
 
kratom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 31 Maj, 2011   

Na szkoleniu w miejscowosci Ulez tego, w moim przypadku, nie sprawdzano (o ile nie zrobiono tego od razu po przyjazdzie - niestety spoznilem sie kwadrans).
 
 
simoncom20
[Usunięty]

Wysłany: Wto 31 Maj, 2011   

Na moim szkoleniu był koleś w dżinsach i zwykłych butach, ale jeden na 17 więc może jakieś przywileje miał. a propos szkolenia , to polecam każdemu, dla mnie super fakt że jezdze dopiero 3 lata ,ale przez taki kurs podniosłem swoje możliwości i przyspieszyłem je o jakieś 2 lata.
 
 
lis2
[Usunięty]

Wysłany: Sro 01 Cze, 2011   

Dzieki za informację. Ja dopiero zaczynam swoją przygodę z motocyklami (2000km), ale spróbuje wynieść z tego kursy jak najwięcej
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.