Wyciek paliwa |
Autor |
Wiadomość |
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Czw 29 Maj, 2008
|
|
|
ronin810 napisał/a: | Na PRI miałem zawsze ustawione i mi nic nie ciekło |
Najprostszy sposób do zabicia silnika. Wystarczy niewielka nieszczelność zaworka pływakowego w którymś gaźniku i paliwo dostaje sie do oleju w silniku. czym grozi jazda na rozwodnionym benzyna oleju nie trzeba chyba pisać.
Zawsze kranik powinien byc ustawiony na ON chyba że jest mało paliwa to na RES. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
jankees [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 30 Maj, 2008
|
|
|
ronin810 napisał/a: | Na PRI miałem zawsze ustawione i mi nic nie ciekło |
To pewnie masz źle zmontowany kranik ,odkręć go i sprawdź i zamontuj poprawnie . |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Pią 03 Kwi, 2009
|
|
|
Breżniew napisał/a: | Jak leci z wężyka z pod silnika to mozliwe ze gaźnik ktorys przelewa. Powodem moze byc uszkodzony zaworek iglicowy pływaka w ktorymś z gażnikow lub brud ktory sie do niego dostał i nie domyka przepływu.
Fiszki możesz zobaczyć w necie na tej stronce http://www.ronayers.com/f...120&parent=3070
Potem zwyczajnie wklejasz adres obrazka. Na tej stronce są też fiszki do innych motocykli japońskich.
Zobacz też stronkę BikeBandits. |
brezniew ja własnie mam ten sam problem leci mi benzyna z węzyka od airboxa i to jak z kranu
który to jest ten zaworek iglicowy?
który to nr ?
http://fiche.ronayers.com...roup/CARBURETOR |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pią 03 Kwi, 2009
|
|
|
Sprawdź oringi 34 oraz zawór z gniazdem 33. sam zaworek ma gumowy stożek uszczelniający. Jeśli w gumie jest odciśnięty okrąg to zaworek do wymiany.
Oring 34 jesli jest sparciały to puszcza paliwo z pominięciem zaworka.
Poza gaźnikami paliwo może się też dostawać niesprawnym kranikiem. w przypadku dziurawej membrany lub zabrudzeń. Zacznik od sprawdzenia kranika. Odłącz wężyki od gąźnika i zobacz czy paliwo nie zaczyna samo płynąc mimo braku podciśnienia. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Nie 05 Kwi, 2009
|
|
|
brażeniew zobacz na fotke i powiedz czy to normalne bo na moje to coś jest nie tak
[img][/img]
pozatym ten stożek i oring o którym pisałeś jest cały |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
Macieja [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 05 Kwi, 2009
|
|
|
Z "dmuchaniem w gaźniki" masz tak jak powinno być.
W prawym gaźniku masz ten otwór, w który dmuchałeś zaślepiony, a w lewym gaźniku w tym otworze tworzone jest podciśnienie które podnosi membrane w kraniku i otwiera przepływ paliwa gdy silnik się kręci. |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Nie 05 Kwi, 2009
|
|
|
Macieja napisał/a: | Z "dmuchaniem w gaźniki" masz tak jak powinno być.
W prawym gaźniku masz ten otwór, w który dmuchałeś zaślepiony, a w lewym gaźniku w tym otworze tworzone jest podciśnienie które podnosi membrane w kraniku i otwiera przepływ paliwa gdy silnik się kręci. |
no żeczytwiście teraz dobrze spojrzałem i jest zaślepiony w takim razie ide wykrecac kranik
to teraz kranik :
[img][/img]
a wnetrze kranika wyglada tak : wszystko czyste i całe |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
Macieja [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 05 Kwi, 2009
|
|
|
zrób jeszcze fotke z kurkiem i z umiejscowieniem (napisami) blaszki pod kurkiem, no i z tej pierwszej fotki nie wynika jak do zbiornika miałeś te przewody podpięte |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Nie 05 Kwi, 2009
|
|
|
Macieja napisał/a: | zrób jeszcze fotke z kurkiem i z umiejscowieniem (napisami) blaszki pod kurkiem, no i z tej pierwszej fotki nie wynika jak do zbiornika miałeś te przewody podpięte |
[img][/img]
wydaje mi sie ze ta blaszka jest odwrotnie
przestawiłem blaszke ale nie da rady samej blaszki przestawić wiec przestawiłem razem z zaworem i tam gdzie leciało samo (na ON)juz leci tylko pod cisnieniem ale za to ani na pri ani na res nic nie leci nawet pod cisnieniem.
kurde coś jest nie tak z tym kranikiem |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
Macieja [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 05 Kwi, 2009
|
|
|
no na fotce na pewno masz zle, dzisiaj to przerabiałem u siebie (też miałem poprzestawiane).
ON powinieneś mieć na dole i wtedy cały zawór też się odpowiednio ustawi. Najlepiej zdemontuj zawór i przeanalizuj jak leci paliwo przez cały kranik - mi to dużo wyjaśniło i znam całą zasadę działania ustrojstwa.
Jak złożysz to sobie przetestuj. Ja podłączyłem wężyk do podciśnienia i zassałem ustami powietrze, wtedy otwiera się ON/RES (zależnie od położenia kranika) a w położeniu PRI zawsze powinno lecieć. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Nie 05 Kwi, 2009
|
|
|
Po pierwsze - blaszka z oznaczeniami jest odwrotnie , po drugie - jesli dmuchałeś w wężyki i leciało na On i Res to masz niesprawny kranik. Powinno lecieć tylko na PRI. Przepływ paliwa na ON i RES możliwy jest tylko po podaniu podciśnienia na króciec w kraniku za membraną. Spowoduje to odciągniecie membrany i otwarcie przepływu. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2009
|
|
|
macieja i brezniew wielkie dzieki za pomoc !!!poprzestawiałem blaszke wraz z zaworem co jest w srodku i chyba teraz działa poprawnie tylko jeszcze jedno mnie zastanawia :
skoro miałem przestawione ON na górze a PRI na dole to cały czas śmigałem w takim badz razie na PRI skoro przestawione było. to dlaczego wczesniej mi nie wylał benzyny(poprzedni cały sezon ) , stał nieraz po kilka dni w garazu i nic sie nie działo aż tu nagle w ciągu 10 godzin nocnych zaczeło lać sie konkretnie bo o0koło 8 do 10 litrów poszło na glebe |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
Macieja [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2009
|
|
|
no tutaj moja wiedza sie już kończy, może Breżniew ma na to wytłumaczenie.
Ja doszedłem do wniosku, że też zeszły sezon leciało mi cały czas przez PRI a nie zalało go nigdy.
Czy to przypadkiem nie jest tak, że jak komory pływakowe się zapełnią to jest jakiś zaworek w gaźniku i paliwo już nie ścieka do niego?? Może coś z takim zaworkiem poszło? |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2009
|
|
|
Owszem , jesli zaworki iglicowe pływaków są sprawne, to nie powinno zalac. jednak w wielu gaźnikach ich szczelność jest umowna...
Po zalaniu koniecznie sprawdzić poziom oleju oraz czy nie śmierdzi paliwem. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
mazurek1500 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Cze, 2010 Cieknące paliwo z wężyka nadmiaru benzyny (chyba)
|
|
|
Witam.
Wczoraj postanowiłem wyregulować sobie gaźniki (były regulowane na starym silniku w zeszłym roku), więc podłączyłem sobie wakuometry home made okazało się że jeden cylinder bardziej zasysa, po wyregulowaniu wszystko było super. Dziś rano również odpalił bez problemu, tylko że po zejściu z suzi okazało się że mam czymś spodnie ochlapane, moto nadal chodził ok. Po powrocie do domu szukałem usterki pochlapanych spodni i podczas odkręcania zaczęło wypływać paliwo z wężyka który jest podłączony między oba gaźnikami (prawdopodobnie nadmiar) a moto wchodziło na 4 tys i nie chciało zejść. jeszcze dodam że gdy moto było na tych 4 tys i włączyło się ssanie to moto gasł. Proszę o pomoc!! Do wieczora jeszcze trochę... |
|
|
|
|
|