WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
moto nie chce odpalic :cry:
Autor Wiadomość
LooLL
[Usunięty]

Wysłany: Sro 09 Lut, 2011   

a czy moglbym dostać info jak jakie synchro przeprowadzic?
 
 
paavo91
[Usunięty]

Wysłany: Sro 09 Lut, 2011   

Wyczyść świece i ustaw przerwę na nich. Najlepiej kup nowe jeśli mają swoje lata.
 
 
przemek_posp
[Usunięty]

Wysłany: Sro 09 Lut, 2011   

LooLL, poszukaj w serwisówce albo tutaj: http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=702 o synchronizacji gaźników. Generalnie to jest prosta czynność w GS, bo masz tylko 2 gaźniki.
 
 
LooLL
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Lut, 2011   

czy da się jakoś wyregulować ilość paliwa w tych zbiorniczkach w gaźnikach?

ogólnie motor chodzi idealnie gdy zmniejszy się mu światło na wejściu filtra powietrza... :zdziwko:

aaa.... i mam jeszcze jedno małe pytanie. w filtrze powietrza na dole po prawej stronie wychodzi jakaś końcówka... od czego ona jest?!
czy ona przypadkiem nie powinna być pod coś podłączona/ być zatkana?
 
 
Kat
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Lut, 2011   

Twoje pytania wskazują na to że jeszcze trochę się musisz nauczyć o działaniu motocykla :) Jeżeli musisz zatykać filtr powietrza to znaczy że masz za uboga mieszankę, sprawdź kolor świec, pewnie będą jasne. Skład mieszanki na wolnych obrotach ustawiasz dwoma śrubkami pod gaźnikiem. Skład mieszanki w średnim i górnym zakresie obrotów regulujesz podnosząc albo opuszczając iglicę. Żeby to zrobić musisz odkręcić czarne pokrywki na górze gaźnika. Przed ruszaniem gaźnika sprawdź luzy zaworowe, a na koniec zrób synchronizację. W razie jakiś wątpliwości przeczytaj temat o gaźniku, tam jest wszystko, łącznie z rysunkami.
 
 
LooLL
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Lut, 2011   

śmierdzi mi to dużą robotą :] ale się nie zrażam bo dla mnie to czysta przyjemność ;)

regulowałem te śrubki pod gaźnikiem ale jak one mają (mniej więcej) iść?

jak zrobić regulacje wysokich i średnich obrotów (tak troszeczkę dokładniej :) )

zawory są w dobrym stanie. silnik (jak mi się udaje to zrobić) na wysokich obrotach (w zasadzie na każdych) pracuje równiutko i nie słychać żadnych stuków ani (już) strzelania w gaźnik czy też w rure :oczami:
 
 
Kat
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Lut, 2011   

Śrubki od składu mieszanki powinny być wykręcone o ok 3,5-4 obroty. Ale to zależy od stanu silnika. O regulacji znajdziesz wszystko w temacie gaźnikowym, a jak będzie mało to poszukaj książki Rafała Dmowskiego "Gaźniki motocyklowe". Wartość luzu zaworowego w GSie mieści się pomiędzy 0.03 a 0.08mm Tak małych wartości nie da się zbadać na ucho, trzeba odkręcić pokrywę zaworów i sprawdzić szczelinomierzem. Te czynności trzeba robić raz do roku albo co 6 tys km.
 
 
LooLL
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Lut, 2011   

Szczerze powiedziawszy lekko boje się zdejmować tą pokrywę gdyż podobno strasznie na tym uszczelka dostaje w du*e...

a... no i co z tym pierdzielnikiem w filtrze?
 
 
Simon88
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Lut, 2011   

witam mam pytanie a nie chce nowego tematu zakładać, dzisiaj postanowiłem odpalić moją suzine i podpiąłem aku przekrecam kluczyk kontrolka oleju i luz sie swieca wiec wszystko ok włączam zapłon naciskam starter iii pstryknięcie i gaśnie wszystko... niech ktoś mi poradzi co może być dodam, że jakieś 3 tyg temu odpalałem i było wszystko ok...
 
 
LooLL
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Lut, 2011   

jeśli gasną raz i się włączają po chwili to bardzo proste - sprawdź styki akku i przeczyść je i dokręć porządnie!

jeśli cyka - akku jest za słabe i albo trzeba naładować albo wymienic (podpowiem iż kosztuje to mniej więcej 100zł :zdziwko: )
 
 
Simon88
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Lut, 2011   

to nie jest takie cykanie tylko pstrykniecie i wtedy gasnie wszystko.
 
 
LooLL
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Lut, 2011   

Brzmi to bardzo jak brudne styki na akumulatorze które nie pozwalają na dostateczny przepływ prądu.

ew... ale w to wątpię siadł regulator napięcia...

radze sprawdzić dobrze jednak czy styki niezaśniedziały ;)
 
 
Paulo
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Lut, 2011   

LooLL napisał/a:

regulowałem te śrubki pod gaźnikiem ale jak one mają (mniej więcej) iść?

No i cały pic polega na tym, że składu mieszanki na wolnych obrotach nie ustawisz 'na ucho / na czuja'. Potrzeba Colortune :)

LooLL napisał/a:

jak zrobić regulacje wysokich i średnich obrotów (tak troszeczkę dokładniej :) )


Tak jak napisał KAT. A jak chcesz precyzyjniej: zdejmujesz bak, odkręcasz pokrywy gaźników z góry (każda zabezpieczona 2 śrubkami). Od tej chwili ostrożnie i delikatnie. Najpierw uważasz na centralnie umieszczone sprężyny. Wyciągasz je - nie bawisz się nimi broń boże w rozciąganie ;) Twoim oczom ukażą się czarne membranki podciśnieniowe oraz mała uszczelka pod kroćcem ssącym. W te uszczelki od razu zaopatrz się nowe, bo w 90% przypadków włożenie starych skończy się lewym powietrzem, też to przerabiałem. Dalej delikatnie wyjmujesz membrankę podciśnieniową wraz z osadzonym po środku plastikiem. W nim jest zaś osadzona iglica - są tam małe elementy więc uważasz żeby nic nie pogubić. Po malutku wyciągasz iglicę - uważasz na kolejność i sposób założenia na niej małych elementów, kółeczka z tworzywa i coś jeszcze tam było :P Patrzysz na samą iglicę - jest na niej 5 nacięć i na jednym z nich metalowy zacisk - mały i raczej delikatnie z nim. To są rowki o których mowa. Patrzysz na iglicę ustawioną ostrym do dołu. Im na wyższym nacięciu jest kółeczko, tym iglica niżej, mniej wypuszcza paliwa z dyszy do mieszanki. Im niżej kółeczko tym wyżej iglica i więcej paliwa zbiera powietrze z dyszy. Jeśli dobrze pamiętam producent ustawia na 2 rowek od góry (uboższa mieszanka) ze względów ekonomicznych.

LooLL napisał/a:

zawory są w dobrym stanie. silnik (jak mi się udaje to zrobić) na wysokich obrotach (w zasadzie na każdych) pracuje równiutko i nie słychać żadnych stuków ani (już) strzelania w gaźnik czy też w rure :oczami:

Mi też tak chodził i obydwa dolotowe były podparte ;) Zatem nie sugeruj się tym. O uszczelkę się nie martw - jeśli będzie silikon tylko na półksiężycach to znaczy że uszczelka była użyta dopiero raz i jak zamkniesz z silikonem na całej powierzchni (od strony pokrywy) i półksięzycach off curz to powinna bez problemu wytrzymać. Jak będzie na całej powierzchni to pokusiłbym się już o wymianę na nową, niestety stówkę kosztuje :) Ale co najmniej na dwa otwarcia (12kkm) można założyć spokój ;)
 
 
mati89
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Lut, 2011   

Paulo napisał/a:
mała uszczelka pod kroćcem ssącym


A wiesz może czy da się ją dostać gdzieś osobno czy trzeba kupić cały komplet uszczelek? Bo znalazłem tylko komplety.
 
 
LooLL
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Lut, 2011   

Cytat:
Twoim oczom ukażą się czarne membranki podciśnieniowe oraz mała uszczelka pod kroćcem ssącym.


jak wygląda ta uszczelka? rozbierałem gaźniki i chyba nie wiem o czym mowa... o.o
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.