Dziura w obrotach |
Autor |
Wiadomość |
Cezarek [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 25 Lut, 2008 Dziura w obrotach
|
|
|
Mam mały problemik;/
dziś troszkę pojeździłem sobie i zauważyłem że moto na 4, 5 biegu przy 5-6 tys traci moc;/ przestaje nagle ciągnąć, spada do 3-4 tys i dopiero jedzie... moze byc to wina zlej regulacji gaźników??
tyle ze wcześniej tego nie zauważyłem;/ dopiero dziś??
miałem wrażenie że to wina paliwa, że za mało w baku, ale zatankowałem do pełna i nadal nie było poprawy;/
może być inna przyczyna?? |
|
|
|
|
prymok [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 25 Lut, 2008
|
|
|
Ciezko odpowiedziec nie widzac jak chodzi moto ale podejrzewam ze mozesz miec jakis brud na siatce w baku i moze nie dostaje odpowiedniej ilosci paliwa albo gazniki sa zapchane.Nic iwecej nie jestem w stanie powiedziec. |
|
|
|
|
Cezarek [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 25 Lut, 2008
|
|
|
ja tez mysle ze to gazniki, bo odczucie jest takie ze jak mocniej odkrece gaz to sie zaczyna dusic z braku wachy i ysle ze mieszanka jest zbyt bogata w powietrze a uboga w paliwo;/ a wkurza mnie to tymbardziej ze jakis tydzien temu odebralem z regulacji;/ |
|
|
|
|
michal_elwuo [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 25 Lut, 2008
|
|
|
niekoniecznie mieszanka. W Polsce jest nieraz takie paliwo że przytyka dysze. (Ile ja się w quadach przy tym anrobiłem ^^) Czasami poprostu wystarczy przedmuchać dyszę ale gaźniek trzeba do tego rozbierać... |
|
|
|
|
Cezarek [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 25 Lut, 2008
|
|
|
ale jesli przytkaloby dysze to gubilby ciagle, a on taka dziure ma tylko przy 4 i 5 na tych obrotach;/ 1,2,3 ciagnie super;]
PS. leje tylko V-Power Racing;] |
|
|
|
|
michal_elwuo [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 25 Lut, 2008
|
|
|
aha... ale to chyba nie za dobrze do gs-ki takie paliwo lać? ^^ ja leje eurosuper95 i jest GIT |
|
|
|
|
Cezarek [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 29 Lut, 2008
|
|
|
bylem dzis u mechanika i rozwiazal sie moj problem;]
okazalo sie ze ta dziura spowodowana byla nieodpowiednia iloscia paliwa jakie dochodzilo;]
wiec od nowa regulowal gazniki i teraz jest ok;] najsmieszniejsze jest to ze zajelo mu to godzine a wczesniej moto stalo u niego 3 tyg... hehe.. |
|
|
|
|
szarlej [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 19 Cze, 2009
|
|
|
Podepnę się, ponieważ mam podobny problem, tylko że u mnie dziura występuje w okolicach 4,5-5 tys. Problej jest jednak nietypowy, a mianowicie czasami wszystko chodzi dobrze a czasami trafia się dziura w obrotach i w ogole bez żadnej widocznej zależności, czasami cały dzień nic się nie dzieje a następnego cały dzień musze jezdzic poniżej 5 tys. Może ktoś spotkał się z czyms takim i ma jakiś pomysł co może się dziać? |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pią 19 Cze, 2009
|
|
|
Pytanie, kiedy gaźniki były czyszczone, regulowane?
Jeżeli nie wiesz kiedy lub było to 10-15 tys. km temu robione to wina może leżeć po stronie gaźników.
Pytanie bardziej ogólne...kiedy był robiony cały przegląd motocykla, włącznie z wymianą filtra powietrza, gaźniki, świece? |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 19 Cze, 2009
|
|
|
raz tak miałem gdy miałem ustawiona zbyt nisko iglice (mieszanka zauboga) w gaźnikach i problem z dopływem paliwa a benzyny było bardzo mało. Jak masz pełny bak to też masz dziure w obr. czy może wtedy nie? |
|
|
|
|
szarlej [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 19 Cze, 2009
|
|
|
filtr powietrza czysty, gaźniki czyściłem z 2k km temu, świece też wymieniałem wtedy bo mi cewka padła to wszystko zrobiłem , nie ma znaczenia czy bak pełny czy polowa czy rezerwa, gdyby coś było z gaźnikami to chyba byloby bardziej regularnie a nie zupelnie nie wiadomo kiedy...
Ok, chyba już znalazłem przyczynę. Mam luźną nóżkę boczną i podczas jazdy na tych obrotach widocznie wpada w jakiś rezonans i nie dociska przycisku, motocykl gaśnie ale zaraz się odpala jak na pych. Może to głupio brzmi ale jak ją dzisiaj przytrzymałem nogą to jechał normalnie a jak puściłem to znowu tracił ciąg i strzelał w tłumik. |
Ostatnio zmieniony przez szarlej Pią 19 Cze, 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 19 Cze, 2009
|
|
|
szarlej napisał/a: | gdyby coś było z gaźnikami to chyba byloby bardziej regularnie |
Nie koniecznie. U mnie zasyfione gaźniki dawały o sobie znać właśnie od czasu do czasu.
szarlej napisał/a: | gaźniki czyściłem z 2k km |
Ja czyściłem na wiosnę a to co zastałem w gaźnikach aż mnie zszokowało.
Biały lepki osad, który wszytsko zalepił.
Przeczyściłęm przy tym kraniki, poskładałem i wyregulowałem gaźniczki i teraz jest OK.
szarlej napisał/a: | cewka padła |
Skoro miałeś problemy z cewką to może to też być coś dalej nie tak z prundem/elektroniką. |
|
|
|
|
staqqq [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2009
|
|
|
Kontynuując temat: http://forum.gs500.pl/vie...?t=1021&start=0 /leon
Witam Panowie po dłuższej przerwie.
Moje zmagania obecnie w ogóle nie dotyczą już pierścieni tłokowych, ale jest to kontunuacja bojów z moim moto, więc najwyżej moderatorze przenieś ten wątek gdzie indziej, bo ja nie wiem...
Więc tak:
Kupiłem silnik, cały, z moto z 2003 roku sprowadzonego na części z niemiec. Moto przed szlifem miało przejechane 18tys km (koleś chyba nie kłamał, bo zresztą po co miałby to robić - dowiedziałem się o tym już na miejscu, zdecydowany na zakup), tyle jest na zegarach. Podobno Niemiec trzymał go 4 lata w szopie po wypadku... więc wszystko się kupy trzyma.
Silnik przed kupnem odpaliliśmy, sprawdziliśmy, zero stuków, puków, czegokolwiek... więc wziąłem.
BTW jak ktoś chce kupić mój stary silnik - z wymienionymi pierścieniami, łańcuszkiem i szlifem głowicy to jakoś się dogadamy. W dole silnika są stuki, czyli pewnie wał i panewki uszkodzone, ale reszta działa bdb.
POJAWIŁ SIĘ PROBLEM Z GAŹNIKAMI. Już wcześniej robiłem gaźniki (u innego mechanika) i niby były odblokowane już przez poprzedniego właściciela, ale były dziurki w przepustnicy do zaklejenia. No więc je zakleił. I od tego czasu moto miało dziurę między 5-6 tys. obrotów. Nic z tym nie zrobiłem, tylko dałem moto do zrobienia silnika - myślałem, że jest to kwestia regulacji i nowy mechanik sobie z tym poradzi.
No i siedzi teraz w tych gaźnikach 3 dni, wszystko przeglądnął z serwisówką, wszystko jest ok, różne ustawienia pływaków, śrub od mieszanki itd. były sprawdzane i nic... Cały czas dziura a teraz nawet tak, że jak mu się odkręci manetkę do oporu to podejdzie do tych 5tys. obrotów a potem uuuuuu i gaśnie;) Po prostu koleś nie wie co jest grane. W pon mam do niego wpaść i będziemy razem nad tym siedzieli.
I jak wspomniałem - jeśli chodzi o standardowe elementy gaźnika - wszystko było sprawdzone, wyczyszczone, różnie ustawiane i nic.
Nie wiadomo o co chodzi. Jest to gaźnik gs500 '01, jest tam trochę elektroniki, m. in. czujnik położenia przepustnicy (nie wiem po co? miałem samochód na wtrysku i był cpp ale w gaźnikowcu?) i myślimy tak powoli, ze może jest to kwestia elektroniki właśnie no bo co to może być jak reszta jest ok. Siedziałem tu na forum i dużo czytałem, ale u mnie to raczej nie jest żaden z opisywanych powodów. Lewego powietrza też nie łapie...
Ma ktoś w ogóle jakiś pomysł? Bo ja już tracę nadzieję. To moto jest przeklęte. Można oczywiście wszystko zwalić na mechanika, ale jak już pisałem on się naprawdę raczej zna na rzeczy (może nie na gsach ale gaźnik to gaźnik a te są raczej dosyć proste). No i nie chodzi mi o szukanie winy tylko o jakąś rzeczową radę - co jeszcze może być nie tak??
Dzięki za pomoc.
pozdrawiam |
|
|
|
|
LukSwi [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 01 Lis, 2010
|
|
|
witam
Czy wasz gs ciągnie przy każdych obrotach?
Bo w moim jest taka dziura około od 4tys. do 6~tys. Gdy wpadnie w te obroty to tak jakby dostawał "muła" po prostu obroty ida a moto nie przyspiesza i jest taki ospały. Myślałem że to jest normalne ale jak przejechałem się kumpla moto to u niego wyglądało to całkiem inaczej.
Myślicie że to gaźniki były jedynie czyszcozne po zakupie ale nie regulowane. |
|
|
|
|
tom1988 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 16 Maj, 2011
|
|
|
Witam
Odświeżę trochę temat bo mam podobny problem. Również mam dziurę w obrotach w okolicach 4,5 - 5 tys. obr. Jednak zaczęła być ona odczuwalna dopiero po wymianie filtra powietrza. Czy może być on jej przyczyną ? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|