halas (stuki-szmery) przy hamowaniu silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Czw 10 Mar, 2011
|
|
|
z silnika szum hmmmm raczej nie sądze.w silniku nie ma szumów no chyba ze pompka paliwa szumi ale niestety takiego wypasa to gs nie ma.
w silniku w gs-ie jeszcze nie spotkalem sie z szumem. |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
AdamSsS [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Mar, 2011
|
|
|
Jeden też słyszał szumy z silnika a wyszło że łożysko an tylnym kole .
sezrg, widać że dawno an GS-ie nie jeździłeś bo gs ma juz centralną podstawkę . |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Pią 11 Mar, 2011
|
|
|
Cytat: | sezrg, widać że dawno an GS-ie nie jeździłeś bo gs ma juz centralną podstawkę . |
hehehe no właśnie |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
Piotras_5
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010 Pochwał: 13 Posty: 2355 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Sob 12 Mar, 2011
|
|
|
Siemano, wiem, że odgrzewam stary temat, ale mam podobnie jak autor tematu.
Ale od początku. Suza przed zimowaniem była cała zadbana i w ogóle, nic sie nie działo Przez zimę odkreciłem kolektory, wkręcone spowrotem i właśnie dzisiaj jeździłem i właśnie przy schodzeniu z obrotów słychać stuki. Nie cały czas, ale 2-3. Przy przyspieszaniu, czy na postoju, jak w miejscu pokrecić gazem to nic takiego się nie dzieje, tylko przy hamowaniu silnikiem.
I tu moje pytanie, czy to może być źle dokręcony kolektor, czy szukać gdzieś indziej przyczyny?
Aha i już inna taka sprawa, nie dotycząca konkretnie stuków, czy ktoś może podrzucić mi link do fiszek do gsa? Bo nie wiem co to jest za przewód z prawej strony moto, ślepo zakończony - dzisiaj z niego mi "pociekło" z 10 kropel benzyny i przestał, za bardzo nie wiem o co chodzi
Proszę o wyrozumiałość, bo w sprawach technicznych jestem totalnym laikiem... |
_________________ Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01' |
|
|
|
|
AdamSsS [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 12 Mar, 2011
|
|
|
Z prawej strony powinieneś mieć dwa albo i trzy . Jeden jest od odpowietrzenia baku drugi od airboxa , trzeci od aku , no chyba że masz żelowy to tego nie masz .
A co do stuków to sprawdź kolektory czy dobrze dokręciłeś . |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Sob 12 Mar, 2011
|
|
|
tak jak kolega wyżej napisał sprawdź kolektory ale jak dla mnie to na postoju przy dodaniu gazu też powinny stukać skoro mogą być nie dokrecone.tak więc na moje to jest inna przyczyną tych stuków.zobacz też łańcuch .co do kropęl to pewnie zalaleś po sam korek albo rozlałes trochę benzyny podczas tankowania i wężykiem ci pocieklo.fiszki czy manuale są w dziale mechanika na samej górze |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
Piotras_5
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010 Pochwał: 13 Posty: 2355 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Sob 12 Mar, 2011
|
|
|
ok dzięki. Jutro wyjadę jeszcze raz, kolektory dokręcone, de facto nie mam pojęcia dlaczego od lewego były luźne śruby...
Także jutro jak się przejadę to napisze, czy coś się zmieniło czy nie.
Łańcuch jest ok. |
_________________ Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01' |
|
|
|
|
Piotras_5
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010 Pochwał: 13 Posty: 2355 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Nie 13 Mar, 2011
|
|
|
Sorry za post pod postem, ale dokręcone mocniej kolektory i wszystko jest ok
Także suza cała i zdrowa czeka na sezon pełną gębą!
Dzięki i do zobaczenia |
_________________ Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01' |
|
|
|
|
stachuwp
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2011
|
|
|
Szum silnika i u mnie Już sam nie wiem czy się czepiam, ale wydaje mi się głośniejszy z dnia na dzień.
Szum jest podobny do tarcia monetą o papier ścierny z dużą szybkością. Słychać go tak jakby z cylindrów i głowicy. Występuję przy każdych obrotach i rośnie wraz z obrotami silnika.
Przy zimnym silniku jak by ciszej. Oczywiście szum występuje na postoju jak i podczas jazdy.
Nie wiem czy to psychika czy nie ale jadąc stale 80km/h (oczywiście oprócz wiatru) nie słyszę już pyrkotania silnika tylko ten szum.
Tak jak by tłoki pracowały na sucho :-O ale przejechałem już tak ok 200km. i silnik chodzi. Olej i filtr zmieniony poziom na początku trochę za wysoki ale odessałem i dalej to samo.
Szum nie zmienia brzmienia podczas podczas przyśpieszania i hamowania silnikiem a jest ściśle uzależniony od obrotów.
Obejrzałem chyba wszystkie filmy na youtube i w niektórych też jest ten szum, ale u mnie znacznie głośniejszy. np. ten http://www.youtube.com/wa...hwBjqA0-a4&NR=1
A może ktoś z Warszawy ma GS-a i trochę czasu po 22-ej aby porównać dźwięk silników. |
_________________ Było:
Romet Chart 210, ETZ 150
Jest:
GS 500E 1998r
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|