WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Wyciek paliwa
Autor Wiadomość
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Czw 29 Maj, 2008   

ronin810 napisał/a:
Na PRI miałem zawsze ustawione i mi nic nie ciekło


Najprostszy sposób do zabicia silnika. Wystarczy niewielka nieszczelność zaworka pływakowego w którymś gaźniku i paliwo dostaje sie do oleju w silniku. czym grozi jazda na rozwodnionym benzyna oleju nie trzeba chyba pisać.
Zawsze kranik powinien byc ustawiony na ON chyba że jest mało paliwa to na RES.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
jankees
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Maj, 2008   

ronin810 napisał/a:
Na PRI miałem zawsze ustawione i mi nic nie ciekło

To pewnie masz źle zmontowany kranik ,odkręć go i sprawdź i zamontuj poprawnie . ;)
 
 
sezrg 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2007
Pochwał: 17
Posty: 821
Skąd: swarzędz/poznan
Wysłany: Pią 03 Kwi, 2009   

Breżniew napisał/a:
Jak leci z wężyka z pod silnika to mozliwe ze gaźnik ktorys przelewa. Powodem moze byc uszkodzony zaworek iglicowy pływaka w ktorymś z gażnikow lub brud ktory sie do niego dostał i nie domyka przepływu.

Fiszki możesz zobaczyć w necie na tej stronce http://www.ronayers.com/f...120&parent=3070

Potem zwyczajnie wklejasz adres obrazka. Na tej stronce są też fiszki do innych motocykli japońskich.
Zobacz też stronkę BikeBandits.


brezniew ja własnie mam ten sam problem leci mi benzyna z węzyka od airboxa i to jak z kranu
który to jest ten zaworek iglicowy?
który to nr ?
http://fiche.ronayers.com...roup/CARBURETOR
_________________
keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
 
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Pią 03 Kwi, 2009   

Sprawdź oringi 34 oraz zawór z gniazdem 33. sam zaworek ma gumowy stożek uszczelniający. Jeśli w gumie jest odciśnięty okrąg to zaworek do wymiany.
Oring 34 jesli jest sparciały to puszcza paliwo z pominięciem zaworka.

Poza gaźnikami paliwo może się też dostawać niesprawnym kranikiem. w przypadku dziurawej membrany lub zabrudzeń. Zacznik od sprawdzenia kranika. Odłącz wężyki od gąźnika i zobacz czy paliwo nie zaczyna samo płynąc mimo braku podciśnienia.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
sezrg 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2007
Pochwał: 17
Posty: 821
Skąd: swarzędz/poznan
Wysłany: Nie 05 Kwi, 2009   

brażeniew zobacz na fotke i powiedz czy to normalne bo na moje to coś jest nie tak

[img][/img]


pozatym ten stożek i oring o którym pisałeś jest cały
_________________
keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
 
 
 
Macieja
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Kwi, 2009   

Z "dmuchaniem w gaźniki" masz tak jak powinno być.

W prawym gaźniku masz ten otwór, w który dmuchałeś zaślepiony, a w lewym gaźniku w tym otworze tworzone jest podciśnienie które podnosi membrane w kraniku i otwiera przepływ paliwa gdy silnik się kręci.
 
 
sezrg 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2007
Pochwał: 17
Posty: 821
Skąd: swarzędz/poznan
Wysłany: Nie 05 Kwi, 2009   

Macieja napisał/a:
Z "dmuchaniem w gaźniki" masz tak jak powinno być.

W prawym gaźniku masz ten otwór, w który dmuchałeś zaślepiony, a w lewym gaźniku w tym otworze tworzone jest podciśnienie które podnosi membrane w kraniku i otwiera przepływ paliwa gdy silnik się kręci.


no żeczytwiście teraz dobrze spojrzałem i jest zaślepiony w takim razie ide wykrecac kranik


to teraz kranik :

[img][/img]

a wnetrze kranika wyglada tak : wszystko czyste i całe
_________________
keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
 
 
 
Macieja
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Kwi, 2009   

zrób jeszcze fotke z kurkiem i z umiejscowieniem (napisami) blaszki pod kurkiem, no i z tej pierwszej fotki nie wynika jak do zbiornika miałeś te przewody podpięte
 
 
sezrg 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2007
Pochwał: 17
Posty: 821
Skąd: swarzędz/poznan
Wysłany: Nie 05 Kwi, 2009   

Macieja napisał/a:
zrób jeszcze fotke z kurkiem i z umiejscowieniem (napisami) blaszki pod kurkiem, no i z tej pierwszej fotki nie wynika jak do zbiornika miałeś te przewody podpięte




[img][/img]

wydaje mi sie ze ta blaszka jest odwrotnie
przestawiłem blaszke ale nie da rady samej blaszki przestawić wiec przestawiłem razem z zaworem i tam gdzie leciało samo (na ON)juz leci tylko pod cisnieniem ale za to ani na pri ani na res nic nie leci nawet pod cisnieniem.

kurde coś jest nie tak z tym kranikiem
_________________
keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
 
 
 
Macieja
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Kwi, 2009   

no na fotce na pewno masz zle, dzisiaj to przerabiałem u siebie (też miałem poprzestawiane).
ON powinieneś mieć na dole i wtedy cały zawór też się odpowiednio ustawi. Najlepiej zdemontuj zawór i przeanalizuj jak leci paliwo przez cały kranik - mi to dużo wyjaśniło i znam całą zasadę działania ustrojstwa.
Jak złożysz to sobie przetestuj. Ja podłączyłem wężyk do podciśnienia i zassałem ustami powietrze, wtedy otwiera się ON/RES (zależnie od położenia kranika) a w położeniu PRI zawsze powinno lecieć.
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Nie 05 Kwi, 2009   

Po pierwsze - blaszka z oznaczeniami jest odwrotnie , po drugie - jesli dmuchałeś w wężyki i leciało na On i Res to masz niesprawny kranik. Powinno lecieć tylko na PRI. Przepływ paliwa na ON i RES możliwy jest tylko po podaniu podciśnienia na króciec w kraniku za membraną. Spowoduje to odciągniecie membrany i otwarcie przepływu.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
sezrg 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2007
Pochwał: 17
Posty: 821
Skąd: swarzędz/poznan
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2009   

macieja i brezniew wielkie dzieki za pomoc !! !!!poprzestawiałem blaszke wraz z zaworem co jest w srodku i chyba teraz działa poprawnie tylko jeszcze jedno mnie zastanawia :
skoro miałem przestawione ON na górze a PRI na dole to cały czas śmigałem w takim badz razie na PRI skoro przestawione było. to dlaczego wczesniej mi nie wylał benzyny(poprzedni cały sezon ) , stał nieraz po kilka dni w garazu i nic sie nie działo aż tu nagle w ciągu 10 godzin nocnych zaczeło lać sie konkretnie bo o0koło 8 do 10 litrów poszło na glebe :niepewny:
_________________
keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
 
 
 
Macieja
[Usunięty]

Wysłany: Pon 06 Kwi, 2009   

no tutaj moja wiedza sie już kończy, może Breżniew ma na to wytłumaczenie.
Ja doszedłem do wniosku, że też zeszły sezon leciało mi cały czas przez PRI a nie zalało go nigdy.
Czy to przypadkiem nie jest tak, że jak komory pływakowe się zapełnią to jest jakiś zaworek w gaźniku i paliwo już nie ścieka do niego?? Może coś z takim zaworkiem poszło?
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2009   

Owszem , jesli zaworki iglicowe pływaków są sprawne, to nie powinno zalac. jednak w wielu gaźnikach ich szczelność jest umowna...
Po zalaniu koniecznie sprawdzić poziom oleju oraz czy nie śmierdzi paliwem.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
mazurek1500
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Cze, 2010   Cieknące paliwo z wężyka nadmiaru benzyny (chyba)

Witam.

Wczoraj postanowiłem wyregulować sobie gaźniki (były regulowane na starym silniku w zeszłym roku), więc podłączyłem sobie wakuometry home made okazało się że jeden cylinder bardziej zasysa, po wyregulowaniu wszystko było super. Dziś rano również odpalił bez problemu, tylko że po zejściu z suzi okazało się że mam czymś spodnie ochlapane, moto nadal chodził ok. Po powrocie do domu szukałem usterki pochlapanych spodni i podczas odkręcania zaczęło wypływać paliwo z wężyka który jest podłączony między oba gaźnikami (prawdopodobnie nadmiar) a moto wchodziło na 4 tys i nie chciało zejść. jeszcze dodam że gdy moto było na tych 4 tys i włączyło się ssanie to moto gasł. Proszę o pomoc!! Do wieczora jeszcze trochę...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.