WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Synchronizacja gaznikow
Autor Wiadomość
przemek_posp
[Usunięty]

Wysłany: Sro 01 Lut, 2012   

Jak słyszę tekst typu "wyczyściłem gaźniki, ustawiłem je wg specyfikacji, zrobiłem synchro i silnik nie chodzi tak jak powinien" to scyzoryk w kieszeni mi się otwiera. :wstyd:
Tylko że ludzie zapominają o tym że specyfikacja jest dla nowych silników, a że z czasem zmieniają się parametry silnika i gaźników to nikt nie pomyśli. Specyfikacja to może być dla nas punkt odniesienia, regulacji należy dokonać na "żywym organizmie".

Kolejność regulacji:
1) sprawdzić luz zaworowy, przy okazji można sprawdzić łańcuszek rozrządu!
2) wyczyścić, ewentualnie ustawić wg specyfikacji, gaźniki
3) wyregulować gaźniki
4) wisienka na torcie: synchronizacja :)

Oczywiście nie muszę wspominać o nowym/wyczyszczonym filtrze powietrza...
 
 
bartek2801
[Usunięty]

Wysłany: Czw 02 Lut, 2012   

więc tak,
1. luz zaworowy sprawdzany ssące 0.05 wydechowe 0.08 więc w normie stan łańcuszka też sprawdzany i jest w bdb stanie
2.gazniki wyczyszczone u ustawione tak jak napisałem wcześniej
3. Regulacja ok tylko czym ?? z tego co wyczytałem na forum to pewnie spróbuje wkręcić śrubę składu mieszanki do 3obr ale co z iglicą ?? rowek wyżej czy niżej ?? jest jeszcze jakaś regulacja tych gazników ?? ?
filtr powietrza nowy założyłem
 
 
Chrupq 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Pochwał: 1
Posty: 406
Skąd: Chwaszczyno k. Gdyni
Wysłany: Pią 06 Kwi, 2012   

przemek_posp napisał/a:
Kolejność regulacji:
1) sprawdzić luz zaworowy, przy okazji można sprawdzić łańcuszek rozrządu!
2) wyczyścić, ewentualnie ustawić wg specyfikacji, gaźniki
3) wyregulować gaźniki
4) wisienka na torcie: synchronizacja :)


Co może się stać jeśli zrobię syncro na gaźnikach z nie do końca idealnie wyregulowanym składem mieszanki (nie udaje mi się ustawić mieszanki tak, aby w colortune był niebieski z pomarańczowymi przebłyskami pojawiającymi się raz na jakiś czas - jest albo niebieski, albo niebiesko żółty w proporcjach pół na pół lub żółty i skoki między tymi trzema stanami są bardzo niewielkie)? Na razie zostawiłem w kolorze ciemno niebieskim, niezbyt odległym od żółto-niebieskiego stanu mieszanki.

Czy brać się za próby synchro tak ustawionych gaźników, czy może lepiej zostawić tak jak jest i nie ruszać (w chwili obecnej wydaje mi się, że silnik trochę za wolno schodzi z obrotów)? Ponieważ nie udaje mi się ustawić idealnego ustawienia z colortune, to zawsze moge próbować robić teraz lekkie korekty co kilkadziesiąt km w oparciu o kolor świecy a potem dopiero brać się za sync.
_________________
"You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close"
 
 
 
mariuszsel
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Lut, 2013   

witam jak krok po kroku zsynchronizowac gazniki w gs 500e 94 rok czasami zostaje na 3 /4 tys i nie chce zejsc , mam schemat gaznika ale chodzi konkretnie pierw na 1 potem na drugim mieszanke ustawic potem synchronizacja gdzie podłaczyc waku i czym regulowac jedna sruba do obydwu czy 2 sa ?
 
 
Piter 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 25 Paź 2009
Pochwał: 3
Posty: 306
Skąd: Konstancin
Wysłany: Wto 05 Lut, 2013   

mariuszsel na forum jest duzo o gaźnikach milej lektury np: http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=7692 w dziale mechanika w spisie treści masz kilka tematów odpowiedzi znajdziesz napewno.
 
 
 
szymonsso
[Usunięty]

Wysłany: Sro 20 Mar, 2013   

Zawory i gaźniki wyregulowane, synchronizacja także zrobiona, iglica na 4 ząbku(na 3 ma jakoby większe problemy, na 5 bez zmian)
I efekt mam taki, że przy dynamicznym dodaniu gazu(przy ~1-2,5k obrotów ) zaczyna się dławić lub gaśnie - i tu wklejam filmik: http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

Na nowych świecach ten sam efekt(kolor to kawa z mlekiem wchodzące w cappuccino :P )

Co skopałem po drodze?
 
 
Bonzo
[Usunięty]

Wysłany: Sro 20 Mar, 2013   

Zagrzej silnik dobrze.
 
 
szymonsso
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Mar, 2013   

^Up, nie było pytania ;_; dziś miałem możliwość wyprowadzenia moto na świeże powietrze i konkretniejszego rozgrzania <facepalm>, no ale dzięki forum moto chodzi jak chcę więc ten etap zakończony.
 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Pon 01 Lip, 2013   KRÓĆCE OD SYNCHRO

Witam,
Potrzebuję małej pomocy.
Jeden z gaźników ma odłamany i zalepiony króciec do synchro, w drugim nie ma 'czapeczki'.
Kupno nowych gaźników tylko dla pokrywki mija się z celem dlatego też będę próbował dorobić nowy króciec.

Planuję tak z grubsza (szczegóły wyjdą w praniu) zrobić dziurkę, dobrać kawałek plastikowej rurki, zalepic żywicą i uszczelnic.


Potrzebuje jak najwięcej informacji.
Na przykład jaki wpływ będzie miała średnica, długość rurki, czy to w ogóle ma prawo działać, itp.

Wszelkie opinie i uwagi mile widzian :)
_________________
Bikes are awesome!
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Pon 01 Lip, 2013   

Jeżeli miałbym sobie takie uszkodzenie naprawić, to tylko na dwa znane mi właściwe sposoby: usunąć resztki króćców/wyrównać powierzchnie nawiercić otwór/nagwintować, zastosować wykonane/nagwintowane nowe rurki, wkręcić na klej do gwintów. Inne sposoby oprócz tych które wymieniłem to podcieranie dupy szkłem, i nic z tego nie wyjdzie, ale jak co kto lubi.

Drugi sposób to: nawiercić i nagwintować otworki i to wszystko. Jako zaślepki zastosujesz sobie śrubki, a do ewentualnej synchronizacji wykonaj sobie oddzielne króćce, które na czas regulacji będziesz wkręcał, a po regulacji je wykręcisz a wkręcisz śrubki (zaślepki)

Opisane sposoby będą pewniejsze i trwalsze.

PS. No pewnie że dla takiej usterki nie ma sensu kupować "nowych" gaźników...jeden kosztuje 430$. Wiem że chodziło ci o gaźniki używane (raczej), i dlatego to napisałem ;)
 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Pon 01 Lip, 2013   

Oczywiście miałem na myśli używany. Ale tutaj to bez sensuu. 80&pound; za gaźnik w podobnym albo i gorszym stanie co mój.


Moja technika w zasadzie jest taka sama z tą różnicą, że zamiast gwintowania (co oczywiście można zrobic, na pewno doda troche wytrzymałści) chciałem wstawić rurke na styk z otworem w pokrywce i przejechać żywicą prostopadłe miejsce łączenia.
Sam gwint na tak małej powierzchni plastiku nie jest najlepszym rozwiązaniem.

Nasze techniki opierają się w sumie na tym samym. :P
Najlepiej nagwintować, przelecieć klejem do gwintów i dodać żywicę bądź inna wytrzymałą spoine w miejsce łączenia.


Co sądzisz o wymiarach itd. Najlepiej trzymać sie tych z oryginałów ale czy np. Inna długość króćców lewego i prawego może wpłynąć na synchro?
_________________
Bikes are awesome!
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 01 Lip, 2013   

godofrock90 napisał/a:
czy np. Inna długość króćców lewego i prawego może wpłynąć na synchro?


Nie wpłynie to w żaden sposób na synchro.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Pon 01 Lip, 2013   

Dzięki za info :)

Muszę skompletować parę narzędzi i zabieram się do roboty.

Jak się uda to dam znać. Może komuś się przyd :]
_________________
Bikes are awesome!
 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Pon 29 Lip, 2013   

Udało mi się naprawić króciec, ale pojawiły się nowe problemy.

Pytanie:
Czy podciśnienie idące wężykiem do kranika jest "takie samo" jak to do synchronizacji?
Chodzi o to, czy mozna przeprowadzić synchro podpinając waku do bocznych króćow zamiast tych w pokrywkach?
_________________
Bikes are awesome!
 
 
Chrupq 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Pochwał: 1
Posty: 406
Skąd: Chwaszczyno k. Gdyni
Wysłany: Pon 29 Lip, 2013   

godofrock90 napisał/a:
Udało mi się naprawić króciec, ale pojawiły się nowe problemy.

Pytanie:
Czy podciśnienie idące wężykiem do kranika jest "takie samo" jak to do synchronizacji?
Chodzi o to, czy mozna przeprowadzić synchro podpinając waku do bocznych króćow zamiast tych w pokrywkach?


Wrzuć zdjęcie o jakie konkretnie króćce Ci chodzi. Ja mam gaźniki z 2002 i nie ma kroćców w pokrywach. Synchronizuje takimi znajdującymi się u góry po prawej stronie każdego z gaźników (od strony silnika, jeden jest zaślepiony gumową nasadką a do drugiego idzie wężyk).
_________________
"You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.