moto nie chce odpalic :cry: |
Autor |
Wiadomość |
LooLL [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 09 Lut, 2011
|
|
|
a czy moglbym dostać info jak jakie synchro przeprowadzic? |
|
|
|
|
paavo91 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 09 Lut, 2011
|
|
|
Wyczyść świece i ustaw przerwę na nich. Najlepiej kup nowe jeśli mają swoje lata. |
|
|
|
|
przemek_posp [Usunięty]
|
|
|
|
|
LooLL [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Lut, 2011
|
|
|
czy da się jakoś wyregulować ilość paliwa w tych zbiorniczkach w gaźnikach?
ogólnie motor chodzi idealnie gdy zmniejszy się mu światło na wejściu filtra powietrza...
aaa.... i mam jeszcze jedno małe pytanie. w filtrze powietrza na dole po prawej stronie wychodzi jakaś końcówka... od czego ona jest?!
czy ona przypadkiem nie powinna być pod coś podłączona/ być zatkana? |
|
|
|
|
Kat [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Lut, 2011
|
|
|
Twoje pytania wskazują na to że jeszcze trochę się musisz nauczyć o działaniu motocykla Jeżeli musisz zatykać filtr powietrza to znaczy że masz za uboga mieszankę, sprawdź kolor świec, pewnie będą jasne. Skład mieszanki na wolnych obrotach ustawiasz dwoma śrubkami pod gaźnikiem. Skład mieszanki w średnim i górnym zakresie obrotów regulujesz podnosząc albo opuszczając iglicę. Żeby to zrobić musisz odkręcić czarne pokrywki na górze gaźnika. Przed ruszaniem gaźnika sprawdź luzy zaworowe, a na koniec zrób synchronizację. W razie jakiś wątpliwości przeczytaj temat o gaźniku, tam jest wszystko, łącznie z rysunkami. |
|
|
|
|
LooLL [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Lut, 2011
|
|
|
śmierdzi mi to dużą robotą ale się nie zrażam bo dla mnie to czysta przyjemność
regulowałem te śrubki pod gaźnikiem ale jak one mają (mniej więcej) iść?
jak zrobić regulacje wysokich i średnich obrotów (tak troszeczkę dokładniej )
zawory są w dobrym stanie. silnik (jak mi się udaje to zrobić) na wysokich obrotach (w zasadzie na każdych) pracuje równiutko i nie słychać żadnych stuków ani (już) strzelania w gaźnik czy też w rure |
|
|
|
|
Kat [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Lut, 2011
|
|
|
Śrubki od składu mieszanki powinny być wykręcone o ok 3,5-4 obroty. Ale to zależy od stanu silnika. O regulacji znajdziesz wszystko w temacie gaźnikowym, a jak będzie mało to poszukaj książki Rafała Dmowskiego "Gaźniki motocyklowe". Wartość luzu zaworowego w GSie mieści się pomiędzy 0.03 a 0.08mm Tak małych wartości nie da się zbadać na ucho, trzeba odkręcić pokrywę zaworów i sprawdzić szczelinomierzem. Te czynności trzeba robić raz do roku albo co 6 tys km. |
|
|
|
|
LooLL [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Lut, 2011
|
|
|
Szczerze powiedziawszy lekko boje się zdejmować tą pokrywę gdyż podobno strasznie na tym uszczelka dostaje w du*e...
a... no i co z tym pierdzielnikiem w filtrze? |
|
|
|
|
Simon88 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Lut, 2011
|
|
|
witam mam pytanie a nie chce nowego tematu zakładać, dzisiaj postanowiłem odpalić moją suzine i podpiąłem aku przekrecam kluczyk kontrolka oleju i luz sie swieca wiec wszystko ok włączam zapłon naciskam starter iii pstryknięcie i gaśnie wszystko... niech ktoś mi poradzi co może być dodam, że jakieś 3 tyg temu odpalałem i było wszystko ok... |
|
|
|
|
LooLL [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Lut, 2011
|
|
|
jeśli gasną raz i się włączają po chwili to bardzo proste - sprawdź styki akku i przeczyść je i dokręć porządnie!
jeśli cyka - akku jest za słabe i albo trzeba naładować albo wymienic (podpowiem iż kosztuje to mniej więcej 100zł ) |
|
|
|
|
Simon88 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 11 Lut, 2011
|
|
|
to nie jest takie cykanie tylko pstrykniecie i wtedy gasnie wszystko. |
|
|
|
|
LooLL [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 11 Lut, 2011
|
|
|
Brzmi to bardzo jak brudne styki na akumulatorze które nie pozwalają na dostateczny przepływ prądu.
ew... ale w to wątpię siadł regulator napięcia...
radze sprawdzić dobrze jednak czy styki niezaśniedziały |
|
|
|
|
Paulo [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 11 Lut, 2011
|
|
|
LooLL napisał/a: |
regulowałem te śrubki pod gaźnikiem ale jak one mają (mniej więcej) iść?
|
No i cały pic polega na tym, że składu mieszanki na wolnych obrotach nie ustawisz 'na ucho / na czuja'. Potrzeba Colortune
LooLL napisał/a: |
jak zrobić regulacje wysokich i średnich obrotów (tak troszeczkę dokładniej )
|
Tak jak napisał KAT. A jak chcesz precyzyjniej: zdejmujesz bak, odkręcasz pokrywy gaźników z góry (każda zabezpieczona 2 śrubkami). Od tej chwili ostrożnie i delikatnie. Najpierw uważasz na centralnie umieszczone sprężyny. Wyciągasz je - nie bawisz się nimi broń boże w rozciąganie Twoim oczom ukażą się czarne membranki podciśnieniowe oraz mała uszczelka pod kroćcem ssącym. W te uszczelki od razu zaopatrz się nowe, bo w 90% przypadków włożenie starych skończy się lewym powietrzem, też to przerabiałem. Dalej delikatnie wyjmujesz membrankę podciśnieniową wraz z osadzonym po środku plastikiem. W nim jest zaś osadzona iglica - są tam małe elementy więc uważasz żeby nic nie pogubić. Po malutku wyciągasz iglicę - uważasz na kolejność i sposób założenia na niej małych elementów, kółeczka z tworzywa i coś jeszcze tam było Patrzysz na samą iglicę - jest na niej 5 nacięć i na jednym z nich metalowy zacisk - mały i raczej delikatnie z nim. To są rowki o których mowa. Patrzysz na iglicę ustawioną ostrym do dołu. Im na wyższym nacięciu jest kółeczko, tym iglica niżej, mniej wypuszcza paliwa z dyszy do mieszanki. Im niżej kółeczko tym wyżej iglica i więcej paliwa zbiera powietrze z dyszy. Jeśli dobrze pamiętam producent ustawia na 2 rowek od góry (uboższa mieszanka) ze względów ekonomicznych.
LooLL napisał/a: |
zawory są w dobrym stanie. silnik (jak mi się udaje to zrobić) na wysokich obrotach (w zasadzie na każdych) pracuje równiutko i nie słychać żadnych stuków ani (już) strzelania w gaźnik czy też w rure |
Mi też tak chodził i obydwa dolotowe były podparte Zatem nie sugeruj się tym. O uszczelkę się nie martw - jeśli będzie silikon tylko na półksiężycach to znaczy że uszczelka była użyta dopiero raz i jak zamkniesz z silikonem na całej powierzchni (od strony pokrywy) i półksięzycach off curz to powinna bez problemu wytrzymać. Jak będzie na całej powierzchni to pokusiłbym się już o wymianę na nową, niestety stówkę kosztuje Ale co najmniej na dwa otwarcia (12kkm) można założyć spokój |
|
|
|
|
mati89 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 11 Lut, 2011
|
|
|
Paulo napisał/a: | mała uszczelka pod kroćcem ssącym |
A wiesz może czy da się ją dostać gdzieś osobno czy trzeba kupić cały komplet uszczelek? Bo znalazłem tylko komplety. |
|
|
|
|
LooLL [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 11 Lut, 2011
|
|
|
Cytat: | Twoim oczom ukażą się czarne membranki podciśnieniowe oraz mała uszczelka pod kroćcem ssącym. |
jak wygląda ta uszczelka? rozbierałem gaźniki i chyba nie wiem o czym mowa... o.o |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|