Synchronizacja gaznikow
Odpowiedz do tematu

huh
[Usunięty]
:
Kat napisał/a:
tam są takie małe o-ringi, profilaktycznie zawsze trzeba je wymieniać na nowe, rozmiar z tego co pamiętam 5x1,5mm.


5 mm to zew czy wew srednica?;> potrzebuje kupic te oringi a nie mam dostepu do moto

:
Ja u siebie zakładałem 4x1,5 (4 to śr. wew.).

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
Witam
Po regulacji i synchronizacji gaźników pojawił się problem. Na zimnym silniku ciężko odpala na ssaniu (wcześniej palił od "strzała") jak odpali to dusi się i ciężko wkręca się na obroty i wygląda jak by miał się zaraz zadusić, po zmniejszeniu ssania do połowy i delikatnej przygazówce obroty rosną do 3-4 tys. po chwili po zmniejszeniu ssania do zera znowu się dławi. Po przejechaniu 5-10 km gdy już silnik porządnie się rozgrzeje wszystko chodzi dobrze, wkręca się ładnie na obroty, nie muli.
Co jest przyczyną tego dławienia na ssaniu i zimnym silniku?
Po czym poznajecie ile odkręcić śruby od regulacji składu mieszanki?

:
Dobrze masz ustawiony poziom paliwa w komorze pływakowej? Może masz ustawioną za bogatą mieszankę. Jaki jest kolor świec?
Cytat:
Po czym poznajecie ile odkręcić śruby od regulacji składu mieszanki?

Jeśli masz dostęp do świecy diagnostycznej to po kolorze jakim spala się mieszanka w cylindrach, a jeśli nie to właśnie po kolorze świecy. Jak mieszanka jest ok to elektrody mają kolor kawy z mlekiem, jak za dużo paliwa dostaje to czarne, jak za mało to są zabielone.

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
nospoon
[Usunięty]
:
A ja z kolei mam teraz dylemat, bo zrobiłem synchronizację za pomocą wakuometru domowej roboty, no i niestety zaczął od tej pory trochę zamulać, szczególnie przy mocnym odkręceniu gazu. Iglicę mam ustawioną tak jak wcześniej, na 4 rowku od góry, śruby mieszanki niskich obrotów wykręcone o 2,5 obrotu. Myślałem że to wina jakiegoś paprocha który dostał się do przewodów które przy okazji wymieniałem, ale rozebrałem wszystko jeszcze raz, przedmuchałem przewody, sprawdziłem kranik i filtr, wszystko czyste i dalej to samo mulenie. Any idea?

:
W jakim zakresie obrotów zamula, na niskich czy w części środkowej, jaki kolor świec, jak schodzi z obrotów?

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
nospoon
[Usunięty]
:
Zamula od dołu tak do około 5tys potem dostaje kopa. Kolor świec sprawdzę, ale zdaje mi się że za krótko jeździłem teraz ostatnio żeby to było miarodajne. Zdaje mi się że schodzi odrobinę za wolno, ale trudno mi jednoznacznie powiedzieć bez porównania.

[EDIT] Tak wyglądają moje świece:


Uploaded with ImageShack.us

:
Za ilość paliwa w tym zakresie obrotów odpowiada iglica i powinieneś ją mieć na 3 od góry rowku. Podnieś Ja i powinno być ok.

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
nospoon
[Usunięty]
:
Tylko ze iglicę mam na 4 rowku od góry, czyli jeszcze wyżej. Z kolei jak próbowałem wcześniej przestawić na 3 rowek, to strasznie wtedy zamulał.

:
Świeca powinna mieć kolor kawy z mlekiem a twoja jest strasznie czarna - za bogata mieszanka.

Poczytaj kilka tematów z tych w części dotyczącej zasilania paliwem -> http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=8400

Tu masz cytat z Breżniewa, z ogólną zasadą regulacji gaźników:
Cytat:
Ustawienie śrub składu mieszanki ma wpływ na bieg jałowy i przejscie na srednie obroty. nie wpływa na moc max. Ma wpływ na odpalanie i falowanie obrotów. śruby składu powinne byc wykrecone ok 2 1/4 obrotu. osobiscie miałem wykrecone na 3 obroty i tak było w tym przypadku najlepiej.
za zachowanie silnika w zakresie srednich obrotów odpowiada iglica. Jeśli jest dziura w obrotach przy otwieraniu przepustnicy to iglica jest za nisko. Podnosząc iglice w zapince z 3 na 4 rowek liczony od góry wzbogacasz mieszankę. Silnik lepiej wkręca sie na obroty i szybciej z nich schodzi. motocykl lepiej przyspiesza i ma wieksza prędkosc max. Niemnie wszystko zalezy od konkretnej maszyny , poziomu paliwa w komorach pływakowych itd

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
Ale ta świeca nie jest czarna, raczej ma zbyt ubogą mieszanke.

Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
nospoon
[Usunięty]
:
Wprawdzie jutro wyjeżdżam, ale może uda mi się przed południem chwilę znaleźć i pogrzebać trochę przy Suzi. Spróbuję opuścić iglicę na 3 rowek, może nowe przewody jakimś cudem dają więcej paliwa i się mieszanka wzbogaciła?... a jak to nie pomoże, spróbuję podnieść na ostatni rowek. Jeśli ani to, ani ponowna synchronizacja nic nie da, będę musiał po powrocie sprawdzić pływaki i poszukać innych ewentualnych przyczyn. No a jak już na nic nie wpadnę, to po prostu na początku przyszłego sezonu pójdzie do jakiegoś zakładu na regulację i tyle ;)

Z tym kolorem świecy to tak trochę się zdziwiłem, bo niedawno założyłem te Denso, stare NGK miały ładny kolorek kawowo-mleczny na całości, a tutaj na obwodzie jest czarna, ale z kolei elektroda jasna...

[ Dodano: Pią 30 Wrz, 2011 ]
No dobra, czas podzielić się ciekawym spostrzeżeniem. Otóż opuściłem iglice z 4 na 3 rowek, przejechałem się i... nie zauważyłem pogorszenia dziury w obrotach w okolicach 3-5 tys. Zakładałem, że jeśli miałem zbyt ubogą mieszankę, to jeszcze większe jej zubożenie spowoduje drastyczne zwiększenie zamulenia, ale tak się nie stało. Niestety, nie spowodowało to również całkowitego zniknięcia tej dziury... Jest praktycznie tak jak bym nic nie zmienił i tu właśnie zgłupiałem. Również mimo ponownej próby dosynchronizowania gaźników, nadal jakby odrobinę zbyt wolno schodzi z obrotów, ale i tak jest to najlepsze ustawienie z możliwych. Generalnie moto chodzi ładnie, równo, ale nadal jest jakby "niedosyt" po mocnym odkręceniu manetki.

bartek2801
[Usunięty]
:
mam problem z synchronizacją gazników,na wstępie zaznaczam że robiłem to pierwszy raz więc wszystkie uwagi mile widziane :)
otóż zrobiłem sobie wakuometr tzn U rurkę o olejem dokładnie z opisu tego forum.Gazniki wykręciłem i dokładnie wyczyściłem,śruba składu mieszanki ustawiona na 2 1/4 obrotu iglica na 4 rowku,motor po odpaleniu strasznie wolno schodził z obrotów po podpięciu U rurki i ustawieniu aby olej nie był przeciągany na żadną z stron silnik jeszcze gorzej schodził z obrotów i było słychać strzały w gaznik/filter powietrza,po ustawieniu śrubką od synchro. tak aby silnik ładnie chodził i dość szybko spadał z obrotów olej jest całkowicie przeciągany na jedną stronę.Moje pytanie jak to prawidłowo ustawić ?? przeczytałem cały temat na forum ale nie znalazłem odpowiedzi,czym mam jeszcze regulować ?? co przestawić ??

:
Sprawdź czy nie zaciąga lewego powietrza. Może niedokładnie założyłeś króćce, albo poprostu mają gdzieś pęknięcie.

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
bartek2801 napisał/a:
składu mieszanki ustawiona na 2 1/4 obrotu iglica na 4 rowku,motor po odpaleniu strasznie wolno schodził z obrotów

Jak rozumiem tu powinien być przecinek lub kropka.
Wolne schodzenie z obrotów to kwestia złego składu mieszanki i synchronizacja w takim stanie nie jest dobrym pomysłem, dla tego prawdopodobnie strzały w gaźnik.
Przeczytaj temat o wolnym schodzeniu z obrotów, sa tez opisy Breżniewa co konkretnie (reg. wolnych obrotów, wysokość iglicy) odpowiada za którą cześć zakresu obrotów motocykla. I jak ustawiasz cokolwiek, to przy temperaturze na zewnątrz jakiekolwiek regulacje zacznij po tym jak silnik popracuje tak z 20 min i nabierze prawidłowej temperatury.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.