moto nie chce odpalic :cry:
Odpowiedz do tematu

LooLL
[Usunięty]
: moto nie chce odpalic :cry:
Witam.

Dawno temu (bo juz prawie dwa lata) moto mojego brata dzialalo swietnie, aczkolwiek posiadalo jedna wade - w baku byla masa drobnych smieci i takich bzdur, wiec trzeba bylo uwazac aby poziom paliwa nie spadł za nisko gdyz zaciaga wtedy ten lur....
Ostatnia jazda odbyla sie (jak zapewne sie domyslacie) na prawie pustym zbiorniku i moto sie zadlawil :wstyd: . gaznik byl czyszczony ale nie wskrzesiło to maszyny. :(

Że ja bylem za mlody aby motorem sie zajac a braciszek za leniwy aby go naprawic sprzęt przeleżał swoje w piwnicy.

Do tego czasu moja milosc do GS'ki nabrała na sile i postawilem sobie za cel przywrócenie zycia mej ukochanej maszynie.

Teraz zaczynają sie schody:

- moto nie chce odpalić. Gdy wstrzyknę petrol'kę bezpośrednio do cylindra to strzela z rury albo z gaźnika (do woli).

- aku kompletnie siadł więc postanowilem podłączyć maszynę pod kroplówkę (kablami rozruchowymi pod akumulator samochodowy) , ale! moto strasznie słabo kreci! Komprecha w cylindrach jest taka ze aż boli (b. dobra). Odkryłem ze jak wykręcę jedna (dowolną) świece silnik kreci aż miło :)

Chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej o budowie tego silnika jak i gaźnika co pozwoliłoby mi podszkolić się w mechanice i uchronić moto od (ewentualnych) awarii.

Sam motor jest w stanie dobrym bo przeleżał w ciepłej dużej piwnicy z małą wilgocią. mam do niego dużo części gdyż kiedyś padł w nim silnik i kupiliśmy drugie całe kompletne moto (po drobnym wypadku) i przeszczepiliśmy silnik. W starym pękł wał... :niepewny:

PS. Ojciec chce sprzedać moto gdzieś w maju... :( jesli uda mi się go samemu naprawić (na czym bardzo mi zależy) to jest szansa i to duża ze moto zostanie ;)

Dziękuje za wszelkie próby i starania :padam:

Emwu96
[Usunięty]
:
Nie wiem jak mozna jezdzic z jakims syfem w baku o_O
nie latwiej bylo po prostu to wylac wyczyscic bak i nalac czystej wachy ?

mati89
[Usunięty]
:
Po tak długim postoju z tym syfem to trzeba było odrazu brać się za czyszczenie baku, kranika, gaźników, upewnić się, że paliwo wogóle dochodzi, a potem próbować odpalać.
I tak radzę zrobić + wymieniłbym olej przed ruszeniem moto, bo tam pewnie też nie wiadomo co jest.
I sprawdź czy masz odpowiedni poziom elektrolitu w akumulatorze. Pewnie nie.

Ostatnio zmieniony przez mati89 Czw 27 Sty, 2011, w całości zmieniany 1 raz
LooLL
[Usunięty]
:
"gdyby kózka nie skakała to by nogi nie złamała".... Ale do tego co było kiedyś nie wracamy bo to nieistotne.

Teraz próbujemy naprawić błędy :)

LooLL
[Usunięty]
:
Bak już dawno wyczyszczony, jak i cała reszta... ale teraz moto stoi bez niego bo próbuje go wskrzesić :)

Aku padło na amen ;) ale tym sie akurat na razie nie przejmuje :)

Na razie chce ożywić GS'ke :zawstydzony: . Jak moto da oznaki życia wtedy zajmę się szczegółami ;)

Olej na chwile przed postojem był cały wymieniany

mati89
[Usunięty]
:
I tak powinieneś chyba go wymienić po takim czasie, a napewno sprawdź czy nie czuć w nim benzyny.
Na początek sprawdziłbym czy paliwo wogóle dochodzi do gaźników. Jak tak to przekręć kranik na PRI na 15 sekund, potem np. na RES i próbuj.

LooLL
[Usunięty]
:
Paliwo do gaźników dopływa, w oleju nie czuć petrolki...
Mechanikę kranika i innych pierdół miałem okazje poznać ;)
Paliwo dochodzi do gaźników ale tak jakby on go nie podaje do cylindrów :( dlatego chciałbym jakaś dokumentacje gaźnika aby poznać jego budowę i słabe punkty ;)

Ishe
[Usunięty]
:
http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=5429

Polecam opcje szukaj :]
Tutaj masz różne instrukcje na temat GS silnik, elektryka itd. Polecam hainesa ;)

paavo91
[Usunięty]
:
Skoro gaźniki czyszczone, paliwo w gaźnikach to czemu by miało nie iść dalej? Może bardziej chodzi o ich regulację.

:
Iskra jest?

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
po pierwsze primo ultimo sprawdzić elektrykę (iskra, impulsator itp)
po drugie primo ultimo sprawdzić luzy zaworowe i jeśli odbiegają od normy to ustawić
po trzecie primo ultimo wstępna regulacja gaźników (dysza wolnych wkręcona na max i wykręcona o 2.5obr.

i musi zapalić.

Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
LooLL
[Usunięty]
:
gazniki czyste ale nie wiem czy dokładnie... nie czyscilem dysz.... bo nawet nie wiem gdzie są O.O no i nie wiem nic o ich regulacji wiec byłbym wdzięczny za "instrukcje łopatologiczna" ;)

iskra jest i to b. dobra przebić zadnych nie ma

elektryka sprawna ;)

zawory sprawdze ale nie wiem czego mam szukac.... a tym bardziej jak i co ustawić...

AdamSsS
[Usunięty]
:
http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=702
http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=786
trochę chęci ;)

LooLL
[Usunięty]
:
Witam po dłuższej przerwie!

moto udało się odpalić!! :rotfl:

niestety - są problemy.
w zasadzie jeden...

moto nie trzyma się obrotów. z resztą "działa" tylko na wolnych obrotach(i to tylko na ssaniu). :zdegustowany:

dzisiaj gdy zostawiłem go na podjeździe włączonego i tak sobie się kręcił po jakimś czasie moto dostało normalnych obrotów i trzymało się ich! reagował nawet na dodanie gazu! (przedtem po dodaniu minimalnej ilości gazu dławił się i gasł...) :/

moto działało chwile świetnie. niestety tylko chwile... przejechałem sie jakies 500m i zgasł... no i trza było go pchać do domu... :znudzony:

czy może być iż przy tak zimnym silniku (bo jakieś 30*C ) nie chce pracować?

:
Gaźniki wołają o czyszczenie i synchro :P . Możesz też zmienić świece.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.