Kierunkowskazy |
Autor |
Wiadomość |
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Pon 28 Cze, 2010
|
|
|
dawid_black
1. proponuje używać opcji szukaj i w zapytaniu podać słowo "rezystor"
2. jak już jesteś taki leniwy to tu masz odpowiedź na swoje pytanie odnośnie jaki rodzaj rezystora, a wystarczy zobaczyć na zdjęciu jak on wygląda i jaki ma radiator aby domyśleć się, że nieźle się grzeje, pozatym na zwykłą logikę skoro zwykły kierunek ma 21W a na ledach ~2W to gdzies trzeba w postaci ciepła upłynnić te 19W
3. po co pisać te same zapytanie w kilku tematach, jak ktoś ma Ci odpowiedzieć to zrobi to w jednym |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
Jagusia [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Lip, 2010
|
|
|
Witam serdecznie Jestem nowym forumowiczem i właściwie muszę zacząć od problemu z moim kochanym GSem a mianowicie Oddałam moto na serwis w celu regulacji i synchronizacji (zdjęta blokada) oraz obrotomierz robili bo jak się okazało wykręciła się linka i po odbiorze z serwisu nie wiedzieć dlaczego nie działają mi kierunkowskazy (zaznaczam że działały zanim oddałam moto na serwis) Nie działa również kontrolka kierunków. Gdzie mam szukać przyczyny już się zastanawiałam, że może coś rozpięli przy robieniu obrotomierza i nie podłączyli ale kompletnie nie mam pojęcia gdzie tego szukać. Kierunkowskazy są oryginalne, nie przerabiane na diodowe czy jakieś inne, z tego co wiem przerywacz też działa (sprawdzone). Proszę Was o pomoc bo jazda w dzień to jeszcze mały problem bez kierunków ale w nocy no tak średnio |
|
|
|
|
mr0zd [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Lip, 2010
|
|
|
Jak Ci spieprzyli to oddaj im znowu, niech naprawiają za frajer. |
|
|
|
|
Jagusia [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Lip, 2010
|
|
|
tak ale miałam nadzieję że to bzdet i nie będę musiała jechać na serwis znowu |
|
|
|
|
Jagusia [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 26 Lip, 2010
|
|
|
Uszkodzony kabel ..... naprawili |
|
|
|
|
Cynamon [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 13 Wrz, 2010
|
|
|
Cześć. Nie działa mi prawy tylny kierunek. Co muszę sprawdzić? Żarówki są ok, tyle mogłam sprawdzić. Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Pon 13 Wrz, 2010
|
|
|
Zobacz pod kanapą czy na złączce nie rozłączył się kabel idący do tylnego kierunku, czasami się tak dzieje. Warto by przy okazji sprawdzić, czy na tych złączkach jest prąd jak masz włączony kierunek i czy np. nie jest uszkodzony przewód między tą złączką a oprawą lub sama oprawa. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
Cynamon [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 13 Wrz, 2010
|
|
|
studi napisał/a: | Zobacz pod kanapą czy na złączce nie rozłączył się kabel idący do tylnego kierunku, czasami się tak dzieje. |
I tak się zadziało. Tylko trudno się tam dostać, ciasno jakoś. Dzięki studi, |
|
|
|
|
afron [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 06 Paź, 2010 Dziwny problem z kierunkowskazami
|
|
|
Ostatnio jadąc sobie po mieście w pewnym momencie przestały mi działać kierunkowskazy. Przełączanie przełącznika w lewo, prawo, wciskanie go nic nie pomaga. Po prostu nic nie reaguje na ruchy przełącznika. Po pewnym czasie jakby samo się naprawiło, trochę pojeździłem a potem znowu to samo.
Zauważyłem po pewnym czasie że jedynym ratunkiem jest wyłączenie i ponowne włączenie zapłonu. Po tym kierunki znowu działają idealnie.
Dziwne ale prawdziwe.
Orientujecie się może co to może być?
Wielkie dzięki za pomoc |
|
|
|
|
Kat [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 06 Paź, 2010
|
|
|
Sprawdź czy nie masz jakiś styków zaśniedziałych przy przełączniku, a kontrolka mruga czy tez zdycha? |
|
|
|
|
afron [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 06 Paź, 2010
|
|
|
Kontrolka też zdycha. wygląda to tak jakby właśnie przełącznik padał i ani kontrolka nie działa, ani nie słychać klikania, ani światła nie migają. Dziwne tylko że wyłączenie i włączenie zapłonu załatwia sprawę:P |
|
|
|
|
Paulo [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 06 Paź, 2010
|
|
|
Obstawiałbym przerywacz |
|
|
|
|
kruk [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 09 Paź, 2010
|
|
|
To ja też się dopiszę do tego tematu.
Kierunkowskazy wszystkie działają, ale przestały migać. Kontrolka świeci tak jak świeciła dotychczas. Nie miga, bo nigdy nie migała od kiedy ja zarządzam tym GS-em. Poprzedni właściciel wymieniał kierunki, ja nic nie grzebałem. Teraz dopiero jak pojawił się problem, to dobrałem się do przerywacza, poruszałem kablami (wg sugestii z wcześniejszych postów), ale bez zmian. Co diagnozujecie i co proponujecie? Kupować nowy przerywacz? Jeśli tak, to jaki (takie parametry jak dotychczasowy czy jakiś inny) i gdzie najlepiej? Jest możliwość, że to coś innego nawaliło?
Dla lepszego zobrazowania sytuacji załączam kilka zdjęć, pokazujących jakie mam kierunkowskazy i przerywacz.
DSCF7184.jpg
|
|
Plik ściągnięto 7161 raz(y) 29,49 KB |
DSCF7177.jpg
|
|
Plik ściągnięto 70 raz(y) 56,12 KB |
DSCF7181.jpg
|
|
Plik ściągnięto 68 raz(y) 46,45 KB |
|
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sob 09 Paź, 2010
|
|
|
Może masz zły przerywacz w stosunku do żarówek w kierunkach.
Jak w ostatnim wierszu jest napisane przerywacz jest do obciążenia 2 x 10W + 3.4W -> czyli kontrolka i dwie żarówki po 10W, natomiast standardowe żarówki w kierunkach (przynajmniej fabryczne) to 21W.
Zobacz czy jak odłączysz przedni kierunek (rozłączenie/wyjęcie żarówki) to tylny zacznie działać OK, jeśli tak to znaczy, że przerywacz jest sprawny, tylko za mocne żarówki dla niego masz.
Generalnie po diagnozie przerywacza będą dwa wyjścia
- przerywacz przystosowany do 2 x 21W + 3.4W
- zmiana żarówek na 10W
Generalnie możesz zastosować przerywacz dwu lub trzystykowy, GS używa tylko 2 i w tym ostatnim ten trzeci sobie wisi luźno, bo jest on do sterowania kontrolką, ale nie w GS'e |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
kruk [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 09 Paź, 2010
|
|
|
studi, dzięki za szybką odpowiedź.
Zrobiłem test o którym pisałeś. Po wykręceniu przednich żarówek, tylne kierunkowskazy dalej świecą światłem ciągłym.
Przy okazji sprawdziłem oznaczenia na żarówkach: 12V/23W. Czyli chyba za mocne do tego przerywacza, ale dlaczego przez cały rok wszystko działało bezproblemowo? Dodam jeszcze, że to chyba są żarówki halogenowe.
Zatem co będzie lepiej/łatwiej/taniej wymienić - przerywacz czy żarówki? |
Ostatnio zmieniony przez kruk Sob 09 Paź, 2010, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|